Wyszukiwarka gier
Theme Park

Theme Park

PCNintendo
po premierze

Data wydania: 15 czerwca 1994

Strategiczne, Ekonomiczne, Widok izometryczny, 2D, Budowa wesołego miasteczka, Multiplayer, Singleplayer, LAN

Theme Park jest strategią ekonomiczną wyprodukowaną przez ekipę studia Bullfrog Productions. Gracze przejmują kontrolę nad parkiem rozrywki, a ich zadaniem jest uczynienie z niego jak najbardziej atrakcyjnego i jednocześnie wysoce dochodowego miejsca. Tytuł uznawany jest za prekursora popularnej serii RollerCoaster Tycoon.

7.0

GRYOnline

7.6

Gracze

OCEŃ
Oceny

Theme Park to strategia ekonomiczna, w której gracz zajmie się rozbudową i zarządzaniem lunaparku. Program został przygotowany przez znaną w latach dziewięćdziesiątych firmę Bullfrog i stanowi swego rodzaju pierwowzór słynnej serii RollerCoaster Tycoon.

Do wyboru są trzy poziomy trudności, które odzwierciedlają zadania jakie będą na nas czekać podczas budowy lunaparku. Najłatwiejszy (Sandbox) skupia się tylko i wyłącznie na lokalizacji atrakcji oraz sklepów. Drugi poziom (Simulation) oprócz rozbudowy infrastruktury dokłada nam do obowiązków konieczność przeprowadzania badań naukowych. Wreszcie ostatni (Full) pozwala na kompleksową obsługę całego lunaparku, wraz z dostarczaniem produktów do punktów usługowych. Chociaż początkowo dostępne jest tylko jedno terytorium, po zbudowaniu pierwszego lunaparku otworzą się przed graczem nowe możliwości. O tym, gdzie zlokalizujemy kolejne centrum rozrywkowe, decyduje ilość pieniędzy w portfelu – warto zaznaczyć, że każde państwo różni się od siebie, zarówno pod względem liczby ewentualnych klientów jak i ogólnymi warunkami rozwoju.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC Windows 15 czerwca 1994

Nintendo DS

Nintendo DS 23 marca 2007

Gry z serii

Theme Park
Theme Park
Theme Park

4GRY

Gry z serii Theme Park

Gry z serii Theme Park

Publicystyka

7.0
dobra

Recenzja GRYOnline

Theme Park

Czy wznowienie na przenośną konsolkę gry, która została wydana na pecety przed 13 laty, może być sukcesem? Tak czy siak wielkich możliwości przebierania w grach strategicznych na NDS-a nie mamy.

Theme Park - recenzja gry
Recenzujący:
Szymon Błaszczyk
Platforma:
Nintendo DS Nintendo DS
Data recenzji:
9 maja 2007
Opinie

31 maja 2024

UFO na Arenie zalicza Szok w Systemie - 10 najlepszych gier 1994 roku

Kiedyś to gry robili… Zapraszamy Was na kolejną nostalgiczną podróż, tym razem do roku 1994 i najlepszych produkcji z tego okresu. Opisujemy m.in. zapomnianą dziś, rewolucyjną przygodówkę i początki Bethesdy tworzącej przodka Skyrima.

UFO na Arenie zalicza Szok w Systemie - 10 najlepszych gier 1994 roku
UFO na Arenie zalicza Szok w Systemie - 10 najlepszych gier 1994 roku
Opinie

21 października 2008

Słynni twórcy gier - Peter Molyneux

Peter Molyneux - współzałożyciel firm Bullfrog i Lionhead Studios - jest jednym z najsłynniejszych twórców gier komputerowych na świecie. W niniejszym artykule prezentujemy sylwetkę tego projektanta.

Słynni twórcy gier - Peter Molyneux

Wiadomości

Electronic Arts zabiera się za stare marki?

W lipcu zastanawialiśmy się, czy Electronic Arts powróci do marek studia Bullfrog. Harvey Elliott z EA Bright Light mówił wtedy, że chętnie zabrałby się za takie projekty, bo dzieła firmy założonej przez Petera Molyneux były wybitne. Jeden z blogów zauważył właśnie wnioski patentowe złożone przez wydawcę i obejmujące nazwy Populous, Theme Park, Wing Commander oraz Road Rash.

gry

Szymon Liebert

11 sierpnia 2009 11:45

Electronic Arts zabiera się za stare marki?

Japoński oddział koncernu Electronic Arts zostanie zlikwidowany

Przedstawiciele firmy Electronic Arts wystosowali wczoraj oficjalne oświadczenie, w którym potwierdzili wcześniejsze plotki, mówiące o rychłej likwidacji studia odpowiedzialnego za produkcję gry Theme Park DS.

pozostałe

Krystian Smoszna

9 lutego 2007 08:50

Japoński oddział koncernu Electronic Arts zostanie zlikwidowany

Twórcy Theme Park DS stracą pracę?

Theme Park w wersji na konsolę Nintendo DS będzie prawdopodobnie jedynym produktem japońskiego oddziału koncernu Electronic Arts. Niepokojące wieści o rychłej likwidacji studia przekazał redaktorom serwisu 1Up jeden z jego pracowników.

pozostałe

Krystian Smoszna

8 lutego 2007 08:31

Twórcy Theme Park DS stracą pracę?

Zobacz pierwszy zwiastun gry Theme Park DS

Kilkukrotnie wspominaliśmy na łamach naszego serwisu o konwersji klasycznej gry Theme Park na konsolę Nintendo DS, nad którą w pocie czoła pracuje japoński oddział koncernu Electronic Arts. Do tej pory przekazywaliśmy Wam wieści dotyczące rozgrywki, prezentowaliśmy również pierwsze screenshoty. Dziś przyszedł czas na film.

gry

Krystian Smoszna

2 lutego 2007 10:46

Zobacz pierwszy zwiastun gry Theme Park DS

Oficjalna zapowiedź Theme Park w wersji dla Nintendo DS

Wiedzieliśmy o tym już wprawdzie szesnaście dni temu, ale dopiero teraz korporacja Electronic Arts zajęła oficjalne stanowisko w sprawie. Mowa o remake'u pamiętnej gry pt. Theme Park, która pierwotnie zadebiutowała w 1994 roku. "Elektronicy" postanowili przenieść tę słynną strategię ekonomiczną na dwuekranową platformę Nintendo DS.

gry

Radosław Grabowski

20 grudnia 2006 09:32

Oficjalna zapowiedź Theme Park w wersji dla Nintendo DS

Theme Park na DS już w marcu

Japoński oddział koncernu Electronic Arts intensywnie pracuje nad konwersją gry Theme Park dla konsoli Nintendo DS – poinformował w sobotę niemiecki magazyn Gamefront. Gra zadebiutuje w Kraju Kwitnącej Wiśni w marcu przyszłego roku, a kilka tygodni później również w Europie.

gry

Krystian Smoszna

4 grudnia 2006 10:16

Theme Park na DS już w marcu

The Island - wirtualny świat od EA, skupiający elementy Need for Speed, The Sims, Theme Park i nie tylko

Rynkowy kurs korporacji Electronic Arts, polegający na eksploatowaniu sprawdzonych marek, niekoniecznie musi się wszystkim podobać. Niemniej jednak "Elektronicy" znakomicie potrafią również zaskakiwać interesującymi pomysłami, czego doskonałym przykładem jest ujawnione właśnie przedsięwzięcie o nazwie The Island.

gry

Radosław Grabowski

19 września 2006 14:14

The Island - wirtualny świat od EA, skupiający elementy Need for Speed, The Sims, Theme Park i nie tylko

Kody i triki

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Theme Park:

PC Windows

PC / Windows

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 166MHz, 16MB RAM.

Oceny gry

Średnie Oceny:

7.0

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
7.6

Ocena Graczy

Średnia z 212 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

7.0
PC

Szymon Błaszczyk

Recenzent GRYOnline.pl

2007.05.09

Czy wznowienie na przenośną konsolkę gry, która została wydana na pecety przed 13 laty, może być sukcesem? Tak czy siak wielkich możliwości przebierania w grach strategicznych na NDS-a nie mamy.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2007-03-26
21:18

zanonimizowany427348 Konsul

👎

e ja tam nie gram w takie gry

Komentarz: zanonimizowany427348
2009-04-08
10:32

zanonimizowany588916 Legionista

😉

Całkiem całkiem

Komentarz: zanonimizowany588916
2011-01-24
20:59

zanonimizowany775928 Junior

😊

Czy w tej grze za takiego pomocnika jest kula od kręgli

Komentarz: zanonimizowany775928
2024-11-15
12:30

Wiedźmin Legend

Wiedźmin

Theme Park to znakomita gra strategiczna z 1994 roku, która pojawiła się na komputerach Pc i Amiga oraz wielu konsolach jak Sega Mega Drive, SNES, 3DO, Amiga CD32, Psx. Wyprodukowana została przez lubiane studio Bullfrog, którzy byli specjalistami od projektowania znakomitych gier strategicznych w latach 90'. Na pierwszy rzut oka wygląda jak słodka, kolorowa giereczka, ale pod spodem kryje się zaskakująca, dogłębna symulacja biznesowa, która zrobiła na mnie od początku piorunujące wrażenie odkąd pierwszy raz odpaliłem ją na Amidze ze względu na mechanikę i to jak wiele rzeczy zostało dobrze przemyślane w tym symulatorze parku rozrywki. Nie było też niczego wcześniej wydanego przed 1994 rokiem co choć trochę przypominałoby ten symulator biznesowy Bullfrog, a to tylko dowodzi, że gra jest całkowicie oryginalnym produktem. Ten innowacyjny mały cud był zdecydowanie słodkim powiewem świeżości i do dziś powstaje całkiem sporo klonów opartych na tym pomyśle, ale przechodzą trochę bez echa w porównaniu do tego jakim wydarzeniem były hity Bullfrog z tego cyklu w latach 90'. Wtedy strategie były całkiem lubianym gatunkiem przez masowego odbiorcę, a dziś uwaga mas skupiona jest tylko na MMO i grach z najprostszymi mechanikami, gdzie dominuje akcja.
Gameplay. W Theme Park można grać na trzy sposoby. Pierwszym wyborem jest poziom piaskownicy, który jest skierowany ogólnie dla początkujących. Może w nim ktoś cieszyć się zabawą bez konieczności przejmowania się problemami związanymi z bankiem, a ponadto nie musi przeprowadzać żadnych badań i nigdy nie zabraknie mu towaru w sklepie. Następny poziom to poziom symulacyjny. Tutaj możemy przeprowadzić pewne badania, a także okresowo pojawiają się ekrany negocjacyjne na których musimy targować się o pensje pracowników. Tylko na ostatnim trzecim poziomie pełnym możemy wykorzystać wszystkie opcje dostępne w Theme Park. Jesteśmy wtedy osobiście odpowiedzialni za każdą transakcję finansową. Na starcie mamy pieniądze. Niedużo, ale wystarczająco dużo, aby rozpocząć budowę, prowadzenie i utrzymanie parku rozrywki. System sterowania jest czysty, dobrze zaprezentowany, a ikony są zaprojektowane tak, że jest oczywiste w co klikamy. Produkcja Bullfrog jest bardzo dobrze przemyślana i wszystko się tu dobrze spaja ze sobą. Moim zdaniem najlepsze w tej grze jest to, że to niezwykle fajna gra, która zapewnia dużo frajdy. Nie można czasem powstrzymać się od uśmiechu, gdy jesteśmy zajęci tworzeniem swojego parku. Prawdziwym dreszczykiem emocji jest tworzenie atrakcji jak budowa karuzel, diabelskich młynów, beczek śmiechu, kolejek górskich, a także aranżacja parku w postaci ścieżek, sklepów i barów z burgerami. Oprócz miodnej budowy parku w zależności od wybranego trybu trzeba również zamawiać regularne zapasy sprzedawanego jedzenia i towarów oraz dokonywać inwestycji. Aspekt zarządzania finansami jest ciekawy, bo nasz park musi przynosić zyski, bo w przeciwnym razie bankructwo jest realną perspektywą. Stworzenie parku to dość prosty proces klikania ikon i przesuwania elementów do określonych obszarów, ale wraz z rozwojem naszych umiejętności uczymy się najlepszych wariantów do umieszczania udogodnień dla klientów. Nasi klienci są tu bowiem najważniejszym czynnikiem. Dbając o ich zadowolenie sprawiamy, że interes idzie dobrze. W czasach największej świetności tej produkcji największym minusem było dla mnie to, że gra działała trochę wolniej i oferowała mniej contentu na słabszych Amigach 500/600 mimo rozbudowanej pamięci i odpalania z HDD. Doskonale oczywiście działała na Pc i mocniejszych Amigach jak Amiga 1200 i Amiga CD-32 z kościami AGA, które miały pełną zawartość contentu. Ogrywając ten hit Bullfrog już na mocniejszym sprzęcie w wersji na Pc oraz z przyjaciółki używając emulatora WinUAE, którym dało się emulować również wersję Amigową AGA nie miałem specjalnie do czego doczepić się poza nielicznymi bugami, które potrafią się pojawić dość losowo w zależności od naszych ruchów w zakresie budowania parku.
Grafika i udźwiękowienie. Oprawa graficzna oferuje setki drobnych detali. Goście wędrują z wyrazami twarzy, które wahają się od szczęścia lub wybuchu płaczu do zielonych twarzy po jednej z szybkich przejażdżek kolejką podczas której zwymiotowali. Same przejażdżki są największą atrakcją wizualną, gdzie zaczynamy od podstawowych i bardzo bezpiecznych, które są pięknie zaprezentowane. Później przechodzimy do większych i bardziej przerażających takich jak kolejka górska czy nawiedzony dom. Animacja jest dość płynna jak na tak kolorową strategię z tyloma poruszającymi się postaciami na ekranie, którą również wydano na 16-bitowca, a wszystko ładnie przepływa po ekranie tak jak powinno. Małe graficzne akcenty takie jak wprowadzenie scenerii w postaci drzew, ogrodzeń czy fontann pozwalają nam zaprojektować park, który potrafi być niezwykle malowniczy. Dźwięk w Theme Park jest kluczową częścią generowania atmosfery. Każda przejażdżka ma swoją własną, specyficzną melodię.
Podsumowanie. To produkt czystej jakości, który sprowadza się do najważniejszej kwestii...oryginalności. Ocieka czystą klasą. Gra jest piekielnie grywalna i uzależniająca. W pełni możemy poczuć jej wszystkie zalety na Pc i mocniejszych Amigach. Gra jest pomysłowa, angażująca i po prostu zabawna, a podstawowe idee na których się opierała nadal żyją do dziś w grach video. Dzięki niej powstał trzy lata później genialny sequel Theme Hospital, gdzie twórcy skupili się już tylko na 32-bitowcach co wyszło na dobre. Z tej serii oczywiście najmocniej doceniam i uwielbiam Theme Hospital (1997), która jest kapitalną symulacją polegającą na zarządzaniu szpitalem :)
Najlepsze gry studia Bullfrog to Dungeon Keeper (1997) i Dungeon Keeper 2 (1999), a za nimi stawiam Populous (1989), Populous 2 (1991), Syndicate (1993), Magic Carpet (1994), Theme Park (1994), Theme Hospital (1997), Theme Park World (1999).
https://www.youtube.com/watch?v=U_HbveEwKtU&ab_channel=Beaver%27sElectricDam

Komentarz: Wiedźmin

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl