Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 9 lipca 2002, 09:05

Pierwszy legalny program na konsolę Xbox nie stworzony przy użyciu Xbox SDK

Klika dni temu informowałem, że grupa „Xbox Linux project leaders” wyznaczyła nagrodę w wysokości 200 tysięcy dolarów dla tego, który do 31 grudnia 2002 roku uruchomi na konsoli Xbox zwykłego Linuxa. Dziś na stronie projektu pojawiła się wiadomość, że na konsoli Xbox uruchomiono pierwszy legalny program nie stworzony przy użyciu Xbox SDK - jedynego narzędzia przeznaczonego do programowania konsoli Xbox opartej o system Windows 2000.

Klika dni temu informowałem, że grupa „Xbox Linux project leaders” wyznaczyła nagrodę w wysokości 200 tysięcy dolarów dla tego, który do 31 grudnia 2002 roku uruchomi na konsoli Xbox zwykłego Linuxa. Dziś na stronie projektu pojawiła się wiadomość, że na konsoli Xbox uruchomiono pierwszy legalny program nie stworzony przy użyciu Xbox SDK - jedynego narzędzia przeznaczonego do programowania konsoli Xbox opartej o system Windows 2000.

Wyjaśniam, że Xbox SDK to narzędzie, które wykorzystują wszyscy producenci gier na konsolę Xbox, i za używanie, którego Microsoft pobiera odpowiednie opłaty licencyjne. Xbox SDK nie jest dostępny dla hobbystów czy programistów amatorów, a jego nieautoryzowane używanie jest karane. Grupa „Xbox Linux project leaders” dąży do legalnego ominięcia tego problemu i chce bez żadnych modyfikacji technicznych konsoli dostosować do niej system Linux, by dzięki temu móc zgodnie z prawem tworzyć oprogramowanie na tą konsolę.

Na stronie „Xbox Linux project leaders” znajdują się trzy screeny przedstawiające program i jego źródło. Nie podano jak działa i co robi program, jednak mały pingwin obok wielkiego „X” i podpisu „Microsoft” wygląda szałowo.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej