Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

branża gier - newsy i ciekawostki

Młodzi ludzie drastycznie ograniczają wydatki na gry. „To niebezpieczny sygnał dla przyszłości gamingu”
Młodzi ludzie drastycznie ograniczają wydatki na gry. „To niebezpieczny sygnał dla przyszłości gamingu”

Jakub Błażewicz, 10 sierpnia 2025, 08:40

Młodzi dorośli w Ameryce znacznie tną wydatki na gry wideo, co zdaniem analityków może źle wróżyć przyszłości branży gier.

Twórca Clair Obscur o tym, jak gry z otwartym światem „zabiły” popularność JRPG. „Zaczęto uważać je za niefajne”
Twórca Clair Obscur o tym, jak gry z otwartym światem „zabiły” popularność JRPG. „Zaczęto uważać je za niefajne”

Jakub Błażewicz, 6 sierpnia 2025, 09:39

Clair Obscur: Expedition 33 to wielki sukces jRPG, ale twórcy gry nie wierzą, że ich dzieło całkowicie pokonało „uprzedzenia” graczy co do turowych RPG.

Bezpieczne i niezmiernie nudne gry AAA nie interesują Hideo Kojimy. Najciekawsze rzeczy mają robić niezależni deweloperzy
Bezpieczne i niezmiernie nudne gry AAA nie interesują Hideo Kojimy. Najciekawsze rzeczy mają robić niezależni deweloperzy

Jakub Błażewicz, 4 sierpnia 2025, 12:33

Hideo Kojima również nie jest zachwycony współczesnymi blockbusterami. Zamiast nudnych i rozwlekłych gier AAA twórca MGS dostrzega ciekawsze rzeczy w niezależnych produkcjach.

Nie AAA, lecz indyki i AA ukształtują branżę gier. Wydawca Space Marine komentuje sytuację na rynku
Nie AAA, lecz indyki i AA ukształtują branżę gier. Wydawca Space Marine komentuje sytuację na rynku

Adrian Werner, 31 lipca 2025, 13:22

Warhammer 40,000: Space Marine 2 osiągnęło ważny próg, a twórcy podzielili się planami rozwoju na drugi rok.

Niesamowity rekord Steama może zostać bardzo szybko pobity
Niesamowity rekord Steama może zostać bardzo szybko pobity

Maciej Gaffke, 23 lipca 2025, 21:23

Prawdopodobnie za kilka miesięcy Steam osiągnie kolejny rekord pod względem liczby dodanych gier w ciągu roku.

Odszedł legendarny „ojciec The Elder Scrolls”. Jego nowe RPG będzie powstawać dalej według wizji, którą stworzył
Odszedł legendarny „ojciec The Elder Scrolls”. Jego nowe RPG będzie powstawać dalej według wizji, którą stworzył

Kamil Kleszyk, 23 lipca 2025, 16:28

Julian LeFay, współtwórca kultowej serii The Elder Scrolls, zmarł na skutek nowotworu. Rozwój RPG-a The Wayward Realms ma postępować dalej.

This War of Mine, Frostpunk i inne gry 11 bit studios zwróciły się z ogromnymi nawiązkami. Wiemy, kiedy wyjdzie dodatek do The Alters
This War of Mine, Frostpunk i inne gry 11 bit studios zwróciły się z ogromnymi nawiązkami. Wiemy, kiedy wyjdzie dodatek do The Alters

Kamil Kleszyk, 17 lipca 2025, 18:26

11 bit studios pochwaliło się imponującymi przychodami, zaprezentowało nowe kierunki rozwoju i nadchodzące projekty oraz podało, kiedy wyjdzie dodatek do The Alters.

Eksplozja gier z genAI na Steam. To jednak tylko wierzchołek góry lodowej
Eksplozja gier z genAI na Steam. To jednak tylko wierzchołek góry lodowej

Jakub Błażewicz, 16 lipca 2025, 10:30

Już blisko 8 tysięcy gier na Steamie otwarcie wykorzystało generatywną AI - od stworzenia opisu w materiałach promocyjnych po niemal całą zawartość.

80% studia tworzy gry z użyciem generatywnej AI. Pomaga im skrócić czas pracy o połowę
80% studia tworzy gry z użyciem generatywnej AI. Pomaga im skrócić czas pracy o połowę

Marcin Bukowski, 10 czerwca 2025, 12:40

Japońska firma Colopl przeprowadziła badania, z których wynika, że 80% jej pracowników korzysta z generatywnej AI. W odpowiedziach podano główne powody oraz wskazano potencjalną ilość zaoszczędzonego czasu.

„Przerażający” czas dla nowych studiów nie zniechęcił weteranów WoW-a i Helldivers 2. Teraz tworzą grę nie tylko dla graczy
„Przerażający” czas dla nowych studiów nie zniechęcił weteranów WoW-a i Helldivers 2. Teraz tworzą grę nie tylko dla graczy

Kamil Kleszyk, 26 maja 2025, 19:22

Obecne czasy najwyraźniej nie są dobrym momentem na zakładanie nowego zespołu deweloperskiego, ale weteranów Helldivers 2, World of Warcraft i Battlefielda nie zraziła ta „przerażająca” i „szalona” perspektywa”.

„Gry tworzone w ciągu 2 lat są bardziej ekscytujące niż te, które powstają 8 lat”. Zdaniem niezależnego twórcy przekonanie, że czas definiuje jakość projektu jest błędne
„Gry tworzone w ciągu 2 lat są bardziej ekscytujące niż te, które powstają 8 lat”. Zdaniem niezależnego twórcy przekonanie, że czas definiuje jakość projektu jest błędne

Kamil Kleszyk, 26 maja 2025, 17:46

Szef studia Strange Scaffold – Xalavier Nelson Jr. – uważa, że paradoksalnie gry tworzone w ciągu 2 lat są „bardziej ekscytujące” niż produkcje, na których stworzenie przeznaczono znacznie więcej czasu.

Wielcy wydawcy obawiają się, że generatywna AI zaszkodzi ich reputacji. Gracze za nią nie przepadają
Wielcy wydawcy obawiają się, że generatywna AI zaszkodzi ich reputacji. Gracze za nią nie przepadają

Marcin Bukowski, 25 maja 2025, 11:46

Take-Two i Electronic Arts dostrzegają rosnącą niechęć graczy do generatywnej sztucznej inteligencji. Jej wykorzystywanie może prowadzić m.in. do utraty reputacji.

„Głupie pieniądze” to główna przyczyna fali zwolnień i zamknięć studiów w branży gier, uważa były szef PlayStation
„Głupie pieniądze” to główna przyczyna fali zwolnień i zamknięć studiów w branży gier, uważa były szef PlayStation

Adrian Werner, 20 maja 2025, 14:41

Shuhei Yoshida, czyli jeden z twórców potęgi PlayStation, uważa że obecne problemy branży wynikają głównie z lekkomyślnych inwestycji i rynek potrzebuje bardziej realistycznego podejścia, m.in. w kwestii budżetów.

Hity pokroju GTA 6 mają być lekarstwem na kryzys w branży. Szef Take-Two wcale nie uważa, że Rockstar tworzy za mało gier
Hity pokroju GTA 6 mają być lekarstwem na kryzys w branży. Szef Take-Two wcale nie uważa, że Rockstar tworzy za mało gier

Adrian Werner, 17 maja 2025, 09:12

Prezes Take-Two Interactive opowiedział o planach firmy oraz kondycji całej branży. Według niego najlepszą receptą na brak wzrostu rynku gier jest tworzenie większej liczby wielkich hitów.

Opóźnienie premiery GTA 6 zapoczątkowało „gigantyczną grę w szachy 4D”. Deweloperzy boją się, że hit Rockstara okaże się „bombą termojądrową”
Opóźnienie premiery GTA 6 zapoczątkowało „gigantyczną grę w szachy 4D”. Deweloperzy boją się, że hit Rockstara okaże się „bombą termojądrową”

Jakub Błażewicz, 10 maja 2025, 12:33

Opóźnienie GTA 6 namieszało w branży gier, a wielu wydawców i deweloperów przyprawia o ból głowy. Przesada czy uzasadniona panika?

„Mamy szansę na GOTY”. Opóźnienie GTA 6 może cieszyć twórców hitów 2025 roku, ale gracze są wkurzeni na Rockstar: „Dajcie nam chociaż screeny, to nie jest śmieszne”
„Mamy szansę na GOTY”. Opóźnienie GTA 6 może cieszyć twórców hitów 2025 roku, ale gracze są wkurzeni na Rockstar: „Dajcie nam chociaż screeny, to nie jest śmieszne”

Michał Harat, 3 maja 2025, 14:50

Opóźnienie premiery GTA 6 na maj 2026 roku wywołało burzę emocji wśród graczy i deweloperów. Jedni widzą w tym szansę dla innych tytułów, drudzy obawiają się stagnacji na rynku gier.

„AI uczyni twórców gier bezrobotnymi”. Taką mroczną przyszłość branży wieszczy autor serii NieR
„AI uczyni twórców gier bezrobotnymi”. Taką mroczną przyszłość branży wieszczy autor serii NieR

Jakub Błażewicz, 28 kwietnia 2025, 13:50

Za 50 lat AI sprawi, że bezrobotni twórcy gier będą traktowani niczym bardowie. Tak przynajmniej twierdzi Yoko Taro, ojciec serii NieR.

GTA 6 i Switch 2 sprawią, że branża gier urośnie do rekordowych rozmiarów. Tymczasem gracze ogrywają coraz mniej tytułów
GTA 6 i Switch 2 sprawią, że branża gier urośnie do rekordowych rozmiarów. Tymczasem gracze ogrywają coraz mniej tytułów

Maciej Gaffke, 8 kwietnia 2025, 19:20

Wartość branży gier wideo w najbliższych latach ma przekroczyć 90 miliardów dolarów. Tymczasem przeciętny gracz gra w coraz mniej tytułów.

Utopiec przejmuje CD Projekt RED, nowy trailer GTA 6, bitki w Armie, powrót Brutal Legend. Wybraliśmy najlepsze żarty na Prima Aprilis w branży gier
Utopiec przejmuje CD Projekt RED, nowy trailer GTA 6, bitki w Armie, powrót Brutal Legend. Wybraliśmy najlepsze żarty na Prima Aprilis w branży gier

Marcin Bukowski, 2 kwietnia 2025, 10:00

Jak co roku z okazji Prima Aprilis pojawiło się wiele żartów w branży gier. Przygotowaliśmy dla Was zestawienie, do którego wybraliśmy najciekawsze z nich.

Szef Lariana znalazł sojusznika w krytyce praktyk wydawców AAA. W branży krążą „przerażające historie”, twierdzi twórca Atomfall
Szef Lariana znalazł sojusznika w krytyce praktyk wydawców AAA. W branży krążą „przerażające historie”, twierdzi twórca Atomfall

Jakub Błażewicz, 1 kwietnia 2025, 11:15

Prezes studia Rebellion poparł słowa Swena Vinckego na temat fatalnych trendów w branży gier, w tym pogoni za „liczbami” i nacisków ze strony „potencjalnie bardzo dobrych menedżerów”.

CD Projekt wierzy, że moda na singleplayerowe gry pokroju Wiedźmina i Cyberpunka nigdy nie przeminie
CD Projekt wierzy, że moda na singleplayerowe gry pokroju Wiedźmina i Cyberpunka nigdy nie przeminie

Marcin Bukowski, 26 marca 2025, 10:36

Nie tylko Swen Vincke wierzy w siłę gier dla jednego gracza. Również CD Projekt nie zamierza z nich rezygnować i uważa, że będą się one cieszyć niesłabnącą popularnością.

Średni wiek dewelopera gier jest coraz wyższy. Rośnie liczba twórców powyżej 45 roku życia
Średni wiek dewelopera gier jest coraz wyższy. Rośnie liczba twórców powyżej 45 roku życia

Adrian Werner, 25 marca 2025, 12:37

Poznaliśmy ciekawe dane dotyczące wieku deweloperów pracujących w branży gier. Okazuje się, że coraz więcej jest wśród nich osób po czterdziestce.

„Bezpieczne inwestycje” to „wyrok śmierci” dla twórców. Reżyser Helldivers 2 mówi o potrzebie ryzyka
„Bezpieczne inwestycje” to „wyrok śmierci” dla twórców. Reżyser Helldivers 2 mówi o potrzebie ryzyka

Jakub Błażewicz, 20 marca 2025, 14:28

Johan Pilestedt nie jest zwolennikiem balansowania chaosu w grach oraz pogoni za trendami i „bezpiecznymi inwestycjami” pokroju gier battle royale.

250 recenzji na Steamie w miesiąc - tyle wystarczy, by firma Valve „wykryła, że gra ma tę magię”, twierdzi ekspert rynku
250 recenzji na Steamie w miesiąc - tyle wystarczy, by firma Valve „wykryła, że gra ma tę magię”, twierdzi ekspert rynku

Jakub Błażewicz, 20 marca 2025, 10:00

Konsultant Chris Zukowski stawia sprawę jasno: deweloperzy mają mało czasu, by ich gra stała się częścią „prawdziwego Steama”.

Twórca Baldur's Gate 3 stanął w obronie gier single player. „Użyj wyobraźni. One nie są martwe”, twierdzi Swen Vincke
Twórca Baldur's Gate 3 stanął w obronie gier single player. „Użyj wyobraźni. One nie są martwe”, twierdzi Swen Vincke

Marcin Bukowski, 18 marca 2025, 13:47

Swen Vincke stwierdził, że gry dla pojedynczego gracza nie są martwe. Aby osiągnęły sukces, muszą być po prostu dobre.

„Po prostu nie chcieli, żebym to robił”. Gwiazdor Baldur's Gate 3 Neil Newbon walczy o sławę i szacunek dla ludzi ze swojej profesji
„Po prostu nie chcieli, żebym to robił”. Gwiazdor Baldur's Gate 3 Neil Newbon walczy o sławę i szacunek dla ludzi ze swojej profesji

Jakub Błażewicz, 13 marca 2025, 12:50

Neil Newbon, Troy Baker, Jennifer Hale i inni aktorzy znani z gier wideo dołączają do walki o szacunek i uznanie dla swojego zawodu.

Weteran BioWare uważa, że czasami warto zrównać coś z ziemią, by móc pójść do przodu
Weteran BioWare uważa, że czasami warto zrównać coś z ziemią, by móc pójść do przodu

Marcin Bukowski, 13 marca 2025, 10:17

Weteran BioWare wypowiedział się na temat opóźniania gier. Uważa, że lepiej przesunąć premierę raz o wiele miesięcy, a nawet lat, niż kilkukrotnie o krótkie okresy.

Kontrowersje związane z niesławną minigrą z GTA: San Andreas okazały się pozytywne, twierdzi były szef Xboxa. „Walczyliśmy o szacunek, byliśmy źródłem wszelkiego zła”
Kontrowersje związane z niesławną minigrą z GTA: San Andreas okazały się pozytywne, twierdzi były szef Xboxa. „Walczyliśmy o szacunek, byliśmy źródłem wszelkiego zła”

Marcin Bukowski, 9 marca 2025, 09:04

Były szef Xboxa uważa, że GTA: San Andreas stanowiło punkt zwrotny w branży gier, który pozwolił jej dorównać przemysłowi filmowemu i muzycznemu. Produkcja oraz zawarte w niej kontrowersyjne Hot Coffee udowodniły, że gry wideo stają się coraz dojrzalsze.

Branżę gier dotknęła stagnacja, ale czeka ją wzrost. Pomóc mają GTA 6 i Switch 2
Branżę gier dotknęła stagnacja, ale czeka ją wzrost. Pomóc mają GTA 6 i Switch 2

Zbigniew Woźnicki, 7 marca 2025, 11:20

Dla branży gier 2024 rok stał pod znakiem stagnacji. Kolejne lata mają jednak prezentować się lepiej, co sugerują badania jednej z firm analitycznych.

„Rzeź wartości”. Wydawca Baldur's Gate 3 nie ma złudzeń: ekonomia zaangażowania to wielkie zagrożenie dla twórców gier
„Rzeź wartości”. Wydawca Baldur's Gate 3 nie ma złudzeń: ekonomia zaangażowania to wielkie zagrożenie dla twórców gier

Michał Harat, 23 lutego 2025, 11:00

Zdaniem Michaela Douse’a media społecznościowe mogą mieć destrukcyjny wpływ na branżę gier. „Maszyna reklamowo-propagandowa” to, jego zdaniem, nieszczególnie dobre miejsce do prowadzenia merytorycznych dyskusji o grach i samej branży.

Wydawca Baldur's Gate 3 twierdzi, że istnieje prosty sposób na to, by duże studia przestały partaczyć swoje premiery
Wydawca Baldur's Gate 3 twierdzi, że istnieje prosty sposób na to, by duże studia przestały partaczyć swoje premiery

Marcin Bukowski, 20 lutego 2025, 11:58

Dyrektor wydawniczy Baldur’s Gate 3 podzielił się swoim sposobem na uniknięcie porażki podczas wydawania gier. Chodzi m.in. o rezonowanie z graczami.

Nie wydali jeszcze żadnej gry, a już zwalniają. Nowe studio twórcy serii Just Cause poniosło „niefortunną porażkę”
Nie wydali jeszcze żadnej gry, a już zwalniają. Nowe studio twórcy serii Just Cause poniosło „niefortunną porażkę”

Marcin Bukowski, 19 lutego 2025, 13:11

W studiu założonym przez współtwórcę serii Just Cause dojdzie do redukcji zatrudnienia. Nie wiemy, ile osób pożegna się z pracą.

Założyciel Arkane apeluje do ludzi zaniepokojonych krachem w branży gier: „Rynek się koryguje, musimy się dostosować”
Założyciel Arkane apeluje do ludzi zaniepokojonych krachem w branży gier: „Rynek się koryguje, musimy się dostosować”

Jakub Błażewicz, 12 lutego 2025, 10:54

Raphael Colantonio uważa, że przy obecnym „korygowaniu się” branży gier rynek potrzebuje produkcji tworzonych z większą pasją.

70% deweloperów przyznaje, że nigdy nie wydało gry wolnej od błędów. Ratunku upatrują w AI
70% deweloperów przyznaje, że nigdy nie wydało gry wolnej od błędów. Ratunku upatrują w AI

Jakub Błażewicz, 7 lutego 2025, 10:44

Deweloperzy przyznają, że budżet i skuteczność działów kontroli jakości gier pozostawiają wiele do życzenia. Z pomocą (?) może im przyjść AI.

Inicjatywa „Stop niszczeniu gier wideo” spotkała się już z drugą odmową. Rząd UK nie widzi powodu, by zmienić prawo, ale ma „monitorować kwestię”
Inicjatywa „Stop niszczeniu gier wideo” spotkała się już z drugą odmową. Rząd UK nie widzi powodu, by zmienić prawo, ale ma „monitorować kwestię”

Kamil Kleszyk, 5 lutego 2025, 17:24

Rząd Wielkiej Brytanii po raz kolejny odrzucił petycję w sprawie uniemożliwienia twórcom i wydawcom gier „uśmiercania” ich po zakończeniu wsparcia.

Budżety gier rosną w  szaleńczym tempie. Ta grafika z monumentalnego raportu o stanie branży świetnie to pokazuje
Budżety gier rosną w szaleńczym tempie. Ta grafika z monumentalnego raportu o stanie branży świetnie to pokazuje

Adrian Werner, 24 stycznia 2025, 10:43

Raport grupy Epyllion pokazał, w jak szalonym tempie rosły koszty produkcji popularnych serii gier w ostatnich kilkunastu latach.

