Gry to największe medium rozrywkowe świata, wskazuje raport Take-Two

W raporcie finansowym firmy Take-Two znalazło się sporo ciekawych informacji o ogólnej kondycji rynku gier oraz kierunkach jego rozwoju.

Adrian Werner

Gry to największe medium rozrywkowe świata, wskazuje raport Take-Two.
Gry to największe medium rozrywkowe świata, wskazuje raport Take-Two.

Firma Take-Two Interactive udostępniła sprawozdanie z wynikami finansowymi. Wczoraj pisaliśmy już o uzyskanych przychodach i liczbach dotyczących konkretnych gier. W dokumencie znalazły się jednak także inne ciekawe informacje dotyczące ogólnej kondycji branży.

Rynek gier oszałamia przychodami

Zawarte w raporcie liczby bazują na danych zebranych przez grupy analityczne: IDG Consulting, ESA, Newzoo, Streamlabs oraz Stream Hatchet.

  1. Gry są zdecydowanie największą branżą rozrywkową.
  2. W 2021 r. gry, mikropłatności oraz usługi wygenerowały 221 mld dolarów przychodu.
  3. W tym roku suma ta ma wzrosnąć do 235 mld dolarów, a prognozy na 2026 rok mówią o 282 mld dolarów.
  4. Analitycy spodziewają się, że przychody branży gier będą rosły średnio o 5% rocznie.

Należy dodać, że te imponujące liczby obejmują tylko gry, mikropłatności i usługi. Nie wliczono do nich sprzedaży sprzętu, więc w rzeczywistości ta branża jest jeszcze większa.

Gry to największe medium rozrywkowe świata, wskazuje raport Take-Two - ilustracja #1
Źródło: Raport Take-Two Interactive.

Liczba graczy na świecie, ich wiek, rozwój streamingu oraz inne ciekawe dane z raportu Take-Two

W raporcie znalazło się również kilka innych ciekawych liczb.

  1. W 2021 r. grami bawiło się 3 mld osób na świecie.
  2. Średni wiek gracza to 31 lat.
  3. W minionym roku widzowie serwisów Twitch, YouTube Gaming i Facebook Gaming oglądali średnio 653 mln godzin transmisji z gier tygodniowo.
  4. Streamy z gier oglądało w 2021 roku 729 mln osób, czyli o 10% więcej niż w 2020 r.
  5. Gry mobilne są największą częścią rynku elektronicznej rozrywki. W 2021 roku z uzyskanych 221 mld dolarów przychodu aż 131 mld przypadło na produkcje na smartfony i tablety.

Take-Two zwiększa zatrudnienie w studiach deweloperskich

Na koniec warto wspomnieć, że w raporcie poinformowano, iż pod koniec marca 2022 roku w studiach deweloperskich firmy Take-Two Interactive zatrudnione było 6042 osoby. W 2021 r. było to 5079, a w 2014 – tylko 1808.

  1. Take-Two Interactive – oficjalna strona firmy
Gry to największe medium rozrywkowe świata, wskazuje raport Take-Two - ilustracja #2
Wzrost zatrudnienia w studiach deweloperskich Take-Two Interactive.
Podobało się?

7

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2022-05-18
10:07

akixd Centurion

😉

W latach '90: gracze to dziwacy
W latach '20: normiczki to dziwacy
W latach '50: podążaj za białym królikem, Neo.

Komentarz: akixd

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl