W 2019 roku rynek gier wideo może być wart znacznie więcej niż w 2018
Według raportu przygotowanego przez firmę Newzoo, globalny rynek gier komputerowych wygeneruje w 2019 roku 152,1 miliarda dolarów przychodu, co przełoży się na wzrost na poziomie 9,6% względem roku 2018. Największym kawałkiem tego „tortu” wciąż pozostaje sektor gier mobilnych.
Konrad Hazi

Według raportu firmy analitycznej Newzoo, światowy rynek gier komputerowych wygeneruje w 2019 roku przychód na poziomie 152,1 miliarda dolarów (ok. 575 miliardów złotych), a jego wzrost względem ubiegłego roku wyniesie 9,6%.
Stabilny wzrost
Największym segmentem rynku pozostanie sektor gier mobilnych, którego globalny udział wyniesie 45% przy prognozowanym wzroście na poziomie 10,2%. Drugi pod względem wielkości będzie segment konsolowy, który ma stanowić 32% rynku. Drugi rok z rzędu utrzyma on najszybsze tempo wzrostu i powiększy się o 13,5%. Najmniejszym i najwolniej rosnącym sektorem pozostanie sektor gier na komputery osobiste. Jego udział wyniesie 23%, a prognozowany wzrost to 4%.
Największym rynkiem krajowym w 2019 roku będzie rynek amerykański, który według prognoz ma wygenerować 36,9 miliarda dolarów przychodu. Na drugim miejscu znajdzie się rynek chiński, który wciąż odczuwa skutki ubiegłorocznej blokady rządowej na licencjonowanie nowych gier oraz podejmowanych działań na rzecz ograniczenia czasu spędzanego przed komputerem przez dzieci. Czołową piątkę zamykają Japonia, Korea Południowa oraz Niemcy. Polska plasuje się na 24 miejscu, a sprzedaż w naszym kraju ma wygenerować 596 milionów dolarów przychodu. Jeśli chodzi o regiony, to pomimo chińskiego spowolnienia, największy udział przypada Azji i krajom Pacyfiku - 47%. Na drugim miejscu plasuje się Ameryka Północna (26%), przed Europą, Bliskim Wschodem i Afryką (23%) oraz Ameryką Południową (4%).
Rynek gier komputerowych rozwija się nadal bardzo dobrze i w 2022 roku ma wygenerować już 196 miliardów dolarów przychodu, utrzymując po drodze stabilny wzrost na poziomie 9% rok do roku. Największy przychód w najbliższych latach generowały będą nadal gry mobilne i przewiduje się, że ich udział wzrośnie do prawie 50%.
Więcej:63% graczy w USA kupuje maksymalnie dwie gry rocznie. Podporą branży jest naprawdę nieliczna elita
Komentarze czytelników
siera97 Senator
Co trzeba zrobić żeby zostać analitykiem i pisać takie banały? Ukończyć szkołę handlową w Radomiu?
berial6 Legend

Rozwijające się rynki zyskują na wartości z czasem? :O
zanonimizowany52907 Senator
Uwaga! Jutro może być cieplej niż dzisiaj.
zanonimizowany1191507 Legend
I takie newsy szanuje, konkretny jest.
Propozycje ode mnie na cały tydzień, przeplatające sobie z Cyberpunkiem:
W 2020 roku CDP Red może być więcej warty niż w 2019.
W 2020 roku w Fortnite może grać mniej graczy niż w 2019.
W 2019 roku CDP Red może być mniej warty niż w 2020.
W 2019 roku więcej graczy może grać w Fortnite niż w 2020 roku
W 2020 roku może powstać nowa odsłona serii FIFA.
W 2020 roku Ubisoft może ogłosić nową grę.