Pierwszy kwartał 2022 był dla CD Projektu dwa razy lepszy niż Q1 2021

Grupa CD Projekt zaliczyła ponad dwa razy lepszy pierwszy kwartał w roku 2022 niż 2021. Niemała w tym zasługa studia CD Projekt Red i sprzedaży gry Cyberpunk 2077.

Hubert Śledziewski

Pierwszy kwartał 2022 był dla CD Projektu dwa razy lepszy niż Q1 2021.
Pierwszy kwartał 2022 był dla CD Projektu dwa razy lepszy niż Q1 2021.

Z podsumowania raportu finansowego grupy CD Projekt za pierwszy kwartał 2022 roku dowiedzieliśmy się nie tylko, kiedy ruszy kampania marketingowa dotycząca fabularnego rozszerzenia do Cyberpunka 2077, czy że Wiedźmin 4 znajduje się na etapie preprodukcji. Polska firma przybliżyła również swoją sytuację finansową, która jest ponad dwukrotnie lepsza niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Ponad dwukrotny wzrost zysku

W pierwszych trzech miesiącach 2022 r. grupa CD Projekt wypracowała 216,15 mln zł przychodów. To „zaledwie” o ok. 19 mln zł więcej niż w pierwszym kwartale 2021 r. – ale przy mniejszym o ponad 9 mln zł koszcie ich uzyskania. Dlatego też przychód spółki ze sprzedaży wszelkiego rodzaju produktów wzrósł ze 135,36 mln zł w okresie od stycznia do marca 2021 roku do 168,52 mln zł w analogicznym okresie 2022 r.

Pomniejszając go m.in. o koszty operacyjne oraz podatek, zysk netto grupy CD Projekt w pierwszym kwartale 2022 r. wyniósł 68,92 mln zł i stanowi 31,9% ogólnej sumy przychodów. To ponad dwukrotnie więcej niż w pierwszych trzech miesiącach 2021 r.

Zasługa Cyberpunka 2077

Jak zapewnił wiceprezes zarządu ds. finansowych w naszej rodzimej spółce, Piotr Nielubowicz, duża w tym zasługa świetnej sprzedaży Cyberpunka 2077 – zwłaszcza na konsolach, co wynika z wypuszczenia „next-genowego” patcha (pojawił się 15 lutego). Nic więc dziwnego, że aż 68,85 mln zł z powyższej sumy wypracowało studio CD Projekt Red.

GOG prawie pod kreską

Znacznie gorzej radzi sobie platforma GOG.com. Przychód, jaki wygenerowała w pierwszym kwartale 2022 roku, jest co prawda całkiem spory – wynosi dokładnie 40,39 mln zł – lecz po odliczeniu wszystkich poniesionych wydatków zapewniła ona jedynie 152 tys. zł zysku netto.

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 10 grudnia 2020

Informacje o Grze
8.2

GRYOnline

7.6

Gracze

8.6

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

29

Hubert Śledziewski

Autor: Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

Star Wars: Andor na pierwszym zwiastunie ujawniającym datę premiery

Następny
Star Wars: Andor na pierwszym zwiastunie ujawniającym datę premiery

W PSN pojawiła się data premiery Stray, cyberpunkowej gry o kocie

Poprzedni
W PSN pojawiła się data premiery Stray, cyberpunkowej gry o kocie

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl