Grupa analityczna Sensor Tower opublikowała listę najlepiej zarabiających gier mobilnych w maju. Na czele zestawienia znalzło się PUBG Mobile, które w ubiegłym miesiącu zgarnęło 226 milionów dolarów. Poza tym całkiem nieźle poradziło sobie Pokemon GO, które ostatnio nie miało zbyt dobrego okresu.
W marcu tego roku PUBG Mobile obchodziło swoje drugie urodziny. Ta specjalna wersja popularnej sieciowej strzelanki skupiającej się na trybie battle royale przeznaczona na urządzenia mobilne z systemami iOS i Android wciąż cieszy się sporą popularnością wśród graczy, co potwierdzają liczby. Według najnowszego raportu przygotowanego przez grupę analityczną Sensor Tower, produkcja przygotowana przez studio Lightspeed & Quantum i wydana przez chiński Tencent była w maju najlepiej zarabiającą grą przeznaczoną na smartfony i tablety. Zgromadziła ona na całym świecie 226 milionów dolarów. To o 41% więcej w porównaniu z majem 2019 roku.

Najchętniej pieniądze w PUBG Mobile wydają Chińczycy. Przychody z mikropłatności z Państwa Środka wynoszą aż 53% majowych zarobków produkcji. Na 10,2% tej kwoty złożyli się Amerykanie, a na 5,5% mieszkańcy Arabii Saudyjskiej.

Tuż za PUBG Mobile w majowym rankingu przygotowanym przez Sensor Tower znalazła się inna produkcja wydawana przez Tencent – MOBA Honor of Kings. W ubiegłym miesiącu zarobiła ona na całym świecie 204,5 miliona dolarów, z czego najwięcej, bo aż 95%, w Chinach. Widać zatem, jak mocny jest to rynek jeśli chodzi o gry mobilne.
Z innych interesujących rzeczy, których możemy dowiedzieć się czytając majowy raport Sensor Tower, odżywać zaczyna Pokemon GO. Ze względu na pandemię koronawirusa ostatnie tygodnie nie były zbyt udane dla głośnej produkcji studia Niantic wykorzystującej rzeczywistość rozszerzoną. Restrykcje związane z poruszaniem się mające zapobiec rozprzestrzenianiu się wirusa są już jednak powoli luzowane. Ponadto do Pokemon GO trafiły pewne zmiany ułatwiające zabawę w domu. W konsekwencji maj był najlepszym miesiącem dla popularnej produkcji ze słynnymi stworkami od września 2019 roku. Tytuł zarobił 82,2 miliona dolarów (o 45,5% więcej w porównaniu z majem 2019 roku).
GRYOnline
Gracze
3

Autor: Miłosz Szubert
Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.