Valve podsumowało ubiegły rok na Steamie. Serwis zanotował duże wzrosty - zarówno w kwestii przychodów, jak i aktywności użytkowników.
Studio Valve podsumowało ubiegły rok na Steamie. W zestawieniu znalazła się masa ciekawych statystyk i wyników tego serwisu.
Z innych ciekawostek Valve przypomniało, że 2021 rok był przełomowym dla Steama, gdyż na platformie wreszcie zaczęły być wydawane gry firm Microsoft oraz Sony Interactive Entertainment.
W 2021 roku Valve nie wypuściło żadnej gry VR, ale mimo to ten segment zanotował wzrost na Steamie. Liczba użytkowników VR w 2021 roku zwiększyła się o 11%, a liczba unikalnych sesji gier o 22%.
Valve pochwaliło się również wynikami swoich promocji. Podczas ubiegłorocznej letniej wyprzedaży przychody były o 13% wyższe niż w trakcie Steam Summer Sale 2020. Dużą popularnością cieszyły się także wydarzenia z serii Steam Next Fest, pozwalające sprawdzić dema setek gier. Dzięki nim w 2021 roku zanotowano 22-krotny wzrost w kwestii dodawania produkcji do list życzeń w porównaniu z eventami zorganizowanymi w 2020 r.
51

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.