Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 19 sierpnia 2003, 15:36

autor: Fajek

Konkurs Samsung Cybertalenty 2003 – szansa dla wszystkich kreatywnych

„Już dzisiaj mogę powiedzieć, że otwarta formuła „Everyone’s invited” sprawdziła się w stu procentach. Myślę, że z roku na rok konkurs cieszyć się będzie coraz większą popularnością zarówno samych twórców jak i mediów” – komentował przebieg konkursu Samsung Cybertalenty 2003 Jin An Kim, prezes, dyrektor generalny Samsung Electronics Polska, honorowy juror konkursu. A już 6go września podczas ogólnopolskiego finału World Cyber Games 2003, w warszawskiej Hali Expo XXI wieku poznamy zwycięzców konkursu Samsung Cybertalenty 2003 i będziemy mogli obejrzeć najlepsze prace konkursowe.

„Już dzisiaj mogę powiedzieć, że otwarta formuła „Everyone’s invited” sprawdziła się w stu procentach. Myślę, że z roku na rok konkurs cieszyć się będzie coraz większą popularnością zarówno samych twórców jak i mediów” – komentował przebieg konkursu Samsung Cybertalenty 2003 Jin An Kim, prezes, dyrektor generalny Samsung Electronics Polska, honorowy juror konkursu. A już 6go września podczas ogólnopolskiego finału World Cyber Games 2003, w warszawskiej Hali Expo XXI wieku poznamy zwycięzców konkursu Samsung Cybertalenty 2003 i będziemy mogli obejrzeć najlepsze prace konkursowe.

Tegoroczna, pierwsza edycja konkursu odbyła się w ramach Światowego Festiwalu Kultury Cybernetycznej, pod hasłem „Twój świat DigitAll!”.

Do udziału w konkursie zostali zaproszeni wszyscy chętni – zgodnie z filozofią firmy SAMSUNG ELECTRONICS - „Everyone’s invited”. Już w pierwszych dniach po ogłoszeniu konkursu zgłosiło się blisko dwieście osób. Prace nadsyłano w trzech kategoriach:

  • grafika komputerowa,
  • utwór muzyczny,
  • animacja komputerowa inne formy (np. montaż filmowy, animacja flash).

Nad przebiegiem konkursu czuwało Jury w składzie: Tomasz Bagiński (jeden z najwybitniejszych polskich twórców komputerowej grafiki i animacji 3D), DJ Bert (jeden z najlepszych i najdłużej grających polskich DJ-ów) oraz JIN AN KIM Prezes Samsung Electronics Polska. Ich wstępne oceny, choć nieoficjalne i wyrażone jeszcze przed zakończeniem konkursu brzmiały entuzjastycznie. Po obejrzeniu zaledwie małej części nadesłanych prac Tomasz Bagiński stwierdził: „Widać, iż poziom nie będzie odbiegał od konkursów organizowanych przez specjalistyczne magazyny zajmujące się grafiką komputerowa, stąd należy się spodziewać, iż będzie to całkiem interesujący konkurs”.

Konkurs kreatywny SAMSUNG CYBERTALENTY 2003, w założeniach ma być inspiracją do wyrażania swojej indywidualności poprzez kreowanie wirtualnej rzeczywistości i tworzenie interaktywnych dzieł sztuki. W dobie dynamicznego rozwoju Internetu, nieograniczonego dostępu do informacji i zacierania się barier kulturowych tego typu inicjatywy stanowią najskuteczniejszy sposób scalania Cyberspołeczeństwa. Powszechny dostęp do najnowszego oprogramowania sprawia, iż każdy chętny może tworzyć praktycznie bez ograniczeń, a swoje dzieła może prezentować na globalnym forum Cyberkultury.

Zapytani o opinię nt. konkursu uczestnicy odpowiedzieli:

Zuzanna Curio (24 lata - Suwałki):

„Moim zdaniem taki konkurs jak Samsung Cybertalenty – to strzał w dziesiątkę. Stronę WCG odwiedzają ludzie wychowani na cyberestetyce, którzy potrafią docenić wartość pracy zarówno pod względem wizji jak i wykonania. Dla mnie to bardzo ważne, żeby moje obrazy oglądali ludzie otwarci, zdolni do refleksji”.

Tomasz Kuc (16 lat - Poznań)

„Pierwszy raz biorę udział w takim konkursie. Dobrze, że jest. Jak wygram to przynajmniej mama przestanie się czepiać, że godzinami siedzę przed kompem.”

Norbert Turek (23 lata - Warszawa)

„Zająłem się grafiką komputerową blisko 5 lat temu, z początku były to obrazy bardzo niedoskonałe pod względem technicznym. Dzisiaj jestem w stanie przelać na ekran nawet te najbardziej surrealne senne marzenia. Udział w tego typu konkursach czy wystawach traktuję raczej na luzie. Bardziej zależy mi na przedstawieniu szerokiej publiczności moich obrazów, niż na sławie, choć nie ukrywam, że zdobycie nagrody na pewno byłoby miły akcentem”.

Michał Blanc (18 lat – Kraków)

„Odpadłem w eliminacjach StarCrafta, to może chociaż tu im pokażę ;)”

Konkurs Samsung Cybertalenty 2003 – szansa dla wszystkich kreatywnych - ilustracja #1
Konkurs Samsung Cybertalenty 2003 – szansa dla wszystkich kreatywnych - ilustracja #2