Gry nie są już domeną młodych, twierdzi raport Take-Two Interactive

Dzięki raportowi Take-Two Interactive dowiedzieliśmy się ciekawych rzeczy na temat rynku gier. Wśród nich znalazła się średnia wieku graczy.

Adrian Werner

Gry nie są już domeną młodych, twierdzi raport Take-Two Interactive.
Gry nie są już domeną młodych, twierdzi raport Take-Two Interactive.

Take-Two Interactive udostępniło raport podsumowujący kondycję firmy i perspektywy na przyszłość. Poza informacjami o wydawcy w dokumencie znalazło się również kilka ciekawych faktów dotyczących całej branży. Bazują one na danych zebranych przez grupy analityczne: IDG Consulting, ESA, Newzoo, Streamlabs oraz Stream Hatchet.

Wiek graczy i inne ciekawostki o nich

  1. Średnia wieku wśród graczy wynosi 35-44 lata.
  2. W 2021 roku graniu oddawało się 2,8 mld osób.
  3. W 75% amerykańskich domów jest przynajmniej jeden gracz.
  4. W 2020 roku widownia rozgrywek esportowych liczyła 495 mln osób.
  5. W 2020 roku obejrzano 28 miliardów godzin transmisji i zapisów gameplaya w serwisach Twitch, YouTube Gaming i Facebook Gaming.

Dodatkowe dane o branży gier – 286 mld dolarów w 2025 roku

  1. Gry są największą branżą rozrywkową.
  2. W 2020 roku gry, mikropłatności oraz usługi wygenerowały 208 mld dolarów przychodu.
  3. Wstępne szacunki za 2021 r. mówią o 233 mld dolarów.
  4. Gry mobilne są największą częścią rynku elektronicznej rozrywki. Według wstępnych szacunków w 2021 roku uzyskały one 136 mld dolarów przychodu.
  5. Według prognoz analityków w 2025 roku przychody rynku gier mają wzrosnąć do 286 mld dolarów.

Powyższe dane dotyczą tylko gier, mikropłatności oraz usług. Nie wliczono do nich przychodu ze sprzedaży konsol, więc w rzeczywistości ta branża jest jeszcze większa.

Gry nie są już domeną młodych, twierdzi raport Take-Two Interactive - ilustracja #1
Prognozowane wzrosty przychodów ze sprzedaży gier, mikropłatności i usług. Dane pochodzą z analizy rynkowej firmy IDG Consulting.
  1. Take-Two Interactive – oficjalna strona firmy
Podobało się?

64

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Fortnite bez aktualizacji dla Steam Deck; Tim Sweeney wyjaśnia

Następny
Fortnite bez aktualizacji dla Steam Deck; Tim Sweeney wyjaśnia

Microsoft raczej nie ma szans na zakup studiów z Japonii, twierdzą analitycy

Poprzedni
Microsoft raczej nie ma szans na zakup studiów z Japonii, twierdzą analitycy

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl