Ghost of Tsushima: Duch Yarikawy (The Ghost of Yarikawa) solucja, opis przejścia
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Ghost of Tsushima znajdziesz szczegółowy opis przejścia głównego zadania Duch Yarikawy. Motywem przewodnim tego zadania jest obrona Twierdzy Yarikawa przed Mongołami. Nasza solucja podpowiada m.in. jak odeprzeć ataki na twierdzę, jak sabotować katapulty oraz jak pokonać głównego bossa tego zadania - Generała Temuge.
- Spotkaj się z Yuną na szczycie baszty
- Broń głównej bramy
- Broń północnej bramy
- Dotrzyj do machin oblężniczych Mongołów
- Sabotuj machiny oblężnicze Mongołów
- Powróć do Twierdzy Yarikawa
- Dotrzyj do baszty
- Walka z bossem - Generał Temuge
- Wypędź Mongołów z Twierdzy Yarikawa
Spotkaj się z Yuną na szczycie baszty

Zadanie to dodane zostanie do dziennika Jina po tym jak ukończysz główny quest Tchórz Yarikawy, czyli po tym jak zaskoczysz mongolski konwój.
Powróć do Twierdzy Yarikawa i odszukaj w niej Takę. Skieruj się następnie w stronę baszty. Skorzystaj z drabin żeby dotrzeć na najwyższe piętro budynku. Załączy się cut-scenka ze spotkania z Yuną.
Broń głównej bramy

Po tym jak rozpocznie się atak Mongołów upewnij się, że dysponujesz jednym z pancerzy dobrze sprawdzających się w walkach w zwarciu. Wyrusz w stronę głównej bramy. Zaczną się tu wkrótce pojawiać Mongołowie.
W trakcie walk pamiętaj przede wszystkim o unikaniu czerwonych ataków. Dobrym pomysłem jest też atakowanie z boku lub od tyłu tych Mongołów, którzy walczą z sojusznikami. Pozwoli ci to znacznie łatwiej osłabiać lub zabijać przeciwników. W szczególności pilnuj się podczas atakowania wrogów z tarczami mogących podpalać swoją broń białą. Wykonuj perfekcyjne uniki oraz pomagaj sobie nożykami kunai czy odpowiednią postawą do wystawiania ich na ataki bohatera.
Broń północnej bramy

Północna brama jest niedaleko miejsca, w którym stoczyłeś pierwszą bitwę i pojawią się tam kolejni Mongołowie.
W pierwszej kolejności postaraj się rozprawić ze wszystkimi okolicznymi łucznikami. To ważne, bo mogą strzelać seriami oraz posyłać płonące strzały. Jeśli masz już odblokowany styl księżyca, to wybieraj go podczas atakowania większych przeciwników. Musisz walczyć do momentu wyświetlenia cut-scenki pokazującej uciekających Mongołów. To niestety nie koniec walk, bo mongolska armia zacznie używać katapult.
Dotrzyj do machin oblężniczych Mongołów

Katapulty Mongołów są na wzgórzu sąsiadującym z twierdzą. Dosyć przydatną informacją jest to, że w drodze do machin oblężniczych możesz skradać się (zmień w razie potrzeby pancerz bohatera). Możesz dzięki temu unikać niektórych walk oraz po cichu rozprawiać się z napotykanymi pojedynczymi Mongołami. Jeśli czujesz się pewnie, to nie musisz jednak działać z ukrycia.
Na wzgórze możesz dotrzeć wybierając główną ścieżkę lub decydując się na wspinaczkę po skałach. Pomagaj sobie na bieżąco skupionym słyszeniem żeby nie zostać nagle zaskoczonym przez jakiegoś przeciwnika.
Sabotuj machiny oblężnicze Mongołów

Sabotaż katapult Mongołów nie jest skomplikowany - wystarczy dotrzeć do każdej z machin oblężniczych, ustawić się w odpowiednim miejscu i wcisnąć R2.
W zrealizowaniu opisywanego celu misji będą oczywiście przeszkadzali przeciwnicy rozstawieni w pobliżu katapult. Ponownie najbardziej uważaj na łuczników oraz na większych Mongołów, których pokonuj z pomocą m.in. postawy księżyca i nożyków kunai.
Powróć do Twierdzy Yarikawa

Musisz powrócić do Twierdzy Yarikawa żeby pomóc w eliminowaniu kolejnych Mongołów. Możesz wyruszyć w stronę dowolnego z wejść do twierdzy.
Staczanie walk z napotykanymi podczas schodzenia ze wzgórza Mongołami jest całkowicie opcjonalne. Możesz ich zabijać lub po prostu im uciekać i skupić się jedynie na głównym celu misji. Grupa wrogów na pewno będzie zmierzała w stronę wzgórza ze zniszczonymi katapultami. Schowaj się w trawie lub wybierz zeskakiwanie po skalnych półkach jeśli nie chcesz z nimi walczyć.
Dotrzyj do baszty

Po wejściu na teren twierdzy musisz kierować się w stronę wzgórza z basztą. Po drodze będziesz napotykał kolejnych wrogów i także te walki są opcjonalne. Jeśli chcesz zabijać Mongołów, to wykorzystuj to, że będą zwróceni w stronę baszty. Pozwala to łatwo zakradać się do nich od tyłu i wykonywać ciche egzekucje.
Zanim otworzysz nową bramę wylecz bohatera i załóż dobrą zbroję do walki w zwarciu, np. zbroję samurajskiego klanu albo zbroję klanu Sakaiów. Powodem takiego zachowania jest konieczność stoczenia pojedynku z bossem.
Walka z bossem - Generał Temuge

Generał Temuge to obowiązkowy boss i pojedynek z nim załączy się po dotarciiu w pobliże schodów prowadzących w stronę baszty. Inni Mongołowie nie będą ingerowali w przebieg pojedynku. W trakcie rozgrywania walki z bossem dozwolone jest używanie jedynie katany oraz ataków wręcz. Nie możesz polegać na łuku, kunai, bombach czy dmuchawce.

Od razu po załączeniu się pojedynku wybierz postawę wody, czyli taką, która najlepiej sprawdza się podczas walk z przeciwnikami używającymi tarcz.
Generał jest silniejszą "odmianą" tych przeciwników z tarczami, którzy są w stanie podpalać swoją broń białą. Musisz idealnie wykonywać uniki lub uskoki dla wszystkich zamachnięć tą bronią w wykonaniu bossa. W przypadku pomyślnego ataku ze strony przeciwnika Jin zostanie podpalony. Szybko wciśnij wtedy 2x Kółko po to żeby przeturlać się i ugasić płomienie oraz zatrzymać spadek punktów zdrowia.

Sama walka z Generałem Temuge nie jest przesadnie skomplikowana. Wykonuj 2 lub 3 uniki dla czerwonych ataków bossa. Są one stosunkowo powolne i nie powinieneś mieć dużych problemów z wciśnięciem Kółka w odpowiednim momencie.

Po każdej udanej serii uników szukaj okazji do zaatakowania bossa. Staraj się w tym przypadku wykorzystywać postawę wody, a więc wciskaj lub przytrzymuj Trójkąt. Nie przejmuj się jeśli pojedynczy tego typu kontratak jeszcze nic nie zdziała, bo i tak uda ci się trochę przybliżyć do przełamania obrony generała. Po tym jak kilka razy pod rząd poprawnie wykonasz tę sekwencję boss na chwilę odsłoni się i będziesz mógł zacząć odbierać mu punkty zdrowia.

W szybszym wygraniu tej bitwy mogą ci pomóc:
- Parowania w ostatnin momencie oparciu o umiejętność Perfekcyjne parowanie.
- Uniki w ostatnim momencie w oparciu o umiejętność Perfekcyjny unik.
Poprawnie wykonane perfekcyjne parowanie lub perfekcyjny unik możesz rozpoznać po tym, że na krótką chwilę załączy się spowolnienie czasu. Wykonaj wtedy szybko atak, który będzie znacznie silniejszy od standardowych.

Po tym jak pokonasz bossa trzeba wcisnąć Kwadrat żeby dokonać na nim egzekucji. Jin zamorduje w bardzo brutalny sposób pokonanego generała i odblokujesz postawę ducha (Ghost Stance).
Wypędź Mongołów z Twierdzy Yarikawa

Od razu załączy się samouczek z korzystania z postawy ducha:
- "Naładowaną" postawę ducha aktywuje się wciskając L3+R3. Jin wywołuje przerażenie w szeregach wroga i jest w stanie bardzo łatwo zabić kilku okolicznych przeciwników. Wrogowie nie będą mogli odpowiedzieć na ataki ani ich zablokować.
- Pierwszą metodą naładowania paska ducha jest zabijanie wrogich liderów.
- Drugą metodą naładowania paska ducha jest zabijanie zwykłych przeciwników nie odnosząc jednocześnie żadnych obrażeń. Po kilku zabójstwach pod rząd postawa będzie dostępna. Warto zaznaczyć, że do pomyślnych zabójstw zaliczane są także ciche i zakładające wykorzystywanie łuku oraz innych gadżetów.

