Z badań agencji Newzoo wynika, że gracze pecetowi większość czasu poświęcają na granie w stare gry.
Obecnie w San Francisco trwa impreza Game Developers Conference. Jedną z prezentacji przeprowadził Ben Porter, szef agencji analitycznej Newzoo. Ujawnił on ciekawe informacje o obecnej kondycji pecetowego rynku gier.
W tych 67% największym wzięciem cieszyły się następujące pozycje:
# | Gra | Udział w czasie, który gracze pecetowi spędzili na graniu w 2024 r. |
1. | CS: GO / CS 2 * | 7,1% |
2. | League of Legends | 6,4% |
3. | Roblox | 6,2% |
4. | Dota 2 | 5,8% |
5. | Fortnite | 5,4% |
* – CS2 został wydany w zeszłym roku, ale gra zastąpiła CS:GO, więc Newzoo liczy obie produkcje jako jedną pozycję.
Bardziej skłonni do zabawy w nowości są użytkownicy Steama. W ubiegłym roku poświęcili oni 15% swojego czasu gry na produkcje wydane w 2024 r.
Z bardziej pozytywnych wieści – rynek gier PC stale rośnie. W 2023 graczy pecetowych na świecie było 873,5 mln, podczas gry w 2024 r. liczba ta wzrosła do 907 mln. Czyni to pecety znacznie popularniejszą platformą do grania niż konsole, na których z zeszłym roku bawiło się 653,1 mln osób.
Warto dodać, że w tych badaniach wykorzystano szczegółowe ankiety wypełnione przez 73 tysięcy graczy, jak również dane z analiz ponad 10 tys. gier.
Więcej:Wyszła w październiku i pobiła wszystkich. Strzelanka ARC Raiders numerem 1 w Google
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
5

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.