Ghost of Tsushima: Opowieść Pana Shimury (The Tale of Lord Shimura) solucja
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Ghost of Tsushima możesz znaleźć kompletny opis przejścia głównego zadania Opowieść Pana Shimury. Jest to finałowy quest głównego wątku fabularnego. Nasza solucja wyjaśnia przede wszystkim jak pokonać finałowego bossa. Dowiesz się też o ważnych wyborach oraz głównych zakończeniach gry.
- Udaj się do kręgu pojedynków przy jeziorze Omi
- Wyrusz w podróż z Panem Shimurą
- Finałowy boss - Pan Shimura
- Ostateczny wybór w sprawie Shimury
- Czy mogę grać dalej po skończeniu głównej fabuły?
Udaj się do kręgu pojedynków przy jeziorze Omi

Ostatnia główna misja pojawi się w dzienniku Jina po ukończeniu głównego questu Wiecznie błękitne niebo, czyli po pomyślnym rozprawieniu się z Chanem i odbiciu Portu Izumi. Od Yuny dowiesz się, że Pan Shimura chce spotkać się z Jinem.
Przenieś się do wioski Omi, a następnie zalicz krótką przejażdżkę do starego kręgu pojedynków. Jest to lokacja znana z flashbacków i sąsiaduje ona z jeziorem Omi. Po dotarciu do celu odszukaj miejsce gdzie Jin może usiąść i zaczekać na przybycie Pana Shimury.
Wyrusz w podróż z Panem Shimurą

Zauważysz pewnie, że Jin zmienił swój strój i jest to odgórnie narzucony wybór. Przez cały czas trwania questu nie będziesz też mógł korzystać z gadżetów oraz wszystkich broni poza kataną. Wsiądź na konia i rozpocznij podróż z Panem Shimurą.
Po drodze załączy się scenka ze spotkania z wieśniakiem. Musisz wejść w interakcję z wozem żeby pomóc w popchnięciu go - najpierw przytrzymaj R2 i następnie naciskaj X.

Wznów konną podróż - tym razem celem podróży będzie cmentarz rodziny Sakaiów. Musisz skomponować haiku - dla przypomnienia możesz wybierać interaktywne obszary z otoczenia, które będą różnymi fragmentami wiersza. Nie są to wybory o dużym znaczeniu. Jin po prostu odczyta stworzony wiersz.
Przed Tobą honorowy pojedynek z finałowym bossem kampanii - Panem Shimurą.
Finałowy boss - Pan Shimura

Pojedynek z Panem Shimurą pozwala na używanie wyłącznie katany, przy czym możesz oczywiście polegać na odblokowanych opcjonalnych technikach walki w zwarciu. Zabronione jest natomiast używanie posiadanych gadżetów i broni dystansowych.

Pan Shimura najlepiej włada kataną spośród wszystkich bossów, z którymi miałeś okazję się zmierzyć. Nie musisz się jednak obawiać bardzo trudnej walki.
Najprostsze do sparowania lub uniknięcia są zwykłe ciosy kataną w wykonaniu Shimury. Są one niestety rzadkością.

Boss stosuje także pojedyncze niebieskie ataki i są to m.in. pchnięcia kataną. Ważnym przypomnieniem jest to, że parowanie niebieskich ataków jest możliwe tylko w przypadku posiadania zakupionej umiejętności Nieustępliwe parowanie miecza (Unyielding Sword Parry). W przeciwnym razie musisz ich całkowicie unikać.

Największym zagrożeniem są oczywiście czerwone ataki w wykonaniu Pana Shimury. Musisz reagować na nie wykonywaniem uników lub uskoków.

Najbardziej problematyczne są serie ataków w wykonaniu bossa. Pan Shimura stosuje przede wszystkim dwie kombinacje:
- 3x czerwony atak - Gotowość do wykonania tej kombinacji możesz rozpoznać po tym, że Shimura schowa na chwilę katanę w pochwie.
- 2x czerwony atak + 1x niebieski atak - Po wykonaniu dwóch uników/uskoków możesz zaryzykować i spróbować sparować niebieski atak lub nie podejmować dużego ryzyka i uniknąć wszystkich 3 ataków.

Z walk z poprzednimi bossami powinieneś doskonale pamiętać, że bardzo pomocne mogą być perfekcyjne parowania aktywowane wciśnięciem L1 w ostatnim momencie i perfekcyjne uniki aktywowane wciśnięciem Kółka w ostatnim momencie. W obu przypadkach musisz mieć oczywiście zakupione umiejętności.
Każde perfekcyjne parowanie lub perfekcyjny unik załączy na krótką chwilę spowolnienie czasu. Pozwoli ci to wykonać silny kontratak, który odbierze Shimurze więcej punktów zdrowia. Zagwarantuje ci to skrócenie czasu pojedynku.

Pojedynek z Shimurą zakończy się w momencie pozbawienia go wszystkich punktów zdrowia. Będziesz musiał podjąć decyzję w sprawie dalszych losów wujka głównego bohatera.
Ostateczny wybór w sprawie Shimury

Gra zaoferuje dwa warianty zachowania - możesz zabić Shimurę wciskając L2 lub oszczędzić Shimurę wciskając R2. W obu przypadkach musisz potwierdzić decyzję wciskając dodatkowo X. Niezależnie od wybranego wariantu gra zakończy się. Wyświetlone zostaną nowa cut-scenka i napisy końcowe. To już koniec finałowego głównego questu kampanii.
Nagrody za ukończenie misji: Zwiększenie legendy (xp) - większa premia, nowe barwniki.
Czy mogę grać dalej po skończeniu głównej fabuły?

Tak, Ghost of Tsushima pozwala kontynuować rozgrywkę po ukończeniu wszystkich głównych misji i to niezależnie jak zachowałeś się w sprawie Shimury.
Po wyświetleniu napisów końcowych akcja przeniesie się do nowego schronienia Jina w klasztorze Omi (Omi Monastery). Wysłuchasz rozmowy z Yuną i będziesz mógł wznowić swobodne podróżowanie po Cuszimie po to żeby zajmować się pominiętymi pobocznymi questami, czy żeby odnajdywać nowe sekrety i lokacje na mapie wyspy.
0
- Ghost of Tsushima - poradnik do gry
- Ghost of Tsushima: Opis przejścia
- Ghost of Tsushima: Solucja - wątek główny
- Ghost of Tsushima: Akt 3
- Ghost of Tsushima: Honor i popiół (Honor and Ash) solucja, opis przejścia
- Ghost of Tsushima: Wilki u bram (Wolves at the Gates) solucja, opis przejścia
- Ghost of Tsushima: Nadciągająca burza (A Gathering Storm) solucja
- Ghost of Tsushima: Serce Jito (Heart of the Jito) solucja, opis przejścia
- Ghost of Tsushima: Wiecznie błękitne niebo (Eternal Blue Sky) solucja
- Ghost of Tsushima: Opowieść Pana Shimury (The Tale of Lord Shimura) solucja
- Ghost of Tsushima: Zakończenia gry
- Ghost of Tsushima: Akt 3
- Ghost of Tsushima: Solucja - wątek główny
- Ghost of Tsushima: Opis przejścia
Komentarze czytelników
zanonimizowany1100958 Pretorianin
Podziwiam osoby, którym się uda przejść grę na 70-80% , a co dopiero na 100.
Ja najwięcej procent zdobyłem w Dying Light. Miałem dokładnie 61%. Dwa trofea zdobyłem dopiero po tym jak sprawdziłem co dokładnie trzeba zrobić.
szatanek1818 Junior
Witam,jestem tu nowy i chciałem spytać,mam aktywowane misje poboczne w Hyioshi,lecz zostala mi jedna tam<Incydent w wąwozie Hioshi jak to odblokowac?Czy Musze od razu czy z czasem sie odblokuje?Bo chce przejsc na full czy to mi nie pominie później?
Karolina0001 Junior
Proszę o pomoc
Jak kupiłam grę gdzie okładka jest z czeskimi napisami czy będę mogła włączyć w grze polski dubbing lub napisy?
Jordanek1993 Junior
Witam wszystkich mam pewien problem.. a mianowicie przeszedłem 70 procent gry i skończyły mi się zadania poboczne co robić nie pokazuje mi już nic na mapie a fabuła też skonczona
dziadekjacek18 Junior
W lokacji pola ryżowe starego Togo,tuż koło filaru Honoru, znajduje się zamknięta wrotami lokacja,na której znajdują się biało-czerwone uchwyty do liny z hakiem. W żaden sposób nie mogę się tam dostać!
Czy to w ogóle możliwe ? Lokacja wydaje się dopracowana jak na zwykłą górę. Co to jest!
FEAR_PLAY Legionista
Witam potrzebuje pomocy zrobiłem cała fabule i poboczne misję wszystko a wyspa iki się nie odblokowała co mam zrobić :( nie ma w dzienniku ani na mapie
InzynierMamon Legionista
Wypadałoby napisać, że pancerz Sarugami jest jednak krytyczny do wygrania tej walki, a nie wspomnieć w jakimś durnym dymku, szczególnie że i na filmach oraz screenach gracz miał właśnie tę zbroję - inaczej Owan nie jest możliwy do pokonania.
Lateralus Senator
Ja tego Owan-a pokonałem bez problemu w zbroi Sarugami a gram na trudnym poziomie. Choć trudniej było z tą babeczką:P
Więc co jest niemożliwe?
A zbroja na maksymalnym rozwinięciu ma super staty, moim zdaniem najlepsza zbroja do walki w zwarciu. I już gram z nią cały czas. Choć troche te symbole małpy drażnią :P
Szkoda że pancerz Sakai czy Kejni nie ma takich statystyk. Super są te dodatkowe ciosy! Walka w tej grze jest bardzo dobra.
arturs258111417202326 Junior
Jak opuścić wyspę Iki? wszystkie zadania wykonałem
KamilXX Junior
Witam,
nie mogę przejść z Iki na Toyotame,
nie umiem tam się dostać
szybka podróż jest dostępna tylko na Cuszime,
jak się tam dostać??
na wyspie mam zrobione wszystkie misje oprócz ostatniej
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
