2 listopada 2004
Strategiczne, Budowa wesołego miasteczka, Ekonomiczne, Sandbox, Singleplayer.
Trzecia część znanej strategiczno-ekonomicznej serii RollerCoaster Tycoon. Jej poprzednie odsłony okazały się dużymi sukcesami wydawniczymi sprzedając się (łącznie z dodatkami) w ponad siedmiu milionach egzemplarzy na całym świecie.
GRYOnline
Gracze
24 września 2020
Strategiczne, Budowa wesołego miasteczka, Ekonomiczne, Pakiet, Sandbox, Singleplayer.
Reedycja kultowej strategii ekonomicznej z 2004 roku w pakiecie z dodatkami. W RollerCoaster Tycoon 3: Complete Edition tworzymy od podstaw wielkie parki rozrywki, projektując tytułowe kolejki górskie i decydując o wszystkich pozostałych aspektach ich funkcjonowania.
GRYOnline
Steam
Gracze
3 listopada 1999
Strategiczne, Budowa wesołego miasteczka, Ekonomiczne, Sandbox, Singleplayer.
Theme Park World to przygotowana przez zespół deweloperski studia Bullfrog Productions strategia ekonomiczna, pozwalająca wcielić się w rolę dyrektora wirtualnego parku rozrywki. Gracz nie tylko może zarządzać wesołym miasteczkiem, ale także projektować jego atrakcje, a nawet zwiedzać go i bawić się w nim.
GRYOnline
Gracze
17 listopada 2016
Strategiczne, Budowa wesołego miasteczka, Ekonomiczne, Sandbox, Singleplayer.
Strategia ekonomiczna studia Frontier Developments, twórców serii RollerCoaster Tycoon, w której budujemy i zarządzamy parkiem rozrywki. W Planet Coaster gracz sam może wybrać motyw przewodni swojego parku, ale główną atrakcją są kolejki górskie. Możemy je dowolnie kształtować – wybierać liczbę zakrętów, wysokość kolejki itd., a następnie oglądać je w widoku 3D i wprowadzać ewentualne modyfikacje. Ważnym elementem jest zarządzanie finansami. Gracz musi ostrożnie dostosowywać ceny biletów w poszczególnych strefach, tak aby przynosiły zysk, a jednocześnie nie zniechęcić klientów. Należy mieć też na uwadze stopień zadowolenia oraz potrzeby odwiedzających, i pod tym kątem rozbudowywać park. Grafika Planet Coaster: Simulator Evolved jest bardzo kolorowa, a modele postaci wyglądają, jakby były ulepione z plasteliny, co podkreśla lekki charakter gry. Aby ułatwić zarządzanie, można swobodne manewrować kamerą, w tym przybliżać ją i oddalać.
GRYOnline
OpenCritic
Steam
Gracze
6 listopada 2024
Strategiczne, Budowa wesołego miasteczka, Ekonomiczne, Internet, Kooperacja, Multiplayer, Sandbox, Singleplayer.
Kontynuacja strategii ekonomicznej studia Frontier Developments z 2016 r. W Planet Coaster 2 tworzymy własne parki rozrywki, w których oprócz kolejek górskich pojawiają się m.in. zjeżdżalnie, baseny z falami i inne wodne atrakcje. W grze występuje tryb co-op przez Internet.
OpenCritic
Steam
16 czerwca 2023
Strategiczne, Budowa wesołego miasteczka, Ekonomiczne, Singleplayer.
Strategia ekonomiczna, umożliwiająca tworzenie najbardziej odjechanych i zakręconych atrakcji bez strachu o takie błahostki jak grawitacja. Zaskocz wszystkich i zaprojektuj park rozgrywki niczym z najdzikszej fantazji w Park Beyond – produkcji studia Limbic Entertainment.
OpenCritic
Steam
29 listopada 2018
Strategiczne, Budowa wesołego miasteczka, Ekonomiczne, Epic Store exclusive, Sandbox, Singleplayer.
RollerCoaster Tycoon Adventures to kolejna odsłona popularnej serii gier ekonomicznych, w których budujemy i zarządzamy wesołym miasteczkiem. Za jej produkcję odpowiada studio Nvizzio Creations. Wydaniem natomiast zajęło się Atari.
Gracze
15 czerwca 1994
Strategiczne, 2D, Budowa wesołego miasteczka, Ekonomiczne, LAN, Multiplayer, Singleplayer, Widok izometryczny.
Theme Park jest strategią ekonomiczną wyprodukowaną przez ekipę studia Bullfrog Productions. Gracze przejmują kontrolę nad parkiem rozrywki, a ich zadaniem jest uczynienie z niego jak najbardziej atrakcyjnego i jednocześnie wysoce dochodowego miejsca. Tytuł uznawany jest za prekursora popularnej serii RollerCoaster Tycoon.
GRYOnline
Gracze
14 października 2002
Strategiczne, 2D, Budowa wesołego miasteczka, Ekonomiczne, Sandbox, Singleplayer, Widok izometryczny.
RollerCoaster Tycoon II to sequel jednej z najlepiej sprzedających się strategii ekonomicznych w historii, w którym ponownie zarządzamy parkiem rozrywki konstruując niesamowite kolejki i inne atrakcje.
GRYOnline
Gracze
20 grudnia 2016
Strategiczne, Budowa wesołego miasteczka, Ekonomiczne, Pakiet, RTS, Singleplayer, Widok izometryczny.
Strategia ekonomiczna studia Origin8 Technologies, łącząca w całość dwie pierwsze, klasyczne odsłony popularnej serii RollerCoaster Tycoon, wydane na komputerach PC w latach 1999-2002. W grze wcielamy się w rolę menadżera małego wesołego miasteczka, a naszym zadaniem jest oczywiście przeobrażenie go w wielki park rozrywki, którego najważniejszą atrakcję stanowią tytułowe, projektowane przez nas od podstaw kolejki górskie. Do naszych obowiązków należy również budowanie innych atrakcji, sklepów z jedzeniem, piciem czy pamiątkami oraz innych elementów infrastruktury, a także zarządzanie sferą finansową oraz załogą parku. RollerCoaster Tycoon Classic zawiera większość elementów oferowanych przez oryginalne odsłony serii, w tym m.in. bogaty wybór map oraz 95 scenariuszy z konkretnymi celami do wypełnienia. Oprawa graficzna gry stanowi wierną konwersję pecetowych pierwowzorów, a główne zmiany polegają na dostosowaniu interfejsu do ekranów dotykowych.
Steam
29 listopada 2018
Strategiczne, Budowa wesołego miasteczka, Ekonomiczne, Indie, Internet, Kooperacja, Multiplayer, Singleplayer, Widok izometryczny.
Strategia ekonomiczna inspirowana taką klasyką jak Theme Park czy Rollercoaster Tycoon. W Parkitect wcielamy się w nowo mianowanego zarządcę niewielkiego wesołego miasteczka i naszym zadaniem jest przeobrażenie go w wielki park rozrywki. Realizacja tej misji wymaga przede wszystkim stałej rozbudowy lunaparku. Musimy konstruować różnorodne atrakcje oraz ręcznie projektować kolejki górskie. Konieczne jest także odpowiednie połączenie wszystkich obiektów systemem ścieżek i środków transportu, tak aby goście mogli sprawnie się między nimi przemieszczać. Ponadto istotną rolę odgrywa dbanie o wizualny aspekt wesołego miasteczka. Sporo czasu spędzamy też na zatrudnianiu podwładnych oraz rozwijaniu ich umiejętności. Zajmują się oni obsługą atrakcji, pomaganiem gościom oraz utrzymywaniem terenu w czystości. Wszystko to trzeba oczywiście odpowiednio zbilansować pod względem finansowym i zachować równowagę między przychodami, a inwestycjami. Parkitect oferuje prostą grafikę 3D ukazaną w rzucie izometrycznym.
Steam
22 marca 1999
Strategiczne, 2D, Budowa wesołego miasteczka, Ekonomiczne, Internet, LAN, Multiplayer, Sandbox, Singleplayer, Widok izometryczny.
RollerCoaster Tycoon jest strategią ekonomiczną stworzoną przez firmę Microprose. Gracze mają za zadanie zarządzać wirtualnym wesołym miasteczkiem, dbając o jego rozwój, generowane zyski oraz zadowolenie odwiedzających. Gra umożliwia także projektowanie własnych atrakcji, w tym chociażby tytułowych kolejek górskich.
GRYOnline
Gracze
16 listopada 2016
Strategiczne, Budowa wesołego miasteczka, Ekonomiczne, Internet, Multiplayer, Sandbox, Singleplayer.
Czwarta odsłona popularnej strategii ekonomicznej. Produkcję kolejnej części cyklu, za którego powstanie odpowiada legenda branży, Chris Sawyer, firma Atari powierzyła tym razem zupełnie nowej ekipie studia Nvizzio Creations. W grze wcielamy się tradycyjnie w menadżera parku rozrywki, który będzie próbował stworzyć unikatowe miejsce zabaw dla odwiedzających turystów, wykorzystując do tego celu rozmaite popularne atrakcje na czele z tytułowymi kolejkami górskimi. Zgodnie z najnowszymi trendami, produkcja kładzie znacznie większy nacisk na zabawę w trybie wieloosobowym oraz aspekty społecznościowe i współpracę między graczami. Całość doczekała się oczywiście także uwspółcześnionej oprawy graficznej.
Steam
Gracze
3 maja 2001
Strategiczne, Budowa wesołego miasteczka, Ekonomiczne, Singleplayer.
Następca znanego i lubianego Sim Theme Park, w którym naszym celem jest zdobycie większości udziałów w wielkim międzynarodowym konsorcjum i objęcie posady Prezesa.
GRYOnline
Gracze
19 października 2012
Strategiczne, Budowa wesołego miasteczka, Ekonomiczne, Sandbox, Singleplayer, Tytuły ekskluzywne Nintendo.
RollerCoaster Tycoon 3D to kolejna odsłona popularnej serii strategiczno-ekonomicznej, w której zarządzamy nowoczesnym parkiem rozrywki. To pierwsze wydanie cyklu na przenośnej konsoli firmy Nintendo.
25 października 2005
Strategiczne, Budowa wesołego miasteczka, Ekonomiczne, Internet, LAN, Multiplayer, Sandbox, Singleplayer.
Drugie, po RCT3: Soaked!, oficjalne rozszerzenie trzeciej części programu, pozwalającego graczom wcielić się w dyrektora ogromnego parku rozrywki. Dzięki dodatkowi Wild!, nasze wesołe miasteczko powiększa się o kolejne atrakcje, tym razem związane z dzikimi zwierzętami.
Gracze
7 grudnia 2011
Strategiczne, Budowa wesołego miasteczka, Ekonomiczne, Internet, Multiplayer, Singleplayer, Społecznościowe, Zagraj za darmo.
Nowa wersja klasycznej gry ekonomicznej studia Bullfrog, opracowana w formie społecznościowej strategii free-to-play, skierowanej na urządzenia mobilne. W produkcji wcielamy się w rolę szefa powstającego parku rozrywki, a naszym zadaniem jest przyciągnięcie jak największej liczby klientów i zarobienie gotówki, niezbędnej do dalszej rozbudowy parku.
10 kwietnia 2014
Strategiczne, Budowa wesołego miasteczka, Ekonomiczne, Singleplayer, Społecznościowe, Zagraj za darmo.
Stworzona z myślą o użytkownikach mobilnych społecznościowa strategia ekonomiczna. W grze wcielamy się w rolę zarządcy parku rozrywki, a naszym zadaniem jest stawianie kolejnych atrakcji oraz punktów gastronomicznych. W miarę realizacji kolejnych zadań i awansu na wyższe poziomy, odblokowujemy coraz to nowsze atrakcje, włącznie z tytułowymi kolejkami górskimi.
12 maja 2003
Logiczne, Budowa wesołego miasteczka, FPP, Singleplayer.
Gra, w której główną atrakcją jest możliwość konstruowania, a następne testowania ogromnych kolejek górskich (tak zwanych RollerCoasterów).
GRYOnline
Gracze
23 października 2018
Symulacje, Budowa wesołego miasteczka, Elementy zręcznościowe, Hot seat, Multiplayer, PlayStation VR, Singleplayer, Wirtualna rzeczywistość (VR).
Spin-off serii RollerCoaster Tycoon. RollerCoaster Tycoon Joyride pozwala nam nie tylko zbudować własny tor kolejki górskiej, ale też doświadczyć go na własnej skórze. W produkcję tę możemy grać w tradycyjny sposób lub z wykorzystaniem gogli wirtualnej rzeczywistości. Za jej stworzenie odpowiada studio Nvizzio Creations.
23 lutego 2017
Strategiczne, Budowa wesołego miasteczka, Ekonomiczne, Sandbox, Singleplayer, Zagraj za darmo.
Mobilna odsłona popularnego cyklu strategii ekonomicznych, w którym gracz zarządza własnym parkiem rozrywki. RollerCoaster Tycoon Touch opracowali autorzy pecetowego RollerCoaster Tycoon World, studio Nvizzio Creations. W RollerCoaster Tycoon Touch tradycyjnie wcielamy się w zarządcę nowo otwartego wesołego miasteczka, a naszym zadaniem jest przeobrażenie go w wielki lunapark przyciągający tłumy gości. Aby zrealizować ten cel, musimy dbać o wysoki poziom zadowolenia klientów. To z kolei można osiągnąć, konstruując nowe atrakcje, sklepy, restauracje, dekoracje oraz budynki służące zaspokajaniu potrzeb gości. Do tego dochodzi strona czysto biznesowa, wymagająca zwiększania zysków i cięcia kosztów. W grze kluczową rolę odgrywa znak rozpoznawczy serii, czyli kolejki górskie. Możemy je tworzyć, korzystając z prostego systemu dotykowego – przesuwając palcem po ekranie rysujemy ich kształt, a następnie wybieramy surowce, z których zbudowany ma być każdy fragment. Produkcja oferuje trójwymiarową oprawę graficzną o wysokim poziomie detali.
29 listopada 2002
Strategiczne, Budowa wesołego miasteczka, FPP, Maszyny i urządzenia, Singleplayer.
„World's Greatest Coasters” to gra studia Fusion Digital umożliwiająca graczowi przejażdżkę, a także wcześniejsze konstruowanie popularnych kolejek górskich.
16 września 2000
Strategiczne, 2D, Budowa wesołego miasteczka, Ekonomiczne, Sandbox, Singleplayer, Widok izometryczny.
Podwójny dodatek do RollerCoaster Tycoon zawierający Loopy Landscapes i Corkscrew Follies z nowymi scenariuszami, rodzajami kolejek do budowania i nowymi krajobrazami parków rozrywki.
Gracze
21 czerwca 2005
Strategiczne, Budowa wesołego miasteczka, Ekonomiczne, Sandbox, Singleplayer.
Pierwsze oficjalne rozszerzenie trzeciej części cyklu gier strategiczno-ekonomicznych, zapoczątkowanego w 1999 roku przez słynnego Chrisa Sawyera (twórca np. pamiętnej marki Transport Tycoon).
GRYOnline
Gracze
19 czerwca 2012
Symulacje, Budowa wesołego miasteczka, Casual, Indie, Singleplayer.
Zręcznościowy symulator dla miłośników kolejek górskich. Siadamy w wagoniku i ruszamy w szaloną przejażdżkę roller coasterem w wesołym miasteczku. Na bieżąco modyfikujemy kształt trasy i zdobywamy punkty za wcielenie w życie najbardziej ekstremalnych pomysłów.
Steam
21 października 2003
Strategiczne, 2D, Budowa wesołego miasteczka, Ekonomiczne, Sandbox, Singleplayer, Widok izometryczny.
Drugi oficjalny dodatek do gry RollerCoaster Tycoon 2. Rozszerza on podstawową wersję gry o możliwość stworzenia parku rozrywki w stylu nawiązującym do odmiennych epok historycznych; począwszy od ery prehistorycznej i mitologicznej, poprzez średniowiecze, a na erze Rock & Rolla (lata 50-te) i przyszłości kończąc.
Gracze
22 grudnia 2016
Strategiczne, Budowa wesołego miasteczka, Ekonomiczne, Elementy symulacyjne, PlayStation VR, Singleplayer, Tytuły ekskluzywne PlayStation, Wirtualna rzeczywistość (VR).
Gra strategiczno-symulacyjna studia Bimboosoft, oferująca możliwość zbudowania i zarządzania własnym parkiem rozrywki. Produkcja oferuje wsparcie dla gogli rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR i jest jednym z tytułów startowych, dołączanych do zestawu. Mechanika Rollercoaster Dreams czerpie z dorobku większości podobnych gier, koncentrując się przede wszystkim na aspekcie strategicznym, w ramach którego na barkach gracza spoczywa obowiązek zarządzania parkiem rozrywki – od stawiania kolejnych atrakcji i budek z jedzeniem, poprzez zatrudnianie personelu, po dbanie o reklamę i aspekt finansowy całego przedsięwzięcia. W grze nie zabrakło możliwości projektowania własnych kolejek górskich, jednak największą atrakcję stanowi tu niewątpliwie możliwość samodzielnego przetestowania każdej ze zbudowanych atrakcji, która dzięki technologii rzeczywistości wirtualnej zapewnia graczom realistyczne wrażenia, porównywalne do wizyty w prawdziwym parku rozrywki.
Nieznana
Symulacje, Budowa wesołego miasteczka, Maszyny i urządzenia, Singleplayer.
Symulator budowania lunaparku od studia Pantera Entertainment. Theme Park Studio pozwala graczom nie tylko zaprojektować wymarzony park rozrywki, lecz także ukształtować krajobraz, w jakim ma on się znajdować. Pustą na początku mapę wypełniamy jeziorami, rzekami, lasami lub górami, a następnie przystępujemy do konstrukcji wesołego miasteczka. Najwięcej możliwości Theme Park Studio oferuje w edytorze kolejek górskich – możemy własnoręcznie ustalić ich kształt oraz wyposażyć je w dodatkowe atrakcje. Dzięki zaawansowanemu silnikowi fizycznemu wagoniki zachowują się realistycznie. Ponadto w lunaparku mogą się znaleźć restauracje, sklepiki z prezentami, toalety i inne niezbędne budynki. Gdy nasz park jest już gotowy, zapraszamy do niego gości. Co ciekawe, Theme Park Studio pozwala graczom wcielić się w jednego z odwiedzających i osobiście wypróbować wszystkie atrakcje. Możliwe jest też zwiedzanie lunaparków stworzonych przez innych użytkowników i dzielenie się z nimi swoimi dziełami.
Steam