Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 marca 2009, 08:20

autor: Jiker

EA Mythic łączy serwery Warhammer Online

Ostatnie informacje z obozów Funcom oraz EA Mythic nie napawają optymizmem. Okazuje się, że zarówno Age of Conan: Hyborian Adventures, jak i Warhammer Online: Age of Reckoning nie radzą sobie najlepiej w obliczu trwałej potęgi World of Warcraft. Objawia się to choćby we wprowadzaniu w życie procesu zmniejszania liczby serwerów.

Ostatnie informacje z obozów Funcom oraz EA Mythic nie napawają optymizmem. Okazuje się, że zarówno Age of Conan: Hyborian Adventures, jak i Warhammer Online: Age of Reckoning nie radzą sobie najlepiej w obliczu trwałej potęgi World of Warcraft. Objawia się to choćby we wprowadzaniu w życie procesu zmniejszania liczby serwerów.

EA Mythic łączy serwery Warhammer Online - ilustracja #1

Aktualnie ukończona została redukcja na amerykańskich serwerach, których jeszcze przed kilkoma dniami było 43. Postanowiono zmniejszyć ich liczbę do 17, co jednoznacznie wskazuje na spadek zainteresowania MMOcRPG osadzonym w uniwersum Warhammera. Podobne działania prowadzone są także w Europie, gdzie utrzymaniem serwerowni, jak i wsparciem dla całej gry (również marketingowym), zajmuje się firma GOA.

EA Mythic zarzeka się, że proces przeniesienia kont jest niemal zupełnie bezbolesny. Problemów z transferem nie uświadczymy z pewnością przy takich elementach, jak: przedmioty przypisane do postaci, wszelkie informacje o naszych działaniach, listy przyjaciół, fakty na temat gildii, do których przypisany był bohater, czy też listy ignorowanych. Trudności mogą wystąpić jedynie w przypadku przedmiotów wystawionych na aukcjach, informacji o sojuszach zawieranych przez gildie oraz wiadomości przesłanych za pośrednictwem gry. Mamy także złą wiadomość dla osób, których bohater nosi mało oryginalne lub popularne imię. Otóż, w przypadku gdy na nowym serwerze jest już osoba o takim samym pseudonimie, konieczne będzie wybranie nowego. W innym wypadku gracz nie zostanie wpuszczony do gry.

Faktem jest, że w Warhammer Online: Age of Reckoning gra coraz mniej osób. Z końcem zeszłego roku liczba stałych, przedłużanych co miesiąc abonamentów spadła do około 300 tysięcy, o czym poinformowało samo Electronic Arts. Aktualnie może to być wynik jeszcze słabszy. Adekwatnie wygląda sytuacja z Age of Conan: Hyborian Adventures, choć w tym wypadku mówi się już o spadku liczby regularnych graczy poniżej 100 tysięcy osób. Wydaje się więc, że szumne zapowiedzi twórców obu tych gier – twierdzili, że uda im się wygrać walkę z WoW – nie znajdą pokrycia w rzeczywistości.

Wątpliwym jest, aby pomogły w tym ostatnie ukłony EA Mythic w stronę nowych i starych graczy – 10-dniowy, bezpłatny trial gry, dostępny zupełnie dla każdego oraz możliwość uzyskania darmowego miesiąca zabawy w przypadku przekonania przyjaciela do dołączenia do sieciowych podbojów fantastycznego świata Warhammer. Już teraz można więc powiedzieć, że próba zagrożenia World of Warcraft, mimo początkowych sukcesów, nie powiodła się.