Ghost of Tsushima: Cień samuraja (Shadow of the Samurai) solucja, opis przejścia
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Ghost of Tsushima znajdziesz szczegółowy opis przejścia głównego zadania Cień samuraja. To długi quest, który opisujemy krok po kroku. Nasza solucja podpowiada jak zainfiltrować zamek Kaneda pozostając niewykrytym, jak pokonać głównego bossa tego questu, gdzie przebywa Lord Shimura i jak przejąć kontrolę nad zamkiem.
- Spotkaj się z Yuną w kuźni
- Wdrap się po klifie i zinfiltruj Zamek Kaneda
- Znajdź alarm Mongołów
- Pokonaj Mongołów bez wszczynania alarmu
- Dotrzyj na górny dziedziniec
- Pokonaj Mongołów pilnujących mostu
- Znajdź sposób na ominięcie zamkniętej bramy
- Pokonaj mongolskich strażników
- Dotrzyj na główny dziedziniec
- Walka z bossem
- Wejdź do baszty żeby uratować Lorda Shimurę
- Dotrzyj na najwyższe piętro
- Pokonaj Mongołów
Spotkaj się z Yuną w kuźni

Zadaniem tym możesz zająć się po ukończeniu głównego questu Żelazny hak. Musisz następnie spotkać się z Yuno w kuźni Komatsu Forge. Po odbytej rozmowie akcja przeniesie się w pobliże zamku Kaneda. Możesz opcjonalnie porozmawiać z sojusznikami z okolicy - Panią Masako, Ishikawą, Kenjim i Taką. Na koniec powróć do Yuny żeby rozpocząć atak na zamek.
Uwaga - Jest to finałowy quest pierwszego aktu kampanii, którego nadrzędnym celem jest zajęcie się uwolnieniem Lorda Shimury. Nie musisz wcześniej zamykać wszystkich spraw w regionie Izuhara. Po tym jak zaliczysz opisywane zadanie będziesz mógł powracać do pierwszego regionu Cuszimy i zajmować się w dalszym ciągu pominiętymi pobocznymi questami, opcjonalnymi aktywnościami i poszukiwaniami znajdziek.
Wdrap się po klifie i zinfiltruj Zamek Kaneda

Wyrusz w stronę klifu sąsiadującego z zamkiem i rozpocznij wspinaczkę. Musisz wspiąć się na dużą gałąź z powyższego obrazka, wykonać skok w stronę widocznego w oddali interaktywnego zaczepu i złapać się go liną z hakiem (wciśnij R2 w locie). Pozwoli ci to dotrzeć do górnej ścieżki biegnącej wzdłuż palisady. Znajdź dziurę w palisadzie i przeciśnij się przez nią.
Znajdź alarm Mongołów

W tej części misji nie możesz doprowadzić do wszczęcia alarmu, bo będzie to oznaczało zawalenie całej misji. W okolicy nie przebywa na szczęście wielu przeciwników i dodatkowo część z nich udała się na odpoczynek (możesz ich dzięki temu łatwo zabijać). Pamiętaj o używaniu skupionego słuszenia żeby nikogo nie przegapić.
Pierwszy obszar patroluje dwóch Mongołów. Najlepiej jest zaczekać aż się rozejdą i każdego z nich zajść od tyłu i po cichu wyeliminować. W okolicy jest też pierwszy śpiący wartownik - możesz zabić go we śnie.

Zainteresuj się budynkiem po prawej stronie, przy czym uważaj na Mongoła patrolującego jego wnętrze. Zinfiltruj budynek i zabij wartownika, gdy będzie spoglądał lub szedł w inną stronę. Jest tu też drugi śpiący przeciwnik - zabij go.
Alarm uda ci się zlokalizować po dotarciu do pokazanej na obrazku okiennicy. Przeskoczenie przez nią pozwoli Jinowi dotrzeć na nieco większy plac.
Pokonaj Mongołów bez wszczynania alarmu

Zabezpieczenie placu jest proste, gdyż powinien on być pilnowany przez zaledwie dwóch Mongołów. Zaczekaj aż przeciwnicy oddalą się od siebie, zakradnij się od tyłu do pierwszego z nich i wykonaj cichą egzekucję. W identyczny sposób zachowaj się z drugim z wartowników.
W zamku pojawią się sojusznicy i od tego momentu skradanie się nie będzie obowiązkowe.
Dotrzyj na górny dziedziniec

Na górny dziedziniec prowadzi szeroka ścieżka. Musisz pozbyć się przebywających na nim Mongołów. Gra nie wymusza skradania się, ale z jego pomocą powinieneś być w stanie zaskoczyć co najmniej jednego z Mongołów - dobrym pomysłem jest wykonanie ataku z zaskoczenia na jednym z silniejszych przeciwników.
Po zabezpieczeniu górnego dziedzińca porozmawiaj z Panią Masako.
Pokonaj Mongołów pilnujących mostu

Wyrusz w stronę mostu gdzie masz spotkać się z Yuną. Do rozegrania jest nowa bitwa z Mongołami, w trakcie której rozglądaj się za łucznikami, zwłaszcza że co najmniej jeden z nich może okupować wyższe mury.
Po wygranej bitwie przejdź po moście - dotrzecie do zamkniętej bramy prowadzącej do kolejnej części zamku.
Znajdź sposób na ominięcie zamkniętej bramy

Zainteresuj się obszarem na prawo od zamkniętej bramy. W pokazanym na obrazku miejscu możesz doskoczyć do jednej z krawędzi i zacząć opuszczać się. Celem tego działania jest dotarcie do górskiej ścieżki biegnącej pod mostem.

Przeskocz na pierwszą drewnianą podporę, następnie na drugą i wykonaj skok połączony z wciśnięciem R2 i złapaniem się zaczepu z użyciem liny z hakiem. Kontynuuj wspinaczkę zakładającą ponowne używanie haka.

Po tym jak znajdziesz się na lewo od zamkniętej bramy Jin zlokalizuje dziurę w palisadzie. Skieruj się w stronę bramy. Musisz zabić pojedynczego przeciwnika (najlepiej atakiem z zaskoczenia) i otworzyć bramę żeby odblokować przejście dla Yuny.
Pokonaj mongolskich strażników

Wyrusz wraz z Yuną w stronę mijanego przed chwilą kolejnego dziedzińca. Możesz się tu zachować w podobny sposób, a więc warto zaatakować z zaskoczenia przynajmniej jednego z wrogów. Dobrze gdyby był to lider, dzięki czemu skrytobójczy atak bardzo go osłabi i rozprawienie się z nim w bezpośredniej walce będzie znacznie łatwiejsze.
W trakcie walk uważaj na przeciwnika rzucającego bombami oślepiającymi. Oddalaj się szybko od miejsc, w których będą one lądowały. W dalszej części zamku spotkasz również pierwszego łucznika strzelającego ognistymi strzałami. Jeśli zostaniesz trafiony taką strzałą, to Jin zacznie płonąć i stopniowo tracić punkty życia. Wykonaj wtedy przewrót wciskając 2x Kółko. We wszystkich kolejnych bitwach staraj się traktować eliminowanie tego typu łuczników priorytetowo.
Dotrzyj na główny dziedziniec

Kolejna ścieżka prowadzi w stronę głównego dziedzińca. Nowa brama również będzie zamknięta i w związku z tym musisz znaleźć dziurę w palisadzie.
Zanim przeciśniesz się przez dziurę załóż samurajską zbroję i wylecz bohatera, a to dlatego, że czeka cię dość wymagający pojedynek z bossem.
Walka z bossem

Głównym bossem tego questu jest zdrajca Ryuzo. Musisz go pokonać w walce na katany. Nie możesz korzystać z innych broni ani z gadżetów.

Ryuzo może wyprowadzać standardowe ataki kataną, przy czym najbardziej problematyczne są jego czerwone i niebieskie ataki.
Czerwonych ataków musisz unikać, najlepiej polegając na unikach. Boss stosuje kilka wariacji tych ataków, przy czym największe kłopoty sprawia seria 2 ataków, do których dochodzi po tym jak Ryuzo schowa na chwilę katanę (przykład takiej sytuacji pokazuje obrazek). Nie wciśnij przycisku uniku (Kółka) bardzo szybko dwa razy po sobie, tylko w pewnym odstępie. Tylko wtedy uda ci się bezbłędnie uniknąć obu ataków i nie odnieść obrażeń.

Niebieskie ataki bossa można parować, ale tylko jeśli zakupiłeś umiejętność Nieustępliwe parowanie miecza (Unyielding Sword Parry) z drzewka Parowanie (Delection). W przypadku braku tej umiejętności musiałbyś całkowicie unikać niebieskich ataków razem z czerwonymi.
Ryuzo "odpala" swoje niebieskie ataki na kilka sposobów, przy czym najbardziej niebezpieczny jest wariant użycia niebieskiego ataku tuż po jednym z czerwonych. Musisz być gotowy do sparowania ciosu po wykonanym uniku na potrzeby czerwonego ataku.

Bossa możesz osłabiać seriami 2-3 ciosów kataną wyprowadzanymi po uniknięciu lub sparowaniu jego ataków.
Największe obrażenia pozwalają zadawać perfekcyjne parowania. Musisz mieć w tym celu odblokowaną umiejętność Perfekcyjne parowanie (Perfect Parry) oraz wcisnąć L1 w ostatnim możliwym momencie. Jest to oczywiście bardzo ryzykowne, gdyż spóźnienie się z parowaniem będzie oznaczało odniesienie dużych obrażeń.

Jeśli straciłeś dużo punktów zdrowia to oddalaj się od bossa i aktywuj opcję leczenia (dolny kierunek na krzyżaku).
Pomimo pokonania Ryuzo nie uda ci się go zabić, gdyż zdrajca ucieknie z "areny", na której stoczyłeś pojedynek. Zdobędziesz natomiast pozostawiony przez niego słomiany kapelusz (jest to przedmiot o charakterze kosmetycznym).
Wejdź do baszty żeby uratować Lorda Shimurę

Musisz przystąpić do nowych walk tuż po tym jak Ryuzo ucieknie po przegranej walce. Nie zapomnij o tym żeby uzupełnić hart ducha jeśli często leczyłeś się podczas starcia z bossem. Ponownie priorytetowo potraktuj "żółtych łuczników", czyli tych, którzy są w stanie posyłać płonące strzały.
Kieruj się w stronę głównego budynku, w którym więziony jest Shimura. Zabij kolejnych Mongołów i skorzystaj z głównego wejścia do baszty.
Dotrzyj na najwyższe piętro

Tuż po wejściu do budynku załączy się prowokacja (stand-off) - postaraj się bezbłędnie zabić 1jednego ub kilku wrogów (jeśli zakupiłeś umiejętności ulepszające prowokację). Na każdym piętrze baszty do rozegrania jest mała walka z Mongołami. Jednego z nich możesz zabić atakiem z zaskoczenia - wciskając przycisk akcji skrytobójczej po ustawieniu się przy przesuwanych drzwiach.
Po pokonaniu każdej grupy odnajduj drabinę prowadzącą na wyższe piętro. Po dotarciu do ostatniej komnaty uda ci się uwolnić Lorda Shimurę.
Pokonaj Mongołów

Jin i Shimura automatycznie wyjdą z budynku. Czekają cię ostatnie walki z Mongołami z zamku. W trakcie walk uważaj na elitarnych mongołów odpalających niebieskie ataki - tak samo jak w przypadku walki z Ryuzo możesz je parować lub polegać na unikach.
Po pozbyciu się wrogów z dziedzińca załączy się krótka cut-scenka i od strony bramy dotrą kolejni Mongołowie. Warto podrzucić im jakąś wybuchową niespodziankę zanim zdołają się rozbiec. Rozprawienie się z tą grupą załączy filmiki przerywnikowe kończące ten quest i zarazem 1 akt kampanii.
Nagrody za ukończenie misji: Zwiększenie legendy (xp) - większa premia, odblokowanie dostępu do regionu Toyotama, odblokowanie głównego zadania Nowy horyzont.
0
- Ghost of Tsushima - poradnik do gry
- Ghost of Tsushima: Opis przejścia
- Ghost of Tsushima: Solucja - wątek główny
- Ghost of Tsushima: Akt 1
- Ghost of Tsushima: Kodeks wojownika (The Warrior's Code) solucja, opis przejścia
- Ghost of Tsushima: Opowieść Senseia Ishikawy (The Tale of Sensei) solucja
- Ghost of Tsushima: Opowieść Pani Masako (The Tale of Lady Masako) solucja
- Ghost of Tsushima: Krew na trawie (Blood on the Grass) solucja, opis przejścia
- Ghost of Tsushima: Pokonany kowal (The Broken Blacksmith) solucja
- Ghost of Tsushima: Młot i kuźnia (Hammer and Forge) solucja, opis przejścia
- Ghost of Tsushima: Opowieść Ryuza (The Tale of Ryuzo) solucja, opis przejścia
- Ghost of Tsushima: Żelazny hak (The Iron Hook) solucja, opis przejścia
- Ghost of Tsushima: Cień samuraja (Shadow of the Samurai) solucja, opis przejścia
- Ghost of Tsushima: Akt 1
- Ghost of Tsushima: Solucja - wątek główny
- Ghost of Tsushima: Opis przejścia
Komentarze czytelników
zanonimizowany1100958 Pretorianin
Podziwiam osoby, którym się uda przejść grę na 70-80% , a co dopiero na 100.
Ja najwięcej procent zdobyłem w Dying Light. Miałem dokładnie 61%. Dwa trofea zdobyłem dopiero po tym jak sprawdziłem co dokładnie trzeba zrobić.
szatanek1818 Junior
Witam,jestem tu nowy i chciałem spytać,mam aktywowane misje poboczne w Hyioshi,lecz zostala mi jedna tam<Incydent w wąwozie Hioshi jak to odblokowac?Czy Musze od razu czy z czasem sie odblokuje?Bo chce przejsc na full czy to mi nie pominie później?
Karolina0001 Junior
Proszę o pomoc
Jak kupiłam grę gdzie okładka jest z czeskimi napisami czy będę mogła włączyć w grze polski dubbing lub napisy?
Jordanek1993 Junior
Witam wszystkich mam pewien problem.. a mianowicie przeszedłem 70 procent gry i skończyły mi się zadania poboczne co robić nie pokazuje mi już nic na mapie a fabuła też skonczona
dziadekjacek18 Junior
W lokacji pola ryżowe starego Togo,tuż koło filaru Honoru, znajduje się zamknięta wrotami lokacja,na której znajdują się biało-czerwone uchwyty do liny z hakiem. W żaden sposób nie mogę się tam dostać!
Czy to w ogóle możliwe ? Lokacja wydaje się dopracowana jak na zwykłą górę. Co to jest!
FEAR_PLAY Legionista
Witam potrzebuje pomocy zrobiłem cała fabule i poboczne misję wszystko a wyspa iki się nie odblokowała co mam zrobić :( nie ma w dzienniku ani na mapie
InzynierMamon Legionista
Wypadałoby napisać, że pancerz Sarugami jest jednak krytyczny do wygrania tej walki, a nie wspomnieć w jakimś durnym dymku, szczególnie że i na filmach oraz screenach gracz miał właśnie tę zbroję - inaczej Owan nie jest możliwy do pokonania.
Lateralus Senator
Ja tego Owan-a pokonałem bez problemu w zbroi Sarugami a gram na trudnym poziomie. Choć trudniej było z tą babeczką:P
Więc co jest niemożliwe?
A zbroja na maksymalnym rozwinięciu ma super staty, moim zdaniem najlepsza zbroja do walki w zwarciu. I już gram z nią cały czas. Choć troche te symbole małpy drażnią :P
Szkoda że pancerz Sakai czy Kejni nie ma takich statystyk. Super są te dodatkowe ciosy! Walka w tej grze jest bardzo dobra.
arturs258111417202326 Junior
Jak opuścić wyspę Iki? wszystkie zadania wykonałem
KamilXX Junior
Witam,
nie mogę przejść z Iki na Toyotame,
nie umiem tam się dostać
szybka podróż jest dostępna tylko na Cuszime,
jak się tam dostać??
na wyspie mam zrobione wszystkie misje oprócz ostatniej
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
