Strategia Humankind odniosła sukces i miała znaczący wpływ na wyniki finansowe Segi. Wydawca powoli zaczyna więc myśleć o kontynuacji.
Humankind – strategia 4X od studia Amplitude – odniosła niespodziewany sukces, stając się jedną z największych premier sierpnia na platformie Steam. Nie uszło to uwadze wydawcy gry, czyli firmy Sega. Japoński gigant udostępnił raport z sesji pytań od analityków oraz inwestorów dotyczących wyników za II kwartał roku fiskalnego kończącego się w marcu 2022 roku. Zgodnie z jedną z przytoczonych odpowiedzi, konkurent Civilization VI może w przyszłości otrzymać własną serię.
Oto co na ten temat powiedział Haruki Satomi – prezes Segi:
To był dobry początek, więc w przyszłości możemy spodziewać się serii. Widzimy w tym tytule potencjał, stał się on marką, którą chcemy rozwijać przez długi czas. Choć nie możemy ujawnić dokładnych danych, ponieważ uwzględniają one także przychody z umowy biznesowej, niewątpliwie gra przyczyniła się do wyników za II kwartał.
Warto wspomnieć, że znakomita sprzedaż i ogromna popularność Humankind utrzymywały się na wysokim poziomie głównie w okolicach premiery. Z czasem zainteresowanie tytułem zaczęło słabnąć. Deweloperzy ze studia Amplitude robią jednak wszystko, by zatrzymać graczy przy produkcji. W tym celu w listopadzie uruchomili pierwsze wydarzenie w grze, czyli Día de los Muertos, a także wprowadzili długo wyczekiwane narzędzia do modowania (na razie w wersji beta).
Strategia Humankind zadebiutowała na pecetach 17 sierpnia tego roku, od premiery dostępna jest także dla subskrybentów usługi Xbox Game Pass.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
39

Autor: Krzysztof Kałuziński
W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.