90. Gry Zręcznościowe
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 90. Najpopularniejsze gry z gatunku zręcznościowe.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Flyhunter Origins
Zręcznościowe 9 grudnia 2014
Side-scrollowa gra platformowa, w której wcielamy się w postać sympatycznego, miniaturowego kosmity o imieniu Zak. Należący do jego ekipy statek rozbił się na Ziemi, a nasz bohater postanawia znaleźć sposób na powrót do domu. W tym celu będzie musiał przemierzyć zupełnie nieznane mu środowisko, oraz stawić czoła śmiertelnym wrogom w postaci pająków, komarów czy biedronek.
6180 the moon
Zręcznościowe 9 marca 2013
Minimalistyczna dwuwymiarowa platformówka, w której wcielamy się w Księżyc poszukujący zaginionego Słońca. Innowacyjną mechaniką produkcji jest połączenie górnej i dolnej krawędzi ekranu. Gra posiada w sumie 100 poziomów o rosnącym stopniu trudności.
Affordable Space Adventures
Zręcznościowe 9 kwietnia 2015
Sympatyczna zręcznościówka, w której sterując małym statkiem kosmicznym przemierzamy obcą planetę, unikając przy tym różnego rodzaju niebezpieczeństw. Eksplorowane lokacje pełne są ruin oraz wciąż aktywnych komputerowych systemów obronnych, pozostawionych przez dawnych mieszkańców. Naszym zadaniem jest poznanie tajemnic tego miejsca. Podczas zabawy unosimy się w powietrzu, polegając na manewrowych silnikach pojazdu.
Pretentious Game
Zręcznościowe 20 maja 2014
Minimalistyczna dwuwymiarowa gra platformowa, która wykorzystuje nieskomplikowaną rozgrywkę i projekty poziomów, by opowiedzieć historię o samotności, miłości oraz drodze do osiągnięcia szczęścia w życiu. Głównym bohaterem tytułu jest niebieski kwadrat do szaleństwa zakochany w swojej różowej wybrance serca.
Wulverblade
Zręcznościowe 12 października 2017
Klasyczna side-scrollowa platformówka powstała dzięki współpracy niezależnego studia Fully Ilustrated z firmą Darkwind Media. Akcja gry przenosi nas do 120 roku naszej ery, kiedy to wojska Imperium Rzymskiego najechały tereny ówczesnej południowej Brytanii. Podczas zabawy wcielamy się w postać nieustraszonego wojownika Caradoka, który postanawia w pojedynkę stawić czoła najeźdźcom i wybić im z głowy pomysł przejęcia jego rodzinnych ziem.
Spoiler Alert
Zręcznościowe 10 stycznia 2014
Dwuwymiarowa gra platformowa autorstwa niezależnego studia Megafuzz. W produkcji wcielamy się w herosa, który rozpoczyna przygodę od jej końca i musi dowiedzieć się dlaczego stało się tak, a nie inaczej. Mechanika rozgrywki nie różni się zbytnio od innych produkcji z tego gatunku z tą różnicą, że podczas zabawy biegamy do tyłu, oddajemy zebrane wcześniej monety itd.
Stealth Inc. 2
Zręcznościowe 23 października 2014
Druga część osadzonej w realiach science-fiction skradankowej platformówki, znanej także pod pecetowym tytułem Stealth Bastard. W grze wcielamy się w hakera-włamywacza, który przedziera się przez kompleks badawczy potężnej korporacji, uwalniając uwięzione tam klony. Nasz bohater omija zabezpieczenia i hakuje systemy ośrodka, unikając wykrycia i kontaktu z przeciwnikami.
Ninja Pizza Girl
Zręcznościowe 30 września 2015
Side-scrollowa gra platformowa osadzona w cyberpunkowym świecie przyszłości, opanowanym przez potężne korporacje. W Ninja Pizza Girl wcielamy się w postać szesnastoletniej dziewczyny imieniem Gemma, która zajmuje się dostarczaniem pizzy w restauracji należącej do jej ojca. Pozostając lojalną wobec rodzinnego interesu, Gemma musi wytrwale wykonywać swoją pracę, stawiając przy tym czoła bezlitosnym nastolatkom.
Skypeace
Zręcznościowe 24 czerwca 2014
Prosta pod względem założeń side-scrollowana strzelanka, której cechą charakterystyczną jest nietypowe sterowanie. Celem zabawy jest wyśrubowanie wyników punktowych i zdobycie najwyższej możliwej noty za styl na każdej planszy.
Inside My Radio
Zręcznościowe 11 maja 2015
Inside My Radio to opracowana przez studia TurboDindon i Seaven hybryda platformówki i gry muzycznej. Wszystkie czynności, w tym eksplorowanie plansz, akrobatyczne skoki, omijanie przeszkód i walkę z przeciwnikami, musimy wykonywać w rytm muzyki.
NES Remix 2
Zręcznościowe 24 kwietnia 2014
NES Remix 2 to pakiet wybranych poziomów z kilkunastu gier wywodzących się z konsoli NES, które zostały dostosowane do działania na Wii U i obdarzone nowym zestawem wyzwań. Wśród zawartych tytułów jest również unikat w postaci Super Luigi Bros. – to przerobione Super Mario Bros., gdzie bohaterem jest Luigi, a przemieszczanie się następuje ze strony prawej do lewej. Mamy tu do czynienia z kontynuacją NES Remix, które ukazało się pod koniec 2013 roku.
Jamestown+
Zręcznościowe 17 marca 2015
Udoskonalona wersja wydanej w roku 2011 gry Jamestown: Legend of the Lost Colony studia Final Form Games. Fabuła gry opowiada o walce Hiszpanów, Brytyjczyków oraz Marsjan o dominację na skolonizowanej planecie Mars. W grze wcielamy się zaś w rolę pilota latającego pojazdu przyszłości, którego głównym zadaniem jest eliminacja stających nam na drodze zastępów wrogów.
Source
Zręcznościowe prace wstrzymane
Niezależna gra zręcznościowo-logiczna, w której kierujemy ostatnim świetlikiem zamieszkującym alternatywny świat. Musi on ocalić go przed zagładą ze strony ciemnej mocy. Podczas zabawy poznajemy środowisko produkcji, wykorzystując jego wybrane elementy na swoją korzyść. Dodatkowo przygoda urozmaicana jest przez walkę z przeciwnikami.
Cocoto Magic Circus 2
Zręcznościowe 26 grudnia 2013
Kolorowa zręcznościówka dla całej rodziny, w której gracze strzelają do pojawiających się na ekranie celów. Tytuł posiada trzy tryby rozgrywki i stworzony został z myślą o lokalnych rozgrywkach wieloosobowych, w których może uczestniczyć maksymalnie pięć osób.
Starwhal: Just the Tip
Zręcznościowe 29 września 2014
Zręcznościowa gra niezależna, w której wcielamy się w Narwale (rodzaj walenia). Gracze stają do bojów, odbywających się na kosmicznych arenach. Zabawa przeznaczona jest do multiplayera i rozgrywa się w kilku trybach. Gameplay jest prosty, ale twórcy zatroszczyli się o elementy urozmaicające starcia, np. zniszczalne przeszkody.
3D Ultra Pinball: Creep Night
Zręcznościowe 23 września 1996
Sequel nietypowego pinballa firmy Sierra, łączącego mechanikę klasycznych salonowych automatów z elementami fabuły i nieograniczoną kreatywnością twórców. Tym razem do naszej dyspozycji oddano trzy zupełnie nowe stoły, których stylistyka wyraźnie nawiązuje do horroru.
1... 2... 3... KICK IT! (Drop That Beat Like an Ugly Baby)
Zręcznościowe prace wstrzymane
Oryginalna gra zręcznościowa, w której wykonujemy karkołomne skoki ze spadochronem z zawieszonych kilka kilometrów nad ziemią drapaczy chmur. Gra rozwija pomysły wykorzystane w wielokrotnie nagradzanej produkcji AaaaaA!!! A Reckless Disregard for Gravity – z tą różnicą, że kolejne poziomy nie zostały zaprojektowane odgórnie, lecz generowane są proceduralnie na podstawie dowolnie wybranego, własnego podkładu muzycznego.
Kalimba
Zręcznościowe 17 grudnia 2014
Dwuwymiarowa platformówka z elementami logicznymi, zaprojektowana przez autorów Max & The Magic Marker oraz Max: The Curse of Brotherhood. W grze staramy się doprowadzić do celu dwie części rozbitego totemu. Problem w tym, że za sprawą magii w dalszym ciągu tworzą one całość i poruszając jedną z nich, wprawiamy w ruch także drugą. W efekcie nietrudno o porażkę.
Probably Archery
Zręcznościowe 6 lutego 2014
Zwariowana gra zręcznościowa, przypominająca produkcje typu QWOP i Surgeon Simulator 2013. Gracz wciela się w łucznika, wykonującego rozmaite, oderwane od rzeczywistości misje. Twórcy zatroszczyli się o skomplikowane sterowanie, dzięki czemu w czasie rozgrywki jesteśmy świadkami wielu zabawnych sytuacji.
MechRunner
Zręcznościowe 15 lipca 2016
Opracowane przez niezależne studio Spark Plug Games oryginalne połączenie trzecioosobowej gry akcji z gatunkiem tzw. endless runnerów. Fabuła produkcji osadzona została w alternatywnej wersji połowy XX wieku, kiedy na miejscu katastrofy tunguskiej rosyjscy naukowcy odkryli wrak statku Obcych i wykorzystali znalezioną tam technologię do stworzenia śmiercionośnej broni na użytek KGB.
JUJU
Zręcznościowe 9 grudnia 2014
Pełna humoru, klasyczna platformówka 2,5D zaprojektowana przez polskie studio Flying Wild Hog. W grze JUJU ratujemy świat przed pradawnym złym duchem, przywołanym z innego wymiaru przez parę głównych bohaterów – tytułową pandę Juju oraz jej kolegę, jaszczurkę Peyo. Rozgrywka sprowadza się do eksploracji przemyślnych, dwuwymiarowych poziomów, wyszukiwania sekretów oraz bezkrwawej walki z rozmaitymi przeciwnikami, wśród których prym wiodą potężni bossowie.
Curses 'N Chaos
Zręcznościowe 18 sierpnia 2015
Gra akcji, stworzona przez niezależne studio Tribute Games z myślą o kooperacyjnej zabawie w dwie osoby. Rozgrywka została oparta na wyjątkowo prostym schemacie – zmagania toczą się na zajmującej cały ekran arenie, na której pojawiają się kolejne fale przeciwników, pokroju orków, szkieletów czy goblinów.
To Leave
Zręcznościowe 24 kwietnia 2018
Wymagająca dwuwymiarowa platformówka, w której gracze wcielają się w bohatera unoszącego się powietrzu na magicznych drzwiach. W trakcie zabawy każda najmniejsza pomyłka i zetknięcie się z ziemią lub licznymi przeszkodami odsyła nas na początek poziomu.
Red Goddess: Inner World
Zręcznościowe 30 czerwca 2015
Niezależna gra zręcznościowo-przygodowa stworzona przez studio Yanim, a sfinansowana dzięki zbiórce na Kickstarterze. W Red Goddess: Inner World wcielamy się w boginię Divine, która usiłuje zbadać własną podświadomość, by odkryć przyczynę nękających ją złych emocji. Podróż w głąb własnego ja przybiera formę eksploracji niebezpiecznej, żyjącej Planety, wykreowanej przez umysł Divine.