Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 kwietnia 2019, 18:08

autor: Frozen

Polacy wydali ponad 2 miliardy złotych na gry w 2018 roku

Firma Newzoo, w kooperacji ze studiem Wargaming, przygotowała dane dotyczące polskiego rynku gier w minionym roku. Wynika z nich, że w 2018 roku Polacy wydali na to hobby 541,5 miliona dolarów, czyli ponad 2 miliardy złotych.

Newzoo to światowy lider w analizach rynku dla gier wideo, e-sportu i gier mobilnych. - Polacy wydali ponad 2 miliardy złotych na gry w 2018 roku - wiadomość - 2019-04-12
Newzoo to światowy lider w analizach rynku dla gier wideo, e-sportu i gier mobilnych.

Według danych zgromadzonych przez firmy Newzoo i Wargaming, Polacy w 2018 roku wydali na granie 541,5 mln dolarów (nieco ponad 2 mld złotych). Jest to wynik lepszy od roku wcześniejszego, podczas którego jako cały naród wydaliśmy łącznie 503,6 mln dolarów (ok. 1,9 mld złotych).

W rozbiciu na poszczególne sektory, wydatki Polaków na granie w 2018 roku prezentowały się następująco:

  • Gry mobilne na smartfony – 157,8 mln dolarów (ok. 597 mln złotych)
  • Gry PC pudełkowe/pobierane – 152,6 mln dolarów (ok. 577 mln złotych)
  • Gry konsolowe – 151,7 mln dolarów (ok. 574 mln złotych)
  • Gry mobilne na tablety – 58,4 mln dolarów (ok. 221 mln złotych)
  • Gry PC przeglądarkowe – 21,1 mln dolarów (ok. 80 mln złotych)

Wszystkie segmenty rynku, poza grami przeglądarkowymi, zaliczyły wzrost. Największą zwyżkę w porównaniu z 2017 rokiem zanotowały gry mobilne na smartfony (+12,49%), dużą dynamiką wzrostu wykazały się również gry konsolowe (+8,12%). Konrad Rawiński, senior PR manager firmy Wargaming na Polskę i kraje Bałtyckie komentuje powyższe liczby następująco:

Branża gier komputerowych jest jedną z najbardziej dynamicznych gałęzi światowego i polskiego przemysłu, także jej rozwojowa tendencja jest naturalną konsekwencją tego stanu rzeczy. Wzrosty wydatków Polaków w segmencie konsol i gier mobilnych pokazują, że przestajemy być głównie rynkiem gier PC, a otwieramy się na nowe sposoby konsumpcji treści.

Wynik 541,5 mln dolarów plasuje nas na drugim miejscu wśród rynków Europy Środkowo-Wschodniej. Liderem na tym obszarze niezmiennie pozostaje Rosja, której obywatele wydali w 2018 roku równowartość około 1,7 mld dolarów.

W perspektywie całej Europy, najwięcej wydali Niemcy (ok. 5 mld dolarów), później Wielka Brytania (ok. 4,7 mld dolarów), a następnie Francja (ok. 3,4 mld dolarów). W tym zestawieniu Polska znajduje się na ósmej pozycji – pomiędzy Holandią (646 mln dolarów), a Szwajcarią (537 mln dolarów).

Według Konrada Rawińskiego z Wargaming, w bieżącym roku Polacy wydadzą na gry jeszcze więcej:

Prognozuje się, że 2019 rok będzie jeszcze lepszy, a ma to związek z systematyczną popularyzacją gier w społeczeństwie oraz nowymi metodami dotarcia do odbiorców. Streamingi, abonamenty na tytuły poszczególnych wydawców, większe zaangażowanie właścicieli platform oraz kluczowych studiów deweloperskich i wydawców w Polsce, czy wciąż rosnący e-sport – to wszystko sprawia, że wirtualna rozrywka jest coraz powszechniejsza, zrozumiała i dostępna dla statystycznego Polaka.

Szacuje się, że wzrost wydatków na gry wideo w Polsce w bieżącym roku wyniesie +5,9% dla całego segmentu i ostatecznie osiągnie kwotę około 574,4 mln dolarów (nieco ponad 2,17 mld złotych).

  1. Oficjalna strona Newzoo
  2. Oficjalna strona Wargaming
GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.