Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePCNDS
Okładka Theme Park (PC)

Theme Park

Theme Park jest strategią ekonomiczną wyprodukowaną przez ekipę studia Bullfrog Productions. Gracze przejmują kontrolę nad parkiem rozrywki, a ich zadaniem jest uczynienie z niego jak najbardziej atrakcyjnego i jednocześnie wysoce dochodowego miejsca.

Strategiczne | ekonomiczne | widok izometryczny | 2D | budowa wesołego miasteczka

Theme Park to strategia ekonomiczna, w której gracz zajmie się rozbudową i zarządzaniem lunaparku. Program został przygotowany przez znaną w latach dziewięćdziesiątych firmę Bullfrog i stanowi swego rodzaju pierwowzór słynnej serii RollerCoaster Tycoon.

Do wyboru są trzy poziomy trudności, które odzwierciedlają zadania jakie będą na nas czekać podczas budowy lunaparku. Najłatwiejszy (Sandbox) skupia się tylko i wyłącznie na lokalizacji atrakcji oraz sklepów. Drugi poziom (Simulation) oprócz rozbudowy infrastruktury dokłada nam do obowiązków konieczność przeprowadzania badań naukowych. Wreszcie ostatni (Full) pozwala na kompleksową obsługę całego lunaparku, wraz z dostarczaniem produktów do punktów usługowych. Chociaż początkowo dostępne jest tylko jedno terytorium, po zbudowaniu pierwszego lunaparku otworzą się przed graczem nowe możliwości. O tym, gdzie zlokalizujemy kolejne centrum rozrywkowe, decyduje ilość pieniędzy w portfelu – warto zaznaczyć, że każde państwo różni się od siebie, zarówno pod względem liczby ewentualnych klientów jak i ogólnymi warunkami rozwoju.

Gra podzielona jest na kilka odrębnych części, które ściśle wiążą się ze sobą. Najważniejszą z nich jest oczywiście budowa parku, która odbywa się poprzez wytyczanie dróg, lokalizowaniu atrakcji/sklepów oraz upiększania całości bogatym garniturem drzew, płotków i innych cieszących oko dodatków. Nad prawidłowym funkcjonowaniem całości czuwa personel: sprzątający - zbierający pozostawione przez dzieci śmieci; techniczny - reperujący karuzele; rozrywkowy – zabawiający klientów śmiesznymi minami oraz porządkowy – dbający o bezpieczeństwo zwiedzających. Do tego wszystkiego dochodzą wspomniane wyżej badania naukowe, które pozwalają nam wymyślać nowe atrakcje, sklepy, zwiększać niezawodność odkrytych wcześniej urządzeń a także rozbudowywać magazyny. Jeśli gracz wybrał opcję „Full”, musi również często kontrolować stan wyposażenia zaplecza w surowce. W grze możemy decydować o wielu czynnikach, począwszy od ceny biletów, poprzez ustalanie wynagrodzenia pracowników, na zwiększaniu ilości soli w frytkach kończąc.

W czasach swojej największej świetności, Theme Park zachwycał oprawą audiowizualną. Całość została zrealizowana w rzucie izometrycznym, z uwzględnieniem ogromnej ilości zwiedzających, którzy krążą po terenie parku, korzystają ze sklepów, ustawiają się w kolejkach przed atrakcjami, itd. Grając w Theme Park trudno było oprzeć się wrażeniu, że to co z mozołem próbujemy stworzyć naprawdę żyje. W odbieraniu pozytywnych emocji z pewnością pomaga również bogata ścieżka dźwiękowa i ogromna ilość przerywników filmowych, którymi gracz nagradzany jest po stworzeniu danej atrakcji.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 CD

Ocena gry 7,6 / 10 na podstawie 180 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 34 PLN

Gry podobne do Theme Park

Klasyfikacja PEGI Theme Park

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry.

Wymagania sprzętowe Theme Park

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 166MHz, 16MB RAM

Theme Park - recenzja gry

Recenzja 9 maja 2007, 14:26

Samouczek, który autorzy gry przygotowali dla początkujących, nie jest zbyt rozbudowany, ale w sumie wystarcza, by komfortowo wgryźć się w grę. Nie jestem jednak pewien, czy właściwie postąpiono, nie odkrywając przed graczem wszystkich kart, bo Theme Park jest bardzo rozbudowany i może być ciężko się we wszystkim połapać.

PC
NDS