Firma analityczna Newzoo uważa, że dotychczasowy podział graczy na hardkorowych i casualowych jest przestarzały. Przedsiębiorstwo proponuje nowy sposób klasyfikacji, w którym wyróżnia osiem typów ludzi.
Bartosz Krawcewicz

Według firmy analitycznej Newzoo rynek gier w ostatnich latach rozrósł się tak mocno, że dotychczasowe metody podziału graczy straciły sens. Pojęcia „casual” i „hardkorowiec” stały się zbyt ogólnikowe i trudno jednoznacznie stwierdzić, w którym miejscu kończy się jedna grupa, a zaczyna druga.
W ciągu ostatnich dziesięciu lat rynek gier zmienił się diametralnie, jednak wszyscy nadal korzystają z tego samego podziału, co dekadę temu. To już nie wystarcza. Wszechstronna rozrywka wymaga wszechstronnej segmentacji. Właśnie dlatego poświęciliśmy tyle czasu, wiedzy i pracy na stworzenie nowego sposobu klasyfikowania graczy – mówi Peter Warman, prezes firmy Newzoo.
Przedsiębiorstwo proponuje wprowadzenie nowego podziału – na osiem typów graczy, co ma uwzględniać wszystkie panujące obecnie trendy. Granice pomiędzy poszczególnymi grupami ludzi są w nim wyraźnie zarysowane, wobec czego mógłby on zostać formalnie wykorzystany przez wydawców gier oraz w badaniach prowadzonych przez inne firmy analityczne.
Firma Newzoo podzieliła graczy na następujące archetypy:
Z badań przeprowadzonych przez Newzoo na 30 kluczowych rynkach wynika, że wśród mężczyzn dominuje typ gracza w chmurze (21% udziału w rynku), podczas gdy wśród kobiet najpopularniejszy jest typ wypełniacza czasu (36% udziału). Osoby chcące samemu sprawdzić, do której z ośmiu grup należą, mogą to zrobić poprzez quiz przygotowany przez firmę Newzoo (dostępny wyłącznie po angielsku).
Więcej:Gdyby za to osiągnięcie na Steam była jakaś nagroda, jej zwycięzca byłby bardzo zaskakujący
9