Po tym jak zabijesz kilku pierwszych Mongołów dzięki aktywacji postawy ducha reszta przeciwników rzuci się do ucieczki. Wyruszenie w pościg za nimi nie jest obowiązkowe, choć będziesz mógł w ten sposób dokonać kilku kolejnych "łatwych" zabójstw. Po wygranej bitwie obejrzyj cut-scenkę kończącą quest.
Nagrody za ukończenie misji: Zwiększenie legendy (xp) - większa premia, odblokowanie opcji korzystania z postawy ducha, odblokowanie głównego zadania Krwawy sąd.
0
- Ghost of Tsushima - poradnik do gry
- Ghost of Tsushima: Opis przejścia
- Ghost of Tsushima: Solucja - wątek główny
- Ghost of Tsushima: Akt 2
- Ghost of Tsushima: Nowy horyzont (A New Horizon) solucja, opis przejścia
- Ghost of Tsushima: Wiadomość w płomieniach (A Message in Fire) solucja
- Ghost of Tsushima: Mury Yarikawy (The Walls of Yarikawa) solucja, opis przejścia
- Ghost of Tsushima: Tchórz Yarikawy (The Coward of Yarikawa) solucja
- Ghost of Tsushima: Duchy przeszłości (Ghosts from the Past) solucja
- Ghost of Tsushima: Duch Yarikawy (The Ghost of Yarikawa) solucja, opis przejścia
- Ghost of Tsushima: Krwawy sąd (A Reckoning in Blood) solucja, opis przejścia
- Ghost of Tsushima: Losy Cuszimy (The Fate of Tsushima) solucja, opis przejścia
- Ghost of Tsushima: Z ciemności (From the Darkness) solucja, opis przejścia
- Ghost of Tsushima: Akt 2
- Ghost of Tsushima: Solucja - wątek główny
- Ghost of Tsushima: Opis przejścia
Komentarze czytelników
zanonimizowany1100958 Pretorianin
Podziwiam osoby, którym się uda przejść grę na 70-80% , a co dopiero na 100.
Ja najwięcej procent zdobyłem w Dying Light. Miałem dokładnie 61%. Dwa trofea zdobyłem dopiero po tym jak sprawdziłem co dokładnie trzeba zrobić.
szatanek1818 Junior
Witam,jestem tu nowy i chciałem spytać,mam aktywowane misje poboczne w Hyioshi,lecz zostala mi jedna tam<Incydent w wąwozie Hioshi jak to odblokowac?Czy Musze od razu czy z czasem sie odblokuje?Bo chce przejsc na full czy to mi nie pominie później?
Karolina0001 Junior
Proszę o pomoc
Jak kupiłam grę gdzie okładka jest z czeskimi napisami czy będę mogła włączyć w grze polski dubbing lub napisy?
Jordanek1993 Junior
Witam wszystkich mam pewien problem.. a mianowicie przeszedłem 70 procent gry i skończyły mi się zadania poboczne co robić nie pokazuje mi już nic na mapie a fabuła też skonczona
dziadekjacek18 Junior
W lokacji pola ryżowe starego Togo,tuż koło filaru Honoru, znajduje się zamknięta wrotami lokacja,na której znajdują się biało-czerwone uchwyty do liny z hakiem. W żaden sposób nie mogę się tam dostać!
Czy to w ogóle możliwe ? Lokacja wydaje się dopracowana jak na zwykłą górę. Co to jest!
FEAR_PLAY Legionista
Witam potrzebuje pomocy zrobiłem cała fabule i poboczne misję wszystko a wyspa iki się nie odblokowała co mam zrobić :( nie ma w dzienniku ani na mapie
InzynierMamon Legionista
Wypadałoby napisać, że pancerz Sarugami jest jednak krytyczny do wygrania tej walki, a nie wspomnieć w jakimś durnym dymku, szczególnie że i na filmach oraz screenach gracz miał właśnie tę zbroję - inaczej Owan nie jest możliwy do pokonania.
Lateralus Senator
Ja tego Owan-a pokonałem bez problemu w zbroi Sarugami a gram na trudnym poziomie. Choć trudniej było z tą babeczką:P
Więc co jest niemożliwe?
A zbroja na maksymalnym rozwinięciu ma super staty, moim zdaniem najlepsza zbroja do walki w zwarciu. I już gram z nią cały czas. Choć troche te symbole małpy drażnią :P
Szkoda że pancerz Sakai czy Kejni nie ma takich statystyk. Super są te dodatkowe ciosy! Walka w tej grze jest bardzo dobra.
arturs258111417202326 Junior
Jak opuścić wyspę Iki? wszystkie zadania wykonałem
KamilXX Junior
Witam,
nie mogę przejść z Iki na Toyotame,
nie umiem tam się dostać
szybka podróż jest dostępna tylko na Cuszime,
jak się tam dostać??
na wyspie mam zrobione wszystkie misje oprócz ostatniej
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
