Dobre wyniki CD Projekt w III kwartale roku

Grupa CD Projekt opublikowała raport finansowy podsumowujący trzeci kwartał 2020 roku. Mimo panującej pandemii koronawirusa spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży wyższe o ok. 10 procent niż te, które odnotowała w tym samym okresie ubiegłego roku.

Michał Kułakowski

Dobre wyniki CD Projekt w III kwartale roku.
Dobre wyniki CD Projekt w III kwartale roku.

Praktycznie w przeddzień premiery Cyberpunka 2077, która wyznaczona została na 10 grudnia, grupa CD Projekt opublikowała szczegółowy raport finansowy obejmujący trzeci kwartał tego roku (okres od 1 lipca do 30 września). Z inwestorami spółka podzieliła się również informacjami na temat jej obecnej kondycji oraz nakreśliła plany na najbliższą przyszłość, która niewątpliwie bardzo szybko nabierze cyberpunkowego blasku.

W komunikacie dla akcjonariuszy i inwestorów CD Projekt podkreśla bardzo wyraźnie to, że wbrew przeszkodom, które postawiła przed spółką pandemia koronawirusa, w trzecim kwartale wypracowała ona przychody ze sprzedaży na poziomie 105 mln złotych. Jest to wynik o 10 procent lepszy od tego, który udało się jej osiągnąć w roku poprzednim.

Dobre wyniki CD Projekt w III kwartale roku - ilustracja #1

Osiągnięte w tym czasie przychody pochodziły przede wszystkim ze sprzedaży gier z uniwersum Wiedźmina. Wciąż najwięcej pieniędzy przyniósł Wiedźmin 3: Dziki Gon, którego oficjalna premiera miała miejsce pięć lat temu (!), a także jego dwa rozszerzenia. CD Projekt jest jednak zadowolony również z popularności, jaką w okresie wakacyjnym cieszył się Gwint: Wiedźmińska gra karciana oraz Wojna Krwi: Wiedźmińskie opowieści, która w tym czasie zadebiutowała na urządzeniach z systemem iOS.

Znacznie lepiej w trzecim kwartale poradził sobie także serwis GOG.com, który w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku poprawił o jedną czwartą swoje wyniki sprzedaży. Warto jednak zaznaczyć, że choć na przestrzeni lipca-września przychody GOG.com wyniosły 40,5 mln złotych to, po odjęciu wszystkich kosztów operacyjnych, popularna platforma dystrybucji cyfrowej przyniosła realnie jedynie 130 tys. złotych zysku.

Praktycznie sto procent dochodów w trzecim kwartale spółka zawdzięcza więc produktom CD Projekt RED. Skonsolidowany zysk netto wzrósł w ujęciu rocznym aż o blisko 60 procent i wyniósł ponad 23 mln zł. W trzecim kwartale grupa nie szczędziła środków na inwestycje w produkcję i rozwój nowych technologii, które związane były przede wszystkim z Cyberpunkiem 2077. Wydatki te wyniosły w omawianym okresie 52 mln zł.

Jeżeli chodzi o Cyberpunka 2077, CD Projekt w raporcie chwali się zakrojoną na szeroką skalę międzynarodową kampanią reklamową tytułu. Jest przy tym dumny ze współpracy marketingowej ze znanymi markami, takimi jak Nvidia, Adidas, Porsche czy Sprite. Spółka podkreśla ogromne zainteresowanie konsumentów Cyberpunkiem, podając imponujące liczby wyświetleń ostatnich odcinków programu Night City Wire, a także samodzielnych zwiastunów gry. Ogromny potencjał Cyberpunka 2077 mają inwestorom gwarantować także przeważająco ciepłe opinie dziennikarzy branżowych, którzy mieli niedawno okazję zapoznać się z wycinkiem gry.

Przyszły rok upłynie CD Projektowi pod znakiem Cyberpunka 2077. W dokumentacji spółka przypomniała, że za kilka miesięcy do graczy trafi duża next-genowa aktualizacja gry. Ponadto prawie w tym samym czasie na podobny update mogą liczyć posiadacze Wiedźmina 3. W 2021 roku zadebiutuje także globalnie mobilna gra The Witcher: Monster Slayer, która w tej chwili jest testowana w kilku wybranych krajach świata. Dalej rozwijane będą również pozostałe aktywne tytuły producenta.

  1. CDP – raport finansowy za trzeci kwartał 2020 roku
  2. CD Projekt – strona oficjalna
Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 10 grudnia 2020

Informacje o Grze
8.2

GRYOnline

7.6

Gracze

8.6

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

52

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2020-11-25
23:11

zanonimizowany1339461 Senator

Amq_ To jest tylko niecałe 11 mln $ więc nie zarobili dużo. A i tak pewnie zarobili więcej "dzięki" wirusowi. Jeżeli pobierają 30% marży to sprzedali jakieś 600 tyś gier AAA na 3 kwartał. Jakiś czas temu gog nie był rentowny i zwalniali pracowników.

Komentarz: zanonimizowany1339461
2020-11-26
08:33

GrimDude666 Legionista

I widać że mało kto sie zna na biznesie tutaj. Im wyższy zysk tym wyższy podatek muszą płacić... Żadna duża firma nie chce mieć dużych zysków chyba ze przekroczy pewien próg i będzie miała armię ludzi do optymalizacji podatkowych...

Komentarz: GrimDude666
2020-11-26
08:47

zanonimizowany1340046 Centurion

szczerze mowiac to gog ma porazajaco slabe wyniki, nie sadzilem ze jest tak zle

Komentarz: zanonimizowany1340046
2020-11-26
10:37

kAjtji Senator

kAjtji

GOG sam w sobie nigdy nie będzie dużo zarabiać, bo to trudne, gdy większość gier tam obecnych to klasyki i indyki, z większych produkcji na premierę są w sumie tylko gry CDP, THQ Nordic, Larian i widzę, że VTM Bloodlines 2 będzie na premierę. Tak to znane gry pojawiają się później.

Ale widać, że to dla nich nie jest najważniejsze, bo jakoś szczególnie o to nie walczą, jakieś tam reklamy robią, ale rozdając klasyki i jako wielkie premiery dawać Diablo, MGS czy Warcrafty widać, że idą w niszę fanów starych gier. Ale pewnie GOG im się opłaca przez samo "100% zarobków" dla nich z Wiedźminów, Gwinta i CP2077.

Komentarz: kAjtji
2020-11-26
10:51

CAASH Pretorianin

CAASH

Dawać mi tego updejta do wiedźmina na PS5.

Komentarz: CAASH

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl