Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

3. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 3. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
SpellForce: Zakon Świtu
SpellForce: Zakon Świtu

Strategiczne 28 listopada 2003

Połączenie strategii czasu rzeczywistego z gatunkiem cRPG, stworzone przez studio Phenomic. W SpellForce: Zakon Świtu gracze trafiają do uniwersum fantasy, które zostało niemal całkowicie spustoszone przez trzynastu magów, powodowanych chęcią zdobycia nieograniczonej władzy. Ci, którym udało się przetrwać sprowadzony przez nich kataklizm, schronili się na porozrzucanych po świecie wyspach, na które można się dostać jedynie poprzez magiczne portale.

Heroes of Might and Magic IV
Heroes of Might and Magic IV

Strategiczne 29 marca 2002

Czwarta odsłona bestsellerowej serii strategicznej, zapoczątkowanej w 1995 roku przez studio New World Computing. Akcja gry przenosi nas do fantastycznego świata Jadame, znanego z gry Might & Magic VIII. Do dyspozycji graczy oddano tym razem sześć frakcji, posiadających własne typy miast, jednostek oraz technologii. Każde z nich dysponuje także oddzielną szkołą magii i może wynajmować tylko bohaterów określonej rasy. Mechanika rozgrywki uległa wielu modyfikacjom, ale i uproszczeniom.

Cities: Skylines II
Cities: Skylines II

Strategiczne 24 października 2023

Cities: Skylines II to druga odsłona cyklu strategii ekonomicznych typu city builder. Dzieło studia Colossal Order skupia się na budowie i zarządzaniu miastem, a do naszych zadań należy tworzenie dzielnic, wytyczanie dróg czy ustalanie podatków.

Twierdza: Edycja ostateczna
Twierdza: Edycja ostateczna

Strategiczne 7 listopada 2023

Stronghold: Definitive Edition (Twierdza: Edycja ostateczna) to ulepszona wersja kultowej strategii czasu rzeczywistego, która zapoczątkowała słynną serię. Wydana w 2001 roku klasyka powraca z odświeżoną grafiką oraz nową zawartością.

Warno
Warno

Strategiczne 23 maja 2024

Warno jest strategią czasu rzeczywistego od znanego m.in. z cyklu Wargame studia Eugen Systems. Produkcja podejmuje tematykę zimnej wojny, która przeradza się w III wojnę światową. Warno oferuje rozgrywki single i multiplayer.

Total War: Warhammer
Total War: Warhammer

Strategiczne 24 maja 2016

Kolejna odsłona cyklu epickich gier strategicznych, zapoczątkowanego przez studio Creative Assembly w 2000 roku. Po serii tytułów osadzonych w różnych okresach historycznych, twórcy zabierają nas do jednego z najpopularniejszych światów fantasy, wykreowanego przez firmę Games Workshop. W znanym uniwersum Warhammera różne rasy toczą ze sobą ustawiczną walkę o władzę i panowanie nad światem, jednocześnie są one nieświadome faktu, że prawdziwe zagrożenie stanowi nadciągająca z północy potężna siła.

World in Conflict
World in Conflict

Strategiczne 18 września 2007

Osadzona w alternatywnej rzeczywistości XX wieku strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez twórców serii Ground Control, szwedzkie studio Massive Entertainment. W grze bierzemy udział w globalnym konflikcie zbrojnym, w którym naprzeciw siebie stają siły kapitalistycznego Zachodu oraz ZSRR, który zgodnie z wizją twórców wcale nie uległ rozpadowi. Główny cel rozgrywki stanowi przejmowanie kontroli nad kluczowymi punktami na polu bitwy, pozwalającymi przeciwnikom na ściąganie posiłków.

Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie
Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie

Strategiczne 6 grudnia 2004

Opracowana przez zespół studia EA Los Angeles strategia czasu rzeczywistego, osadzona w fantastycznym uniwersum tolkienowskiego Śródziemia. Gra pozwala na wzięcie udziału w dwóch odrębnych kampaniach, w których stajemy na czele jednej z 4 nacji: jeźdźców Rohanu, żołnierzy Gondoru, armii Isengardu oraz legionów Mordoru, a każda z nich ma oczywiście swoje mocne i słabe strony.

Gra o tron: Wojna o Westeros
Gra o tron: Wojna o Westeros

Strategiczne 2026

Strategia czasu rzeczywistego (RTS) osadzona w uniwersum wykreowanym przez George’a R.R. Martina i oparta na licencji serialu Gra o tron. W Game of Thrones: War for Westeros stajemy na czele rodu Starków, Lannisterów, Targaryenów lub armii umarłych Nocnego Króla.

Stellaris
Stellaris

Strategiczne 9 maja 2016

Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego z elementami RPG, opracowana przez firmę Paradox Interacive – twórców tak uznanych serii, jak Europa Universalis i Crusader Kings. Miejscem akcji gry jest generowana w sposób proceduralny, rozległa przestrzeń kosmiczna, a zadaniem graczy jest stworzenie własnego galaktycznego imperium. Przystępując do rozgrywki, możemy opowiedzieć się po stronie jednej z grywalnych ras, różniących się między sobą pojęciem etyki, wyglądem oraz unikalnymi zdolnościami.

Age of Empires III
Age of Empires III

Strategiczne 18 października 2005

Trzecia pełnoprawna odsłona legendarnego cyklu strategii RTS, opracowanych i rozwijanych pod czujnym okiem firmy Microsoft. W przeciwieństwie do poprzednich części cyklu, których akcja osadzona była w starożytności i średniowieczu, tym razem prześledzimy czasy kilkusetletniego podboju Ameryki, zamykające się w przedziale od XVI do XIX wieku.

Twierdza
Twierdza

Strategiczne 18 października 2001

Osadzona w realiach średniowiecznej Europy strategia stanowiąca oryginalne połączenie symulatora rozbudowy zamku z grą ekonomiczną, polegającą na zarządzaniu osadą. Gracz wciela się w jednego ze średniowiecznych możnowładców, którego zadaniem jest przekształcenie niewielkiej osady w potężną i dobrze ufortyfikowaną twierdzę, a następnie obrona jej przed atakami najeźdźców.

Empire: Total War
Empire: Total War

Strategiczne 3 marca 2009

Piąta część popularnej serii strategicznej, zapoczątkowanej przez firmę Creative Assembly w 2000 roku. Akcja kolejnej odsłony toczy się w XVIII wieku i koncentruje na najważniejszych wydarzeniach tego okresu, jak wojna secesyjna, rewolucja przemysłowa czy rywalizacja o wschodnie szlaki handlowe. Mimo, iż ogólne założenia rozgrywki pozostały niezmienione, mechanika zabawy uległa sporym przeobrażeniom, głównie za sprawą wprowadzenia potyczek na pełnym morzu.

Songs of Conquest: Roots
Songs of Conquest: Roots

Strategiczne 17 czerwca 2025

Drugi dodatek do Songs of Conquest, czyli strategii turowej z elementami RPG przywodzącej na myśl serię HoM&M. W Songs of Conquest: Roots otrzymujemy do dyspozycji nową, tytułową frakcję, którą tworzą świadome kolonie roślin, grzybów i kości poległych bohaterów.

Tzar: Ciężar Korony
Tzar: Ciężar Korony

Strategiczne 22 marca 2000

Wyprodukowana przez studio Haemimont Games strategia czasu rzeczywistego w realiach fantasy. Akcja gry Tzar: Ciężar Korony osadzona została w krainie Keanor, w której po śmierci króla Roana władzę przejął Władca Ciemności wraz ze swoimi sługami. Podczas zabawy wcielamy się w syna podstępnie zgładzonego monarchy - wychowanego przez maga księcia Sartora, który staje przed zadaniem pokonania zła i przywrócenia dawnej świetności swemu królestwu.

