Ghost of Tsushima: Prolog solucja, opis przejścia

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Na tej stronie poradnika do gry Ghost of Tsushima znajdziesz szczegółowy opis przejścia prologu kampanii. Jest to pierwszy główny quest gry. W trakcie zaliczania prologu trzeba trochę walczyć oraz skradać się. Czeka cię także samouczek z podstaw walk na miecze. W końcowej części prologu czeka boss Khan, aczkolwiek nie będzie to pełnoprawne starcie z bossem.

Bitwa z Mongołami

Początek gry jest bardzo liniowy - Ghost of Tsushima: Prolog solucja, opis przejścia - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Początek gry jest bardzo liniowy. Wyrusz na koniu w stronę plaży, na której przebywają Mongołowie. Możesz atakować ich nie schodząc z konia. Bohater po kilku chwilach zostanie z niego zrzucony.

Zacznij podążać pieszo za Lordem Shimurą i innymi samurajami. Możesz eliminować po drodze pojedynczych Mongołów, przy czym z większością z nich uporają się sojusznicy. Jin zostanie trafiony strzałami. Po obejrzeniu cut-scenki wciśnij X żeby spróbować zabrać katanę.

Znajdź swoją katanę

Jin obudzi się w małym obozowisku - Ghost of Tsushima: Prolog solucja, opis przejścia - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Jin obudzi się w małym obozowisku. Bohater jest chwilowo bezbronny i oznacza to, że nie możesz zostać wykryty przez Mongołów, bo w przeciwnym razie quest zakończy się niepowodzeniem. Możesz opcjonalnie obejrzeć rzeczy z obozowiska.

Wyrusz w stronę wioski i przeciśnij się między skałami. Poruszaj się w pozycji przykucniętej (wciśnij prawą gałką analogową) i nie zbliżaj się do napotykanych Mongołów. Po drodze możesz opcjonalnie zbadać ślady stóp na błocie. Wejdź do chatki i przeszukaj ją żeby zdobyć i założyć uszkodzoną zbroję (Broken Armor).

Spróbuj wyjść z chatki, a załączy się cut-scenka z pierwszego spotkania z Yuną - Ghost of Tsushima: Prolog solucja, opis przejścia - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Spróbuj wyjść z chatki, a załączy się cut-scenka z pierwszego spotkania z Yuną. Musisz podążać za Yuną i w dalszym ciągu całkowicie unikać wykrycia. Trzymaj się blisko Yuny i zatrzymuj się, jeśli wyda ci takie polecenie. Przeczołgaj się po drodze pod chatkami (wciśnij R2 żeby przejść do widoku fpp).

W obszarze z obrazka trzymaj się blisko Yuny i nie pozwól na to żeby znacznik wykrycia zmienił swój kolor z białego na żółty.

Kawałek dalej musisz po raz pierwszy wdrapać się na dach jednego z budynków (wciśnij X po wychyleniu lewej gałki w górę) - Ghost of Tsushima: Prolog solucja, opis przejścia - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Kawałek dalej musisz po raz pierwszy wdrapać się na dach jednego z budynków (wciśnij X po wychyleniu lewej gałki w górę). Przekradaj się po kolejnych dachach aż dotrzesz na piętro jednej z chatek. Możesz tu po raz pierwszy zacząć rozglądać się za zapasami (Supplies) i innym opcjonalnym lootem.

Zejdź na dół i wydostań się z budynku przez mały otwór w ścianie. Dotrzyj do kolejnego budynku, wskocz do środka przez zniszczoną okiennicę i znajdź swoją katanę.

Flashback - samouczek z walki na miecze

Będziesz sterował młodym Jinem, który pod czujnym okiem swojego wujka - Lorda Shimury - nauczy się podstaw ze staczania walk z użyciem katany - Ghost of Tsushima: Prolog solucja, opis przejścia - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Będziesz sterował młodym Jinem, który pod czujnym okiem swojego wujka - Lorda Shimury - nauczy się podstaw ze staczania walk z użyciem katany.

