branża gier - newsy i ciekawostki
![Zdecydowana większość graczy ze Stanów Zjednoczonych daje się skusić na mikrotransakcje](/i/w/h1/720_459033061.jpg)
Zdecydowana większość graczy ze Stanów Zjednoczonych daje się skusić na mikrotransakcje
Maciej Gaffke, 18 lipca 2024, 21:16
Amerykanie chętnie bawią się w grach wideo, a jeszcze chętniej kupują przedmioty w grach-usługach. Poznaliśmy szczegóły raportu Comscore's 2024 State of Gaming.
![Zwolnienia w branży gier. Aktualizowana lista studiów dotkniętych redukcjami w 2024 roku](/i/w/h1/720_443370142.jpg)
Zwolnienia w branży gier. Aktualizowana lista studiów dotkniętych redukcjami w 2024 roku
Adrian Werner, 10 czerwca 2024, 00:00
Skala zwolnień w branży gier poraża. Ten regularnie aktualizowany artykuł pozwoli Wam się połapać w tym, jakie studia dotknęły redukcje w tym roku.
![250 tysięcy dolarów za minutowy zwiastun. Co najmniej tyle płacą twórcy i wydawcy gier za występ na Summer Game Fest](/i/w/h1/720_455449484.jpg)
250 tysięcy dolarów za minutowy zwiastun. Co najmniej tyle płacą twórcy i wydawcy gier za występ na Summer Game Fest
Jakub Błażewicz, 7 czerwca 2024, 10:15
Ceremonia otwarcia Summer Game Fest to spory wydatek dla deweloperów i wydawców, którzy chcą pokazać swoje gry w trakcie wydarzenia organizowanego przez Geoffa Keighleya.
![Kultura wycieków na YouTube to zmora wydawców. Znany insider opisuje problem](/i/w/h1/720_455198369.jpg)
Kultura wycieków na YouTube to zmora wydawców. Znany insider opisuje problem
Jakub Błażewicz, 4 czerwca 2024, 12:22
Po wycieku listy gier z pokazu State of Play Tom Henderson wskazuje, jak wielkim problemem dla wydawców gier jest niedyskrecja pracowników serwisu YouTube.
![Gry wideo jako forma autokreacji. Coraz więcej graczy chciałoby bardziej przypominać swoje awatary](/i/w/h1/720_454067907.jpg)
Gry wideo jako forma autokreacji. Coraz więcej graczy chciałoby bardziej przypominać swoje awatary
Jakub Błażewicz, 22 maja 2024, 10:00
Gry wideo to wciąż głównie forma relaksu, ale coraz częściej gracze chcą też wyrażać siebie w trakcie zabawy.
![Wydawca Manor Lords skrytykował praktyki wydawnicze uderzające w deweloperów. „To głupi sposób na prowadzenie biznesu”](/i/w/h1/720_453462763.jpg)
Wydawca Manor Lords skrytykował praktyki wydawnicze uderzające w deweloperów. „To głupi sposób na prowadzenie biznesu”
Jakub Błażewicz, 15 maja 2024, 10:05
Tim Bender z firmy Hooded Horse skrytykował „zakorzeniony” w branży zwyczaj uwzględniania przez wydawców klauzul dotyczących przepływu gotówki. Jego zdaniem jest to niekorzystne tak dla twórców, jak i graczy.
![„Kogo obchodzi Metal Gear bez Kojimy?”. Kultowe marki są skazane na porażkę bez swoich ojców, twierdzi twórca RPG akcji No Rest for the Wicked](/i/w/h1/720_453211906.jpg)
„Kogo obchodzi Metal Gear bez Kojimy?”. Kultowe marki są skazane na porażkę bez swoich ojców, twierdzi twórca RPG akcji No Rest for the Wicked
Marcin Bukowski, 12 maja 2024, 12:15
Zdaniem Thomasa Mahlera – twórcy No Rest for the Wicked – kultowe marki nie mają szans odnieść sukcesu bez swoich ojców. Jako przykład podaje on serię Metal Gear czy Gwiezdne wojny.
![Gdy rynek działa w „trybie paniki”, ostoją dla gamingu jest Steam. Deweloperzy chwalą serwis, nazywając go „demokratyczną platformą” i „bastionem”](/i/w/h1/720_451907413.jpg)
Gdy rynek działa w „trybie paniki”, ostoją dla gamingu jest Steam. Deweloperzy chwalą serwis, nazywając go „demokratyczną platformą” i „bastionem”
Maciej Gaffke, 27 kwietnia 2024, 10:01
Firma Valve przyczyniła się do wzmocnienia PC jako platformy do grania. Wszystko dzięki Steamowi, którego deweloperzy zachwalają w podcaście serwisu PC Gamer.
![„Podjęcie ryzyka jest najmniej ryzykowną rzeczą, jaką możecie zrobić”. Twórca znakomitego Slay the Spire apeluje do wydawców i producentów gier AAA](/i/w/h1/720_451836153.jpg)
„Podjęcie ryzyka jest najmniej ryzykowną rzeczą, jaką możecie zrobić”. Twórca znakomitego Slay the Spire apeluje do wydawców i producentów gier AAA
Jakub Błażewicz, 26 kwietnia 2024, 14:16
Casey Yano ze studia Mega Crit uważa, że tworzenie „hiperangażujących” gier nie jest wcale tak ryzykowne, jak podążanie za trendami.
![„Gracze po prostu chcą, aby z nimi rozmawiano. Nie chcą być oszukiwani”. Twórca Baldur’s Gate 3 twierdzi, że tradycyjny marketing gier nie ma już racji bytu](/i/w/h1/720_451774775.jpg)
„Gracze po prostu chcą, aby z nimi rozmawiano. Nie chcą być oszukiwani”. Twórca Baldur’s Gate 3 twierdzi, że tradycyjny marketing gier nie ma już racji bytu
Zuzanna Domeradzka, 25 kwietnia 2024, 21:01
Twórcy takich produkcji, jak Baldur’s Gate 3 czy EVE Online, wypowiedzieli się na temat marketingu w branży gier. Twierdzą, że gracze nie chcą być oszukiwani reklamami.
![Gry-usługi w odwrocie? Większość deweloperów chce je mieć w swoim portfolio, ale aż 70% obawia się o ich trwałość](/i/w/h1/720_451074806.jpg)
Gry-usługi w odwrocie? Większość deweloperów chce je mieć w swoim portfolio, ale aż 70% obawia się o ich trwałość
Zuzanna Domeradzka, 17 kwietnia 2024, 18:39
Mimo że spora część deweloperów chce tworzyć gry-usługi, to większość niepokoi się trwałością takiej strategii. Z nowego raportu dotyczącego branży gier wideo dowiadujemy się szczegółów na temat chęci monetyzowania produkcji.
![„Gry zawsze będą niedokończone”. Weteran branży o szukaniu granicy miedzy „wystarczająco dobrą a jeszcze złą” grą](/i/w/h1/720_450887369.jpg)
„Gry zawsze będą niedokończone”. Weteran branży o szukaniu granicy miedzy „wystarczająco dobrą a jeszcze złą” grą
Jakub Błażewicz, 15 kwietnia 2024, 12:24
Gracze narzekają na niekompletne gry, ale jeden z twórców Falcona 4.0 i GeForce Now zwraca uwagę, że nie da się w praktyce ukończyć prac nad grą „w 100%”.
![Czy sequel powinien być lepszy od poprzednika? Twórca RPG akcji No Rest For The Wicked i cyklu Ori twierdzi, że to nie takie proste](/i/w/h1/720_450607103.jpg)
Czy sequel powinien być lepszy od poprzednika? Twórca RPG akcji No Rest For The Wicked i cyklu Ori twierdzi, że to nie takie proste
Jakub Błażewicz, 12 kwietnia 2024, 08:58
Gracze mają prawo oczekiwać, że sequele gier będą lepsze od poprzedników. Jednakże Thomas Mahler z Moon Studios (No Rest for the Wicked) zwraca uwagę, że stworzenie takiej kontynuacji to trudna sztuka.
![Reżyser Fallout: New Vegas twierdzi, że wypalenie zawodowe „zastąpiło crunch jako główne zagrożenie dla branży gier](/i/w/h1/720_450546440.jpg)
Reżyser Fallout: New Vegas twierdzi, że wypalenie zawodowe „zastąpiło crunch jako główne zagrożenie dla branży gier"
Kamil Kleszyk, 11 kwietnia 2024, 15:53
Josh Sawyer jest zdania, że wypalenie zawodowe, a nie crunch, jest aktualnie największym zagrożeniem w branży gier. Twórca m.in. Fallouta: New Vegas twierdzi, że potrzebne są zmiany, a doprowadzić do nich mogą tylko deweloperzy, wywierając presję na przełożonych.
![„Pomyłki, których można uniknąć”. Twórca Baldur’s Gate 3 twierdzi, że w branży nie ma miejsca na masowe zwolnienia](/i/w/h1/720_450103203.jpg)
„Pomyłki, których można uniknąć”. Twórca Baldur’s Gate 3 twierdzi, że w branży nie ma miejsca na masowe zwolnienia
Kamil Kleszyk, 6 kwietnia 2024, 12:41
Reżyser wydawniczy Larian Studios, Michael Douse, odniósł się do trapiącej branżę gier fali zwolnień, nazywając ją „chorą”. Deweloper uważa, iż nieprawdą jest, że zwolnień nie można uniknąć.
![Sid Meier's Civilization ciągle niepokonane](/i/w/h1/720_449536127.jpg)
Sid Meier's Civilization ciągle niepokonane
Adam Zechenter, 31 marca 2024, 17:00
Świąteczny newsletter to dobra okazja do wspomnienia Sida Meiera, który do nas wracał w tym tygodniu parę razy.
![„Gorączka złota się skończyła”. Epic Games i Microsoft miały mocno przykręcić kurek z pieniędzmi dla twórców gier niezależnych](/i/w/h1/720_449440937.jpg)
„Gorączka złota się skończyła”. Epic Games i Microsoft miały mocno przykręcić kurek z pieniędzmi dla twórców gier niezależnych
Michał Harat, 29 marca 2024, 20:47
Epic Games i Microsoft zakręcają kurek niezależnym deweloperom, przez co wkrótce mogą oni znaleźć się w finansowych tarapatach. Twórcy stojący za takimi hitami, jak Slay the Spire i Darkest Dungeon donoszą, że „gorączka złota” dla studiów indie minęła.
![Tworzenie gier to za duże ryzyko. Deweloperzy komentują masowe zwolnienia](/i/w/h1/720_445526375.jpg)
Tworzenie gier to za duże ryzyko. Deweloperzy komentują masowe zwolnienia
Jakub Błażewicz, 13 lutego 2024, 13:44
Masowe zwolnienia w branży to tylko po części efekt przesadnego rozrostu rynku w czasach pandemii. Zdaniem deweloperów tworzenie gier stało się kosztowne i ryzykowne.
![Gier-usług ma być tylko więcej. Tworzy lub zamierza je stworzyć 95% deweloperów](/i/w/h1/720_444609105.jpg)
Gier-usług ma być tylko więcej. Tworzy lub zamierza je stworzyć 95% deweloperów
Marcin Przała, 2 lutego 2024, 22:39
Najnowszy raport dotyczący branży gier wideo dostarcza nam szeregu ciekawych informacji na temat kondycji zespołów deweloperskich. Główny wniosek? Gry-usługi dalej rządzą, choć ich tworzenie obarczone jest coraz większymi kosztami, a także ryzykiem.
![Zwolnienia w Microsofcie okiem branży. 2024 rok może być rekordowo zły dla twórców](/i/w/h1/720_443966523.jpg)
Zwolnienia w Microsofcie okiem branży. 2024 rok może być rekordowo zły dla twórców
Jakub Błażewicz, 26 stycznia 2024, 12:25
„Dzięki” firmie Microsoft tylko w styczniu zwolniono tylu twórców, ilu przez połowę 2023 roku. Straty ponieśli m.in. twórcy Call of Duty oraz działy wydań pudełkowych i obsługi klienta Activision Blizzard.
![„Dwa lata bólu” - eksperci o przyszłości branży i zwolnieniach](/i/w/h1/720_443709802.jpg)
„Dwa lata bólu” - eksperci o przyszłości branży i zwolnieniach
Adrian Werner, 23 stycznia 2024, 13:00
Według ludzi z branży gier ciężkie czasy jeszcze nie dobiegły końca. Powinniśmy spodziewać się nie tylko kolejnych zwolnień, ale również wielu bankructw i zamkniętych studiów.
![W 2023 roku przychody z gier mobilnych znów spadły. Wciąż przyprawiają jednak o zawrót głowy](/i/w/h1/720_442609952.jpg)
W 2023 roku przychody z gier mobilnych znów spadły. Wciąż przyprawiają jednak o zawrót głowy
Marcin Przała, 10 stycznia 2024, 19:16
W 2023 roku segment gier mobilnych zaliczył spadek przychodów. Nadal jest to jednak absolutny lider rynku gier wideo, a sumy, które generuje, przyprawiają o przysłowiowy zawrót głowy.
![Gry-usługi stracą, Switch 2 skradnie show. Oto prognozy na 2024 rok](/i/w/h1/720_442071210.jpg)
Gry-usługi stracą, Switch 2 skradnie show. Oto prognozy na 2024 rok
Jakub Błażewicz, 4 stycznia 2024, 13:47
Gry-usługi pozostaną na szczycie, ale mocno stracą w oczach twórców gier w 2024 roku. To jedna z prognoz analityków, którzy oczekują też m.in. debiutu Switcha 2.
![Sztuczna inteligencja przyspieszy tworzenie gier, twierdzą analitycy branży gamingowej](/i/w/h1/720_442072151.jpg)
Sztuczna inteligencja przyspieszy tworzenie gier, twierdzą analitycy branży gamingowej
Jakub Błażewicz, 4 stycznia 2024, 11:54
Analitycy wierzą, że w 2024 roku twórcy będą częściej wykorzystywać sztuczną inteligencję przy produkcji gier, ale też pozwoli ona na ich tworzenie większej liczbie osób.
![2023 rok rekordowy pod względem liczby znakomitych premier gier, łyżką dziegciu masowe zwolnienia](/i/w/h1/720_436462813.jpg)
2023 rok rekordowy pod względem liczby znakomitych premier gier, łyżką dziegciu masowe zwolnienia
Marcin Przała, 31 października 2023, 14:13
2023 rok obfituje w premiery znakomitych gier – oceny krytyków sugerują, że ostatnie miesiące w gamingu to być może najlepszy okres w historii elektronicznej rozrywki. Jednocześnie branża zmaga się z falą masowych zwolnień.
![Peter Molyneux uważa, że współczesne gry i ich twórcy stronią od ryzyka: „kiedyś wstyd było robić sequele”](/i/w/h1/720_434035500.jpg)
Peter Molyneux uważa, że współczesne gry i ich twórcy stronią od ryzyka: „kiedyś wstyd było robić sequele”
Kamil Kleszyk, 3 października 2023, 13:25
Według twórcy Fable, Petera Molyneuxa, obecne realia panujące w branży gamingu skutecznie blokują deweloperów przed tworzeniem zupełnie nowych, rewolucyjnych marek.
![Strajk aktorów może przenieść się na gry, przyszłość branży zależy od trwających negocjacji [Aktualizacja]](/i/w/h1/720_433513217.jpg)
Strajk aktorów może przenieść się na gry, przyszłość branży zależy od trwających negocjacji [Aktualizacja]
Maciej Gaffke, 29 września 2023, 09:06
Ważą się losy strajku w branży gier. Jednym z głównych postulatów SAG-AFTRA jest ochrona aktorów głosowych przed sztuczną inteligencją.
![350 zł za grę to już za mało. Wydawcy monetyzują niecierpliwość](/i/w/h1/720_426958724.jpg)
350 zł za grę to już za mało. Wydawcy monetyzują niecierpliwość
Tytus Stobiński, 15 lipca 2023, 17:07
Przedpremiera, wczesna premiera i premiera właściwa, czyli jak sprzedawać nam nasz wolny czas i brać za to niemałe pieniądze.
![Mamy problem z klasycznymi grami - aż 87% z nich nie da się już „normalnie” zdobyć](/i/w/h1/720_426718795.jpg)
Mamy problem z klasycznymi grami - aż 87% z nich nie da się już „normalnie” zdobyć
Adam Celarek, 10 lipca 2023, 21:02
Od wielu lat branża growa mierzy się z problemem utrwalania własnego dziedzictwa. Przykre wnioski dotyczące aktualnego stanu rzeczy przedstawione zostały w raporcie Video Game History Foundation.
![Gry dla „hardkorowych graczy” to coraz mniejsza część rynku](/i/w/h1/720_424962216.jpg)
Gry dla „hardkorowych graczy” to coraz mniejsza część rynku
Adam Celarek, 20 czerwca 2023, 13:05
Raport ukazujący kształt amerykańskiego rynku growego prowadzić może do zaskakujących wniosków. Szczególnie interesująca wydaje się zaś postępująca dysproporcja wśród najważniejszych gałęzi branży.
![GRYOnline.pl patronem medialnym Games Invest Forum](/i/w/h1/720_415397020.jpg)
GRYOnline.pl patronem medialnym Games Invest Forum
Hubert Śledziewski, 1 marca 2023, 20:05
W przyszłym tygodniu odbędzie się wydarzenie Games Invest Forum 2023, podczas którego przedstawiciele firm związanych z gamingiem będą dyskutowali o prawdziwych wartościach w branży gier.
![„Współcześni gracze są traktowani jak idioci”, twierdzi twórca Democracy 4](/i/w/h1/720_414972145.jpg)
„Współcześni gracze są traktowani jak idioci”, twierdzi twórca Democracy 4
Hubert Śledziewski, 24 lutego 2023, 22:10
„Czasami gry wideo powinny być przytłaczające, trudne czy przerażające” – twierdzi Cliff Harris, twórca serii Democracy. Uważa jednak, że jest ich coraz mniej, gdyż „współcześni gracze są traktowani jak idioci” przez deweloperów.
![Założyciel Techlandu wysoko na liście najbogatszych Polaków](/i/w/h1/720_414858270.jpg)
Założyciel Techlandu wysoko na liście najbogatszych Polaków
Sonia Selerska, 23 lutego 2023, 14:27
Paweł Marchewka po raz kolejny znalazł się na liście 10 najbogatszych Polaków według magazynu Forbes. Jego pozycja w rankingu rośnie z roku na rok.
![Centrum Rozwoju Talentów Gamingowych powstanie w Krakowie i wesprze polskich twórców](/i/w/h1/720_407508187.jpg)
Centrum Rozwoju Talentów Gamingowych powstanie w Krakowie i wesprze polskich twórców
Wiktor Szczęsny, 30 listopada 2022, 12:43
Dzięki inwestycji Globant Group w Krakowie w ciągu 5 lat powstanie Centrum Rozwoju Talentów Gamingowych. Kosztowne przedsięwzięcie ma pomóc polskiej branży gier wideo złapać wiatr w żagle.
![Rynek gier traci mimo wzrostu liczby graczy; wiemy, co może być powodem](/i/w/h1/720_406804882.jpg)
Rynek gier traci mimo wzrostu liczby graczy; wiemy, co może być powodem
Wiktor Szczęsny, 22 listopada 2022, 10:00
Branża gamingowa w ciągu ostatnich dwóch lat znacząco zwiększyła swoje zasięgi. W efekcie graczy z roku na rok jest coraz więcej. Jednocześnie wartość rynku w 2022 roku istotnie się skurczyła. Sytuacja zatem nie jest prosta.
![Skąd przyszła plaga opóźnień gier? Szef Xbox Game Studios tłumaczy](/i/w/h1/720_400098655.jpg)
Skąd przyszła plaga opóźnień gier? Szef Xbox Game Studios tłumaczy
Michał Ciężadlik, 5 września 2022, 18:32
Szef Xbox Game Studios, Matt Booty, podczas panelu na PAX West wyjaśnił przyczynę obecnej fali opóźnień w branży. Przy okazji deweloper wyraził życzenie, by zaprzęc sztuczną inteligencję do testowania gier.
![Twórca Podróży przyznaje, że gry-usługi są najlepsze dla życia developerów](/i/w/h1/720_397145718.jpg)
Twórca Podróży przyznaje, że gry-usługi są najlepsze dla życia developerów
Hubert Śledziewski, 2 sierpnia 2022, 14:20
Współtwórca kultowej Podróży, Jenova Chen ze studia thatgamecompany, twierdzi, że praca nad grami-usługami jest znacznie mniej stresująca niż klasyczna produkcja. Pozwala również zachować zdrową równowagę między życiem zawodowym i prywatnym.
![Twórcy Diablo Immortal inwestują w polskie studio](/i/w/h1/720_394738536.jpg)
Twórcy Diablo Immortal inwestują w polskie studio
Hubert Śledziewski, 5 lipca 2022, 17:44
Deweloper odpowiedzialny za Diablo Immortal – chińska firma NetEase – zainwestował kilka milionów dolarów w nasze rodzime studio Something Random. Jego debiutancka gra ma się ukazać w 2023 roku.
![Game Pass może być zagrożeniem dla branży; współtwórca Xboksa ostrzega](/i/w/h1/720_391090709.jpg)
Game Pass może być zagrożeniem dla branży; współtwórca Xboksa ostrzega
Przemysław Dygas, 24 maja 2022, 12:34
Game Pass to dla wielu graczy usługa idealna. Inne zdanie ma jednak były wiceprezes Xboksa, który uważa, że serwis może mieć zły wpływ na branżę.
![Oceny recenzentów już nie decydują o sprzedaży gier, mówi szef Saber](/i/w/h1/720_390776936.jpg)
Oceny recenzentów już nie decydują o sprzedaży gier, mówi szef Saber
Hubert Śledziewski, 20 maja 2022, 21:18
CEO studia Saber Interactive, Matthew Karch, stwierdził, że oceny wystawiane przez recenzentów nie determinują już sprzedaży gier. Co więc o niej decyduje? Omówił on tę kwestię na przykładzie Evil Dead: The Game.
![Gry to największe medium rozrywkowe świata, wskazuje raport Take-Two](/i/w/h1/720_390561605.jpg)
Gry to największe medium rozrywkowe świata, wskazuje raport Take-Two
Adrian Werner, 18 maja 2022, 09:01
W raporcie finansowym firmy Take-Two znalazło się sporo ciekawych informacji o ogólnej kondycji rynku gier oraz kierunkach jego rozwoju.
![Jaki wpływ na inteligencję dzieci mają gry? To badanie daje odpowiedź](/i/w/h1/720_390134935.jpg)
Jaki wpływ na inteligencję dzieci mają gry? To badanie daje odpowiedź
Adam Adamczyk, 13 maja 2022, 10:57
Naukowcy sprawdzili, jaki wpływ mają gry komputerowe na rozwój dziecka. W badaniu wzięło udział około 5 tysięcy małoletnich.
![Cięższe czasy dla PC - ten rynek będzie rósł wolniej niż konsolowy w 2022 roku](/i/w/h1/720_389534212.jpg)
Cięższe czasy dla PC - ten rynek będzie rósł wolniej niż konsolowy w 2022 roku
Adrian Werner, 6 maja 2022, 12:14
W tym roku przychody rynku gier mają po raz pierwszy przekroczyć 200 mld dolarów. Najszybciej rosnąć będzie segment konsolowy.
![Wojna w Ukrainie - reakcje deweloperów oraz organizacji gamingowych [News aktualizowany]](/i/w/h1/720_383408094.jpg)
Wojna w Ukrainie - reakcje deweloperów oraz organizacji gamingowych [News aktualizowany]
Michał Ciężadlik, 21 marca 2022, 15:58
Nad ranem 24 lutego rosyjskie wojska zaatakowały terytorium Ukrainy, rozpoczynając wojnę. Ta wstrząsająca sytuacja wywołała lawinę komentarzy i opinii – także w środowisku gamingowym.
![Wyjście z Rosji to dla wydawców gier utrata rynku wartego miliardy dolarów](/i/w/h1/720_384612902.jpg)
Wyjście z Rosji to dla wydawców gier utrata rynku wartego miliardy dolarów
Jakub Błażewicz, 10 marca 2022, 13:35
Twórcy i wydawcy gier (i nie tylko) masowo wycofują swoje produkty z Rosji, a tym samym odrzucają rynek generujący miliardy dolarów przychodu.
![Wicepremier Ukrainy wzywa gigantów gamingu do wyłączenia usług w Rosji](/i/w/h1/720_383926143.jpg)
Wicepremier Ukrainy wzywa gigantów gamingu do wyłączenia usług w Rosji
Dawid Wanat, 2 marca 2022, 14:14
Mychajło Fedorow prosi deweloperów oraz organizacje e-sportowe o pomoc i podjęcie akcji przeciwko Rosji. Wzywa m.in. do wyłączenia usług oraz blokowania rosyjskich użytkowników.
![Miliardy na gry w zeszłym roku; rekordowa suma wydana na inwestycje w branży](/i/w/h1/720_383866280.jpg)
Miliardy na gry w zeszłym roku; rekordowa suma wydana na inwestycje w branży
Michał Zegar, 1 marca 2022, 21:50
Raport DDM ujawnił, że zeszły rok był rekordowy pod względem sumy pieniędzy wydanej na inwestycje w branży growej. Pewien udział miały w tym produkcje oparte na technologii blockchain.
![Za pięć lat 90% gier będzie play-to-earn, twierdzi współzałożyciel Reddita](/i/w/h1/720_380465755.jpg)
Za pięć lat 90% gier będzie play-to-earn, twierdzi współzałożyciel Reddita
Miriam Moszczyńska, 21 stycznia 2022, 12:59
Jeśli wizja zarabiania w trakcie grania brzmi dla Was jak marzenie, to na jego spełnienie musicie poczekać jeszcze pięć lat. Przynajmniej tak uważa jeden z założycieli Reddita, Alexis Ohanian.
![NFT w grach - co trzeci deweloper widzi w tym potencjał](/i/w/h1/720_380454567.jpg)
NFT w grach - co trzeci deweloper widzi w tym potencjał
Miriam Moszczyńska, 21 stycznia 2022, 09:49
Organizatorzy Game Developers Conference opublikowali raport State of the Game Industry 2022, w którym poruszyli wiele ważnych spraw nurtujących branżę gier wideo.
![Największe przejęcia w historii a Microsoft i Activision](/i/w/h1/720_380231019.jpg)
Największe przejęcia w historii a Microsoft i Activision
Agnieszka Adamus, 18 stycznia 2022, 20:00
Zakup Activision Blizzard przez Microsoft to ogromna inwestycja. Postanowiliśmy przyjrzeć się, jak wygląda ona w stosunku do największych przejęć w historii.