Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 września 2022, 16:15

2022 najgorszym rokiem dla graczy? Rozmawiamy o ostatnich miesiącach

Piąty odcinek podcastu GRYOnline.pl to swego rodzaju podsumowanie. Nasi redaktorzy oceniają bowiem 2022 rok pod kątem gier – trochę nań narzekając – i porównują go do lat ubiegłych. Wyjaśniają również przyczyny masowych obsuw, a także wskazują swoje ulubione tytuły ostatnich miesięcy.

Źródło fot. Pixabay.
i

Po tygodniowej przerwie – tak to jest, jak szef działu wideo wybierze się na urlop – powraca podcast GRYOnline.pl. W jego piątym odcinku nasi redaktorzy – w składzie: Michał Mańka, Krystian „UV” Smoszna i Adam Zechenterpodsumowują pierwsze trzy kwartały 2022 roku z perspektywy graczy. Poruszone zostają kwestie masowych obsuw, które ogłaszają twórcy gier, a także tego, czy w ich konsekwencji przeciętny „zjadacz kodu” wciąż ma w co grać.

Podcastu GRYOnline.pl wysłuchacie w serwisach Spotify, Apple Podcast i Anchor.fm. Linki do nich znajdziecie poniżej.

Podcast GRYOnline.pl w Spotify

Podcast GRYOnline.pl w Apple Podcast

Podcast GRYOnline.pl w Anchor.fm

2022 rok jest również porównywany do swoich bogatszych w growe hity poprzedników. Ostatnim naprawdę „tłustym” rokiem jest bowiem 2020 – wtedy to ukazały się Cyberpunk 2077, The Last of Us: Part II, Ghost of Tsushima, Doom Eternal, Assassin's Creed: Valhalla, Watch Dogs: Legion, Immortals: Fenyx Rising (trzy relatywnie duże produkcje Ubisoftu, podczas gdy w 2022 roku nie dostaliśmy takiej ani jednej), NiOh 2, Half-Life: Alyx… wymieniać można by jeszcze długo.

Równie dużych i popularnych produkcji wychodzi w ostatnich miesiącach jak na lekarstwo. Niemniej nasi redaktorzy wskazują swoje ulubione. Biorą również na tapet dwie gry, dzięki którym 2022 rok nie jest całkiem skazany na porażkę. Są to wydany w lutym Elden Ring oraz mający ukazać się 9 listopada God of War: Ragnarok, będący szczególnie wyczekiwanym tytułem. Dlaczego? Dowiecie się tego, słuchając Michała, Krystiana i Adama.

Kolejne odcinki podcastu GRYOnline.pl będą publikowane w każdy piątek.

ELDEN RING A POPULARNOSĆ

Mniej więcej w 53. minucie najnowszego odcinka pada obietnica przybliżenia statystyk ukończenia najnowszego dzieła studia FromSoftware. Prezentuje je poniższa tabela. Jak sami możecie stwierdzić, są one znakomite – do finału Elden Ring dociera bowiem zauważalnie więcej graczy niż około 30%, które przeciętnie kończy gry.

Warto przy tym pamiętać, że jest to tytuł znacznie trudniejszy niż choćby seria Uncharted – choć nie tak wymagający jak Sekiro: Shadows Die Twice, poprzednia gra od FS. Tym bardziej może więc zaskakiwać, iż nie zaniża on ogólnych statystyk, a tylko je podnosi. No, może poza Xboxem – macie jakieś pomysły, jak wytłumaczyć tę dysproporcję? Dajcie znać w komentarzach.

 

PlayStation 5

Xbox

Steam

Duet boskiej skóry / Godskin Duo (ostatni boss przed finałem)

40,8%

27,9%

41,5%

Zakończenie Gwiezdne stulecie / Age of the Stars

26,1%

13,3%

26,2%

Zakończenie Władca Oszalałego Płomienia / Lord of Frenzied Flame

15,9%

6,45%

13,1%

Zakończenie Eldeński Władca / Elden Lord

20.9%

11.3%

19,1%

„Platyna” (PS5) / „calak” (Xbox, Steam)

11,4%

2,77%

7,8%

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej