Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

9. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 9. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Imperator: Rome
Imperator: Rome

Strategiczne 25 kwietnia 2019

Stworzona przez Paradox Interactive strategia na dużą skalę (grand strategy game), pozwalająca pokierować wybranym państwem w starożytności, począwszy od śmierci Aleksandra Wielkiego. Obowiązki gracza są liczne, obejmują zarządzanie wojskiem, administracją, gospodarką, populacją oraz kontaktami z innymi nacjami.

Going Medieval
Going Medieval

Strategiczne 1 czerwca 2021

Going Medieval to gra strategiczna, w której staramy się zbudować i nadzorować średniowieczną wioskę, powstałą na terenach, na których cywilizacja przestała istnieć w wyniku epidemii czarnej śmierci. Produkcja została opracowana przez studio Foxy Voxel.

Medieval: Total War
Medieval: Total War

Strategiczne 21 sierpnia 2002

Kontynuacja epickiej gry strategicznej studia Creative Assembly z 2000 roku. Medieval: Total War przenosi nas z terenów Dalekiego Wschodu w nieco bliższe nam realia średniowiecznej Europy, gdzie przychodzi nam stanąć na czele jednego z dwunastu najsilniejszych mocarstw tego okresu. Podobnie jak jej poprzedniczka, produkcja łączy elementy czysto militarne z handlem, dyplomacją i zarządzaniem surowcami.

Cywilizacja 3
Cywilizacja 3

Strategiczne 31 października 2001

Trzecia pełnoprawna odsłona popularnej serii turowych gier strategicznych. Za jej powstanie odpowiada założone przez Sida Meiera po odejściu z Microprose studio Firaxis Games. Podobnie jak w poprzednich odsłonach cyklu, w Civilization III obejmujemy pieczę nad wybraną cywilizacją, a naszym zadaniem jest poprowadzenie jej poprzez kolejne ery rozwoju, począwszy od roku 4000 p.n.e. aż do czasów współczesnych. Do naszych obowiązków należy m.in.

Cezar IV
Cezar IV

Strategiczne 26 września 2006

Caesar IV to kolejna, czwarta już odsłona popularnego cyklu strategii-ekonomicznych, skupiających się na aspektach rozbudowy oraz zarządzania wirtualnym miastem w czasach starożytnego Imperium Rzymskiego.

Warno
Warno

Strategiczne 23 maja 2024

Warno jest strategią czasu rzeczywistego od znanego m.in. z cyklu Wargame studia Eugen Systems. Produkcja podejmuje tematykę zimnej wojny, która przeradza się w III wojnę światową. Warno oferuje rozgrywki single i multiplayer.

Age of History 3
Age of History 3

Strategiczne 23 października 2024

Trzecia część serii strategii typu grand strategy, nad którą czuwa Polak - Łukasz Jakowski. Znów prowadzimy wybraną nację do świetności przez kolejne ery. Age of History 3 zmienia tury na rozgrywkę w czasie rzeczywistym i wprowadza do niej system toczenia bitew.

Age of Mythology
Age of Mythology

Strategiczne 31 października 2002

Strategia rozgrywająca się w starożytności przesączonej grecką mitologią. Wcielamy się w przywódcę jednej z kilku cywilizacji i dbamy o jej rozwój. Specyfika gry sprawia, że często walczymy z mitologicznymi stworami i wchodzimy w układy z bogami. Od strony rozgrywki tytuł posiada wszelkie cechy serii Age of Empires – warstwę ekonomiczną, militarną, czy chociażby technologiczną.

Total Annihilation
Total Annihilation

Strategiczne 12 września 1997

Total Annihilation to stworzona przez Chrisa Taylora i zespół deweloperski studia Cavedog Entertainment strategia czasu rzeczywistego (RTS) w klimatach science-fiction. Fabuła gry przedstawia trwający od tysiącleci galaktyczny konflikt między dwiema frakcjami - Core i Arm, który doprowadził do upadku obu cywilizacji. Gracz obejmuje kontrolę nad niedobitkami armii jednej ze stron, próbując odtworzyć dawny potencjał militarny i ostatecznie przechylić szalę zwycięstwa.

Sid Meier's Civilization: Beyond Earth
Sid Meier's Civilization: Beyond Earth

Strategiczne 24 października 2014

Sid Meier's Civilization: Beyond Earth to strategia turowa, stanowiąca poboczną odsłonę serii Civilization. Produkcją tytułu zajęło się kierowane przez Sida Meiera studio Firaxis Games. Akcja gry toczy się na powierzchni odległej planety, a zadaniem gracza jest zbudowanie w tym miejscu samowystarczalnej kolonii. Mechanika rozgrywki nie odbiega znacząco od standardów wyznaczonych przez Sid Meier's Civilization V.

StarCraft: Remastered
StarCraft: Remastered

Strategiczne 14 sierpnia 2017

Odświeżona wersja bestsellerowej strategii czasu rzeczywistego z 1998 roku, opracowana, podobnie jak oryginał, przez studio Blizzard Entertainment. W porównaniu z pierwowzorem, tytuł (wzbogacony o dodatek zatytułowany Brood War) doczekał się przede wszystkim znacznie ulepszonej oprawy audiowizualnej. Pomimo że grafika pozostała dwuwymiarowa, wszystkie jej elementy charakteryzują się większą ilością detali.

Stellar Reach
Stellar Reach

Strategiczne 8 października 2025

Strategia kosmiczna typu 4X, opracowana przez Jamesa Millera – byłego pracownika Ubisoftu i Creative Assembly. W Stellar Reach przejmujemy kontrolę nad wschodzącym imperium, dbając o jego gospodarkę, flotę i dobrobyt obywateli.

Commandos 2: Ludzie odwagi
Commandos 2: Ludzie odwagi

Strategiczne 21 września 2001

Pełnoprawna kontynuacja oryginalnej taktycznej strategii hiszpańskiego Pyro Studios z 1998 roku. W grze Commandos 2: Ludzie Odwagi przejmujemy po raz kolejny kontrolę nad oddziałem świetnie wyszkolonych żołnierzy, których zadaniem jest wykonanie szeregu niebezpiecznych misji za linią wroga.

Command & Conquer: Red Alert 2
Command & Conquer: Red Alert 2

Strategiczne 24 października 2000

Pełnoprawna kontynuacja gry Command & Conquer: Red Alert, która ukazała się na komputerach PC jesienią 1996 roku. Fabuła gry kontynuuje wydarzenia zapoczątkowane w pierwowzorze, jednak tym razem na skutek tajnych rosyjskich eksperymentów dochodzi do wydzielenia się alternatywnych rzeczywistości. Gracze mogą ponownie opowiedzieć się po stronie aliantów lub zalewającej świat „czerwonej zarazy” i spróbować wpłynąć na losy świata, korzystając z szeregu zupełnie nowych możliwości.

Empire Earth II
Empire Earth II

Strategiczne 28 kwietnia 2005

Kolejna odsłona popularnego cyklu strategii czasu rzeczywistego opracowana przez studio Mad Doc Software. Gracz przejmuje kontrolę nad jedną z czternastu cywilizacji i prowadzi ją od epoki kamienia do ery lotów kosmicznych. W trakcie zabawy zajmujemy się ekspansją prowadzonej do boju nacji, pracą nad nowymi technologiami, produkcją wojska i prowadzeniem działań wojennych wymierzonych w konkurentów.

Victoria 3: National Awakening
Victoria 3: National Awakening

Strategiczne 23 września 2025

Dodatek typu Immersion Pack do wielkiej strategii Paradoxu pt. Victoria 3. National Awakening skupia się na okresie wzrostu nacjonalizmów w regionie bałkańskim, oferując nową mapę. Pozwala na zachowywanie porządku pod władzą Habsburgów, jak i prowadzenie narodowych rewolucji.

Age of Empires III: Definitive Edition
Age of Empires III: Definitive Edition

Strategiczne 15 października 2020

Odświeżona i poprawiona wersja Age of Empires III. Age of Empires III: Definitive Edition jest dziełem studia Forgotten Empires, odpowiedzialnego za remastery pierwszej i drugiej części serii. Zmiany objęły przede wszystkim oprawę graficzną i interfejs.

Humankind
Humankind

Strategiczne 17 sierpnia 2021

Turowa strategia 4X studia Amplitude, wzorowana na serii Sid Meier's Civilization. W Humankind gracz tworzy własną cywilizację, dobierając elementy z wielu historycznych kultur, a następnie musi ją poprowadzić przez kolejne epoki, od starożytności po czasy współczesne.

This War of Mine
This War of Mine

Strategiczne 14 listopada 2014

Nietypowa gra wojenna kładąca nacisk na aspekt survivalowy i inspirowana prawdziwymi historiami ludzi próbujących przetrwać wojnę. Autorem This War of Mine jest polskie studio 11 bit. W grze przejmujemy kontrolę nad grupą cywilów, walczących o przetrwanie w oblężonym mieście i zmagamy się z takimi problemami, jak głód czy brak odpowiednich lekarstw.

Endless Space 2
Endless Space 2

Strategiczne 19 maja 2017

Kontynuacja wysoko ocenianej, turowej strategii kosmicznej 4X studia Amplitude z 2012 roku. Akcja Endless Space 2 przenosi nas ponownie w odległą przyszłość, pozwalając wziąć udział w galaktycznym konflikcie kilku potężnych ras, walczących ze sobą o kontrolę nad fragmentem kosmosu.

Total War: Warhammer III - Tides of Torment
Total War: Warhammer III - Tides of Torment

Strategiczne 31 października 2025

Dodatek do gry strategicznej w klimacie fantasy od studia Creative Assembly. Total War: Warhammer III - Tides of Torment przynosi troje legendarnych lordów, po jednym dla Wysokich Elfów oraz frakcji Norsca i Slaanesh.

The King is Watching
The King is Watching

Strategiczne 21 lipca 2025

Strategia czasu rzeczywistego z elementami tower defense i roguelite, w której wcielamy się w monarchę zarządzającego swoim królestwem… wzrokiem. W The King is Watching nasi podwładni pracują i walczą tylko wtedy, gdy są pod czujną obserwacją.

Anno 1404: Wenecja
Anno 1404: Wenecja

Strategiczne 25 lutego 2010

Oficjalny dodatek do wydanej w 2009 roku strategii ekonomicznej Anno 1404, będącej czwartą odsłoną serii zapoczątkowanej ponad dekadę wcześniej przez studio Max Design. Rozszerzenie wprowadza do gry tytułową kulturę wenecką, a wraz z nią nowe statki handlowe, możliwość sabotowania postępów przeciwnika oraz instytucję rady miejskiej, którą możemy manipulować i kupować w niej miejsca, aby bez rozlewu krwi przejąć kontrolę nad cudzą metropolią.

Commandos 3: Kierunek Berlin
Commandos 3: Kierunek Berlin

Strategiczne 15 października 2003

Trzecia odsłona rozwijanego przez hiszpańskie Pyro Studios cyklu taktycznych strategii w realiach II wojny światowej. W grze Commandos 3: Kierunek Berlin stajemy ponownie na czele znanego z pierwszej części serii, sześcioosobowego oddziału żołnierzy o odmiennych umiejętnościach. Na wykonanie czeka zaś 20 zróżnicowanych misji, podzielonych na cztery minikampanie: Londyn, Normandia, Francja i Niemcy oraz Stalingrad.