Worldwide Rush
Worldwide Rush

Strategiczne 20 sierpnia 2025

Strategia ekonomiczna, w której tworzymy globalną firmę transportową, zajmującą się przewozem pasażerów. W Worldwide Rush podbijamy lądy, morza i przestworza, identyfikując popularne kierunki podróży, rozwijając działalność, a także m.in. nawiązując strategiczne kooperacje.

Star Wars: Supremacy
Star Wars: Supremacy

Strategiczne 23 maja 1998

Star Wars: Rebellion to pierwsza próba firmy LucasArts w stworzeniu gry strategicznej nawiązującej do bogatego świata „Gwiezdnych Wojen” – popularnej sagi filmowej George’a Lucasa. Do wyboru są dwie strony konfliktu: Imperium oraz Sojusz Rebeliantów.

Twierdza: Krzyżowiec
Twierdza: Krzyżowiec

Strategiczne 24 września 2002

Kontynuacja utrzymanej w średniowiecznych realiach strategii ekonomicznej Stronghold, opracowanej przez studio FireFly w 2001 roku. Tym razem akcja przenosi nas na Bliski Wschód, w czasy wypraw krzyżowych organizowanych na przełomie XI i XII wieku. Mechanika zabawy nie zmieniła się w znaczący sposób, zaś główną nowość stanowią zupełnie nowe, wschodnie tereny oraz kilka drobnych zmian w mechanice rozgrywki m.in. konieczność dbania o mocno ograniczone zapasy wody.

Kozacy 3
Kozacy 3

Strategiczne 20 września 2016

Trzecia odsłona cyklu strategii czasu rzeczywistego, osadzonych w historycznych realiach XVII i XVIII wieku. Tytuł został stworzony przez reaktywowane ukraińskie studio GSC Game World, znane m.in. z takich gier jak S.T.A.L.K.E.R. czy American Conquest. Pod względem fabuły tytuł stanowi w znacznej mierze remake pierwszej części serii, wydanej pierwotnie w 2000 roku.

Total War: Shogun 2
Total War: Shogun 2

Strategiczne 15 marca 2011

Siódma pełnoprawna odsłona cyklu gier strategicznych łączących rozgrywkę turową i bitwy w czasie rzeczywistym. Total War: Shogun 2 oferuje powrót do korzeni serii, czyli okresu Sengoku-jidai w XVI-wiecznej Japonii.

Total War: Attila
Total War: Attila

Strategiczne 17 lutego 2015

Kolejny rozdział epickiej serii strategicznej Total War, zapoczątkowanej i rozwijanej przez studio Creative Assembly. Po kilku sequelach (jak Medieval, Shogun czy Rome) autorzy postanowili skupić się na zupełnie nowym bohaterze oraz właściwym mu okresie historycznym. Akcja gry toczy się na przełomie IV i V wieku n.e., a my śledzimy losy chylącego się ku upadkowi Cesarstwa Rzymskiego, pochłoniętego walką z barbarzyńskimi plemionami Hunów i Wizygotów.

Play of Battle
Play of Battle

Strategiczne 2026

Polska gra z pogranicza RTS-ów i grand strategy. W Play of Battle przejmujemy kontrolę nad dowolnym państwem i prowadzimy je na przestrzeni lat 2008-2025. Podczas rozgrywki podejmujemy decyzje o charakterze strategicznym na mapie świata, a także dowodzimy na polu bitwy.

Tower Wizard
Tower Wizard

Strategiczne 20 czerwca 2025

Strategia z elementami clickera, w której wznosimy wieżę czarodzieja. W Tower Wizard gromadzimy magię, służącą nam do stopniowej rozbudowy budowli, oraz inne zasoby, które odblokowują ulepszenia zwiększające tempo jej wzrostu.

Bellfortis
Bellfortis

Strategiczne 19 czerwca 2025

Strategia łącząca elementy grand strategy i RTS-a, mająca stanowić mniej wymagającą alternatywę dla Crusader Kings III bądź Total War: Medieval II. W Bellfortis stajemy na czele średniowiecznego królestwa, które prowadzimy ku dominacji nad pozostałymi państwami.