Ghost of Tsushima: Sekiro - czy to podobna gra?
Aktualizacja:
Ta strona poradnika odpowiada na dość nietypowe pytanie - czy gry Ghost of Tsushima oraz Sekiro: Shadows of Die Twice są podobne do siebie? Dowiesz się o najważniejszych podobieństwach i różnicach i o tym czy gra studia Sucker Punch ma szanse przypaść do gustu fanom Sekiro.

- Ghost of Tsushima jest grą znacznie prostszą od Sekiro: Shadows Die Twice. Nawet jeśli wybierzesz wysoki poziom trudności nie będziesz musiał spodziewać się regularnych zgonów ani tego, że gra wymusi na tobie perfekcyjne opanowanie mechanik walki. W Ghost of Tsushima w wielu misjach i lokacjach można się ponadto skradać. W Sekiro eliminowanie przeciwników z ukryciu odbiegało się w znacznie mniejszym zakresie.
- Ghost of Tsushima nie posiada dużej liczby obowiązkowych bossów. W trakcie zaliczania głównej fabuły spotkasz ich jedynie trzech, przy czym z jednym z bossów walczy się dwa razy. Konfrontacje z bossami i mini-bossami są częstsze w przypadku ogrywania opcjonalnej zawartości, ale nawet wtedy żadne ze starć nie zaskoczy cię niczym specjalnym. Jest to dobra informacja jeśli częste wymuszone walki z bossami były dla ciebie męczące w Sekiro.
- W Ghost of Tsushima tak samo jak w Sekiro ważnym elementem systemu walki jest parowanie ciosów i dążenie do tego żeby parowania były perfekcyjne. Gra nie jest na szczęście aż tak bezlitosna jak Sekiro i nie blokuje dalszych postępów dopóki nie opanujesz w dużym stopniu systemu walki. Atakowanie wrogów bronią białą jest ponadto tylko jedną z opcji w Ghost of Tsushima. Możesz też m.in. polegać na łuku, nożykach kunai czy bombach.
- W Ghost of Tsushima można do woli zmieniać trudności, zaś w Sekiro tego typu opcja nie była w ogóle dostępna. Co więcej żaden z poziomów trudności nie jest powiązany z trofeami, a więc nie musisz obawiać się utraty szansy odblokowania platynowego trofeum.
- W Ghost of Tsushima nie ma żadnej kary za śmierć. Po ewentualnym zgonie bohatera powrócisz po prostu do ostatniego checkpointu. Punkty kontrolne są tworzone przez grę bardzo często i możesz też tworzyć manualne zapisy.

- W Ghost of Tsushima i w Sekiro można korzystać z liny z hakiem, przy czym w grze Sony gadżet ten używany jest wyłącznie na potrzeby eksploracji świata gry i chwytania się oddalonych zaczepów pomocnych np. przy wspinaczce. Liny z hakiem nie można używać w Ghost of Tsushima na przeciwnikach.
- Ghost of Tsushima w przeciwieństwie do Sekiro ma w pełni otwarty świat. Obie gry kładą jednak duży nacisk na opcjonalną eksplorację badanych lokacji. W Ghost of Tsushima pozwala ona na odnajdywanie licznych skarbów czy unikalnych lokacji.
- W Ghost of Tsushima nie spotyka się żadnych potworów i nie ma też żadnych wątków nadprzyrodzonych. Gra mocno bazuje na prawdziwych wydarzeniach historycznych, choć nie dąży do ich idealnego odtworzenia. Priorytetem dla autorów było napisanie ciekawej fabuły i przygotowanie wciągającego gameplayu.
- Ghost of Tsushima jest grą znacznie prostszą od Sekiro: Shadows Die Twice. Nawet jeśli wybierzesz wysoki poziom trudności nie będziesz musiał spodziewać się regularnych zgonów ani tego, że gra wymusi na tobie perfekcyjne opanowanie mechanik walki. W Ghost of Tsushima w wielu misjach i lokacjach można się ponadto skradać. W Sekiro eliminowanie przeciwników z ukryciu odbiegało się w znacznie mniejszym zakresie.
- Ghost of Tsushima nie posiada dużej liczby obowiązkowych bossów. W trakcie zaliczania głównej fabuły spotkasz ich jedynie trzech, przy czym z jednym z bossów walczy się dwa razy. Konfrontacje z bossami i mini-bossami są częstsze w przypadku ogrywania opcjonalnej zawartości, ale nawet wtedy żadne ze starć nie zaskoczy cię niczym specjalnym. Jest to dobra informacja jeśli częste wymuszone walki z bossami były dla ciebie męczące w Sekiro.
- W Ghost of Tsushima tak samo jak w Sekiro ważnym elementem systemu walki jest parowanie ciosów i dążenie do tego żeby parowania były perfekcyjne. Gra nie jest na szczęście aż tak bezlitosna jak Sekiro i nie blokuje dalszych postępów dopóki nie opanujesz w dużym stopniu systemu walki. Atakowanie wrogów bronią białą jest ponadto tylko jedną z opcji w Ghost of Tsushima. Możesz też m.in. polegać na łuku, nożykach kunai czy bombach.
- W Ghost of Tsushima można do woli zmieniać trudności, zaś w Sekiro tego typu opcja nie była w ogóle dostępna. Co więcej żaden z poziomów trudności nie jest powiązany z trofeami, a więc nie musisz obawiać się utraty szansy odblokowania platynowego trofeum.
- W Ghost of Tsushima nie ma żadnej kary za śmierć. Po ewentualnym zgonie bohatera powrócisz po prostu do ostatniego checkpointu. Punkty kontrolne są tworzone przez grę bardzo często i możesz też tworzyć manualne zapisy.
0
- Ghost of Tsushima - poradnik do gry
- Ghost of Tsushima: Poradnik do gry
- Ghost of Tsushima: Aneks
- Ghost of Tsushima: Sterowanie PS4
- Ghost of Tsushima: Wersje gry
- Ghost of Tsushima: Wymagania sprzętowe PS4
- Ghost of Tsushima: Polska wersja, dubbing
- Ghost of Tsushima: Długość gry - ile zajmie jej przejście?
- Ghost of Tsushima: Sekiro - czy to podobna gra?
- Ghost of Tsushima: Dodatek Iki Island, edycja Director's Cut
- Ghost of Tsushima: Aneks
- Ghost of Tsushima: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany1100958 Pretorianin
Podziwiam osoby, którym się uda przejść grę na 70-80% , a co dopiero na 100.
Ja najwięcej procent zdobyłem w Dying Light. Miałem dokładnie 61%. Dwa trofea zdobyłem dopiero po tym jak sprawdziłem co dokładnie trzeba zrobić.
szatanek1818 Junior
Witam,jestem tu nowy i chciałem spytać,mam aktywowane misje poboczne w Hyioshi,lecz zostala mi jedna tam<Incydent w wąwozie Hioshi jak to odblokowac?Czy Musze od razu czy z czasem sie odblokuje?Bo chce przejsc na full czy to mi nie pominie później?
Karolina0001 Junior
Proszę o pomoc
Jak kupiłam grę gdzie okładka jest z czeskimi napisami czy będę mogła włączyć w grze polski dubbing lub napisy?
Jordanek1993 Junior
Witam wszystkich mam pewien problem.. a mianowicie przeszedłem 70 procent gry i skończyły mi się zadania poboczne co robić nie pokazuje mi już nic na mapie a fabuła też skonczona
dziadekjacek18 Junior
W lokacji pola ryżowe starego Togo,tuż koło filaru Honoru, znajduje się zamknięta wrotami lokacja,na której znajdują się biało-czerwone uchwyty do liny z hakiem. W żaden sposób nie mogę się tam dostać!
Czy to w ogóle możliwe ? Lokacja wydaje się dopracowana jak na zwykłą górę. Co to jest!
FEAR_PLAY Legionista
Witam potrzebuje pomocy zrobiłem cała fabule i poboczne misję wszystko a wyspa iki się nie odblokowała co mam zrobić :( nie ma w dzienniku ani na mapie
InzynierMamon Legionista
Wypadałoby napisać, że pancerz Sarugami jest jednak krytyczny do wygrania tej walki, a nie wspomnieć w jakimś durnym dymku, szczególnie że i na filmach oraz screenach gracz miał właśnie tę zbroję - inaczej Owan nie jest możliwy do pokonania.
Lateralus Senator
Ja tego Owan-a pokonałem bez problemu w zbroi Sarugami a gram na trudnym poziomie. Choć trudniej było z tą babeczką:P
Więc co jest niemożliwe?
A zbroja na maksymalnym rozwinięciu ma super staty, moim zdaniem najlepsza zbroja do walki w zwarciu. I już gram z nią cały czas. Choć troche te symbole małpy drażnią :P
Szkoda że pancerz Sakai czy Kejni nie ma takich statystyk. Super są te dodatkowe ciosy! Walka w tej grze jest bardzo dobra.
arturs258111417202326 Junior
Jak opuścić wyspę Iki? wszystkie zadania wykonałem
KamilXX Junior
Witam,
nie mogę przejść z Iki na Toyotame,
nie umiem tam się dostać
szybka podróż jest dostępna tylko na Cuszime,
jak się tam dostać??
na wyspie mam zrobione wszystkie misje oprócz ostatniej
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
