Ghost of Tsushima: Najlepsze umiejętności na start
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Ghost of Tsushima znajdziesz listę najbardziej przydatnych startowych umiejętności, które warto odblokować już w pierwszych godzinach rozgrywki. Dysponowanie rekomendowanymi zdolnościami będzie ci mogło pozwolić na korzystanie z nowych rodzajów ataków, czy po prostu uczyni twoją postać silniejszą.

Dla przypomnienia umiejętności kupuje się za punkty techniki. Są to po prostu punkty rozwoju, które przyznawane są przede wszystkim za awansowanie Jinem na wyższe poziomy doświadczenia. Punkty techniki mogą też być nagrodą za zaliczanie niektórych misji czy odbijanie większych lokacji spod kontroli Mongołów. Pojedyncza umiejętność może wymagać wydania 1 lub 2 punktów techniki.
Oto lista polecanych początkowych umiejętności do zakupienia:
NAZWA UMIEJĘTNOŚCI | DZIAŁANIE I KOMENTARZ |
Perfekcyjne parowanie - Perfect Parry | To najważniejsza umiejętność w grze. Pasywne parowanie aktywuje się wciskając L1 tuż przed tym jak wrogi atak dosięgnie Jina. Jeśli się to powiedzie, to będziesz mógł wykonać silny i niemożliwy do zablokowania kontratak. |
Nieustępliwe parowanie miecza - Unyielding Sword Parry | Umiejętność ta pozwala parować niebieskie ataki mongolskimi mieczami. Dość szybko staje się to istotną sprawą, bo wielu Mongołów polega na czerwonych ORAZ na niebieskich atakach. Brak tej zdolności wymuszałby unikanie niebieskich ataków. |
Nieustępliwe parowanie włóczni - Unyielding Spear Parry | To podobna umiejętność do powyższej, przy czym w tym przypadku chodzi o możliwość parowania niebieskich ataków włóczniami. Na wrogów używających włóczni zaczniesz wpadać nieco później i są oni oczywiście niebezpieczni dla bohatera bez tej umiejętności. |
Toczenie się - Roll | To kolejna ważna umiejętność startowa, dzięki której Jin może przeturlać się po ziemi zamiast wykonać standardowy unik. Jest to pomocne w trakcie walk z przeciwnikami używającymi większych broni oraz wyprowadzających kilka ataków w serii. Przetoczenie się zmniejsza ryzyko trafienia. |
Perfekcyjny unik - Perfect Dodge | Umiejętność ta wykazuje duże podobieństwa z perfekcyjnym parowaniem, przy czym w tym przypadku chodzi o wciśnięcie Kółka w ostatnim momencie. Jeśli ci się to uda, to oprócz udanego uniku będziesz mógł wyprowadzić silny i niemożliwy do zablokowania kontratak. |
Żelazna wola - Iron Will | To ważna umiejętność pod kątem utrzymywania bohatera przy życiu. Możesz zużyć 2 punkty hartu ducha po otrzymaniu śmiertelnych obrazeń. Bohater w ten sposób nie zginie i będziesz to mógł wykorzystać do ucieczki lub do uleczenia go. |
Seria prowokacji - Standoff Streak / Wydłużona seria prowokacji - Improved Standoff Streak | Zakup obie te umiejętności na potrzeby skuteczniejszego rozgrywania prowokacji. Każda z tych zdolności pozwoli ci na zabicie o 1 przeciwnika więcej w ramach pojedynczej prowokacji. |
Bezpieczne lądowanie - Safe Landing | Może to być pomocna umiejętność jeśli dużo eksplorujesz świata gry. Wciśnięcie Kółka podczas zeskoku daje szansę uniknięcia obrażeń dzięki przeturlaniu się, ale działa to tylko na mniejsze zeskoki. |
Seria skrytobójstw - Chain Assassination / Mistrz serii skrytobójstw - Chain Assassination Master | To doskonałe umiejętności pod kątem eliminowania przeciwników atakami z ukrycia. Wciskając Trójkąt zamiast Kwadratu możesz zabić 2 lub 3 stojących blisko siebie wrogów. Bardzo często będziesz mógł korzystać z tej opcji. |
Petardy - Firecrackers | Zakup tę umiejętność po odblokowaniu dzwonków wietrznych, gdyż petardy są zupełnie nową kategorią gadżetów. Będziesz w rezultacie dysponował dwoma różnymi rodzajami gadżetów do odwracania uwagi przeciwników. |
0
- Ghost of Tsushima - poradnik do gry
- Ghost of Tsushima: Poradnik do gry
- Ghost of Tsushima: Podstawy
- Ghost of Tsushima: Porady na start
- Ghost of Tsushima: Najlepsze pancerze na start
- Ghost of Tsushima: Najlepsze umiejętności na start
- Ghost of Tsushima: Najlepsze bronie, miecze, gadżety
- Ghost of Tsushima: Rozwój postaci
- Ghost of Tsushima: Rodzaje sekretów
- Ghost of Tsushima: Leczenie, hart ducha
- Ghost of Tsushima: Najlepsze talizmany
- Ghost of Tsushima: Crafting
- Ghost of Tsushima: Poziomy trudności
- Ghost of Tsushima: Eksploracja świata gry
- Ghost of Tsushima: Handlarze, kupcy
- Ghost of Tsushima: Mityczne techniki
- Ghost of Tsushima: Walka bezpośrednia - styl Samuraja
- Ghost of Tsushima: Skradanie się - styl Ducha
- Ghost of Tsushima: Ciekawostki, easter eggi
- Ghost of Tsushima: Podstawy
- Ghost of Tsushima: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany1100958 Pretorianin
Podziwiam osoby, którym się uda przejść grę na 70-80% , a co dopiero na 100.
Ja najwięcej procent zdobyłem w Dying Light. Miałem dokładnie 61%. Dwa trofea zdobyłem dopiero po tym jak sprawdziłem co dokładnie trzeba zrobić.
szatanek1818 Junior
Witam,jestem tu nowy i chciałem spytać,mam aktywowane misje poboczne w Hyioshi,lecz zostala mi jedna tam<Incydent w wąwozie Hioshi jak to odblokowac?Czy Musze od razu czy z czasem sie odblokuje?Bo chce przejsc na full czy to mi nie pominie później?
Karolina0001 Junior
Proszę o pomoc
Jak kupiłam grę gdzie okładka jest z czeskimi napisami czy będę mogła włączyć w grze polski dubbing lub napisy?
Jordanek1993 Junior
Witam wszystkich mam pewien problem.. a mianowicie przeszedłem 70 procent gry i skończyły mi się zadania poboczne co robić nie pokazuje mi już nic na mapie a fabuła też skonczona
dziadekjacek18 Junior
W lokacji pola ryżowe starego Togo,tuż koło filaru Honoru, znajduje się zamknięta wrotami lokacja,na której znajdują się biało-czerwone uchwyty do liny z hakiem. W żaden sposób nie mogę się tam dostać!
Czy to w ogóle możliwe ? Lokacja wydaje się dopracowana jak na zwykłą górę. Co to jest!
FEAR_PLAY Legionista
Witam potrzebuje pomocy zrobiłem cała fabule i poboczne misję wszystko a wyspa iki się nie odblokowała co mam zrobić :( nie ma w dzienniku ani na mapie
InzynierMamon Legionista
Wypadałoby napisać, że pancerz Sarugami jest jednak krytyczny do wygrania tej walki, a nie wspomnieć w jakimś durnym dymku, szczególnie że i na filmach oraz screenach gracz miał właśnie tę zbroję - inaczej Owan nie jest możliwy do pokonania.
Lateralus Senator
Ja tego Owan-a pokonałem bez problemu w zbroi Sarugami a gram na trudnym poziomie. Choć trudniej było z tą babeczką:P
Więc co jest niemożliwe?
A zbroja na maksymalnym rozwinięciu ma super staty, moim zdaniem najlepsza zbroja do walki w zwarciu. I już gram z nią cały czas. Choć troche te symbole małpy drażnią :P
Szkoda że pancerz Sakai czy Kejni nie ma takich statystyk. Super są te dodatkowe ciosy! Walka w tej grze jest bardzo dobra.
arturs258111417202326 Junior
Jak opuścić wyspę Iki? wszystkie zadania wykonałem
KamilXX Junior
Witam,
nie mogę przejść z Iki na Toyotame,
nie umiem tam się dostać
szybka podróż jest dostępna tylko na Cuszime,
jak się tam dostać??
na wyspie mam zrobione wszystkie misje oprócz ostatniej
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
