Ghost of Tsushima: Z ciemności (From the Darkness) solucja, opis przejścia

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Na tej stronie poradnika do gry Ghost of Tsushima znajdziesz szczegółowy opis przejścia głównego zadania Z ciemności. To długa misja, która w dużej mierze dotyczy skradania się. Nasza solucja podpowiada jak dotrzeć do pierwszej baszty, jak po cichu zabić wymaganych przeciwników, jak przekraść się do miejsca zatrucia mleka oraz jak wygrać definitywnie pojedynek z bossem Ryuzo.

Spotkaj się z Yuną

Misja ta automatycznie załączy się po ukończeniu głównego zadania Losy Cuszimy - Ghost of Tsushima: Z ciemności (From the Darkness) solucja, opis przejścia - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Misja ta automatycznie załączy się po ukończeniu głównego zadania Losy Cuszimy. Nie będziesz mógł w międzyczasie powrócić do swobodnego przemierzania świata gry. Musisz najpierw zaliczyć ten oraz kolejny główny quest. Rozpocznij misję od spotkania się z Yuną.

Od Yuny otrzymasz zbroję ducha, maskę ducha i opaskę ducha. Oczywiście tylko zbroja będzie opisana statystykami. Zdecydowanie radzimy pozostawić ją założoną na potrzeby rozegrania tej misji. Jej najważniejsze cechy to opóźnienie czasu wykrycia bohatera podczas skradania się, zmniejszenie wymaganej liczby zabójstw na zwykłych wrogach do odblokowania postawy ducha, oraz zaoferowanie zwiększonej szansy wywoływania przerażenia wśród atakowanych przeciwników. W opisywanym queście przyda ci się jedynie ten pierwszy bonus.

Zinfiltruj pierwszą basztę Zamku Shimura

Właściwe zadanie zaczniesz rozgrywać po zmroku - Ghost of Tsushima: Z ciemności (From the Darkness) solucja, opis przejścia - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Właściwe zadanie zaczniesz rozgrywać po zmroku. W trakcie przechodzenia tej misji musisz pozostawać w ukryciu. Jeśli zostaniesz zauważony to misja nie zakończy się od razu porażką, ale musisz szybko pozbyć się danego przeciwnika zanim zdoła zaalarmować okolicę.

Nie wskakuj do wody, gdyż zakończy to automatycznie misję niepowodzeniem. Skieruj się w prawo, tzn. w stronę mostu ostrzeliwanego przez mongolskich łuczników. Nie wejdziesz bezpośrednio na most, ale będziesz musiał zaliczyć przeprawę w jego najbliższym otoczeniu. Wykonaj skok i złap się pierwszego zaczepu z użyciem liny z hakiem. Doskocz do drugiego zaczepu. Również na nim rozhuśtaj się i doskocz do skał pod mostem.

Przejdź nad wodospadem po powalonym drzewie - Ghost of Tsushima: Z ciemności (From the Darkness) solucja, opis przejścia - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Przejdź nad wodospadem po powalonym drzewie. Musisz wykonać skok w stronę oddalonego zaczepu i w locie wcisnąć przycisk złapania się go (pokazuje to obrazek). Wdrap się po klifie na wyższą skalną półkę.

W następnej kolejności musisz doskoczyć do widocznych w oddali interaktywnych krawędzi - Ghost of Tsushima: Z ciemności (From the Darkness) solucja, opis przejścia - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

W następnej kolejności musisz doskoczyć do widocznych w oddali interaktywnych krawędzi. Zacznij przemieszczać się w bok po ścianie klifu. Po dotarciu do ostatniej krawędzi wykonaj skok w górę połączony ze złapaniem się nowego zaczepu. Dotrzyj dzięki linie z hakiem na wyższą półkę.

Na sam koniec wspinaczki musisz dotrzeć do miejsca z obrazka, wykonać skok z rozbiegu w stronę zaczepu i złapać się go z pomocą liny z hakiem - Ghost of Tsushima: Z ciemności (From the Darkness) solucja, opis przejścia - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Na sam koniec wspinaczki musisz dotrzeć do miejsca z obrazka, wykonać skok z rozbiegu w stronę zaczepu i złapać się go z pomocą liny z hakiem. Rozbujaj się i doskocz do nowej półki. Znajdziesz się tuż po obok otwartej okiennicy pierwszej baszty.

Wyeliminuj Mongołów z pierwszej baszty

Do wyeliminowania są Mongołowie z trzech pięter baszty - Ghost of Tsushima: Z ciemności (From the Darkness) solucja, opis przejścia - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Do wyeliminowania są Mongołowie z trzech pięter baszty. Na parterze przebywa dwóch przeciwników. Bezpieczniejszym wariantem jest zaczekanie aż rozejdą się i zakradnięcie się od tyłu do każdego z nich z osobna.

Jeśli posiadasz odblokowaną umiejętność Seria skrytobójstw, to możesz zaczekać aż przeciwnicy ustawią się obok siebie, zbliżyć się do nich i wcisnąć 2x Trójkąt żeby pozbyć się ich obu w ramach dwóch następujących po sobie egzekucji.

Na pierwsze piętro dotrzesz drabiną i przebywa tam 1 przeciwnik - Ghost of Tsushima: Z ciemności (From the Darkness) solucja, opis przejścia - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Na pierwsze piętro dotrzesz drabiną i przebywa tam 1 przeciwnik. Pomóż sobie skupionym słyszeniem i przystąp do działania gdy wyruszy w przeciwną stronę.

Na drugim piętrze przebywa dwóch Mongołów - Ghost of Tsushima: Z ciemności (From the Darkness) solucja, opis przejścia - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Na drugim piętrze przebywa dwóch Mongołów. Dotarcie do nich korzystając z drabiny może być niebezpieczne, bo jeden z przeciwników co pewien czas spogląda w stronę otworu z drabiną.

Rozwiązaniem tego problemu jest przeciśnięcie się przez otwór w ścianie na pierwszym piętrze i wdrapanie się po niższych fragmentach dachu baszty. Tak samo jak w przypadku przeciwników z parteru możesz zaczekać (w ukryciu) aż Mongołowie się rozejdą lub szybko zakraść się do nich gdy będą stali blisko siebie po to żeby aktywować Serię skrytobójstw.

Wykonaj rekonesans

Miejsce do wykonania rekonesansu znajduje się w jednym z narożników balkonu na drugim piętrze baszty - Ghost of Tsushima: Z ciemności (From the Darkness) solucja, opis przejścia - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Miejsce do wykonania rekonesansu znajduje się w jednym z narożników balkonu na drugim piętrze baszty. Tradycyjnie do odnalezienia i zbadania jest kilka obszarów. Najważniejszy z nich pokazuje obrazek - to właśnie tam musisz dotrzeć żeby dodać truciznę do zapasów mleka. Oprócz tego przyjrzyj się ścieżce przez ogród, Słomianym Kapeluszom i fortyfikacjom Mongołów.

Przekradnij się przez ogród

Zeskocz na niższy fragment dachu, ale nie zeskakuj całkiem na dół - Ghost of Tsushima: Z ciemności (From the Darkness) solucja, opis przejścia - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Zeskocz na niższy fragment dachu, ale nie zeskakuj całkiem na dół. Zamiast tego zdecyduj się przejść po pierwszej rozwieszonej linie. Dotrzesz dzięki temu do wieży obserwacyjnej z pierwszym łucznikiem, którego możesz łatwo zabić. Po udanej egzekucji przejdź po drugiej wiszącej linie.

Wyląduj na tyłach namiotu, dzięki czemu znajdziesz się w bezpiecznym miejscu - Ghost of Tsushima: Z ciemności (From the Darkness) solucja, opis przejścia - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Wyląduj na tyłach namiotu, dzięki czemu znajdziesz się w bezpiecznym miejscu. Załącz na chwilę skupione słyszenie i upewnij się, że nikt nie spogląda w stronę Jina. Wyrusz prosto i przeciśnij się przez dziurę w murze, dzięki czemu dotrzesz do kolejnego obszaru.

Zatruj sfermentowane mleko Mongołów

W nowej lokacji wdrap się na namiot i skorzystaj z kolejnej okazji do przejścia po linie - Ghost of Tsushima: Z ciemności (From the Darkness) solucja, opis przejścia - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

W nowej lokacji wdrap się na namiot i skorzystaj z kolejnej okazji do przejścia po linie. Pozwoli ci to ominąć niektórych strażników bez konieczności atakowania ich.

Po dotarciu do ostatniego namiotu rozważ zaczekanie na przybycie pojedynczego wartownika z powyższego obrazka i zeskoczenie na niego żeby się go łatwo pozbyć - Ghost of Tsushima: Z ciemności (From the Darkness) solucja, opis przejścia - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Po dotarciu do ostatniego namiotu rozważ zaczekanie na przybycie pojedynczego wartownika z powyższego obrazka i zeskoczenie na niego żeby się go łatwo pozbyć.

1 - Ghost of Tsushima: Z ciemności (From the Darkness) solucja, opis przejścia - Ghost of Tsushima - poradnik do gry
Zacznij skradać się w stronę lewego żółtego punktu - Ghost of Tsushima: Z ciemności (From the Darkness) solucja, opis przejścia - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Zacznij skradać się w stronę lewego żółtego punktu. Nie powinieneś zostać wykryty jeśli przekradniesz się za plecami podróżującego wartownika w momencie gdy zwrócony on będzie w inną stronę. Udana akcja pozwoli ci zatruć pierwszy zapas mleka.

Obejdź główną część obozu od lewej strony starając się pozostać w cieniu - Ghost of Tsushima: Z ciemności (From the Darkness) solucja, opis przejścia - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Obejdź główną część obozu od lewej strony starając się pozostać w cieniu. Ponownie odczekaj na dobry moment i zbliż się do drugiego zapasu mleka. Załączy się cut-scenka z otrucia Mongołów.

Wejdź do głównej baszty i doprowadź do konfrontacji z Chanem

Nie musisz się już skradać - Ghost of Tsushima: Z ciemności (From the Darkness) solucja, opis przejścia - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Nie musisz się już skradać. Wykorzystaj okazję do tego, że możesz dobić kilku przeciwników i odnowić dzięki temu hart ducha.

Zanim wejdziesz do głównej baszty załóż dobrą zbroję do walki w zwarciu, gdyż już za chwilę załączy się nowy pojedynek z bossem.

Walka z bossem - Ryuzo

W głównej baszcie na bohatera zamiast Chana będzie czekał Ryuzo - Ghost of Tsushima: Z ciemności (From the Darkness) solucja, opis przejścia - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

W głównej baszcie na bohatera zamiast Chana będzie czekał Ryuzo. Z postacią tą miałeś już okazję zmierzyć się w pierwszym akcie kampanii. Zasadniczą różnicą w tej walce będzie to, że tym razem będziesz mógł zamordować Ryuzo po wygraniu pojedynku z nim.

Pojedynek ten nie zaskoczy cię niczym nowym w porównaniu do poprzedniego starcia z Ryuzo. Co więcej, zwycięstwo powinno ci przyjść z większą łatwością, a to dlatego, że od czasu ostatniej walki mogłeś zdobyć nowe umiejętności oraz lepsze wyposażenie.

2 - Ghost of Tsushima: Z ciemności (From the Darkness) solucja, opis przejścia - Ghost of Tsushima - poradnik do gry
Ryuzo może wyprowadzać - Ghost of Tsushima: Z ciemności (From the Darkness) solucja, opis przejścia - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Ryuzo może wyprowadzać:

  1. Standardowe ataki - Możesz je bezproblemowo blokować lub parować.
  2. Czerwone ataki - Musisz korzystać z uników lub uskoków żeby nie dać się trafić. Ataków tych nie można blokować ani parować.
  3. Niebieskie ataki - Domyślnie musisz zachowywać się tak samo jak w przypadku czerwonych ataków, tzn. stosować uniki i uskoki. Wyjątkiem jest sytuacja posiadania odblokowanej umiejętności Nieustępliwe parowanie miecza. Dysponowanie nią pozwoli ci parować niebieskie ataki.

Ryuzo może korzystać z kombinacji ataków. Najważniejsze z nich to:

  1. Czerwony atak i następujący po nim niebieski atak.
  2. Czerwony atak i następujące po nim kopaniak oraz 1 lub 2 niebieskie ataki.

Zadbaj zawsze o to żeby po poprawnym uniknięciu czerwonego ataku być od razu gotowym do zablokowania lub (lepiej) sparowania kolejnego ataku / ataków.

Możesz odbierać Ryuzo niewielkie ilości punktów zdrowia wyprowadzając 2-3 ataki po każdym udanym parowaniu - Ghost of Tsushima: Z ciemności (From the Darkness) solucja, opis przejścia - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Możesz odbierać Ryuzo niewielkie ilości punktów zdrowia wyprowadzając 2-3 ataki po każdym udanym parowaniu. Najszybciej możesz osłabić bossa polegając na perfekcyjnych parowaniach i perfekcyjnych unikach, przy czym musisz oczywiście dysponować umiejętnościami, które pozwalają na stosowanie tych ruchów.

Po pozbawieniu Ryuzo całego paska zdrowia załączy się filmik przerywnikowy, w trakcie którego Jin pozbawi życia dawnego przyjaciela - Ghost of Tsushima: Z ciemności (From the Darkness) solucja, opis przejścia - Ghost of Tsushima - poradnik do gry

Po pozbawieniu Ryuzo całego paska zdrowia załączy się filmik przerywnikowy, w trakcie którego Jin pozbawi życia dawnego przyjaciela. Za chwilę obejrzysz kolejne cut-scenki, które zakończą ten quest.

Nagrody za ukończenie misji: Zwiększenie legendy (xp) - większa premia, zbroja ducha, maska ducha, opaska ducha odblokowanie głównego zadania Honor i popiół.

Podobało się?

0

Ghost of Tsushima

17 lipca 2020

PlayStation
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2020-10-07
21:58

zanonimizowany1100958 Pretorianin

Podziwiam osoby, którym się uda przejść grę na 70-80% , a co dopiero na 100.
Ja najwięcej procent zdobyłem w Dying Light. Miałem dokładnie 61%. Dwa trofea zdobyłem dopiero po tym jak sprawdziłem co dokładnie trzeba zrobić.

Komentarz: zanonimizowany1100958
2021-01-21
13:22

szatanek1818 Junior

Witam,jestem tu nowy i chciałem spytać,mam aktywowane misje poboczne w Hyioshi,lecz zostala mi jedna tam<Incydent w wąwozie Hioshi jak to odblokowac?Czy Musze od razu czy z czasem sie odblokuje?Bo chce przejsc na full czy to mi nie pominie później?

Komentarz: szatanek1818
2021-02-23
15:15

Karolina0001 Junior

Proszę o pomoc
Jak kupiłam grę gdzie okładka jest z czeskimi napisami czy będę mogła włączyć w grze polski dubbing lub napisy?

Komentarz: Karolina0001
2021-12-12
14:59

Jordanek1993 Junior

Witam wszystkich mam pewien problem.. a mianowicie przeszedłem 70 procent gry i skończyły mi się zadania poboczne co robić nie pokazuje mi już nic na mapie a fabuła też skonczona

Komentarz: Jordanek1993
2022-01-16
18:27

dziadekjacek18 Junior

W lokacji pola ryżowe starego Togo,tuż koło filaru Honoru, znajduje się zamknięta wrotami lokacja,na której znajdują się biało-czerwone uchwyty do liny z hakiem. W żaden sposób nie mogę się tam dostać!
Czy to w ogóle możliwe ? Lokacja wydaje się dopracowana jak na zwykłą górę. Co to jest!

Komentarz: dziadekjacek18
2022-01-31
19:08

FEAR_PLAY Legionista

Witam potrzebuje pomocy zrobiłem cała fabule i poboczne misję wszystko a wyspa iki się nie odblokowała co mam zrobić :( nie ma w dzienniku ani na mapie

Komentarz: FEAR_PLAY
2024-06-01
22:58

InzynierMamon Legionista

InzynierMamon

Wypadałoby napisać, że pancerz Sarugami jest jednak krytyczny do wygrania tej walki, a nie wspomnieć w jakimś durnym dymku, szczególnie że i na filmach oraz screenach gracz miał właśnie tę zbroję - inaczej Owan nie jest możliwy do pokonania.

Komentarz: InzynierMamon
2024-06-03
01:32

Lateralus Senator

Lateralus

Ja tego Owan-a pokonałem bez problemu w zbroi Sarugami a gram na trudnym poziomie. Choć trudniej było z tą babeczką:P
Więc co jest niemożliwe?
A zbroja na maksymalnym rozwinięciu ma super staty, moim zdaniem najlepsza zbroja do walki w zwarciu. I już gram z nią cały czas. Choć troche te symbole małpy drażnią :P
Szkoda że pancerz Sakai czy Kejni nie ma takich statystyk. Super są te dodatkowe ciosy! Walka w tej grze jest bardzo dobra.

Komentarz: Lateralus
2024-06-27
07:15

arturs258111417202326 Junior

Jak opuścić wyspę Iki? wszystkie zadania wykonałem

Komentarz: arturs258111417202326
2025-01-27
07:27

KamilXX Junior

Witam,
nie mogę przejść z Iki na Toyotame,
nie umiem tam się dostać
szybka podróż jest dostępna tylko na Cuszime,
jak się tam dostać??
na wyspie mam zrobione wszystkie misje oprócz ostatniej

Komentarz: KamilXX

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl