
Data wydania: 3 listopada 1999
Theme Park World to przygotowana przez zespół deweloperski studia Bullfrog Productions strategia ekonomiczna, pozwalająca wcielić się w rolę dyrektora wirtualnego parku rozrywki. Gracz nie tylko może zarządzać wesołym miasteczkiem, ale także projektować jego atrakcje, a nawet zwiedzać go i bawić się w nim.
Gracze
Przygotowana przez wybitnych specjalistów od gier strategicznych, studio Bullfrog Productions (autorów m.in. Dungeon Keeper i Populous), trzecia odsłona cyklu Theme i jednocześnie bezpośrednia kontynuacja Theme Park z 1994 roku. Tytuł przynosi szereg nowości i wyzwań dla fanów gatunku.
Theme Park World to strategia ekonomiczna, w której głównym celem jest projektowanie od podstaw kolejnych parków rozrywki, tak by przynosiły ogromne dochody i przyciągały tysiące turystów. Osiągnięcie tego celu wymaga wiele pracy i wiąże się z różnymi zadaniami. Poczynając od właściwego zarządzania dostępnym budżetem i wpływami z biletów, przez rozplanowywanie poszczególnych stoisk i atrakcji na dostępnym obszarze, po dbanie o personel i zadowolenie klientów oraz prowadzenie badań nad nowymi formami rozrywki. Produkcja oferuje szerokie możliwości wpływu na działanie prowadzonego obiektu, pozwalając nawet na decydowanie o poziomie cen w otwartych sklepach.
Twórcy przygotowali cztery różne style wesołych miasteczek, które oferują odmienne rodzaje atrakcji dla turystów – prehistoryczny, fantasy, halloweenowy i kosmiczny. Chcąc odblokować wszystkie, gracze muszą nie tylko dobrze rozwijać kolejne wesołe miasteczka, ale też otrzymywać złote bilety za konkretne sukcesy. Do tych zalicza się zdobycie kilkuset klientów w danym okresie czy zarobienie wskazanej kwoty do danego miesiąca.
Produkcja wykorzystuje specjalnie zaprojektowany silnik graficzny i umożliwia samodzielne zwiedzenie zarządzanego obiektu jako jeden z turystów. Kamera prezentuje wówczas akcję z pierwszej osoby. W tym trybie gracze mogą wziąć udział w kilku mini-grach na swoich atrakcjach, a także sprawdzić otwarte kolejki górskie i diabelskie młyny. Żywotność Theme Park World zwiększa dodatkowo opcja dzielenia się stworzonymi wesołymi miasteczkami z innymi fanami gry przez internet.
Theme Park World to trójwymiarowa strategia, w której akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym. Tytuł wyróżnia nieco kreskówkowa stylistyka i duża doza humoru. Atutem jest ścieżka dźwiękowa skomponowana przez Jamesa Hannigana, autora muzyki do m.in. FIFA 98, Command and Conquer: Red Alert 3 czy Dead Space 3.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows 3 listopada 1999Polskie napisy i dialogi
PlayStation 1 22 marca 2000Angielskie napisy
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:
Popularne pliki do pobrania do gry Theme Park World.
Wymagania sprzętowe gry Theme Park World:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium II 266MHz, 64MB, karta dzwiekowa, akcelerator 3D.
Średnie Oceny:
Średnia z 1531 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Aleksander Kozłowski
GRYOnline.pl Team
2016.03.22
Black_Betty92 Legionista
Mimo swych lat gra jest naprawdę świetna!
Świetny humor i grywalność, wciąga na długie godziny. Mogłaby być odrobinę dłuższa. Ach i uwagi o patrolujących policjantach i budkach z napojami trochę irytują, ale wybaczam! :)
Polecam wszystkim!
piter125 Chorąży
świetna gra, pamiętam jak robiłem tzw. pułapki
goście wchodzili do atrakcji, ale wychodzili na zamkniętym obszarze bez wyjścia XD
pamiętam też, że do mojego lunaparku można było tylko wejść, bo na starcie była jedna atrakcja(wyjście było po drugiej stronie)
wypuszczałem ich dopiero jak gra zaczęła mi się przycinać
napiszcie mi czy też tak robiliście?
Lukdirt Senator
Wspaniała gra. Właśnie przed chwilą pograłem sobie ponownie w ten tytuł. Wspomnienia z dzieciństwa wróciły.
Widać jednak, że gra, zwłaszcza graficznie, zestarzała się - obraz przy wyborze parku od czasu do czasu migocze bez powodu, a maksymalna dostępna rozdzielczość to zaledwie 800x600. Trochę słabo.
Ale wiadomo, że grafika nie jest najważniejsza, zwłaszcza jeśli chodzi o klasyki.