  1. W pierwszej części samouczka nauczysz się szybkich ciosów (Kwadrat), silnych ciosów (Trójkąt) oraz pchnięć kataną (przytrzymaj Trójkąt). Wybór opcji dialogowej po ukończeniu pierwszego treningu nie odgrywa żadnej roli.
  2. W drugiej części samouczka nauczysz się przełamywania obrony i ogłuszania (stagger) przeciwników - najpierw wciśnij Trójkąt i po tym jak Shimura zostanie "ogłuszony" wciśnij szybko Kwadrat.
  3. W trzeciej części samouczka nauczysz się blokowania ciosów (przytrzymaj L1).
  4. W czwartej części samouczka nauczysz się leczenia postaci - musisz wcisnąć dolny kierunek na krzyżaku pada i mieć wystarczająco dużo hartu ducha (resolve) żeby "sfinansować" tę operację. Po więcej szczegółów zajrzyj na osobną stronę Leczenie i hart ducha.
Po powrocie do teraźniejszości pozbądź się pojedynczego przeciwnika z chatki - Ghost of Tsushima: Prolog solucja, opis przejścia - Ghost of Tsushima - poradnik do gry
  1. W piątej części samouczka nauczysz się parowania ciosów. Musisz w tym celu wcisnąć L1 tuż przed tym jak atak dosięgnie bohatera. Wymaga to oczywiście pewnego treningu. Zaletą samouczka jest to, że w przypadku zbyt wczesnego lub zbyt późnego wciśnięcia L1 nie otrzymasz obrażeń.
  2. W szóstej części samouczka nauczysz się unikania "czerwonych ataków". Musisz jednocześnie wychylić gałkę analogową (np. w bok lub do tyłu) i wcisnąć Kółko. Po udanym uniku wciśnij Kwadrat żeby wykonać kontratak. Warto dodać, że w dalszej części gry możesz odblokować zdolność pozwalającą parować czerwone ataki.
  3. Po odbyciu wszystkich lekcji czeka cię ostatnia próba. Są to minizawody kto jako pierwszy zada pięć poprawnych ciosów. Jeśli nie chcesz ryzykować, to stosuj bloki i uniki zamiast podejmowania prób parowania ataków mistrza.

Po powrocie do teraźniejszości pozbądź się pojedynczego przeciwnika z chatki. To bardzo łatwy pojedynek, ale w razie potrzeby wykonaj poprawny unik.

Podążaj za Yuną

Wyrusz dalej za Yuną - Ghost of Tsushima: Prolog solucja, opis przejścia - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Wyrusz dalej za Yuną. Po drodze będziecie napotykali Mongołów i w tym przypadku starcia z nimi są już obowiązkowe. Wykorzystuj wiedzę pozyskaną dzięki zaliczeniu samouczka, a w szczególności unikanie i parowanie ciosów.

Kieruj się wraz z Yuną w stronę stajni gdzie do pokonania będzie jeszcze jedna grupa Mongołów. W razie odniesienia obrażeń nie zapominaj o wciskaniu dolnego kierunku na krzyżaku, by się wyleczyć.

Wybierz konia

Po walkach pogadaj z Yuną w stajni - Ghost of Tsushima: Prolog solucja, opis przejścia - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Po walkach pogadaj z Yuną w stajni. Musisz wybrać 1 z 3 koni i będzie to ostateczny wybór, tzn. wybrany koń pozostanie już z tobą do samego końca kampanii. Wierzchowce różnią się wyłącznie umaszczeniem i nie mają odmiennych statystyk. Wybranemu wierzchowcowi musisz nadać imię i decyzji tej również nie można później zmienić.

Dotrzyj do zamku z Yuną

Po wyświetleniu cut-scenki akcja przeniesie się w pobliże zamku Kaneda - Castle Kaneda - Ghost of Tsushima: Prolog solucja, opis przejścia - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Po wyświetleniu cut-scenki akcja przeniesie się w pobliże zamku Kaneda - Castle Kaneda. Zbliż się do zamku gdzie trzeba zaliczyć samouczek z inicjowania i wygrywania prowokacji - Stand-Offs:

  1. Przeciwników można wyzywać na pojedynek tylko jeśli nie zauważyli jeszcze bohatera. Musisz wcisnąć górny kierunek na krzyżaku.
  2. Po tym jak wrogowie podbiegną przytrzymaj Trójkąt.
  3. Nie puszczaj Trójkąta dopóki przeciwnik stojący przed Jinem nie rozpocznie swojego ataku. Jeśli dobrze wykonałeś akcję, to zginie on w wyniku pojedynczego cięcia kataną. Jeśli puściłeś Trójkąt w złym momencie, to Jin odniesie duże obrażenia.

W dalszej fazie gry element ten zostanie rozbudowany - niektórzy wrogowie będą symulowali wykonanie ataku, zaś Jin będzie mógł pozbyć się kilku przeciwników w serii.

Przeprawa przez zamek

Pozbądź się pozostałych Mongołów i wyrusz do kolejnych obszarów zamku - Ghost of Tsushima: Prolog solucja, opis przejścia - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Pozbądź się pozostałych Mongołów i wyrusz do kolejnych obszarów zamku. Po drodze czekają cię nowe rodzaje zagrożeń:

  1. Przeciwników z tarczami musisz wybijać z rytmu i ogłuszać (stagger) wykonywaniem silnych ataków (Trójkąt). W dalszej części gry poznasz też specjalną postawę do lepszego radzenia sobie z nimi.
  2. Musisz unikać strzał wystrzeliwanych przez łuczników. Każdy łucznik wydaje okrzyk tuż przed wypuszczeniem strzały - wciśnij Kółko żeby wykonać unik i dać się trafić. Szybka eliminacja łuczników zawsze powinna być twoim priorytetem. W dalszej fazie kampanii nauczysz się umiejętności odbijania strzał.

Na nowym moście po raz drugi do rozegrania jest prowokacja. Zadbaj ponownie o to żeby puścić Trójkąt w idealnym momencie.

Boss - Khotun Khan

Najważniejszą informacją jest to, że Khana na obecnym stadium kampanii nie możesz pokonać - Ghost of Tsushima: Prolog solucja, opis przejścia - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Najważniejszą informacją jest to, że Khana na obecnym stadium kampanii nie możesz pokonać. Nie czeka cię więc żaden pełnoprawny pojedynek z przywódcą mongolskiej armii. Możesz co najwyżej spróbować go trochę przedłużyć.

Khan będzie blokował twoje ciosy oraz wyprowadzał własne "czerwone ataki", których unikanie jest bardzo problematyczne nawet polegając na opcji uniku. Walka ta ma jedno zakończenie - Jin przegra ją i spadnie z mostu.

Załączy się kolejny flashback. Ta sekwencja nie posiada żadnych elementów walki. Musisz po prostu wziąć udział w ceremonii pogrzebowej sterując młodym Jinem.

Schowaj się w trawie

Po tym jak powrócisz do sterowania dorosłym Jinem zacznij podążać za podmuchami wiatru - Ghost of Tsushima: Prolog solucja, opis przejścia - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Po tym jak powrócisz do sterowania dorosłym Jinem zacznij podążać za podmuchami wiatru. "Doprowadzą cię" one do ukrywającej się w lesie Yuny. Kucnij w wysokiej trawie żeby uniknąć wykrycia przez mongolski patrol.

Po tym jak wrogowie oddalą się wciśnij lewy kierunek na krzyżaku żeby przywołać swojego konia. Po zaliczeniu krótkiej przejażdżki i dotarciu na dużą polanę quest zakończy się.

Nagrody za ukończenie misji: Odblokowanie mapy świata (będą na niej widoczne m.in. nowe główne questy), odblokowanie głównego zadania Kodeks wojownika, odblokowanie głównego zadania Opowieść Senseia Ishikawy.

Podobało się?

0

Ghost of Tsushima

17 lipca 2020

PlayStation
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2020-10-07
21:58

zanonimizowany1100958 Pretorianin

Podziwiam osoby, którym się uda przejść grę na 70-80% , a co dopiero na 100.
Ja najwięcej procent zdobyłem w Dying Light. Miałem dokładnie 61%. Dwa trofea zdobyłem dopiero po tym jak sprawdziłem co dokładnie trzeba zrobić.

Komentarz: zanonimizowany1100958
2021-01-21
13:22

szatanek1818 Junior

Witam,jestem tu nowy i chciałem spytać,mam aktywowane misje poboczne w Hyioshi,lecz zostala mi jedna tam<Incydent w wąwozie Hioshi jak to odblokowac?Czy Musze od razu czy z czasem sie odblokuje?Bo chce przejsc na full czy to mi nie pominie później?

Komentarz: szatanek1818
2021-02-23
15:15

Karolina0001 Junior

Proszę o pomoc
Jak kupiłam grę gdzie okładka jest z czeskimi napisami czy będę mogła włączyć w grze polski dubbing lub napisy?

Komentarz: Karolina0001
2021-12-12
14:59

Jordanek1993 Junior

Witam wszystkich mam pewien problem.. a mianowicie przeszedłem 70 procent gry i skończyły mi się zadania poboczne co robić nie pokazuje mi już nic na mapie a fabuła też skonczona

Komentarz: Jordanek1993
2022-01-16
18:27

dziadekjacek18 Junior

W lokacji pola ryżowe starego Togo,tuż koło filaru Honoru, znajduje się zamknięta wrotami lokacja,na której znajdują się biało-czerwone uchwyty do liny z hakiem. W żaden sposób nie mogę się tam dostać!
Czy to w ogóle możliwe ? Lokacja wydaje się dopracowana jak na zwykłą górę. Co to jest!

Komentarz: dziadekjacek18
2022-01-31
19:08

FEAR_PLAY Legionista

Witam potrzebuje pomocy zrobiłem cała fabule i poboczne misję wszystko a wyspa iki się nie odblokowała co mam zrobić :( nie ma w dzienniku ani na mapie

Komentarz: FEAR_PLAY
2024-06-01
22:58

InzynierMamon Legionista

InzynierMamon

Wypadałoby napisać, że pancerz Sarugami jest jednak krytyczny do wygrania tej walki, a nie wspomnieć w jakimś durnym dymku, szczególnie że i na filmach oraz screenach gracz miał właśnie tę zbroję - inaczej Owan nie jest możliwy do pokonania.

Komentarz: InzynierMamon
2024-06-03
01:32

Lateralus Senator

Lateralus

Ja tego Owan-a pokonałem bez problemu w zbroi Sarugami a gram na trudnym poziomie. Choć trudniej było z tą babeczką:P
Więc co jest niemożliwe?
A zbroja na maksymalnym rozwinięciu ma super staty, moim zdaniem najlepsza zbroja do walki w zwarciu. I już gram z nią cały czas. Choć troche te symbole małpy drażnią :P
Szkoda że pancerz Sakai czy Kejni nie ma takich statystyk. Super są te dodatkowe ciosy! Walka w tej grze jest bardzo dobra.

Komentarz: Lateralus
2024-06-27
07:15

arturs258111417202326 Junior

Jak opuścić wyspę Iki? wszystkie zadania wykonałem

Komentarz: arturs258111417202326
2025-01-27
07:27

KamilXX Junior

Witam,
nie mogę przejść z Iki na Toyotame,
nie umiem tam się dostać
szybka podróż jest dostępna tylko na Cuszime,
jak się tam dostać??
na wyspie mam zrobione wszystkie misje oprócz ostatniej

Komentarz: KamilXX

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl