Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 lipca 2020, 11:38

autor: Bartosz Świątek

Xbox pośród 100 najcenniejszych marek świata; dziwi brak Sony i PlayStation

Xbox znalazł się na 65. miejscu w rankingu BrandZ Global Top 100, prezentującym sto najcenniejszych marek na świecie. Co ciekawe, w zestawieniu nie figuruje konkurencyjne PlayStation.

Xbox pośród 100 najcenniejszych marek świata; dziwi brak Sony i PlayStation - ilustracja #1
Marka Xbox cenniejsza od PlayStation?

W SKRÓCIE:

  1. Xbox zajął 65. miejsce w rankingu 100 najcenniejszych marek na świecie;
  2. na liście nie ma Sony i PlayStation;
  3. liderem zestawienia jest Amazon (415,9 mld dolarów), który wyprzedza Apple (352,2 mld dolarów), Microsoft (326,5 mld dolarów) oraz Google (323,6 mld dolarów).

Agencja Kantar / Millward Brown opublikowała kolejną edycję rankingu BrandZ Global Top 100. W zestawieniu znalazło się miejsce dla marki Xbox, która jest wyceniana na 19,6 mld dolarów, dzięki czemu uplasowała się na przyzwoitym, 65. miejscu. Co ciekawe, na liście nie znajdziemy ani Sony, ani PlayStation.

Czym jest ranking BrandZ Top 100?

Ranking BrandZ Top 100 to jedyne badanie wartości marek na świecie, w którym uwzględnia się opinie klientów na temat kupowanych marek, w połączeniu z rygorystyczną analizą danych finansowych, wycen rynkowych, raportów analitycznych oraz profili ryzyka. Raport z badania, dostępny w Internecie, zawiera ranking oraz analizę najcenniejszych marek w kluczowych regionach świata dla 13 sektorów, w tym sektora handlu detalicznego – czytamy w opisie zamieszczonym na stronie twórców raportu.

Liderem zestawienia jest Amazon, obecnie wyceniany na 415,9 mld dolarów, czyli aż o 52% więcej niż w zeszłym roku. Marka Jeffa Bezosa wyprzedziła Apple (352,2 mld dolarów), Microsoft (326,5 mld dolarów) oraz Google (323,6 mld dolarów). Na liście nie zabrakło też nowości – na 79. lokacie zadebiutował chiński TikTok (ciekawe czy na wartość tej marki w przyszłorocznym zestawieniu wpłyną kontrowersje wokół aplikacji, o których niedawno pisaliśmy).

Kluczową siłą napędową wzrostu w tegorocznym rankingu Top 100 i sposobem na przeciwdziałanie spadkowi okazały się innowacje. Ważną cechą najcenniejszych marek na świecie jest również kreatywność. Firmy takie jak Amazon, Apple czy Google to technologiczne giganty, które nieustannie wprowadzają innowacje i z powodzeniem łączą je z kreatywnością, co pozwala im nadal odgrywać ważną rolę w życiu konsumentów i ułatwiać im wybór – powiedziała Doreen Wang z firmy Kantar.

Łącznie najcenniejsze światowe marki podrożały o 5,9% w skali rok do roku i są obecnie warte pięć bilionów dolarów – to mniej więcej tyle, co roczne PKB Japonii. Pełne zestawienie BrandZ Global Top 100 znajdziecie na poniższych obrazkach. Warto odnotować, że znajduje się na nim sporo innych marek ze świata technologii.

Xbox pośród 100 najcenniejszych marek świata; dziwi brak Sony i PlayStation - ilustracja #2
Xbox pośród 100 najcenniejszych marek świata; dziwi brak Sony i PlayStation - ilustracja #3
Xbox pośród 100 najcenniejszych marek świata; dziwi brak Sony i PlayStation - ilustracja #4
Xbox pośród 100 najcenniejszych marek świata; dziwi brak Sony i PlayStation - ilustracja #5
Ranking BrandZ Global Top 100. Źródło: Kantar / Millward Brown.
  1. Millward Brown – strona oficjalna
  2. BrandZ Global Top 100 – strona rankingu