Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 maja 2022, 13:00

Elden Ring z rewelacyjnymi wynikami; gra sprzedaje się w milionach

Bandai Namco zanotowało bardzo dobre wyniki finansowe. Duży wpływ miała na nie świetna sprzedaż Elden Ring.

W SKRÓCIE:
  • Elden Ring sprzedał się w liczbie 13,4 miliona egzemplarzy.
  • Gra zanotowała ten wynik w zaledwie miesiąc.
  • Jest on równy połowie sprzedanych kopii wszystkich odsłon serii Souls.

Bandai Namco podzieliło się ze światem raportem (via Aroged) dotyczącym wyników finansowych. Wynika z niego, że firma radzi sobie bardzo dobrze, a na jej zarobki duży wpływ miała świetna sprzedaż Elden Ring.

Przedstawione liczby są wyraźnym dowodem, że gra może pochwalić się nie tylko pozytywnymi recenzjami. Grę nabyły także całe rzesze fanów.

Elden Ring sprzedaje się w milionach

Przychody Bandai Namco za ubiegły rok podatkowy (do 22 marca 2022 r.) wyniosły 6,83 miliarda dolarów. Oznacza to 20% wzrost w stosunku do wyniku zanotowanego rok wcześniej.

Spory wkład w wygenerowanie tak dużej sumy miała sprzedaż Elden Ring. Najnowsza produkcja FromSoftware rozeszła się w liczbie 13,4 miliona egzemplarzy.

To wyjątkowo wysoki wynik biorąc pod uwagę, że wszystkie odsłony serii Souls mogą pochwalić się liczbą ponad 27 milionów sprzedanych kopii (stan na maj 2020 roku).

Elden Ring samotnie osiągnął połowę tego wyniku i to w zaledwie miesiąc od premiery. Deweloperzy mają więc naprawdę dobry powód do hucznego świętowania sukcesu.

Nowy rok, nowe Bandai Namco

Ciekawostką jest również fakt, że w kolejny rok podatkowy Bandai Namco wchodzi ze świeżym logo. Firma pozbyła się dotychczasowego symbolu i zaprezentowała nowy.

Aktualne logo jest prostsze i według firmy ma symbolizować zdolność zbliżania do siebie ludzi z całego świata.

Ideę tę reprezentuje także nowe motto firmy, które brzmi: Fun for All into the Future.

Przemysław Dygas

Przemysław Dygas

Na GRYOnline.pl opublikował masę newsów, nieco recenzji oraz trochę felietonów. Obecnie prowadzi serwis Cooldown.pl oraz pełni funkcję młodszego specjalisty SEO. Pierwsze dziennikarskie teksty publikował jeszcze na prywatnym blogu; później zajął się pisaniem na poważnie, gdy jego newsy i recenzje trafiły na nieistniejący już portal filmowy. W wolnym czasie stara się nadążać za premierami nowych strategii i RPG-ów, o ile nie powtarza po raz enty Pillars of Eternity lub Mass Effecta. Lubi też kinematografię i stara się przynajmniej raz w miesiącu odwiedzać pobliskie kino, by być na bieżąco z interesującymi go filmami.

więcej