Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 kwietnia 2011, 18:31

autor: Kono

Pracownik Rocksteady na spowiedzi. Nowe informacje o Batman: Arkham City

Dax Ginn – pracownik studia Rocksteady (Batman: Arkham Asylum) – w rozmowie z serwisem ComputerAndVideoGames.com wyjawił kilka ciekawych informacji dotyczących gry Batman: Arkham City.

Dax Ginn – pracownik studia Rocksteady (Batman: Arkham Asylum) – w rozmowie z serwisem ComputerAndVideoGames.com wyjawił kilka ciekawych informacji dotyczących gry Batman: Arkham City.

Pracownik Rocksteady na spowiedzi. Nowe informacje o Batman: Arkham City - ilustracja #1

Na początku pogawędki, redaktor wyżej wspomnianego serwisu poruszył temat braku trybu multiplayer oraz tego, jak pominięcie go wpłynęło na rozgrywkę dla jednego gracza. Ginn zapewnił, że Rocksteady nie wykluczyło komponentu wieloosobowego dla ewentualnych przyszłych części cyklu. Jednak w chwili obecnej studio deweloperskie w pełni koncentruje się na trybie dla jednego gracza. Co więcej, w najbliższym czasie mamy usłyszeć kolejne informacje dotyczące właśnie rozgrywki single player.

Następnym tematem była sprawa „otwartości świata”. Należy przypomnieć, że Batman: Arkham City będzie tytułem bardziej sandboksowym, aniżeli jego poprzednik. Zamysłem producentów było to, aby dać nam możliwość poruszania się po całym Arkham City już od początku rozgrywki. Dzięki takiemu posunięciu, mamy poczuć nieskrępowaną niczym swobodę, która według autorów projektu jest nieodzowną cechą Mrocznego Rycerza.

Jednak jednymi z najważniejszych tematów rozmowy były tzw. „Detective Mode” oraz walki z bossami. Jeśli chodzi o ten pierwszy aspekt rozgrywki, to producenci przyznali, że jego implementacja w pierwszej części wirtualnych przygód Batmana nie należała do najlepszych. W Batman: Arkham City studio deweloperskie chce odpokutować za błędy przeszłości i sprawić, aby „Detective Mode” nie był nadużywany przez graczy, jak to miało miejsce w części pierwszej.

Pracownik Rocksteady na spowiedzi. Nowe informacje o Batman: Arkham City - ilustracja #2

Jeśli chodzi o walki z bossami, to Ginn przyznał, że podczas prac nad Batman: Arkham Asylum, studio Rocksteady nie planowało implementacji epickich pojedynków z przeciwnikami Mrocznego Rycerza. Niemniej jednak ich brak dawał się we znaki i pojedynki z bossami zostały dodane „na szybko”. W przypadku prac nad drugą częścią gry, zespół ma już wydzieloną grupę osób zajmującą się stricte tym zagadnieniem. Dzięki temu, jak zapewnia w wywiadzie Ginn, walki mają wyglądać naprawdę imponująco.

Pojawiło się też pytanie dotyczące technicznych aspektów Batman: Arkham City. Przede wszystkim, dobrą informacją jest to, że w trakcie eksploracji świata nie uświadczymy „doładowywania się” kolejnych obszarów. Oczywiście napis loading pojawi się w podczas wchodzenia do budynków, jednak zwiedzanie Arkham City odbywać się będzie bez niepotrzebnych przerw. Ginn poszczycił się również tym, że obszar dostępny w najnowszej części przygód Batmana będzie pięć razy większy niż ten, który był dostępny w pierwszej odsłonie gry.

Na weryfikację zapewnień Ginna przyjdzie nam jednak jeszcze chwilę poczekać. Batman: Arkham City pojawi się w Polsce dopiero 21 października w wersjach na PlayStation 3, Xboksa 360 oraz komputery PC.