CriticDB, czyli alternatywa dla Metacritica, wystartuje pod koniec stycznia. „To coś więcej niż tylko strona agregująca recenzje”, twierdzi założyciel
CriticDB, czyli alternatywa dla Metacritica, wystartuje pod koniec stycznia. „To coś więcej niż tylko strona agregująca recenzje”, twierdzi założyciel

Adrian Werner, 23 stycznia 2025, 17:11

Pod koniec tego miesiąca wystartuje nowy serwis CriticDB, który ma być alternatywą dla Metacritic. Będzie on nie tylko gromadził recenzje, ale również inne materiały, jak również zaoferuje opcje społecznościowe, ułatwiające graczom odnajdywanie gier, które mogą ich zainteresować.

Deweloperzy wskazali, jaką platformę do gier wspierają najmocniej. PC zdecydowanie wyprzedziło drugie na liście PS5
Deweloperzy wskazali, jaką platformę do gier wspierają najmocniej. PC zdecydowanie wyprzedziło drugie na liście PS5

Adrian Werner, 23 stycznia 2025, 10:07

Według raportu GDC pecety są zdecydowanie najpopularniejszą platformą wśród deweloperów gier. Wsparcie dla PlayStation 5 jest o ponad połowę mniejsze.

Dorośli gracze grają coraz mniej. Nawet hardkorowcy wolą częściej spędzać swój wolny czas inaczej
Dorośli gracze grają coraz mniej. Nawet hardkorowcy wolą częściej spędzać swój wolny czas inaczej

Adrian Werner, 21 stycznia 2025, 12:39

Branża gier ma powody do niepokoju. Dane pokazują, że gracze grają coraz mniej, nawet ci, których można określić mianem hardkorowych.

„To Dziki Zachód”. Twórca Baldur's Gate 3 widzi w Rockstarze szeryfa, który wyceniając GTA 6 na 100 dolarów, mógłby ustanowić „nowe prawo”
„To Dziki Zachód”. Twórca Baldur's Gate 3 widzi w Rockstarze szeryfa, który wyceniając GTA 6 na 100 dolarów, mógłby ustanowić „nowe prawo”

Marcin Bukowski, 21 stycznia 2025, 09:30

Jeden z deweloperów Larian Studios odniósł się do możliwej ceny 100 dolarów za nadchodzące GTA 6. Przyrównał Rockstara do szeryfa, który ma moc ustanowienia nowych praw.

Czy deweloperzy wiedzą, czego chcą gracze? Współtwórca Fallouta zdobył się na brutalnie szczere wyznanie
Czy deweloperzy wiedzą, czego chcą gracze? Współtwórca Fallouta zdobył się na brutalnie szczere wyznanie

Marcin Bukowski, 19 stycznia 2025, 12:13

Tim Cain twierdzi, że twórcy nie mają pojęcia, czego chcą gracze. Co więcej, nie wiedzą tego nawet oni sami, często zwracając uwagę jedynie na elementy, które im się nie podobają.

Rozwój rynku gier to obecnie głównie PC. Konsole popadły w stagnację, a mobilne produkcje słabną
Rozwój rynku gier to obecnie głównie PC. Konsole popadły w stagnację, a mobilne produkcje słabną

Adrian Werner, 16 stycznia 2025, 15:13

Z raportu grupy Epyllion wynika, że na rynku gier jedyną kategorią, która zanotowała dobry wzrost w ostatnich kilku latach, są pecety.

„Jest nadzieja” dla innych wydawców, że Take-Two wyceni GTA 6 na 80 lub nawet 100 dolarów
„Jest nadzieja” dla innych wydawców, że Take-Two wyceni GTA 6 na 80 lub nawet 100 dolarów

Kamil Kleszyk, 15 stycznia 2025, 20:15

To, jaki będzie 2025 rok w branży gier, postanowił przewidzieć uznany analityk inwestycyjny i badacz Matthew Ball. W swoim obszernym raporcie specjalista spekuluje m.in. na temat przekroczenia przez GTA 6 magicznej bariery cenowej 70 dolarów.

Josh Sawyer lubi wielkie wirtualne światy, ale nie widzi sensu w grach „8 razy większych od Wiedźmina 3”
Josh Sawyer lubi wielkie wirtualne światy, ale nie widzi sensu w grach „8 razy większych od Wiedźmina 3”

Jakub Błażewicz, 13 stycznia 2025, 15:04

Nowy filmik Josha Sawyera przyniósł ciekawostki na temat popremierowych patchy, graczy niekończących wielkich gier oraz kulis powstania lokacji w serii Icewind Dale.

Ubisoft znalazł się na rozdrożu. „Niezależnie od tego, jak to się potoczy, zmiana musi nastąpić na szczycie”, twierdzi Tom Henderson
Ubisoft znalazł się na rozdrożu. „Niezależnie od tego, jak to się potoczy, zmiana musi nastąpić na szczycie”, twierdzi Tom Henderson

Marcin Bukowski, 9 stycznia 2025, 10:24

Ubisoft ma za sobą trudne lata, ale najbliższy rok również nie będzie należał do łatwych. Tom Henderson podsumował sytuację firmy, przy okazji dzieląc się własnymi wnioskami i przemyśleniami.

Przez premierę w Game Passie nowe gry mogą sprzedawać się nawet o 80% gorzej. Dane potwierdzają, że brak napędu w PS5 Pro to nie wymysł Sony
Przez premierę w Game Passie nowe gry mogą sprzedawać się nawet o 80% gorzej. Dane potwierdzają, że brak napędu w PS5 Pro to nie wymysł Sony

Kamil Kleszyk, 8 stycznia 2025, 21:02

Zdaniem branżowego analityka usługa Game Pass przyczyniła się do spadku sprzedaży gier na Xboxa. W niektórych przypadkach sięga on nawet 80%.

Kradzież pieniędzy, upokarzanie i samobiczowanie to tylko część nadużyć w studiu pomagającym przy AoE 4, The Last of Us i AC: Shadows. Ubisoft odpowiada na niepokojący raport
Kradzież pieniędzy, upokarzanie i samobiczowanie to tylko część nadużyć w studiu pomagającym przy AoE 4, The Last of Us i AC: Shadows. Ubisoft odpowiada na niepokojący raport

Jakub Błażewicz, 8 stycznia 2025, 14:06

Crunch i toksyczni pracodawcy to częsty problem w branży gier, ale najwyraźniej zbyt rzadko zwraca się na to uwagę w przypadku outsourcingu.

Gracze są zmęczeni grami na 30-100 godzin i ogromnymi światami, których nie da się zwiedzić w całości, twierdzi twórca Starfielda
Gracze są zmęczeni grami na 30-100 godzin i ogromnymi światami, których nie da się zwiedzić w całości, twierdzi twórca Starfielda

Jakub Błażewicz, 7 stycznia 2025, 12:21

Shen Will zgadza się, że gracze mogą być zmęczeni tytułami na wiele godzin, zwłaszcza gdy mają już swoje wiecznie żywe tytuły, do których stale wracają.

To przez zawartą w nich przemoc „RPG-i akcji sprzedają się lepiej niż klasyczne RPG-i”. Współtwórca Fallouta radzi zainteresować się spokojniejszymi grami
To przez zawartą w nich przemoc „RPG-i akcji sprzedają się lepiej niż klasyczne RPG-i”. Współtwórca Fallouta radzi zainteresować się spokojniejszymi grami

Krzysztof Kałuziński, 5 stycznia 2025, 17:27

Tim Cain odniósł się do większej popularności RPG-ów akcji nad ich klasycznymi odpowiednikami. Autor Fallouta podkreślił, że polityka wielkich producentów zmieni się dopiero wtedy, gdy zaczniemy głosować naszymi portfelami.

„To głupi termin. Nie ma żadnego sensu”. Twórcy gier nie widzą sensu, by dziś używać określenia „produkcja AAA”
„To głupi termin. Nie ma żadnego sensu”. Twórcy gier nie widzą sensu, by dziś używać określenia „produkcja AAA”

Danuta Repelowicz, 3 stycznia 2025, 20:10

Czy korzystanie z terminu „produkcja AAA” ma dziś jeszcze sens? Deweloperzy dyskutują o tym, jak należy rozumieć tę kategorię.