Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

branża gier - newsy i ciekawostki

Rynek gier traci mimo wzrostu liczby graczy; wiemy, co może być powodem
Rynek gier traci mimo wzrostu liczby graczy; wiemy, co może być powodem

Wiktor Szczęsny, 22 listopada 2022, 10:00

Branża gamingowa w ciągu ostatnich dwóch lat znacząco zwiększyła swoje zasięgi. W efekcie graczy z roku na rok jest coraz więcej. Jednocześnie wartość rynku w 2022 roku istotnie się skurczyła. Sytuacja zatem nie jest prosta.

Skąd przyszła plaga opóźnień gier? Szef Xbox Game Studios tłumaczy
Skąd przyszła plaga opóźnień gier? Szef Xbox Game Studios tłumaczy

Michał Bobrowski, 5 września 2022, 18:32

Szef Xbox Game Studios, Matt Booty, podczas panelu na PAX West wyjaśnił przyczynę obecnej fali opóźnień w branży. Przy okazji deweloper wyraził życzenie, by zaprzęc sztuczną inteligencję do testowania gier.

Twórca Podróży przyznaje, że gry-usługi są najlepsze dla życia developerów
Twórca Podróży przyznaje, że gry-usługi są najlepsze dla życia developerów

hexx0, 2 sierpnia 2022, 14:20

Współtwórca kultowej Podróży, Jenova Chen ze studia thatgamecompany, twierdzi, że praca nad grami-usługami jest znacznie mniej stresująca niż klasyczna produkcja. Pozwala również zachować zdrową równowagę między życiem zawodowym i prywatnym.

Twórcy Diablo Immortal inwestują w polskie studio
Twórcy Diablo Immortal inwestują w polskie studio

hexx0, 5 lipca 2022, 17:44

Deweloper odpowiedzialny za Diablo Immortal – chińska firma NetEase – zainwestował kilka milionów dolarów w nasze rodzime studio Something Random. Jego debiutancka gra ma się ukazać w 2023 roku.

Game Pass może być zagrożeniem dla branży; współtwórca Xboksa ostrzega
Game Pass może być zagrożeniem dla branży; współtwórca Xboksa ostrzega

Przemysław Dygas, 24 maja 2022, 12:34

Game Pass to dla wielu graczy usługa idealna. Inne zdanie ma jednak były wiceprezes Xboksa, który uważa, że serwis może mieć zły wpływ na branżę.

Oceny recenzentów już nie decydują o sprzedaży gier, mówi szef Saber
Oceny recenzentów już nie decydują o sprzedaży gier, mówi szef Saber

hexx0, 20 maja 2022, 21:18

CEO studia Saber Interactive, Matthew Karch, stwierdził, że oceny wystawiane przez recenzentów nie determinują już sprzedaży gier. Co więc o niej decyduje? Omówił on tę kwestię na przykładzie Evil Dead: The Game.

Gry to największe medium rozrywkowe świata, wskazuje raport Take-Two
Gry to największe medium rozrywkowe świata, wskazuje raport Take-Two

Adrian Werner, 18 maja 2022, 09:01

W raporcie finansowym firmy Take-Two znalazło się sporo ciekawych informacji o ogólnej kondycji rynku gier oraz kierunkach jego rozwoju.

Jaki wpływ na inteligencję dzieci mają gry? To badanie daje odpowiedź
Jaki wpływ na inteligencję dzieci mają gry? To badanie daje odpowiedź

Adam Adamczyk, 13 maja 2022, 10:57

Naukowcy sprawdzili, jaki wpływ mają gry komputerowe na rozwój dziecka. W badaniu wzięło udział około 5 tysięcy małoletnich.

Cięższe czasy dla PC - ten rynek będzie rósł wolniej niż konsolowy w 2022 roku
Cięższe czasy dla PC - ten rynek będzie rósł wolniej niż konsolowy w 2022 roku

Adrian Werner, 6 maja 2022, 12:14

W tym roku przychody rynku gier mają po raz pierwszy przekroczyć 200 mld dolarów. Najszybciej rosnąć będzie segment konsolowy.

Wojna w Ukrainie - reakcje deweloperów oraz organizacji gamingowych [News aktualizowany]
Wojna w Ukrainie - reakcje deweloperów oraz organizacji gamingowych [News aktualizowany]

Qskan, 21 marca 2022, 15:58

Nad ranem 24 lutego rosyjskie wojska zaatakowały terytorium Ukrainy, rozpoczynając wojnę. Ta wstrząsająca sytuacja wywołała lawinę komentarzy i opinii – także w środowisku gamingowym.

Wyjście z Rosji to dla wydawców gier utrata rynku wartego miliardy dolarów
Wyjście z Rosji to dla wydawców gier utrata rynku wartego miliardy dolarów

Entelarmer, 10 marca 2022, 13:35

Twórcy i wydawcy gier (i nie tylko) masowo wycofują swoje produkty z Rosji, a tym samym odrzucają rynek generujący miliardy dolarów przychodu.

Wicepremier Ukrainy wzywa gigantów gamingu do wyłączenia usług w Rosji
Wicepremier Ukrainy wzywa gigantów gamingu do wyłączenia usług w Rosji

Dawid Wanat, 2 marca 2022, 14:14

Mychajło Fedorow prosi deweloperów oraz organizacje e-sportowe o pomoc i podjęcie akcji przeciwko Rosji. Wzywa m.in. do wyłączenia usług oraz blokowania rosyjskich użytkowników.

Miliardy na gry w zeszłym roku; rekordowa suma wydana na inwestycje w branży
Miliardy na gry w zeszłym roku; rekordowa suma wydana na inwestycje w branży

Maycuzai, 1 marca 2022, 21:50

Raport DDM ujawnił, że zeszły rok był rekordowy pod względem sumy pieniędzy wydanej na inwestycje w branży growej. Pewien udział miały w tym produkcje oparte na technologii blockchain.

Za pięć lat 90% gier będzie play-to-earn, twierdzi współzałożyciel Reddita
Za pięć lat 90% gier będzie play-to-earn, twierdzi współzałożyciel Reddita

mokosh, 21 stycznia 2022, 12:59

Jeśli wizja zarabiania w trakcie grania brzmi dla Was jak marzenie, to na jego spełnienie musicie poczekać jeszcze pięć lat. Przynajmniej tak uważa jeden z założycieli Reddita, Alexis Ohanian.

NFT w grach - co trzeci deweloper widzi w tym potencjał
NFT w grach - co trzeci deweloper widzi w tym potencjał

mokosh, 21 stycznia 2022, 09:49

Organizatorzy Game Developers Conference opublikowali raport State of the Game Industry 2022, w którym poruszyli wiele ważnych spraw nurtujących branżę gier wideo.

Największe przejęcia w historii a Microsoft i Activision
Największe przejęcia w historii a Microsoft i Activision

Agnieszka Adamus, 18 stycznia 2022, 20:00

Zakup Activision Blizzard przez Microsoft to ogromna inwestycja. Postanowiliśmy przyjrzeć się, jak wygląda ona w stosunku do największych przejęć w historii.

Microsoft przejmuje Activision Blizzard
Microsoft przejmuje Activision Blizzard

hexx0, 18 stycznia 2022, 14:55

Microsoft zakupi holding Activision Blizzard. Wydawca gier takich jak Call of Duty: Vanguard czy World of Warcraft przejdzie pod skrzydła giganta z Redmond za olbrzymią kwotę. Jego tytuły będą dostępne w Game Passie, który doczekał się 25 milionów subskrybentów.

NFT - co to jest i dlaczego twórcy chcą dodawać NFT do gier
NFT - co to jest i dlaczego twórcy chcą dodawać NFT do gier

hexx0, 20 grudnia 2021, 11:13

Rosnąca popularność NFT sprawia, że twórcy gier coraz częściej implementują je w swoich produkcjach. Tylko czym tak naprawdę są owe niewymienialne tokeny?

2022 rok przyniesie kolejne opóźnienia gier i problemy z dostępnością sprzętu
2022 rok przyniesie kolejne opóźnienia gier i problemy z dostępnością sprzętu

Adrian Werner, 9 grudnia 2021, 09:57

Analitycy przewidują, że w 2022 roku pandemia nadal będzie powodowała duże opóźnienia w produkcji gier oraz dalsze kłopoty z dostępnością sprzętu.

COVID zaszkodził rynkowi gier w 2021 roku; 2022 może być rekordowy
COVID zaszkodził rynkowi gier w 2021 roku; 2022 może być rekordowy

Adrian Werner, 19 listopada 2021, 14:13

Dzięki pandemii 2020 rok był rekordowy dla branży gier. Natomiast w tym roku koronawirus jej wyjątkowo zaszkodził. Wszystko za sprawa licznych opóźnień w produkcji.

Wkrótce konferencja Gaming na giełdzie VII - poznaj tajniki marketingu w branży
Wkrótce konferencja Gaming na giełdzie VII - poznaj tajniki marketingu w branży

AlexB, 4 listopada 2021, 12:45

W dniach 16-17 listopada odbędzie się siódma edycja konferencji Gaming na giełdzie. W jej ramach prezesi między innymi Bloober Team, Creepy Jar, PlayWay, People Can Fly oraz GRYOnline.pl opowiedzą o różnych aspektach branży gier.

Ubisoft to najbardziej znienawidzony wydawca gier na świecie - na to wskazuje badanie
Ubisoft to najbardziej znienawidzony wydawca gier na świecie - na to wskazuje badanie

Przemysław Dygas, 28 września 2021, 11:37

Wygląda na to, że Ubisoft to najbardziej znienawidzony wydawca na świecie. Takie wnioski wyciągnąć można z badań opartych na opiniach użytkowników Twittera.

Konsolidacja branży zabija różnorodność gier według byłego szefa studiów PlayStation
Konsolidacja branży zabija różnorodność gier według byłego szefa studiów PlayStation

Ender, 27 lipca 2021, 22:05

Shawn Layden, który był jedną z kluczowych postaci decydujących o kierunku rozwoju Sony Interactive Entertainment, wyraził spore obawy przed widoczną ostatnio konsolidacją branży elektronicznej rozrywki. Według niego, podkupywanie studiów deweloperskich oraz fuzje największych firm są zagrożeniem dla różnorodności gier i wyhamują dalszy wzrost zainteresowania platformami gamingowymi.

Netflix potwierdza, że wkracza do branży gier
Netflix potwierdza, że wkracza do branży gier

Gacek, 21 lipca 2021, 10:27

Netflix oficjalnie potwierdził, że wchodzi na rynek gier wideo. Początkowo firma skupi się na produkcji gier mobilnych.

CEO Take-Two o wpływie pandemii na gry - „ta zmiana jest permanentna”
CEO Take-Two o wpływie pandemii na gry - „ta zmiana jest permanentna”

Gabi, 23 maja 2021, 17:15

Pandemia na zawsze zmieniła branżę - CEO Take-Two, Strauss Zelnick, tak skomentował ubiegły rok finansowy w rozmowie z serwisem GameIndustry.biz.

Branża gier zaliczy spadek w 2021 roku - nowy raport Newzoo
Branża gier zaliczy spadek w 2021 roku - nowy raport Newzoo

NowaGeneracja, 17 maja 2021, 12:56

Newzoo twierdzi, że rynek gier odnotuje spadek przychodów względem zeszłego roku. Powodami takich założeń są m.in. polityka Apple czy deficyt chipów.

