19. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 19. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Posejdon: Bóg Atlantydy
Strategiczne 1 lipca 2001
Posejdon: Bóg Atlantydy to oficjalne rozszerzenie do strategii ekonomicznej Zeus: Pan Olimpu. Podobnie jak w bazowej grze, akcja dodatku osadzona została w starożytności. Tym razem jednak gracze przejmują kontrolę nad rozwojem mitycznej Atlantydy.
Patrician IV
Strategiczne 2 września 2010
Czwarta odsłona popularnego cyklu strategii handlowych, którego początki sięgają 1992 roku. Mimo iż za powstanie gry odpowiada zupełnie nowe studio, Gaming Minds, to w jego skład weszli twórcy zaangażowani we wcześniejsze części serii. Akcja przenosi nas w czasy późnego średniowiecza i okres świetności Ligi Hanzeatyckiej, kiedy to jako młody kupiec podejmujemy trud stworzenia największego imperium handlowego w Europie.
Battle Realms
Strategiczne 9 listopada 2001
RTS, w którym trafiamy do fantastycznego świata inspirowanego azjatyckimi mitami. Battle Realms zabiera nas w sam środek wojny pomiędzy czterema zwaśnionymi klanami. Produkcja wydana w listopadzie 2001 roku po ponad 18 latach doczekała się reedycji o podtytule Zen Edition.
Empires: Dawn of the Modern World
Strategiczne 21 października 2003
Empires: Dawn of the Modern World to strategia czasu rzeczywistego (RTS), wyprodukowana przez studio deweloperskie Stainless Steel. Akcja gry pozwala graczom przejąć kontrolę nad jedną z nacji i pokierować jej rozwojem na przestrzeni tysiąca lat - od czasów średniowiecznych, aż po współczesne. Twórcy przygotowali kilka wariantów rozgrywki, w tym dynamiczny - dla miłośników otwartej walki i statyczny - dla zwolenników stopniowego, gospodarczego rozwoju wirtualnych imperiów.
Age of Empires III: The WarChiefs
Strategiczne 17 października 2006
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do strategii czasu rzeczywistego pod tytułem Age of Empires III, opracowane przez zespół Ensemble Studios. Gracz otrzymuje do dyspozycji trzy nowe nacje (Irokezi, Siuksowie oraz Aztekowie), którym poświęcono fabularną kampanię.
Rise of Industry
Strategiczne 2 maja 2019
Strategia ekonomiczna, w której wcielamy się w początkującego biznesmena. Rise of Industry pozwala nam stanąć na czele firmy wyspecjalizowanej w logistyce, przemyśle, rolnictwie lub górnictwie, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, by spróbować łączyć te dziedziny. Zabawa toczy się na generowanych proceduralnie mapach oferujących odmienne wyzwania.
Surviving the Abyss
Strategiczne wrzesień 2024 (wczesny dostęp od 17 stycznia 2023)
Surviving the Abyss to strategia, w której zajmujemy się rozbudową tajnej podwodnej bazy w trakcie zimnej wojny. Gracz musi konstruować nowe sekcje, prowadzić badania oraz organizować pracę załogi. Konieczne jest także radzenie sobie z nadnaturalnym zagrożeniem kryjącym się w morskich ciemnościach.
Clash
Strategiczne 30 czerwca 1998
Clash to przygotowana przez polskie studio deweloperskie Leryx Longsoft strategia turowa, której akcja toczy się w fantastycznej krainie Karkhan. Twórcy położyli duży nacisk na elementy ekonomiczne oraz opcje rozbudowy warowni.
Wyprawa na Północ
Strategiczne 4 grudnia 2002
Trzecia gra z przygodowo-strategicznego cyklu - Cultures. Tym razem główni bohaterowie muszą przeciwstawić się knowaniom złego boga Loki. Twórcy przygotowali dla kampanię składającą się z ośmiu głównych, rozbudowanych misji oraz szeregu map dodatkowych. Zabawę dodatkowo przedłuża edytor misji.
Celtic Kings: Rage of War
Strategiczne 27 sierpnia 2002
Izometryczna strategia czasu rzeczywistego z elementami przygodówki i RPG. Twórcy podzielili rozgrywkę na dwa zasadnicze tryby: przygodowy i strategiczny. W pierwszym z nich dowodzimy drużyną po stronie Cezara lub galijskiego druida. Zadania strategiczne polegają na rozwijaniu wojska, wynajmowaniu najemników, zbieraniu artefaktów i podbijaniu zamków. Produkcja gwarantuje około 40 godzin zabawy.
Airline Tycoon
Strategiczne 29 listopada 1999
Humorystyczna strategia ekonomiczna, której celem jest stworzenie najlepszego przedsiębiorstwa lotniczego. Osiągamy to zatrudniając personel latający, kupując nowe samoloty, ustalając najlepsze trasy przelotu, realizując trudne zlecenia biur podróży. Do naszej dyspozycji oddano też kilka nielegalnych metod eliminacji konkurencji.
Cultures 2: Bramy Asgardu
Strategiczne 18 maja 2002
Kolejna część serii opowiadającej o podbojach cywilizacji wikingów. Poprzednio w Cultures: Discovery of Vinland nasi dzielni bohaterowie podbijali kontynent amerykański, tu zaś zaczynają rozszerzać swe wpływy na Europę i Środkowy Wschód.
Sid Meier's Civilization II
Strategiczne 30 czerwca 1996
Kontynuacja niezwykle udanej strategicznej gry turowej Sid Meier’s Civilization, którą wielu uznaje za początek współcześnie rozumianego gatunku 4X. Gracz ponownie ma za zadanie stworzyć światowe imperium, rozwijając gospodarkę i armię oraz prowadząc zręczne działania polityczne na przełomie kolejnych wieków.
Battlefleet Gothic: Armada
Strategiczne 21 kwietnia 2016
Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego osadzona w popularnym uniwersum science fiction, wykreowanym przez firmę Games Workshop na potrzeby stołowych gier bitewnych. Za stworzenie tytułu odpowiada niezależne francuskie studio Tindalos Interactive, znane głównie za sprawą gry Stellar Impact. Akcja gry przenosi nas do targanego nieustanną wojną świata Warhammera 40,000, gdzie 4 potężne frakcje: Imperium, Chaos, Eldarzy i Orkowie walczą ze sobą o panowanie nad sektorem Gothic.
Star Trek: Infinite
Strategiczne 12 października 2023
Gra strategiczna typu 4X, oparta na licencji serii Star Trek. Star Trek: Infinite jest dziełem studia Nimble Giant Entertainment, a jego wydaniem zajęła się firma Paradox Interactive.
Age of Empires II: Definitive Edition - Zwycięzcy i zwyciężeni
Strategiczne 14 marca 2024
Szósty dodatek do odświeżonej wersji gry Age of Empires II. W AoE II: Definitive Edition - Victors and Vanquished otrzymujemy 19 scenariuszy, które wprowadzają nowe historie i mechaniki. Część z nich opracowano w oparciu o najpopularniejsze dzieła fanów.
Game of Thrones: Winter is Coming
Strategiczne 14 listopada 2019
Rozbudowana produkcja przeglądarkowa łącząca w sobie elementy strategii oraz RPG. Gra powstała w oparciu o licencję popularnego serialu telewizyjnego Gra o tron (Game of Thrones). Za jej stworzenie odpowiada chińskie studio Yoozoo Games.
Anno 1800: Świt Nowego Świata
Strategiczne 8 grudnia 2022
Dwunaste DLC do strategii ekonomicznej pod tytułem Anno 1800. W Anno 1800: New World Rising wprowadzono nowy scenariusz, niedostępną wcześniej warstwę społeczną (artystów) i dodatkowy monument (stadion), a także czekające na odkrycie wyspy.
Trigon: Space Story
Strategiczne 28 kwietnia 2022
Trigon: Space Story to kosmiczna strategia czasu rzeczywistego wzbogacona elementami roguelike. Gracz wciela się w kapitana pojedynczego statku kosmicznego i eksploruje galaktykę, zbiera surowce, zarządza załogą oraz toczy bitwy gwiezdne.
Władca Pierścieni: Wojna o Pierścień
Strategiczne 4 listopada 2003
Władca Pierścieni: Wojna o Pierścień to strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana przez studio Liquid Entertainment. Akcja osadzona została w uniwersum znanym z powieści J.R.R. Tolkiena. Gracze mają okazję wziąć udział w widowiskowych bitwach znanych z kart "Władcy Pierścieni", kierując siłami dobra lub sługami Saurona.
Majesty: Symulator królestwa fantasy
Strategiczne 17 marca 2000
Majesty: The Fantasy Kingdom Sim to strategia czasu rzeczywistego (RTS), pozwalająca graczom wcielić się w rolę władcy fantastycznego królestwa. Deweloperzy ze studia Cyberlore zadbali, by w świecie Ardanii nie brakowało wyzwań i zagrożeń. W trybie rozgrywki solowej do wykonania jest kilkanaście zróżnicowanych pod względem trudności misji. Dodatkowo gracze mogą zmierzyć się ze sobą w potyczkach multiplayer za pośrednictwem sieci LAN lub Internet.
Real War: Pradawna wojna
Strategiczne 25 września 2001
Jest to gra strategiczna, w której w czasie rzeczywistym dowodzimy wieloma rzeczywistymi jednostkami bojowymi. Naszym celem jest skuteczne przeciwstawienie się stale rosnącej sile międzynarodowych terrorystów.
Sins of a Solar Empire: Rebellion
Strategiczne 12 czerwca 2012
Samodzielne rozszerzenie do stworzonej przez studio Ironclad Games gry Sins of a Solar Empire; Grzechy Imperium Słońca, łączącej cechy klasycznego RTS-a z elementami strategii 4X. Dodatek przedstawia dalsze losy wielkiego galaktycznego konfliktu, w którym część zmęczonych nieustającą wojną obywateli rozpoczyna tytułową rebelię.
SpellForce 2: Władca Smoków
Strategiczne 23 marca 2007
Pierwszy oficjalny dodatek do Spellforce 2: Shadow Wars. Historia w SpellForce 2: Władca Smoków kontynuuje wątki opowiedziane w podstawowej wersji gry, koncentrując się na problemie, jakim okazała się słabnąca moc łączących poszczególne wyspy portali. Rozpoczęła się krwawa wojna, mająca zaprowadzić jej uczestników na nowe, nadające się do zamieszkania terytoria.