Epic Games Store ma się coraz lepiej, chociaż dalej polega na darmówkach

Epic Games podsumowała 2021 rok. Progres jest niepodważalny, a zespół Tima Sweeneya nie zamierza wytracać tempa. Mają w tym pomóc kolejne nowości na platformie.

Miriam Moszczyńska

Komentarze

Epic Games Store ma się coraz lepiej, chociaż dalej polega na darmówkach.
Epic Games Store ma się coraz lepiej, chociaż dalej polega na darmówkach.
W SKRÓCIE:
  1. Epic Games Store podzielił się podsumowaniem 2021 roku.
  2. EGS zyskał nowych użytkowników i wiele gier (katalog spuchł dwukrotnie względem 2020 roku), a przychód ze sprzedaży wzrósł o 140 milionów dolarów.
  3. W 2022 roku do EGS trafi narzędzie do samopublikacji oraz wiele innych, mniejszych poprawek.
  4. W tym roku również możemy spodziewać się darmowych gier, do odebrania co tydzień.

Epic Games Store podzielił się z graczami podsumowaniem 2021 roku, które jasno pokazuje, że platforma ma się bardzo dobrze. W zeszłym roku przybyło na niej 30 milionów kont (łącznie jest ich już 194 mln). Poznaliśmy również sumę, jaką w sklepie wydali gracze – to 840 milionów dolarów.

Sukces finansowy oparty na darmowych grach

Warto przy tym zwrócić uwagę na fakt, że z podanej kwoty 300 mln dolarów przypadło na sprzedaż gier innych producentów niż Epic Games. Wygląda więc na to, że platforma dalej służy głównie jako launcher do Fortnite’a i źródło darmówek. Niemniej 300 mln dolarów to większa kwota od tej uzyskanej w 2020 roku (o 12%).

To nie koniec sukcesów tej młodej, bo uruchomionej zaledwie trzy lata temu, platformy. Epic Games Store może pochwalić się również stale rozbudowywanym katalogiem gier. W 2021 roku w sprzedaży znajdowało się 917 tytułów, co, jak zauważa EGS, oznacza niemalże podwojenie wyniku z 2020 r. Wart uwagi jest także fakt, że na platformie kontynuowana będzie inicjatywa cotygodniowych, darmowych gier rozdawanych graczom.

Epic Games Store ma się coraz lepiej, chociaż dalej polega na darmówkach - ilustracja #1
Tak prezentują się wyniki „darmówek”, które EGS rozdawał przez cały 2021 rok, źródło: https://www.epicgames.com/store/en-US/news/epic-games-store-2021-year-in-review

Plany Epic Games na 2022 rok

Jak to zazwyczaj bywa w podsumowaniach, nie zabrakło również informacji na temat planów na 2022 rok. Największą z nowości, która trafi do EGS w kolejnych miesiącach, będzie narzędzie do samopublikacji. Pomoże ono niezależnym twórcom gier w dzieleniu się swoimi dziełami z użytkownikami platformy (aktualnie dostępne było ono dla zamkniętej grupy beta-testerów).

Epic Games Store rozwinie też profile graczy, wzbogacając je o dodatkowe informacje. Poprawiona zostanie również kolejka pobierania, którą będzie można lepiej zarządzać. Drobnostek, które wspomogą działanie launchera, ma być zresztą więcej, a dokładnie przeczytacie o nich tutaj.

Zapoznając się ze zmianami, jakie mają dotknąć EGS w tym roku, trudno nie odnieść wrażenia, że platforma staje się bliźniaczo podobna do Steama. I choć nie możemy oczekiwać, że nagle zmiecie ona z tronu produkt Valve, to zdecydowanie ma szansę stać się jednym z ciekawszych konkurentów.

62

Godziny startu serwerów w Lost Ark - co warto wiedzieć przed premierą

Następny
Godziny startu serwerów w Lost Ark - co warto wiedzieć przed premierą

Ubisoft kapituluje i zamyka swoją grę battle royale

Poprzedni
Ubisoft kapituluje i zamyka swoją grę battle royale

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl