W tym roku przychody rynku gier mają po raz pierwszy przekroczyć 200 mld dolarów. Najszybciej rosnąć będzie segment konsolowy.
Grupa analityczna Newzoo udostępniła raport z prognozami wyników rynku gier na 2022 rok. Dokument daje dobre pojęcie o kształcie branży oraz kierunku, w jakim się rozwija.
Największym segmentem rynku pozostaną gry mobilne, które mają przynieść w tym roku 103,5 mld dolarów (wzrost o 5,1% w porównaniu z 2021 r.)
Najwyższy wzrost (8,4%) ma zanotować segment konsolowy, co napędzać ma m.in. duża liczba wyczekiwanych premier, takich jak już wydane Horizon Forbidden West, Pokemon Legends: Arceus Elden Ring i Gran Turismo 7, czy nadchodzące przeboje pokroju Call of Duty: Modern Warfare 2 i Starfield. Ponadto dużą rolę odegra rosnąca baza posiadaczy konsol nowej generacji.
Znacznie wolniej rozwijać się będzie rynek gier PC, którego przychody w 2022 roku mają być o 1,9% wyższe niż w ubiegłym roku. Za tak słaby wynik odpowiada postępująca zapaść pecetowych produkcji przeglądarkowych, które w 2022 mają zarobić o 16,9% mniej niż w ubiegłym roku. Tradycyjne gry na PC (pudełkowe lub pobierane w ramach dystrybucji cyfrowej) zanotują 3,2-procentowy wzrost.
Platforma: | Prognozowane przychody w 2022 roku: | Udział segmentu w ogólnych przychodach rynku gier w 2022 roku: |
Smartfony | 91,4 mld dolarów (wzrost o 5,7%) | 45% |
Konsole | 58,6 mld dolarów (wzrost o 8,4%) | 29% |
Tradycyjne gry na PC | 38,7 mld dolarów (wzrost o 3,2%) | 19% |
Tablety | 12,1 mld dolarów (wzrost o 1,2%) | 6% |
Gry przeglądarkowe na PC | 2,3 mld dolarów (spadek o 16,9%) | 1% |
15

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.