Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 kwietnia 2011, 12:40

autor: Grzegorz Sadziński

Co w Blizzardzie piszczy? - część 22

Świat Sanktuarium i sektor Koprulu wypełnia relatywny spokój i cisza, w czasie, gdy mieszkańcy Azeroth bombardowani są co chwilę kolejnymi informacjami na temat ich ulubionej gry. W związku z niewielką ilością nowości dotyczących Diablo III, oraz StarCraft II: Wings of Liberty, postanowiliśmy wydać to podsumowanie dopiero wtedy, kiedy materiał dotyczący tych tytułów będzie można uznać za „satysfakcjonujący” (chociaż uważamy, że satysfakcjonującą informacją w przypadku Diablo III, byłaby data rozpoczęcia beta testów - tej niestety nie mamy).

Świat Sanktuarium i sektor Koprulu wypełnia relatywny spokój i cisza, w czasie, gdy mieszkańcy Azeroth bombardowani są co chwilę kolejnymi informacjami na temat ich ulubionej gry. W związku z niewielką ilością nowości dotyczących Diablo III, oraz StarCraft II: Wings of Liberty, postanowiliśmy wydać to podsumowanie dopiero wtedy, kiedy materiał dotyczący tych tytułów będzie można uznać za „satysfakcjonujący” (chociaż uważamy, że satysfakcjonującą informacją w przypadku Diablo III, byłaby data rozpoczęcia beta testów - tej niestety nie mamy).

Co w Blizzardzie piszczy? - część 22 - ilustracja #1

Blizzard obchodzi swoje 20 urodziny! Ciężko uwierzyć, że od tak wielu lat firma ta zapewnia świetną rozrywkę swoim fanom. Z tej okazji, powstała specjalna jubileuszowa strona, na której prezentowane są rocznicowe materiały. Póki co możemy zapoznać się z wiadomością, którą nagrali Frank Pearce i Mike Morheim, oraz świetnym, trwający niemal 50 minut filmem przedstawiającym historię firmy Blizzard Entertainment. Rzecz jasna na stronie pojawi się jeszcze wiele materiałów, między innymi wywiady z pracownikami, galeria zdjęć i wiele więcej. Nie pozostaje chyba nic innego, jak życzyć Blizzardowi stworzenia kolejnych świetnych gier, którymi będziemy się cieszyć przez wiele lat.

Jeśli zastanawialiście się, czy coś zmienia się w organizacji BlizzConu, to możemy was zapewnić, że nie. Tegoroczny konwent odbędzie się w Anaheim Convention Center w Anaheim, w Kalifornii, piątek 21 i sobotę 22 października 2011 roku. Póki co, nic nie wiadomo na temat terminu sprzedaży biletów, jednak tego typu informacje zwykle pojawiają się w okolicach maja.

Blizzard nie zawiódł z żartami z okazji 1 kwietnia. W przypadku World of Warcraft zapowiedziano Crabbiego – pomocnika, który zawsze służy radą w świecie Azeroth; skąpaną w mroku strefę instance – Tomb of Immortal Darkness; oraz rewelacyjne patch notes. W Diablo III miała pojawić się aplikacja na telefony komórkowe – przenośna kostka Horadrimów. Dowcipne nowości nie ominęły także StarCraft II, bowiem zapowiedziano, że gra wkracza na konsole, a jednostkami będzie można kierować przy pomocy Kinecta. Więcej szczegółów na temat żartów Blizzarda (i nie tylko) z okazji 1 kwietnia znajdziecie w naszym podsumowaniu.

Diablo III

Na oficjalnej stronie Diablo III pojawił się model męskiej wersji klasy demon huntera, wraz z kilkoma screenshotami prezentującymi go w akcji. Dodatkowo, w serii wywiadów z twórcami gry, pojawiło się kilka dosyć ogólnych informacji dotyczących założeń dla jego systemu walki. Ogólnie rzecz ujmując, łowca demonów ma łączyć w sobie dwie cechy – dyscyplinę, którą nabył w wyniku żmudnego szkolenia i przygotowywania swego arsenału; oraz nienawiść wobec demonów. Póki co, nie zostały podane informacje dotyczące szczegółowego działania tego systemu, jednak zapowiada się całkiem interesująco.

Co w Blizzardzie piszczy? - część 22 - ilustracja #2

Blizzard powrócił także do tego, jakoby umiejętności w Diablo III miały być balansowane osobno dla PvE i PvP. Okazuje się, że informacja przedstawiona przez Jaya Wilsona w czasie BlizzCon 2010, nie jest to do końca prawdą. O ile twórcy gry mają możliwość rozdzielenia tych dwóch aspektów, robią wszystko co w ich mocy, aby uniknąć sporych różnic w działaniu zaklęć w zależności od tego, co aktualnie robi postać. Oczywiście zredukowany w przypadku PvP z pewnością będzie czas trwania efektów spowolnienia, ogłuszenia itd., jednak podobna modyfikacja będzie miała także zastosowanie w przypadku niektórych przeciwników PvE.

Na łamach forum, Bashiok po raz kolejny wyjaśnił, dlaczego Blizzard jest zwolennikiem niższego niż 99 maksymalnego poziomu w Diablo III. Zmiana go na 60 związana jest z lepszym rozplanowaniem i balansem systemu zdobywania leveli (ostatni z nich gracze powinni zdobyć mniej więcej w okolicach pokonania ostatniego bossa na poziomie trudności piekło) w porównaniu z poprzednimi odsłonami gry. Mimo kolejnych wyjaśnień Blizzarda, wielu fanów chce, aby maksymalny poziom znowu wynosił 99. Wynika to raczej z powodów sentymentalnych, a nie ma na celu ulepszenia samej rozgrywki. Przypominamy, że pierwsze informacje na temat zmienionego maksymalnego poziomu w Diablo III, pojawiły się tuż przed BlizzConem 2010.

Serwis Kotaku przedstawił galerię screenshotów, które obrazuję wersję gry, która została anulowana w 2005 roku. Prace nad Diablo III rozpoczęto od nowa, bowiem uznano, że projekt nie stał na odpowiednio wysokim poziomie. Więcej informacji na ten temat znajdziecie w naszym newsie.

Co w Blizzardzie piszczy? - część 22 - ilustracja #3

StarCraft II

Dostępny jest już patch 1.3! Poza zmianami w balansie gry i poprawieniem błędów, wprowadza on także ulepszony interfejs pozwalający na dołączanie do dowolnych gier, a także dodaje kolejną ligę - arcymistrzowską, w której skład wchodzi 200 najlepszych zawodników w każdym regionie (aby nie zostać z niej usuniętym, należy cały czas aktywnie grać na Battle.net). Tuż po wydaniu 1.3, pojawił się także raport sytuacyjny, w którym omówione zostały niektóre kontrowersyjne zmiany z najnowszej aktualizacji.

Patch 1.3 to także zakończenie pierwszego i rozpoczęcie drugiego sezonu ligowego StarCraft II. Blizzard postanowił odpowiednio nagrodzić wszystkich tych, którzy brali udział w zmaganiach na Battle.net. W każdej lidze można było zdobyć cztery różne odznaczenia (za miejsca w najlepszych setkach, pięćdziesiątkach, dwudziestkach piątkach, oraz ósemkach swoich dywizji). Rozpoczął się zatem kolejny sezon w StarCraft II, dlatego wszystkim naszym czytelnikom życzymy jak największej ilości zwycięstw na Battle.net!

Co w Blizzardzie piszczy? - część 22 - ilustracja #4

Na stronie społecznościowej pojawiło się opowiadanie zatytułowane „Kolos”. Poznamy dzięki niemu historię protossów, którzy wyruszyli na poszukiwania tajemniczego artefaktu – ukrytego przez przodków kolosa. Przetłumaczone opowiadanie na nasz ojczysty język, można znaleźć na łamach polskiej oficjalnej strony, poświęconej StarCraft II.

Nasz serwis miał sposobność przeprowadzenia rozmowy z głównym projektantem gry - Dustinem Browderem na temat oficjalnych modów, oraz edytora świata. Z wywiadu, z którym możecie zapoznać się tutaj, dowiecie się dlaczego Blizzard tak późno zdecydował się wydać swoje oficjalne mody, oraz o planach na przyszłość w tym aspekcie rozwoju StarCrafta II.

Pozostając w tematyce modów, Blizzard udostępnił gotowe wersje trzech oficjalnych map: Kuchmistrz z Aiur, Left 2 Die, oraz Gwiezdne klejnoty, które dotychczas były dostępne w wersji testowej. Poprawione zostały w nich wszystkie znalezione błędy, oraz wprowadzono serię osiągnięć związanych z modami, a także zupełnie nowe portrety, które można odblokować w czasie grania w nie. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej na temat tych map, zapoznajcie się z naszym podsumowaniem. W dalszym ciągu nie wiadomo, kiedy pojawi się oczekiwana przez wszystkich Blizzard DOTA.

Co w Blizzardzie piszczy? - część 22 - ilustracja #5

World of Warcraft

Jak zwykle najwięcej informacji pojawia się na temat World of Warcraft. W ostatnim czasie ogromnym zaskoczeniem dla wszystkich miłośników Azeroth, był fakt, że w najbliższym, większym patchu (4.1), nie pojawi się zapowiadana wcześniej strefa raid. Blizzard postanowił odejść od aktualizacji w stylu „dla każdego coś dobrego”, aby dostarczać nowe elementy gry w bardziej regularnych odstępach czasu, lecz z nieco mniejszą ilością nowości (koniec zatem z patchami w stylu Call of the Crusade, w którym wprowadzono strefę instance, raid, oraz battleground). Co czeka na nas w 4.1? Poza licznymi zmianami balansującymi, do Azeroth dodane zostaną dwie „nowe” strefy heroic - Zul'Aman i Zul'Gurub. Oczywiście wszyscy fani World of Warcraft doskonale je znają, jednak powracają one tym razem, jako 5-osobowe dla graczy na poziomie 85. Nowe przedmioty, zmienione/poprawione mechaniki walk z bossami, oraz kolejne rzadkie wierzchowce do zdobycia, to wszystko pojawi się wraz z Zul'Aman i Zul'Gurub.

Co w Blizzardzie piszczy? - część 22 - ilustracja #6

Co w takim razie z Firelands, które miało zostać wydane w pierwszym większym patchu? W związku z tym, że prace nad tą strefą nieco się przeciągnęły, Blizzard zdecydował się na oddzielenie nowego raidu od zaktualizowanych Zul'Gurub i Zul'Aman, dlatego Ragnaros pojawi się dopiero w 4.2, który ma zostać wydany „niedługo po opublikowaniu 4.1”. Potwierdziły się także informacje o tym, że w nowej strefie raid pojawi się (w końcu!) legendarna broń dla casterów. Według zapewnień Blizzarda, historia tego oręża, oraz seria zadań związanych z jego stworzeniem mają być świetne.

W przypadku patcha 4.1 należy także wspomnieć o systemie gildiowych wyzwań, które mają rozbudować wprowadzony w Cataclysm system rozwoju gildii. Guild Challenges zostały podzielone na trzy kategorie: Dungeons, Raids, oraz Rated Battlegrounds. Dowolna gildiowa grupa będzie mogła wykonać wyzwania, dzięki czemu zdobędzie określoną ilość gildiowego doświadczenia, oraz złota, które wpłynie bezpośrednio do jej banku. Warto zwrócić uwagę na fakt, że doświadczenie jest zdobywane ponad ustalony dzienny limit, dzięki czemu gildia będzie mogła zdobywać poziomy nieco szybciej, niż dotychczas. Blizzard zapewnia, że to dopiero pierwszy krok w rozbudowywaniu systemu, a w przyszłości możemy spodziewać się kolejnych elementów wspierających działania gildii.

Kolejnym elementem, który wejdzie w skład najnowszej aktualizacji, jest Dungeon Finder: Call to Arms, mający na celu skrócenie kolejek dla osób, chcących wejść do strefy Heroic. Jeśli w systemie będzie brakowało klas spełniających określoną rolę, wówczas wszystkie osoby, które wejdą w kolejkę pełniąc ją, a następnie ukończą wylosowaną strefę instance, otrzymają dodatkową nagrodę – w tym szansę na niektóre rzadkie wierzchowce. Oczywiście będziemy musieli nieco poczekać, aby ocenić, czy to dosyć kontrowersyjne wśród graczy rozwiązanie wpłynie na skrócenie kolejek dla klas DPS.

Na oficjalnej stronie World of Warcraft pojawiła się zapowiedź kolejnego elementu, który wejdzie w skład aplikacji World of Warcraft Remote. Tym razem subskrybenci zyskają możliwość przeglądania i rozmawiania na gildiowym czacie, oraz prywatnie ze znajomymi z gildii. Póki co, nie wiadomo kiedy element ten zostanie opublikowany. Przypominamy, że koszt aplikacji, która obecnie pozwala na dostęp do domu aukcyjnego w grze, to L2.49 ($2.99) za 30 dni. Więcej szczegółów na jej temat można znaleźć na tej stronie.

Na łamach strony World of Warcraft pojawiło się kolejne (trzecie) opowiadanie, poświęcone przywódcom ze świata Azeroth. Po wodzu Hordy - Garroshu, oraz Królu Gilneas - Gennie Greymane, przyszedł czas na Gallywixa - przebiegłego lidera goblinów. Krótka historia o tym, w jaki sposób doszedł on do władzy jest opisana w bardzo ciekawy i humorystyczny sposób, dlatego zdecydowanie warto się z nią zapoznać. Za Kezan!

Co w Blizzardzie piszczy? - część 22 - ilustracja #7

Twórcy World of Warcraft postanowili poprawić nieco wymianę informacji z graczami. Poza serią blogów z cyklu "Kawa z deweloperami", w których Greg "Ghostcrawler" Street przedstawia przemyślenia i opinie dotyczące przeróżnych aspektów gry, od kilku tygodni na oficjalnych forach zbierane są pytania, spośród których wybieranych jest kilka, na które odpowiedzi są publikowane w formie sesji Q&A. Poza pierwszym dosyć ogólnym jeśli chodzi o tematykę, doczekaliśmy się wydań poświęconych między innymi rozgrywce PvP, UI w grze, oraz ostatnio przedmiotom. Mimo, że nie przynoszą one wielu nowości, pozwalają na spojrzenie na dany aspekt gry z perspektywy jej twórców - z różnych "ciekawostek" dowiedzieliśmy się między innymi, że zmiana rozmiaru głównej torby mogłaby spowodować utratę wszystkich przetrzymywanych tam przedmiotów, oraz że krótki tabard u postaci noszących długie szaty to błąd (chociaż wygląda on według deweloperów lepiej, niż jego normalna wersja).