Co kiedyś nazywaliśmy "demonem wydajności"..., czyli siedem lat grafiki 3D

Karta graficzna, a w istocie „Akcelerator Graficzny” to najważniejszy element komputera w oczach ludzi takich jak my, czyli mówiąc dosłownie miłośników gier komputerowych. W końcu nie od dziś wiadomości o nowych układach i kartach graficznych oraz przedstawiane próbki ich możliwości wzbudzają nasze ogromne zainteresowanie, a dopracowana grafika 3D stała się podstawowym wyznacznikiem jakości gry. A jak było kiedyś? A jak to się zaczęło? Zapraszam na serwis accelenation.com, gdzie zamieszczono artykuł pozwalający prześledzić siedem lat rozwoju grafiki trójwymiarowej i zapoznać się z kolejnymi produktami takich firm jak: 3Dfx, ATi, Intel, Matrox, NVIDIA, NEC/ST Micro/PowerVR, Rendition, 3Dlabs, Trident, Number Nine czy S3.

futurebeat.pl

Przemysław Bartula

17

Karta graficzna, a w istocie „Akcelerator Graficzny” to najważniejszy element komputera w oczach ludzi takich jak my, czyli mówiąc dosłownie miłośników gier komputerowych. W końcu nie od dziś wiadomości o nowych układach i kartach graficznych oraz przedstawiane próbki ich możliwości wzbudzają nasze ogromne zainteresowanie, a dopracowana grafika 3D stała się podstawowym wyznacznikiem jakości gry. A jak było kiedyś? A jak to się zaczęło? Zapraszam na serwis accelenation.com, gdzie zamieszczono artykuł pozwalający prześledzić siedem lat rozwoju grafiki trójwymiarowej i zapoznać się z kolejnymi produktami takich firm jak: 3Dfx, ATi, Intel, Matrox, NVIDIA, NEC/ST Micro/PowerVR, Rendition, 3Dlabs, Trident, Number Nine czy S3.

Poniżej kilka zdjęć kilka pierwszych akceleratorów graficznych.

Co kiedyś nazywaliśmy 'demonem wydajności'..., czyli siedem lat grafiki 3D - ilustracja #1
Co kiedyś nazywaliśmy 'demonem wydajności'..., czyli siedem lat grafiki 3D - ilustracja #2
Co kiedyś nazywaliśmy 'demonem wydajności'..., czyli siedem lat grafiki 3D - ilustracja #3
Co kiedyś nazywaliśmy 'demonem wydajności'..., czyli siedem lat grafiki 3D - ilustracja #4

Przemysław Bartula

Autor: Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

Dalszy ciąg poprawiania "Żelaznego Sztormu"

Następny
Dalszy ciąg poprawiania "Żelaznego Sztormu"

Pro Race Driver na ostatniej prostej

Poprzedni
Pro Race Driver na ostatniej prostej

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl