Nowa gra Petera Molyneuxa zarabia miliony na NFT, a jeszcze nie została wydana
Gra Legacy, czyli nowy projekt Petera Molyneuxa, zarobiła 40 mln funtów jeszcze przed premierą. Suma nie pochodzi jednak z preorderów czy innych typowych źródeł finansowania. Twórcy zarobili pieniądze na sprzedaży NFT, na których opierać będzie się gra.
- Nowa gra Petera Molyneuxa – Legacy – zarobiła już 40 mln funtów.
- Wszystko za sprawą przedpremierowych transakcji. Do rozpoczęcia gry wymagane jest kupno tokena Land NFT.
- Gra będzie opierać się na technologii blockchain oraz NFT i będzie jedną z pierwszych produkcji z gatunku „play-to-earn”.
Zapowiedziane w 2019 roku Legacy odnosi pierwsze sukcesy. Według najnowszych doniesień kolejny projekt Petera Molyneuxa (kojarzonego m.in. z serią Fable) zarobił już 40 mln funtów ze sprzedaży NFT. Dodajmy, że początek sprzedaży tokenów ogłoszono w miniony weekend.
Skąd taka zawrotna kwota? Powód jest prosty – Legacy będzie grą opartą na technologii blockchain, pozwalającą graczom zarabiać prawdziwe pieniądze (tytuł posiada swoją własną kryptowalutę – LegacyCoin). 40 mln funtów przyniosła sprzedaż tokenów Land NFT, które pozwolą wystartować z własnym biznesem w ramach rozgrywki. Projekt Petera Molyneuxa ma być jednym z pionierów modelu „play-to-earn”.
Czym w zasadzie jest Legacy? Produkcję tę można podsumować jako „symulator wynalazcy/biznesmena”. Zaczynamy jako konstruktor w warsztacie, a przy odpowiedniej dozie kreatywności i dobrej reklamie, szybko możemy uzyskać spore zyski, co pozwoli na założenie firmy (którą trzeba będzie odpowiednio zarządzać, by w dalszym ciągu zarabiać).
Cytując firmę Gala Games, zajmującą się grami z elementami blockchain i partnerującą deweloperom:
Posiadanie Land NFT pozwala na założenie własnego stowarzyszenia biznesowego w grze blockchain Legacy. Będziesz mógł grać w Legacy, a jednocześnie zarabiać i być właścicielem swojej rozgrywki.
Co istotne, jako właściciel stowarzyszenia biznesowego będziesz miał dostęp do Legacy Keys. Te przedmioty mogą być pożyczane innym osobom, które chcą rozpocząć biznes w Legacy, i uczynią ich Twoimi partnerami biznesowymi w grze. Jako część waszego stowarzyszenia będą oni dzielić się z wami częścią zarobionych LegacyCoin.
Za produkcję Legacy odpowiedzialne jest studio 22cans, którego dorobek w żadnym wypadku nie należy do imponujących. Wręcz przeciwnie. Ostatnie projekty studia zwyczajnie anulowano w atmosferze skandalu (Curiosity czy Godus), a wcześniejsze, jak The Trail trudno uznać za hity. Tym bardziej dziwi popularność nowej produkcji i zebrana na sprzedaży tokenów suma. Entuzjastom kryptowalut i modelu „play-to-earn” najwidoczniej brak dobrych gier od Petera Molyneuxa w ostatnich latach zupełnie nie przeszkadza. Premiera jego nowego dzieła ma odbyć się w 2022 roku. Nie podano jednak jeszcze dokładnej daty debiutu.
Więcej:Wywołujący nostalgię city builder w klimacie lat 90., Metropolis 1998, zalicza opóźnienie
Komentarze czytelników
A.l.e.X Legend
no proszę o ile DLC w niektórych przypadkach to świetne rozwiązanie to NFT nikt nie jest w stanie obronić to właściwie żerowanie na idiotach i to w pełnym tego słowa znaczeniu ;(
ale co mnie ma dziwić w czasach kiedy jakiś wydobywają wirutualne nic w realnych fabrykach ;)
grampybone Junior
Co istotne, jako właściciel stowarzyszenia biznesowego będziesz miał dostęp do Legacy Keys. Te przedmioty mogą być pożyczane innym osobom, które chcą rozpocząć biznes w Legacy, i uczynią ich Twoimi partnerami biznesowymi w grze. Jako część waszego stowarzyszenia będą oni dzielić się z wami częścią zarobionych LegacyCoin.
Wow śmiechłem cyfrowa piramida :D lub w najlepszym wypadku piramida ubrana w kubraczek niby sprzedazy produktow typu Amway
Petardos69 Junior
Wygląda na to, że jest dobry czas na produkowanie gier z NFT. Osoby bawiące się w kryptowaluty a nie obeznane w grach kupują na gwałt tego typu rzeczy, myśląc że nabiorą na wartości . Oczywiście gra musi zdobyć popularność wśród graczy inaczej będzie wtopa.
Drackula Legend
Generalnie koncept gry jest ciekawy, jednak prog wejscia jest wysoki bo musisz kupic miejscowke najpierw. W zaleznosci od wielkosci miejscowki dostaniesz iles tam kluczy na oddanie, odsprzedanie ich innym ludziom. Podstawowa miejscowka kosztujaca prawie 2.5k GBP nie zawiera klucza, jeden klucz mozna odblokowac aby oddac/odsprzedac jednemu partnerowi biznesowemu.
O ile rozumiem to poprawnie z czasem mozesz dorobic sie wiekszej ilosci kluczy i przyciagnac nowych graczy (inwestorow) do twojej miejscowki. Jednak nie wiem, czy i kiedy te dodatkowe mechanizmy beda zaimplementowane. W przeciwnym wypadku gra bedzie raczej dosc ograniczona co do liczby bioracych w "zabawie".
W sumie ciekawe kto wykupil te miejscowki, spekulanci czy firmy, ktore w ten sposob chca wejsc w inny wymiar marketingu. Podejrzewam ze prawdziwych graczy wydajacych od kilku do kilkudziesieciu tysiecy funtow na miejscowke jest raczej niewielu.
Wujek Face S. Generał
Todd Howard i Peter powinni się dogadać na jakiś program podboju świata. To musi się udać.