Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePCiOSAND
Okładka Godus (PC)

Godus

Strategia czasu rzeczywistego (RTS) wyprodukowana przez studio 22 Cans pod kierownictwem Petera Molyneux. Godus pozwala wcielić się w rolę boga, który musi zadbać o dobrobyt i bezpieczeństwo swoich wyznawców, a przy okazji pozbyć się konkurentów.

Strategiczne | fantasy | ekonomiczne | RTS | zagraj za darmo | zabawa w boga | crowdfunding | indie

Okładka Godus (PC)

data premiery gry:

anulowana

PC

7sie2014

iOS

27lis2014

AND

Godus to strategia czasu rzeczywistego należąca do podgatunku określanego mianem „god game”. Całość powstała jako duchowy spadkobierca serii Populous. Projekt wyprodukowało studio 22 Cans pod przewodnictwem Petera Molyneuxa, czyli ojca takich marek jak Dungeon Keeper, Black & White oraz również Populous.

Peter Molyneux zapoczątkował ten typ gier i Godus stanowi ewolucję całej koncepcji dzięki dodaniu rozbudowanych opcji multiplayer oraz wykorzystaniu nowoczesnego silnika graficznego. W grze wcielamy się w boga dbającego o dobrobyt i bezpieczeństwo swoich wyznawców. Pomaga nam w tym szereg nadnaturalnych mocy pozwalających m.in. wpływać na kształt terenu, dzięki czemu możemy stworzyć idealne warunki do rozwoju społeczności naszych wyznawców. Zamieszkujący świat gry ludzie kontrolowani są przez dynamiczną sztuczną inteligencję.

Moc każdego boga zależy od liczby czczących go wiernych. Zaczynamy jedynie od dwóch wyznawców, ale liczba ta szybko rośnie wraz ze stawianiem nowych budowli. Prędzej czy później konieczne jest jednak porzucenie pokojowego rozwoju i udanie się na podbój terenów należących do innych cywilizacji. Podczas bitew wspomagamy naszą armię potężnymi zaklęciami bojowymi. W każdej chwili możemy też opętać dowolną jednostkę z podległej nam cywilizacji i pokierować jej ruchami z perspektywy pierwszej osoby.

Jedną z nowości w Godus jest sposób zrealizowania systemu rozwoju cywilizacyjnego. Otóż gracz zbiera w grze karty reprezentujące poszczególne surowce, technologie i w końcu ery cywilizacji. Znajdują się one w skrzynkach lub świątyniach. Przejście z epoki pradawnej do epoki brązu wymaga więc eksplorowania terenu i odrobiny szczęścia. Takie podejście punktuje też na inne sposoby, bo na mapach ukryto rozmaite świątynie, gwarantujące bonusy dla naszych poddanych.

Godus oferuje zarówno kampanię, jak i szereg samodzielnych trybów zabawy przeznaczonych do zabawy solo lub z innymi graczami. W ramach rozgrywek multiplayer możemy zmierzyć się z innymi ludźmi lub połączyć z nimi siły w ramach kooperacji przeciwko sztucznej inteligencji. Aspekt sieciowy i społecznościowy gry uatrakcyjnia opcja założenia własnej sekty, którą rozwijamy i kształtujemy za pomocą kolejnych zwycięstw lub porażek.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Oczekiwania czytelników: 7 / 10 na podstawie 101 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe Godus

12+

Wymagania sprzętowe Godus

Apple iOS

Apple iOS

Dodatkowe informacje: Wymagane połączenie z Internetem  

Android

Android

Dodatkowe informacje: Wymagane połączenie z Internetem  

Testujemy wczesną wersji gry Godus - Molyneux wraca do Populousa
Testujemy wczesną wersji gry Godus - Molyneux wraca do Populousa

Przed premierą 6 października 2013, 16:27

W obecnej postaci Godus jest więc grą powolną, wręcz sprawiającą wrażenie takiej, którą odpalamy w tle podczas innych zajęć. Jedną rozgrywkę można toczyć wiele dni, czasami wracając do gry, żeby odebrać punkty wiary i przygotować kolejną mieścinę. Tym bardziej że niektóre aspekty wymagają czasu. Aktywacja przykładowych ołtarzy, zwykle dających kartę poszerzającą dostępny teren, trwa nawet 2 godziny. Przyspieszymy ten proces za pomocą kryształków. Od pewnego momentu służą one też do stawiania tak zwanych miast-posągów, które skupiają punkty wiary z okolicy. Z tym wiąże się kontrowersyjny element Godusa – potencjalne mikrotransakcje. Od razu zaznaczę, że na razie nie da się z nich korzystać, bo sklep jest zablokowany. Molyneux tłumaczył w jednym z wywiadów, że obecność sklepu wynika raczej z prac nad wersjami mobilnymi, opartymi na innych zasadach. Mikrotransakcje, przekonywał deweloper, nie będą integralną częścią edycji na pecety.

PC
iOS
AND