Studio odpowiedzialne za Bionic Commando i Terminator Salvation oficjalnie zamknięte

Przedstawiciele szwedzkiego studia GRIN oficjalnie potwierdzili wczorajsze informacje odnośnie jego zamknięcia. Powodem podjęcia takiej decyzji były opóźnienia w płatnościach ze strony wydawców, z powodu których firma utraciła płynność finansową. Grupa byłych już członków dewelopera podjęła jednocześnie decyzję o założeniu nowego studia.

Piotr Doroń

Przedstawiciele szwedzkiego studia GRIN oficjalnie potwierdzili wczorajsze informacje odnośnie jego zamknięcia. Powodem podjęcia takiej decyzji były opóźnienia w płatnościach ze strony wydawców, z powodu których firma utraciła płynność finansową. Grupa byłych już członków dewelopera podjęła jednocześnie decyzję o założeniu nowego studia.

Studio odpowiedzialne za Bionic Commando i Terminator Salvation oficjalnie zamknięte - ilustracja #1

Wiadomość potwierdzająca likwidację studia została opublikowana w liście zamieszczonym na łamach oficjalnego serwisu internetowego studia GRIN. Możemy w nim przeczytać podziękowania dla sporej rzeszy ludzi, a także zapewnienie, że dwunastoletni okres funkcjonowania firmy nie może być spisany na straty. W tym czasie producenci wprowadzili bowiem na rynek wiele uznanych gier, z marką Tom Clancy’s Ghost Recon: Advanced Warfighter na czele. Oprócz niej zagrywaliśmy się w: Ballistics, Bandits, rewelacyjne Bionic Commando Rearmed, Wanted: Weapons of Fate, Terminator: Salvation oraz Bionic Commando. Dodatkowo z listu dowiadujemy się, że GRIN prowadziło prace nad jeszcze jedną produkcją. W chwili obecnej nie wiemy, co się z nią stanie.

Problemy GRIN zaczęły się tak naprawdę w czerwcu. Wówczas to na rynek trafiły dwie produkcje szwedzkiej ekipy – Bionic Commando i Terminator Salvation – które nie zdołały przekonać do siebie zbyt dużej liczby graczy (nawet mimo dobrych ocen otrzymywanych przez pierwszą z nich oraz szumu medialnego wokół drugiej, wynikającego z premiery kinowego obrazu z Christianem Balem). Powtórzyły one tym samym niechlubny rezultat osiągnięty kilka tygodni wcześniej przez Wanted: Weapons of Fate. Wpłynęło to oczywiście na wypracowanie przychodu zdecydowanie niższego od zakładanego i pociągnęło za sobą liczne zwolnienia w głównej siedzibie oraz zamknięcie dwóch oddziałów – zlokalizowanych w Barcelonie oraz Goeteborgu.

25-osobowa grupa byłych już pracowników GRIN na bezrobociu nie pozostawała jednak zbyt długo. Tuż po informacji o zamknięciu szwedzkiego studia wypłynęła informacja o powołaniu do życia firmy Outbreak Studios. Na jej czele stanął Peter Bjorklund, dotychczasowy specjalista producenta EA DICE w zakresie sieciowych silników opracowywanych z myślą o serii Battlefield. Outbreak Studios skupi się na tworzeniu gier przeznaczonych do publikacji w ramach serwisów cyfrowej dystrybucji – Xbox Live Arcade, PlayStation Store, App Store (iPhone), serwisu, na bazie którego będzie funkcjonować PSP Go, oraz serwisów z grami pecetowymi.

Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 7 marca 2006

Informacje o Grze
7.1

GRYOnline

7.7

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Piotr Doroń

Autor: Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2009-08-13
11:10

dresX94 Senator

Jakoś nie będę płakać z tego powodu

Komentarz: dresX94
2009-08-13
11:29

Szefoxxx Senator

Szefoxxx

A najśmieszniejsze jest to, że oni gry tylko robili według ustalonego nie przez nich scenariusza, ale zawsze tak jest że korporacje obwiniają dewelopera za swoje błędne pomysły i zamykają studia, a tak naprawdę to jest ich wina że gra jest słaba a nie dewelopera.

Komentarz: Szefoxxx
2009-08-25
16:03

LordVader1 Generał

Szkoda, że studio odpowiedzialne za dwie części Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter zostało zamknięte. Co prawda ostatnie gry tego studia nie były zbyt dobre, ale i tak mi jednak trochę żal.

Komentarz: LordVader1
2009-09-07
10:55

Ullswater Pretorianin

Szkoda Grina. Terminator może im nie wyszedł, ale Bionic Commando jest bardzo fajne.

Komentarz: Ullswater
2009-09-18
09:39

zanonimizowany552089 Pretorianin

Chlip Chlip

Komentarz: zanonimizowany552089

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl