Ghost of Tsushima: Losy Cuszimy (The Fate of Tsushima) solucja, opis przejścia
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Ghost of Tsushima znajdziesz szczegółowy opis przejścia głównego zadania Losy Cuszimy. Misja ta w całości dotyczy ataku na okupowany przez mongolską armię Zamek Shimura. Dowiesz się jak wygrywać kolejne bitwy w zamku, jak unikać ostrzału wyrzutni hwacha oraz jak dotrzeć do mostu, na którym rozegra się finałowa część questu.
Ważna uwaga: Po przystąpieniu do tego questu na pewien czas zablokowana zostanie opcja swobodnego podróżowania po świecie. Nie będziesz mógł zajmować się odkrywaniem lokacji ani zaliczaniem poobocznych questów. Dopiero po ukończeniu tego oraz trzech kolejnych głównych zadań sytuacja "ustabilizuje się" i swobodna eksploracja, zaliczanie pobocznych misji oraz szybka podróż po całej Cuszimie staną się ponownie dostępne.
- Porozmawiaj z Yuną
- Podążaj za Lordem Ogą do miejsca spotkania z wujkiem
- Przebijaj się do przodu i pokonuj mongolskie oddziały
- Pokonaj operatorów wyrzutni hwacha
- Użyj wyrzutni hwacha
- Dołącz do sojuszników
- Wdrap się na stróżówkę przy moście
Porozmawiaj z Yuną

Zadaniem tym możesz zająć się po ukończeniu głównego questu Krwawy sąd, czyli po wydostaniu się z Fortu Koyasan. Musisz powrócić do Obozu Pana Shimury (Lord Shimura's Camp), w którym rozpoczynałeś także poprzednią główną misję.
Przy wejściu do obozu zatrzyma cię Lord Oga. Po tym jak zostaniesz wpuszczony możesz opcjonalnie porozmawiać z czterema sojusznikami przebywającymi w różnych częściach obozu - Panią Masako, Senseiem Ishikawą, Norio oraz Kenjim. Na koniec wejdź do budynku, w którym przebywa Yuna. Po nowej rozmowie powróć do Lorda Ogi i zdecyduj się na opuszczenie obozu.
Podążaj za Lordem Ogą do miejsca spotkania z wujkiem

Zacznij od zaliczenia przejażdżki konnej. Po dotarciu do celu podróży zejdź z konia i skieruj się do wieży obserwacyjnej. Lord Shimura czeka na bohatera na jej szczycie. Po odbyciu rozmowy rozpocznie się inwazja na okupowany przez Mongołów Zamek Shimura.
Przebijaj się do przodu i pokonuj mongolskie oddziały

W trakcie podążania w stronę Zamku Shimura czekają cię nieprzerwane walki. Ich dużym ułatwieniem jest to, że na polu bitwy przebywa wielu sojuszników. Nie musisz atakować wszystkich Mongołów w pojedynkę i możesz dodatkowo szukać okazji do łatwego pozbywania się tych wrogów, którzy walczą aktualnie z twoimi sojusznikami.
W szczególności rozglądaj się za większymi przeciwnikami (Brutes) - są duże szanse zabijania ich wbijając im ostrze w plecy. Nie zapominaj też o możliwości aktywacji postawy ducha, która umożliwi ci bezproblemowe zabicie 2-3 przeciwników.

Dotrzyj do pierwszej zamkniętej bramy. Załączy się krótki filmik pokazujący użycie tarana i wyważenie jej. W nowej lokacji przystąp do kolejnych walk i zainteresuj się tu przede wszystkim tematem sprawnego eliminowania wrogich łuczników.
Wkrótce wyważona zostanie druga brama. W dalszym ciągu rozglądaj się za łucznikami oraz łatwymi celami, tzn. za przeciwnikami zajętymi walką z twoimi towarzyszami.

Problematyczni okażą się łucznicy okupujące pokazane na obrazku mury. Masz dwa sposoby na uporanie się z nimi - możesz spróbować użyć łuku (najlepiej strzelać z dużej odległości i wychylając się na chwilę zza zasłony) lub skorzystać z lewej drabiny żeby do nich dotrzeć i pokonać ich łatwo w walce w zwarciu.
Na wspomniane mury docelowo i tak musisz się wspiąć po to żeby dotrzeć do jednej z okiennic i przeprowadzić zwiad.
Pokonaj operatorów wyrzutni hwacha

Ze scenki przerywnikowej dowiesz się, że Mongołowie używają wyrzutni strzał hwacha i jest to zagrożenie, z którym musiałeś już zmierzyć się w jednej z poprzednich misji. Wyrzutnia będzie namierzała przede wszystkim Jina i operatorzy będą próbowali doprowadzić do zbombardowania bohatera strzałami.
Najlepsza taktyka to ignorowanie walk z przeciwnikami i kontynuowanie sprintu w stronę wieży, na której znajduje się wyrzutnia hwacha. W razie potrzeby polegaj na unikach i nie przejmuj się mijanymi przeciwnikami, bo wieloma z nich zajmą się twoi sojusznicy. Wdrap się po drabinie na wieżę i rozpraw z dwoma operatorami.
Użyj wyrzutni hwacha

Po tym jak wyeliminujesz operatorów wejdź w interakcję z wieżą hwacha żeby zacząć z niej korzystać i bombardować z jej pomocą przeciwników. Celuj przede wszystkim w duże grupy Mongołów, które będą pojawiały się na trasie przemarszu twoich sojuszników, jak również w wybuchowe czerwone beczki. Na szczęście nie zostaniesz ukarany nawet jeśli przez przypadek ostrzelasz któregoś ze swoich towarzyszy.
Dołącz do sojuszników

Używaj wyrzutni hwacha do momentu pokonania wszystkich widocznych Mongołów. Zejdź z wieży i dołącz do Lorda Shimury i jego ludzi.
W nowej części zamku trzeba ponownie przystąpić do intensywnych walk z Mongołami i w tym przypadku dążeniem bohaterów będzie przedostanie się w pobliże mostu. Tak samo jak w poprzednich bitwach staraj się atakować wrogów zajętych atakowaniem towarzyszy. W razie potrzeby pomagaj sobie też bombami, kunai czy zmianą postawy.
Wdrap się na stróżówkę przy moście

Bohaterowie docelowo muszą dotrzeć do bramy oddzielającej tę część zamku od mostu. Brama jest zamknięta, ale twój cel dotyczy czegoś innego - wdrap się po drabinie żeby dotrzeć do stróżówki.
Po obejrzeniu pierwszej cut-scenki oddaj kilka strzałów z łuku w stronę szarżującego płonącego konia. Niestety nie możesz go całkowicie zatrzymać. Załączy się automatycznie filmik przerywnikowy kończący quest.
Nagrody za ukończenie misji: Zwiększenie legendy (xp) - większa premia, odblokowanie głównego zadania Z ciemności.
0
- Ghost of Tsushima - poradnik do gry
- Ghost of Tsushima: Opis przejścia
- Ghost of Tsushima: Solucja - wątek główny
- Ghost of Tsushima: Akt 2
- Ghost of Tsushima: Nowy horyzont (A New Horizon) solucja, opis przejścia
- Ghost of Tsushima: Wiadomość w płomieniach (A Message in Fire) solucja
- Ghost of Tsushima: Mury Yarikawy (The Walls of Yarikawa) solucja, opis przejścia
- Ghost of Tsushima: Tchórz Yarikawy (The Coward of Yarikawa) solucja
- Ghost of Tsushima: Duchy przeszłości (Ghosts from the Past) solucja
- Ghost of Tsushima: Duch Yarikawy (The Ghost of Yarikawa) solucja, opis przejścia
- Ghost of Tsushima: Krwawy sąd (A Reckoning in Blood) solucja, opis przejścia
- Ghost of Tsushima: Losy Cuszimy (The Fate of Tsushima) solucja, opis przejścia
- Ghost of Tsushima: Z ciemności (From the Darkness) solucja, opis przejścia
- Ghost of Tsushima: Akt 2
- Ghost of Tsushima: Solucja - wątek główny
- Ghost of Tsushima: Opis przejścia
Komentarze czytelników
zanonimizowany1100958 Pretorianin
Podziwiam osoby, którym się uda przejść grę na 70-80% , a co dopiero na 100.
Ja najwięcej procent zdobyłem w Dying Light. Miałem dokładnie 61%. Dwa trofea zdobyłem dopiero po tym jak sprawdziłem co dokładnie trzeba zrobić.
szatanek1818 Junior
Witam,jestem tu nowy i chciałem spytać,mam aktywowane misje poboczne w Hyioshi,lecz zostala mi jedna tam<Incydent w wąwozie Hioshi jak to odblokowac?Czy Musze od razu czy z czasem sie odblokuje?Bo chce przejsc na full czy to mi nie pominie później?
Karolina0001 Junior
Proszę o pomoc
Jak kupiłam grę gdzie okładka jest z czeskimi napisami czy będę mogła włączyć w grze polski dubbing lub napisy?
Jordanek1993 Junior
Witam wszystkich mam pewien problem.. a mianowicie przeszedłem 70 procent gry i skończyły mi się zadania poboczne co robić nie pokazuje mi już nic na mapie a fabuła też skonczona
dziadekjacek18 Junior
W lokacji pola ryżowe starego Togo,tuż koło filaru Honoru, znajduje się zamknięta wrotami lokacja,na której znajdują się biało-czerwone uchwyty do liny z hakiem. W żaden sposób nie mogę się tam dostać!
Czy to w ogóle możliwe ? Lokacja wydaje się dopracowana jak na zwykłą górę. Co to jest!
FEAR_PLAY Legionista
Witam potrzebuje pomocy zrobiłem cała fabule i poboczne misję wszystko a wyspa iki się nie odblokowała co mam zrobić :( nie ma w dzienniku ani na mapie
InzynierMamon Legionista
Wypadałoby napisać, że pancerz Sarugami jest jednak krytyczny do wygrania tej walki, a nie wspomnieć w jakimś durnym dymku, szczególnie że i na filmach oraz screenach gracz miał właśnie tę zbroję - inaczej Owan nie jest możliwy do pokonania.
Lateralus Senator
Ja tego Owan-a pokonałem bez problemu w zbroi Sarugami a gram na trudnym poziomie. Choć trudniej było z tą babeczką:P
Więc co jest niemożliwe?
A zbroja na maksymalnym rozwinięciu ma super staty, moim zdaniem najlepsza zbroja do walki w zwarciu. I już gram z nią cały czas. Choć troche te symbole małpy drażnią :P
Szkoda że pancerz Sakai czy Kejni nie ma takich statystyk. Super są te dodatkowe ciosy! Walka w tej grze jest bardzo dobra.
arturs258111417202326 Junior
Jak opuścić wyspę Iki? wszystkie zadania wykonałem
KamilXX Junior
Witam,
nie mogę przejść z Iki na Toyotame,
nie umiem tam się dostać
szybka podróż jest dostępna tylko na Cuszime,
jak się tam dostać??
na wyspie mam zrobione wszystkie misje oprócz ostatniej
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
