Cięższe czasy dla PC - ten rynek będzie rósł wolniej niż konsolowy w 2022 roku

W tym roku przychody rynku gier mają po raz pierwszy przekroczyć 200 mld dolarów. Najszybciej rosnąć będzie segment konsolowy.

Adrian Werner

Cięższe czasy dla PC - ten rynek będzie rósł wolniej niż konsolowy w 2022 roku.
Cięższe czasy dla PC - ten rynek będzie rósł wolniej niż konsolowy w 2022 roku.

Grupa analityczna Newzoo udostępniła raport z prognozami wyników rynku gier na 2022 rok. Dokument daje dobre pojęcie o kształcie branży oraz kierunku, w jakim się rozwija.

  1. W tym roku przychody z gier mają sięgnąć 203,1 mld dolarów. Będzie to pierwszy rok, gdy uda się przebić próg 200 mld dol.
  2. Dla porównania – wynik za 2021 r. wyniósł 192,7 mld dolarów. Tym samym branża ma zanotować wzrost o 5,4%.
  3. Pod koniec roku na świecie ma być 3,09 mld graczy.
  4. W 2022 roku przychody z rynku amerykańskiego wyniosą 50,5 mld dolarów. Tym samym po raz pierwszy od wielu lat przebite zostaną wyniki rynku chińskiego (prognoza na ten rok mówi o 50,2 mld). Wynika to z faktu, że ostatnimi czasy władze w Państwie Środka starają się mocno ograniczyć popularność gier, np. poprzez powolne wydawanie licencji na wypuszczenie nowych tytułów.

W 2022 roku najszybciej będzie rósł rynek gier konsolowych

Największym segmentem rynku pozostaną gry mobilne, które mają przynieść w tym roku 103,5 mld dolarów (wzrost o 5,1% w porównaniu z 2021 r.)

Najwyższy wzrost (8,4%) ma zanotować segment konsolowy, co napędzać ma m.in. duża liczba wyczekiwanych premier, takich jak już wydane Horizon Forbidden West, Pokemon Legends: Arceus Elden Ring i Gran Turismo 7, czy nadchodzące przeboje pokroju Call of Duty: Modern Warfare 2 i Starfield. Ponadto dużą rolę odegra rosnąca baza posiadaczy konsol nowej generacji.

Znacznie wolniej rozwijać się będzie rynek gier PC, którego przychody w 2022 roku mają być o 1,9% wyższe niż w ubiegłym roku. Za tak słaby wynik odpowiada postępująca zapaść pecetowych produkcji przeglądarkowych, które w 2022 mają zarobić o 16,9% mniej niż w ubiegłym roku. Tradycyjne gry na PC (pudełkowe lub pobierane w ramach dystrybucji cyfrowej) zanotują 3,2-procentowy wzrost.

Rynek gier w 2022 roku – prognozy dla poszczególnych platform

Platforma:

Prognozowane przychody w 2022 roku:

Udział segmentu w ogólnych przychodach rynku gier w 2022 roku:

Smartfony

91,4 mld dolarów (wzrost o 5,7%)

45%

Konsole

58,6 mld dolarów (wzrost o 8,4%)

29%

Tradycyjne gry na PC

38,7 mld dolarów (wzrost o 3,2%)

19%

Tablety

12,1 mld dolarów (wzrost o 1,2%)

6%

Gry przeglądarkowe na PC

2,3 mld dolarów (spadek o 16,9%)

1%

Podobało się?

15

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Algorytm przewiduje, kto wygra MSI 2022 w LoL-u

Następny
Algorytm przewiduje, kto wygra MSI 2022 w LoL-u

Artysta z pomocą AI przerabia bohaterów Star Wars na potwory z horroru

Poprzedni
Artysta z pomocą AI przerabia bohaterów Star Wars na potwory z horroru

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl