Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

Newzoo - newsy i ciekawostki

Na co swoje pieniądze wydają gracze PC? Gry premium znalazły się dopiero na drugim miejscu
Na co swoje pieniądze wydają gracze PC? Gry premium znalazły się dopiero na drugim miejscu

Adrian Werner, 11 kwietnia 2025, 14:30

Dzięki raportowi Newzoo wiemy na co gracze pecetowi wydają najwięcej pieniędzy. Na pierwszym miejscu, z dużą przewagą nad grami premium, uplasowały się mikropłatności.

GTA 6 i Switch 2 sprawią, że branża gier urośnie do rekordowych rozmiarów. Tymczasem gracze ogrywają coraz mniej tytułów
GTA 6 i Switch 2 sprawią, że branża gier urośnie do rekordowych rozmiarów. Tymczasem gracze ogrywają coraz mniej tytułów

Maciej Gaffke, 8 kwietnia 2025, 19:20

Wartość branży gier wideo w najbliższych latach ma przekroczyć 90 miliardów dolarów. Tymczasem przeciętny gracz gra w coraz mniej tytułów.

Gracze uwielbiają starsze gry i przedkładają PC nad konsole. Na komputerach gra już ponad 900 mln ludzi
Gracze uwielbiają starsze gry i przedkładają PC nad konsole. Na komputerach gra już ponad 900 mln ludzi

Adrian Werner, 19 marca 2025, 14:44

Z badań agencji Newzoo wynika, że gracze pecetowi większość czasu poświęcają na granie w stare gry.

Cięższe czasy dla PC - ten rynek będzie rósł wolniej niż konsolowy w 2022 roku
Cięższe czasy dla PC - ten rynek będzie rósł wolniej niż konsolowy w 2022 roku

Adrian Werner, 6 maja 2022, 12:14

W tym roku przychody rynku gier mają po raz pierwszy przekroczyć 200 mld dolarów. Najszybciej rosnąć będzie segment konsolowy.

Branża gier zaliczy spadek w 2021 roku - nowy raport Newzoo
Branża gier zaliczy spadek w 2021 roku - nowy raport Newzoo

Angelika Kałdus, 17 maja 2021, 12:56

Newzoo twierdzi, że rynek gier odnotuje spadek przychodów względem zeszłego roku. Powodami takich założeń są m.in. polityka Apple czy deficyt chipów.

Nadchodzi złota era dla gier - rynek wyprzedza filmy, sport i muzykę
Nadchodzi złota era dla gier - rynek wyprzedza filmy, sport i muzykę

Angelika Kałdus, 11 maja 2021, 12:00

Rynek gier wyprzedził branżę filmową - jego wartość w 2020 roku sięgnęła prawie 180 miliardów dolarów - a generacja Z ceni go bardziej od sportu.

W co się gra na PS5 i Xbox Series X/S - są dane z Ameryki
W co się gra na PS5 i Xbox Series X/S - są dane z Ameryki

Adrian Werner, 17 listopada 2020, 12:27

Dzięki analitykom grupy Newzoo dowiedzieliśmy się, w jakie gry na next-genach grali Amerykanie w pierwszych dniach po premierach PS5 i Xboksa Series X/S.

Mikropłatności rządzą; sprzedaż gier schodzi na drugi plan
Mikropłatności rządzą; sprzedaż gier schodzi na drugi plan

Adrian Werner, 26 czerwca 2020, 10:22

Według analityków Newzoo w tym roku aż 74% przychodów branży będzie pochodziło z mikropłatności. Sprzedaż pełnych wersji gier zapewni tylko 21%.

Branża gier w 2020 roku z dużymi wzrostami
Branża gier w 2020 roku z dużymi wzrostami

Michał Kułakowski, 12 maja 2020, 19:03

Według prognoz na 2020 rok, pandemia nie przeszkodzi dużym wzrostom wartości branży gier, która wygeneruje w tym czasie przychody w wysokości blisko 160 mld dolarów. W tym roku najbardziej urosnąć ma rynek mobilny, który w dużej mierze przyczyni się do tego, że globalna liczba aktywnych graczy przekroczy liczbę 2,7 mld osób.

W 2019 roku rynek gier wideo może być wart znacznie więcej niż w 2018
W 2019 roku rynek gier wideo może być wart znacznie więcej niż w 2018

Konrad Hazi, 20 czerwca 2019, 12:30

Według raportu przygotowanego przez firmę Newzoo, globalny rynek gier komputerowych wygeneruje w 2019 roku 152,1 miliarda dolarów przychodu, co przełoży się na wzrost na poziomie 9,6% względem roku 2018. Największym kawałkiem tego „tortu” wciąż pozostaje sektor gier mobilnych.

Analitycy z Newzoo podzielili graczy na archetypy – jakim typem gracza jesteś ty?
Analitycy z Newzoo podzielili graczy na archetypy – jakim typem gracza jesteś ty?

Bartosz Krawcewicz, 16 maja 2019, 14:48

Firma analityczna Newzoo uważa, że dotychczasowy podział graczy na hardkorowych i casualowych jest przestarzały. Przedsiębiorstwo proponuje nowy sposób klasyfikacji, w którym wyróżnia osiem typów ludzi.

Renesans GTA 5 na Twitchu dzięki modom RP i serwerowi NoPixel
Renesans GTA 5 na Twitchu dzięki modom RP i serwerowi NoPixel

Adrian Werner, 2 maja 2019, 13:31

Marzec okazał się niezwykle udany dla Grand Theft Auto V w serwisie Twitch. Popularność gry eksplodowała, a zasługę w tym mają serwery z modami GTA 5 RP, w tym zwłaszcza NoPixel.

Polacy wydali ponad 2 miliardy złotych na gry w 2018 roku
Polacy wydali ponad 2 miliardy złotych na gry w 2018 roku

Bartosz Krawcewicz, 12 kwietnia 2019, 18:08

Firma Newzoo, w kooperacji ze studiem Wargaming, przygotowała dane dotyczące polskiego rynku gier w minionym roku. Wynika z nich, że w 2018 roku Polacy wydali na to hobby 541,5 miliona dolarów, czyli ponad 2 miliardy złotych.

Rok 2018 w liczbach - dominacja Fortnite i RDR 2
Rok 2018 w liczbach - dominacja Fortnite i RDR 2

Adrian Werner, 18 grudnia 2018, 11:27

W sieci pojawił się raport podsumowujący ten rok w branży gier. Poznaliśmy m.in. wyniki poszczególnych platform i najpopularniejsze zwiastuny gier oraz dowiedzieliśmy się, jacy wydawcy najwięcej inwestują w nowe marki.

Polska Iranem gamingu - rodzimy rynek 24. największym na świecie
Polska Iranem gamingu - rodzimy rynek 24. największym na świecie

Bartosz Świątek, 24 lipca 2018, 16:43

Jak wynika z raportu serwisu Newzoo, polski rynek gier wielkością odpowiada z grubsza irańskiemu. Do europejskiej i światowej czołówki sporo nam brakuje.

E-sportowcy z Polski zarobili w tym roku blisko 7 mln dolarów
E-sportowcy z Polski zarobili w tym roku blisko 7 mln dolarów

Kamil Zwijacz, 30 grudnia 2017, 12:06

Firma analityczna Newzoo przygotowała ciekawy raport dotyczący e-sportu w Europie. Dowiedzieliśmy się z niego m.in., że Polska jest w czołówce krajów ze Starego Kontynentu - zarówno jeżeli chodzi o liczbę widzów, jak i profesjonalnych graczy.

Branża gier wkrótce będzie więcej warta niż rynek sportowy
Branża gier wkrótce będzie więcej warta niż rynek sportowy

Kamil Zwijacz, 30 listopada 2017, 11:16

Firma analityczna Newzoo opublikowała kolejny raport dotyczący kondycji branży gier wideo. Rynek rozwija się lepiej, niż zakładano, i w najbliższych latach pod względem przychodów prześcignie branżę sportową. Szczególnie dynamicznie rozwija się e-sport.

Rynki gier wideo w 2017 roku w poszczególnych państwach - prognozy firmy Newzoo
Rynki gier wideo w 2017 roku w poszczególnych państwach - prognozy firmy Newzoo

Miłosz Szubert, 15 maja 2017, 11:40

Firma analityczna Newzoo przygotowała szacunkowy ranking 100 państw, w których rynek gier wideo wygeneruje największy przychód. Na czele znajdują się Chiny, tuż za nimi uplasowały się Stany Zjednoczone. Polskę sklasyfikowano na 23. miejscu.

Prognozy Newzoo na 2017 r. - gry konsolowe i mobilne w górę, pecety w dół
Prognozy Newzoo na 2017 r. - gry konsolowe i mobilne w górę, pecety w dół

Adrian Werner, 28 kwietnia 2017, 12:28

Firma Newzoo wypuściła nowy raport z przewidywaniami dla światowego rynku gier. Według analityków w 2020 roku połowę przychodów branży generować będą produkcje mobilne. Natomiast w tym roku przypadnie na nie 42%. Na drugim miejscu znajdą się konsole, a pozycję numer trzy zajmą pecety.

Rynek gier wideo w 2016 roku - prognozy w raporcie firmy Newzoo
Rynek gier wideo w 2016 roku - prognozy w raporcie firmy Newzoo

Kamil Zwijacz, 24 czerwca 2016, 14:13

Doczekaliśmy się kolejnego raportu od firmy Newzoo związanego z branżą gier wideo. Dowiedzieliśmy się z niego m.in., że polski rynek będzie wart w 2016 roku 439 milionów dolarów, co zapewni nam drugie miejsce w Europie Wschodniej.

Rynek gier mobilnych przegoni w tym roku pecety i konsole
Rynek gier mobilnych przegoni w tym roku pecety i konsole

Adrian Werner, 25 kwietnia 2016, 13:05

Według najnowszego raportu firmy Newzoo rynek gier mobilnych w tym roku po raz pierwszy przyniesie więcej przychodów niż pecetowy, tym samym stając się największym segmentem wśród gier wideo.

Ranking 25 firm najlepiej zarabiających na grach w 2015 roku – raport Newzoo
Ranking 25 firm najlepiej zarabiających na grach w 2015 roku – raport Newzoo

Krzysztof Mysiak, 31 marca 2016, 13:20

Firma analityczna Newzoo przygotowała ranking 25 firm, które uzyskały największy przychód ze sprzedaży gier w 2015 roku. Pierwsze trzy miejsca okupują chiński gigant Tencent oraz Microsoft i Sony.

Rynek e-sportowy z ponad miliardem dolarów przychodu w 2019 roku
Rynek e-sportowy z ponad miliardem dolarów przychodu w 2019 roku

Jakub Błażewicz, 27 stycznia 2016, 13:55

Firma Newzoo opublikowała kolejny raport dotyczący rynku gier, a konkretnie gałęzi e-sportowej. Według danych w 2015 roku e-sport przyniósł 365 milionów dolarów i przyciągnął 226 milionów widzów. Raport przewiduje też dalszy rozwój rynku - w 2019 roku przychód ma wynieść miliard dolarów.

Polska 19. największym growym rynkiem na świecie
Polska 19. największym growym rynkiem na świecie

Kamil Zwijacz, 16 października 2015, 11:51

Firma analityczna Newzoo opublikowała szacunkowy ranking krajów, w których w tym roku gry wideo wygenerują największy przychód. Na pierwszym miejscu znalazły się Chiny z ponad 22 miliardami dolarów, drugie miejsce przypadło USA z niecałymi 22 miliardami, trzecie Japonii z 12 miliardami, a na 19. pozycji uplasowała się Polska.

Najpopularniejsze gry na PC w maju – Wiedźmin 3 (prawie) rządzi!
Najpopularniejsze gry na PC w maju – Wiedźmin 3 (prawie) rządzi!

Łukasz Szliselman, 12 czerwca 2015, 12:41

Firma Newzoo opublikowała raport dotyczący najpopularniejszych gier PC w maju. Mimo że Wiedźmin 3: Dziki Gon ukazał się w drugiej połowie miesiąca uplasował się wysoko, bo na 21 miejscu.

W 2015 roku wartość rynku gier przekroczy 91 miliardów dolarów
W 2015 roku wartość rynku gier przekroczy 91 miliardów dolarów

Kamil Zwijacz, 23 kwietnia 2015, 12:17

Firma Newzoo opublikowała kolejny raport, tym razem dotyczący wartości rynku gier wideo w bieżącym roku. W porównaniu do 2014 roku branża zanotuje 9,4% wzrost, a największy przychód wygenerowany zostanie na komputerach PC.

Minecraft najczęściej oglądaną grą na YouTube w marcu 2015 roku
Minecraft najczęściej oglądaną grą na YouTube w marcu 2015 roku

Patryk Greniuk, 23 kwietnia 2015, 12:07

Serwis Newzoo udostępnił zestawienie liczby wyświetleń filmów związanych z grami na serwisie YouTube za marzec 2015 roku. Niekwestionowanym liderem rankingu został Minecraft – materiały wideo z tym tytułem w roli głównej obejrzano prawie 4 miliardy razy. Produkcja ta zajmuje pierwsze miejsce zestawień od samego początku ich powstania, a więc grudnia 2014 roku.

Ranking najbardziej dochodowych firm w branży gier wideo
Ranking najbardziej dochodowych firm w branży gier wideo

Kamil Zwijacz, 21 kwietnia 2015, 09:17

Firma Newzoo, opierając się na oficjalnych wynikach finansowych, przygotowała raport dotyczący wartości branży gier wideo w 2014 roku. Rynek zaliczył 10% wzrost, a firmą z największym przychodem okazał się chiński gigant Tencent, który pokonał Sony i Microsoft.

Minecraft na czele listy najpopularniejszych gier w serwisie YouTube
Minecraft na czele listy najpopularniejszych gier w serwisie YouTube

Artur Raciborski, 12 lutego 2015, 15:11

Firma analityczna Newzoo połączyła siły z Octoly i pokazała statystyki 20 najpopularniejszych marek gier w serwisie YouTube w styczniu 2015 roku. Na szczycie listy znalazł się Minecraft ze świetnym wynikiem 2,395 miliarda wyświetleń.

Najpopularniejsze gry sieciowe na PC – LoL nadal na szczycie
Najpopularniejsze gry sieciowe na PC – LoL nadal na szczycie

Jakub Błażewicz, 18 listopada 2014, 14:05

Ranking gier online na PC za październik według firmy Newzoo bez większych niespodzianek – League of Legends, World of Tanks i Minecraft nadal są najpopularniejsze. World of Warcraft wskoczył na czwarte miejsce, a Battlefield 4 wrócił na listę na pozycji czternastej.

Przegląd MMO (24/01/2014) – m.in. EverQuest Next Landmark, The Elder Scrolls Online, raport Newzoo
Przegląd MMO (24/01/2014) – m.in. EverQuest Next Landmark, The Elder Scrolls Online, raport Newzoo

Michał Marian, 24 stycznia 2014, 19:00

W dzisiejszym Przeglądzie MMO omawiamy m.in. wymagania sprzętowe EverQuest Next Landmark, ostatnie szczegóły na temat The Elder Scrolls Online oraz informacje dotyczące polskich graczy zamieszczone w raporcie firmy Newzoo.

13,4 miliona graczy w Polsce i inne informacje o naszym rynku
13,4 miliona graczy w Polsce i inne informacje o naszym rynku

Michał Kułakowski, 23 stycznia 2014, 19:25

Z części raportu firmy badawczej Newzoo, który poświęcony został graczom w Polsce, dowiadujemy się, że jest ich w niej w sumie aż 13,4 milionów. 98% z nich bawi się regularnie przy ekranie peceta. Pod tym względem zajmujemy drugie miejsce w Europie.

Światowy rynek gier MMO rośnie i ma się dobrze
Światowy rynek gier MMO rośnie i ma się dobrze

Łukasz Szliselman, 14 grudnia 2012, 16:38

Serwis NewZoo opublikował infografikę prezentującą stan rynku gier MMO w kilku krajach, w tym w Polsce. Na popularności stale zyskują gry typu "free-to-play", generując już nieco ponad połowę zysku z MMO. To właśnie w nich analitycy widzą przyszłość gatunku.

Polski rynek gier w 2012 roku osiągnie wartość 400 mln dolarów
Polski rynek gier w 2012 roku osiągnie wartość 400 mln dolarów

Adrian Werner, 25 czerwca 2012, 13:23

Firma analityczna Newzoo opublikowała analizę polskiego rynku gier. Według niej przychody rodzimej branży w tym roku mogą sięgnąć 400 mln dolarów. Z tej sumy 48% wydane zostanie na gry pecetowe i MMO.

9,5 mln miłośników gier MMO w Europie preferuje klimaty Gwiezdnych Wojen i Star Treka
9,5 mln miłośników gier MMO w Europie preferuje klimaty Gwiezdnych Wojen i Star Treka

Aleksander Kaczmarek, 6 grudnia 2011, 21:20

Firma Newzoo opublikowała fragment dorocznego raportu poświęconego rynkowi gier MMO, w którym uwzględniono zainteresowanie graczy tytułami utrzymanymi w klimatach science-fiction i space opera. Wynika z tego, że produkcje pokroju Star Wars: The Old Republic mogą zainteresować przeszło 76 mln osób.

Coraz większe znaczenie produkcji free to play - raport na temat rynku MMO w 2011 roku
Coraz większe znaczenie produkcji free to play - raport na temat rynku MMO w 2011 roku

Marek Oramus, 10 listopada 2011, 11:31

Firma NewZoo opublikowała raport dotyczący rynku gier MMO w 2011 roku. Wynika z niego, że znacznie zwiększył się udział dochodów generowanych przez produkcje oparte na modelu free to play.