Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCPS3X360
Okładka Wanted: Weapons of Fate (PC)

Wanted: Weapons of Fate

Wanted: Weapons of Fate to kontynuująca wątki filmu "Wanted" strzelanina z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP), wyprodukowana przez ekipę deweloperską studia Grin.

Akcji | TPP | filmy | strzelanki

Okładka Wanted: Weapons of Fate (PC)

data premiery gry:

24mar2009

X360 PS3 PC

Strzelanina z akcją obserwowaną z perspektywy trzeciej osoby. Autorami omawianej produkcji są programiści ze studia deweloperskiego Grin, czyli twórcy między innymi PeCetowych odsłon cyklu Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter.

Weapons of Fate stanowi kontynuację wydarzeń przedstawionych w filmie pod tytułem Wanted. Głównym bohaterem jest księgowy o imieniu Wesley, który pewnego dnia dowiaduje się, że jego ojciec był zawodowym zabójcą. Chłopak wkracza w szeregi bractwa, rozwijając swoje nadnaturalne zdolności i szukając zemsty na osobach odpowiedzialnych za zamordowanie członka jego rodziny. Sporą ciekawostką jest to, że Wesley nie jest jedyną grywalną postacią omawianej produkcji, albowiem w niektórych misjach aktywny staje się Cross. Etapy te opracowane są w formie flashbacków, mających za zadanie uzupełnienie głównego wątku fabularnego. W sumie do przejścia jest dziewięć rozbudowanych poziomów, przedzielonych efektownymi scenkami przerywnikowymi.

Właściwa rozgrywka zakłada przede wszystkim wykorzystanie efektu spowolnienia czasu do neutralizacji przeciwników. Podstawową atrakcją Weapons of Fate jest to, że gracz może w pewnym stopniu podkręcać wystrzeliwane pociski. Ma to na celu między innymi skuteczne eliminowanie przeciwników chowających się za różnego rodzaju przeszkodami. Używanie tej umiejętności jest mocno limitowane, a to dlatego, że potrzebna jest adrenalina, przyznawana za każdego zabitego przeciwnika.

Wanted stawia też duży nacisk na wykorzystanie przez sterowaną postać osłon i funkcjonuje to na zbliżonych zasadach do produktów z serii Gears of War. Gracz może „przykleić się” do większości stołów, krzeseł, sof i innych elementów otoczenia, a także swobodnie przemieszczać się pomiędzy nimi. Dodatkową atrakcją jest możliwość prowadzeniu ostrzału na oślep, celem ułatwienie sobie zaskoczenia wrogów od flanki.

Na drodze gracza stają zarówno szeregowi członkowie wrogich bractw, jak również potężniejsi przeciwnicy, pełniący rolę bossów. W tym drugim przypadku należy wykazać się sprytem i poznanymi już umiejętnościami zabójcy. Do dyspozycji głównych postaci oddano bardzo skuteczne pistolety, choć w dalszej fazie rozgrywki pojawia się możliwość korzystania z broni automatycznej, wystrzeliwującej pociski, które eksplodują w momencie kontaktu z celem.

Oprawa wizualna gry prezentuje dość wysoki poziom wykonania. Producent zadbał między innymi o realistyczną grę świateł, ładnie zrealizowane eksplozje czy szczegółowo zaprojektowane modele postaci. Dodatkową atrakcją jest podgląd z kamery ukazującej tor lotu podkręconych pocisków.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 DVD

Ocena czytelników: 8 / 10 na podstawie 1038 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 8,8 / 10 na podstawie 159 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99,90 PLN

Gry podobne do Wanted: Weapons of Fate

Klasyfikacja PEGI Wanted: Weapons of Fate

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Wanted: Weapons of Fate

Microsoft Xbox 360

Microsoft Xbox 360

Wykorzystuje: Xbox Live

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Core 2 Duo 2.33 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 lub lepsza), 5 GB HDD, Windows XP SP2/Vista

Wanted: Weapons of Fate - recenzja gry
Wanted: Weapons of Fate - recenzja gry

Recenzja 6 kwietnia 2009, 12:39

Ze spowolnieniem powiązany jest jeszcze jeden element – quick time events. Ich mechanika odbiega nieco od ogólnego wyobrażenia na temat QTE, bo rzadko kiedy trzeba „atakować” tylko jeden wybrany klawisz. Przeważnie przerywniki te przyjmują formę walk w spowolnieniu czasu, gdzie kontroluje się wyłącznie pozycję celownika. Za każdym razem na wyeliminowanie zagrożeń jest tylko kilka sekund, a należy nie tylko zabić wroga, ale również zniszczyć lecące w stronę sterowanej postaci pociski. Szczególnie ciekawie robi się na najwyższym poziomie trudności, bo elementy te nie są wtedy w żaden sposób oznaczane. Scenki QTE pojawiają się w większości etapów, jednak mnie najbardziej spodobała się strzelanina w samolocie. Ciągłe zmiany orientacji, spowodowane opadaniem maszyny, wymuszają dostosowywanie się do nowych warunków.

X360
PS3
PC