Nadchodzi złota era dla gier - rynek wyprzedza filmy, sport i muzykę
Nadchodzi złota era dla gier - rynek wyprzedza filmy, sport i muzykę

NowaGeneracja, 11 maja 2021, 12:00

Rynek gier wyprzedził branżę filmową - jego wartość w 2020 roku sięgnęła prawie 180 miliardów dolarów - a generacja Z ceni go bardziej od sportu.

Branża gier w liczbach. Podsumowanie 2020 roku
Branża gier w liczbach. Podsumowanie 2020 roku

Szarmancki, 23 grudnia 2020, 20:22

Pojawiły się kolejne, coroczne statystyki z branży gier wideo autorstwa GamesIndustry.biz. Pokaźne liczby przedstawione zostały w postaci infografik i zawierają bardzo interesujące informacje, m.in najlepiej sprzedające się gry w USA, UK czy Japonii. Dowiedzieć się można także, jakie zwierzątka posiadają liderzy w branży.

„Funding the dream in gaming
„Funding the dream in gaming" - na tym seminarium dowiecie się, jak zdobyć fundusze na własną grę

Karol Laska, 15 grudnia 2020, 17:50

Jak zdobyć dofinansowanie od największych firm venture capital na własny projekt growy? O tym zamierzają opowiedzieć przedstawiciele firm LVP, Google czy BetaDwarf podczas nadchodzącego webinaru „Funding the dream in gaming".

Analityk: gry są gotowe na model przypominający Netflix
Analityk: gry są gotowe na model przypominający Netflix

Aquma, 29 września 2020, 12:14

Analityk firmy Futuresource Consulting - Morris Garrard – przekonuje w opublikowanym niedawno raporcie, że branża gier jest gotowa na model biznesowy stosowany przez Netfliksa – subskrypcję zapewniającą dostęp do obszernego katalogu gier w stałej, miesięcznej cenie.

Twórcy World of Tanks przenoszą się do Polski? To możliwe
Twórcy World of Tanks przenoszą się do Polski? To możliwe

Ender, 8 września 2020, 21:00

Narastająca niepewność oraz represje ze strony reżimu Łukaszenki sprawiają, że największe białoruskie studio deweloperskie firmy Wargaming.net, odpowiadające za przebojowe World of Tanks, rozważa wyprowadzkę z Mińska i relokację swoich pracowników. Na podobny ruch decyduje się także wiele innych spółek z segmentu IT u naszego wschodniego sąsiada, część z nich na nowy dom i bazę operacji wybiera Polskę.

Ponad 3 miliardy ludzi na świecie to gracze
Ponad 3 miliardy ludzi na świecie to gracze

Frozen, 15 sierpnia 2020, 13:32

Jak wynika z najnowszego raportu firmy analitycznej DFC Intelligence, gracze stanowią już około 40% ludności świata.

„To jak praca w fabryce” – były szef Arkane Studios krytykuje branżę
„To jak praca w fabryce” – były szef Arkane Studios krytykuje branżę

Aquma, 11 sierpnia 2020, 10:46

Raphael Colantonio – były szef i założyciel Arkane Studios, a obecnie prezes Wolfeye Studios – udzielił wywiadu, w którym zdradza kulisy odejścia z poprzedniej firmy i przedstawia swój punkt widzenia na branżę. W rozmowie pojawił się też wątek kolejnej produkcji dewelopera – izometrycznej gry RPG akcji Weird West.

Diablo stworzone w tydzień – tak łatwo robi się dziś klony gier
Diablo stworzone w tydzień – tak łatwo robi się dziś klony gier

Aquma, 11 sierpnia 2020, 08:17

Pewien youtuber postanowił udowodnić, że tydzień pracy wystarczy, by stworzyć w pełni funkcjonalną grę „diablopodobną”. Okazuje się, że jest to możliwe pod warunkiem, że korzystamy z Unreal Engine oraz gotowych narzędzi, modeli i map.

Nie potrzebujemy E3 – analitycy o sukcesie konferencji wydawców
Nie potrzebujemy E3 – analitycy o sukcesie konferencji wydawców

Entelarmer, 30 lipca 2020, 16:34

Analitycy z firm SuperData oraz Fancensus przeanalizowali popularność tegorocznych prezentacji gier. Raporty nie pozostawiają wątpliwości: wielkie targi w stylu E3 są zbędne - przynajmniej dla dużych wydawców.

Branża gier w 2020 roku z dużymi wzrostami
Branża gier w 2020 roku z dużymi wzrostami

Ender, 12 maja 2020, 19:03

Według prognoz na 2020 rok, pandemia nie przeszkodzi dużym wzrostom wartości branży gier, która wygeneruje w tym czasie przychody w wysokości blisko 160 mld dolarów. W tym roku najbardziej urosnąć ma rynek mobilny, który w dużej mierze przyczyni się do tego, że globalna liczba aktywnych graczy przekroczy liczbę 2,7 mld osób.

Europejskie studia boją się kryzysu. Część z nich może nie przetrwać
Europejskie studia boją się kryzysu. Część z nich może nie przetrwać

Aquma, 23 kwietnia 2020, 12:55

European Games Developer Federation przeprowadziła ankietę dotyczącą kondycji europejskich firm produkujących gry i ich obaw w związku z kryzysem wywołanym przez koronawirusa. 17% tego typu podmiotów obawia się, że może nie przetrwać trzech miesięcy. Najgorzej radzą sobie małe studia.

Zapytałaś, kiedy płakałem ostatni raz - jak przesunięto drugie The Last of Us - felieton

Krystian Smoszna, 5 kwietnia 2020, 15:00

Stało się. Jedna z najbardziej oczekiwanych gier tego roku znów została opóźniona i to na czas nieokreślony, bo Sony nie wie, kiedy będzie mogło dostarczyć drugą odsłonę serii The Last of Us do wszystkich zainteresowanych. Decyzja ta może wywołać efekt domina i zachęcić innych wydawców do podobnych posunięć.

Zwroty gier na GOG - deweloperzy o swoich obawach
Zwroty gier na GOG - deweloperzy o swoich obawach

Jiker, 28 lutego 2020, 12:32

Nowa polityka zwrotów w sklepie GOG.com wywołała w sieci falę dyskusji na temat słuszności rozwiązania. Deweloperzy, szczególnie ci niezależni, są w większości przeciwni. Odczucia graczy są wyjątkowo mieszane.

Ankieta na temat zaburzeń grania ujawnia najbardziej uzależniające gry
Ankieta na temat zaburzeń grania ujawnia najbardziej uzależniające gry

Jiker, 13 stycznia 2020, 12:37

Serwis Clutch przeprowadził ankietę na temat „zaburzeń grania”, nowej jednostki chorobowej, która trafi do Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób w 2022 roku. Dzięki niemu poznaliśmy potencjalnie najbardziej uzależniające gry.

Skoro gry są jak narkotyki, to dajmy ludziom psychodeliki - współzałożyciel Devolver Digital
Skoro gry są jak narkotyki, to dajmy ludziom psychodeliki - współzałożyciel Devolver Digital

Froozyy, 5 listopada 2019, 15:57

Na konferencji Reboot Develop współzałożyciel Devolver Digital - Mike Wilson - porównał deweloperów do dealerów narkotyków, a ich produkcje do środków uzależniających. Prosił także o przemyślane serwowanie treści, które poszerzą horyzonty graczy, a nie tylko zabiorą ich czas oraz pieniądze.

Obsesyjne granie nie jest chorobą – przekonuje Uniwersytet Oksfordzki
Obsesyjne granie nie jest chorobą – przekonuje Uniwersytet Oksfordzki

Vergil, 22 października 2019, 16:43

Z badań przeprowadzonych przez Oxford Internet Institute wynika, że obecnie brakuje dowodów na to, by nadmierne granie uznać za chorobę. Zamiast tego ich autorzy przekonują, iż jest ono zaledwie symptomem szerszych problemów niezwiązanych z grami wideo.

Przedstawiciele branży chcą usunięcia zaburzeń grania z listy chorób
Przedstawiciele branży chcą usunięcia zaburzeń grania z listy chorób

Frozen, 29 maja 2019, 17:03

W odpowiedzi na decyzję Światowej Organizacji Zdrowia o zaklasyfikowaniu uzależnienia od gier jako choroby, amerykańskie stowarzyszenie ESA w porozumieniu z kilkoma innymi instytucjami wydało oświadczenie nawołujące do wycofania kontrowersyjnego zapisu.

Nadmierne granie oficjalne uznane za chorobę
Nadmierne granie oficjalne uznane za chorobę

Adrian Werner, 26 maja 2019, 08:55

Międzynarodowa Organizacja Zdrowia oficjalnie przyjęła nową wersję Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób. Wśród schorzeń znalazło się kontrowersyjne zaburzenie grania.

Obrót polskich gier wydanych na Steamie w 2018 roku
Obrót polskich gier wydanych na Steamie w 2018 roku

Czarny Wilk, 1 lutego 2019, 15:58

Sprawdziłem, ile pieniędzy pozyskało na Steamie dziesięć najchętniej kupowanych zeszłorocznych polskich gier , takich jak Frostpunk, Thronebreaker: Wiedźmińskie opowieści, World War 3 i Ancestor’s Legacy.

Raport GDC 2019 – PC wciąż najatrakcyjniejszą platformą dla deweloperów
Raport GDC 2019 – PC wciąż najatrakcyjniejszą platformą dla deweloperów

Ender, 25 stycznia 2019, 20:30

Według raportu GDC 2019, opartego na ankiecie przeprowadzonej wśród czterech tysięcy deweloperów z całego świata, najatrakcyjniejszą platformą do produkcji gier pozostają wciąż bezapelacyjnie komputery PC.

Netflix: Fortnite większą konkurencją niż HBO
Netflix: Fortnite większą konkurencją niż HBO

Aquma, 18 stycznia 2019, 11:27

Firma Netflix opublikowała dziś raport finansowy, w którym pojawiło się stwierdzenie, że prawdziwą konkurencją dla niej nie są inne platformy streamingowe, a gry wideo – przede wszystkim Fortnite.

Wielka Brytania - rynek gier bardziej lukratywny od filmowego i muzycznego razem wziętych
Wielka Brytania - rynek gier bardziej lukratywny od filmowego i muzycznego razem wziętych

Serek, 3 stycznia 2019, 19:27

Jeżeli myśleliście, że gry wideo wciąż raczkują na rynku rozrywkowym, to byliście w sporym błędzie. W Wielkiej Brytanii przemysł growy jest bardziej dochodowy niż sektor filmowy i muzyczny razem wzięte. Entertainment Retailers Association podało również inne ciekawe dane dot. growej branży w UK.

E-sport dyscypliną medalową na Igrzyskach Azji Południowo-Wschodniej w 2019 roku
E-sport dyscypliną medalową na Igrzyskach Azji Południowo-Wschodniej w 2019 roku

Aquma, 29 listopada 2018, 13:16

E-sport stanie się oficjalną dyscypliną medalową na Igrzyskach Azji Południowo-Wschodniej w 2019 roku. Do zdobycia będzie sześć kompletów medali – po dwa na PC, konsolach i urządzeniach mobilnych.

Branża jak zawsze zyskiem stoi! A może jednak czymś więcej?

Improbite, 15 listopada 2018, 13:26

Jednak kiedyś nie było to tak widoczne, a my byliśmy innymi graczami. Chociaż nie jest to jedyna rzecz, która kiedyś była odmienna, a czynników tej inności na pewno było mniej niż teraz.