Dzięki sprawozdaniu finansowemu firmy Ubisoft dowiedzieliśmy się, że Skull and Bones zmienione zostało w grę-usługę. Poinformowano również, że Avatar: Frontiers of Pandora ma zadebiutować przed kwietniem 2023 roku.
Firma Ubisoft pochwaliła się wynikami finansowymi. Przychody w ostatnim kwartale ubiegłego roku wyniosły 746,1 mln euro i były o 25,5% wyższe niż w analogicznym okresie 2020 r.
W udostępnionym sprawozdaniu finansowym firmy Ubisoft znalazło się sporo ciekawych informacji na temat nadchodzących gier tego wydawcy oraz wyników już wydanych produkcji.
Poinformowano, że Skull & Bones zostało przeobrażone w grę-usługę, która położy nacisk na tryb multiplayer. Nowe wcielenie projektu ma zaoferować duży wirtualny świat, którego realia, postacie i przygody będą zmieniały się wraz z upływem czasu oraz działaniami społeczności. Potwierdza to wcześniejsze przecieki w tej sprawie.
Przypomnijmy, że początkowo produkcja miała zaoferować klasyczną kampanię fabularną, którą moglibyśmy przechodzić samotnie lub z przyjaciółmi, oraz tryb PvP. Przejście na model gry-usługi z elementami MMO nie jest więc radykalną zmianą, ale mimo to finalny produkt powinien prezentować się mocno odmiennie od tego, co widzieliśmy na wcześniejszych gameplayach.
Powyższa lista jest skromna dlatego, że firma nie ujawniła jeszcze wielu gier, które zamierza wypuścić we wspomnianym okresie.
Obecnie branża przechodzi wielką konsolidację – wystarczy wspomnieć planowane wykupienie przez koncern Microsoft firmy Activision Blizzard. Zapytany o to prezes Ubisoftu, Yves Guillemot, stwierdził, że wydawca poradzi sobie jako podmiot niezależny, ale każda oferta przejęcia zostanie dobrze rozważona.
Guillemot podkreślił, że dzięki bogatemu zestawowi marek i dużym zespołom deweloperskim Ubisoft byłby atrakcyjnym kąskiem dla wielu gigantów z branży technologicznej. Warto tutaj zauważyć zmianę podejścia prezesa w tej kwestii. Przed laty włożył on dużo wysiłku w uniemożliwienie przejęcia firmy przez koncern Vivendi.
W raporcie znalazło się także kilka ciekawych informacji o osiagnięciach już wydanych gier Ubisoftu.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
15

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.