Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War: Warhammer - poradnik do gry

Total War: Warhammer - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozwój prowincji | Krasnoludy | Total War Warhammer poradnik Total War: Warhammer

Rozwój prowincji

W rozdziale tym poznasz przykładowy sposób na rozbudowę podbitych dotychczas prowincji. Rozdział ten zakłada, że będziesz mieć kontrolę nad prowincjami: Srebrna Droga, Przełęcz Śmierci, Wschodnie Złe Ziemie, Zachodnie Złe Ziemie, Południowe Złe Ziemie, Plugawa Woda, Pustkowia Nagasha i Dolina Rzeki Krwi.

Uwaga od autora - przejęcie tych prowincji na poziomie trudności "B. Trudny" zajęło mi łącznie 80 tur. W przypadku każdego gracza może to być ilość inna - zależeć to będzie od tego jak dobrze pójdzie Zielonoskórym, od losowych wydarzeń, a także od tego, ile czasu poświęcisz na rozwój prowincji w czasie przejmowania kolejnych.

Prowincja Srebrna Droga

W stolicy, Karaz-a-Karak wybuduj:

  1. 5 poziom budynku głównego - da ci on, między innymi, globalny przyrost do przychodów.
  2. Hangar
  3. Posąg Grimnira
  4. Siedzibę Gildii Inżynierów
  5. Siedzibę Gildii Jubilerów
  6. Sala Tronowa Wielkiego Króla - budynek unikalny dla tej osady.

W Filarach Grungniego powinno znaleźć się:

  1. 3 poziom budynku głównego
  2. Skład Handlowy
  3. Warsztat Wytwórcy Narzędzi
  4. Sala Straży

Góra Squighorn z kolei:

  1. 3 poziom budynku głównego
  2. Warsztat Wytwórcy Narzędzi
  3. Pijalnia
  4. Sala Straży

Prowincja Przełęcz Śmierci

W stolicy, Czarnej Grani, wybuduj:

  1. 5 poziom budynku głównego
  2. Salę Przysiąg
  3. Siedzibę Gildii Inżynierów
  4. Posąg Grimnira
  5. Kuźnię Run
  6. Siedzibę Gildii Złotników - budynek unikalny dla tej osady.

W Żelaznej Skale powinno znaleźć się:

  1. 3 poziom budynku głównego
  2. Arsenał - budynek unikalny dla tej osady
  3. Sala Musztry
  4. Huta Żelaza - przychody i żelazo do handlu

Karag Dron z kolei:

  1. 3 poziom budynku głównego
  2. Skład Drzewny - przychody i drewno do handlu
  3. Pijalnia
  4. Skład Handlowy

Pozostałe Prowincje

Z uwagi na fakt, iż w pierwszych dwóch opisanych w tym rozdziale prowincjach (Srebrna Droga i Przełęcz Śmierci) uzyskasz dostęp do wszystkich jednostek frakcji Krasnoludów, rozwój pozostałych prowincji nie ma już tak wielkiego znaczenia. Trzeba kierować się jedynie trzema zasadami: zmaksymalizować dochody, tempo prac nad badaniami i przypilnować redukcji spaczenia. W stolicach należy wznieść:

  1. Siedziba Gildii Inżynierów - przyspieszy o 8% tempo badań (przy 8 tego typu budynkach w 8 stolicach prowincji które masz badania zostaną przyspieszone o 64%). Dodatkowo, budynki te pozwalają najmować bohaterów (Mistrz Inżynierów)
  2. Posąg Grimnira - zmniejszy spaczenie w prowincji o 5 punktów. Jeśli to okaże się zbyt małą ilością, możesz wybudować Kaplicę Zabójców (czyli 1 poziom tego budynku) w dowolnej osadzie w prowincji - da to mniejszą redukcję, bo jedynie 3 punkty.

Budynki te należy rzecz jasna postawić w stolicach prowincji. Reszta budowli powinna skupiać się wokół zwiększenia dochodów i zapewnienia bezpieczeństwa. W prowincjach, które nie są stolicami, warto wznieść:

  1. Wszelkie budynki zapewniające produkcję surowców do handlu.
  2. Skład Handlowy - budynek ten zapewnią % premię do przychodów. Ten budynek warto wybudować w możliwie największej ilości osad.
  3. Salę Straży - otoczy to osadę murem i znacznie powiększy garnizon. Przydaje się przede wszystkim w przypadku osad, które bezpośrednio graniczą z cudzymi terenami, bądź są znacznie oddalone od miejsc, w których przeważnie znajduje się twoja armia.
  4. Warsztat Wytwórcy Narzędzi - każdy z tych budynków zapewni 400 sztuk złota na turę, jednak przy licznych procentowych bonusach, które będziesz mieć, wartość ta może wzrosnąć nawet do 1000 złota za każdy tego typu budynek.
  5. Pijalnia - zwiększy ład publiczny o 8 punktów. Warto mieć przynajmniej jeden tego typu budynek w każdej prowincji.
  6. Unikalne budynki gospodarcze i militarne - jak Prochownia w Dok Karaz (choć w tym przypadku efekty zapewniane przez ten budynek ograniczają się jedynie do prowincji, w której go wzniesiesz).
  7. Port - budynek ten należy wznieść wszędzie tam, gdzie jest tego możliwość. Porty konstruować można jedynie przy osadach, które znajdują się przy wybrzeżu.

Co da rozbudowanie prowincji w ten sposób

Odpowiednia rozbudowa pozwoli ci szkolić wszystkie jednostki. - Rozwój prowincji | Krasnoludy | Total War Warhammer - Total War: Warhammer - poradnik do gry
Odpowiednia rozbudowa pozwoli ci szkolić wszystkie jednostki.

Przemieszczając armię pomiędzy prowincjami Srebrna Droga i Przełęcz Śmierci będziesz w stanie najmować wszystkie dostępne dla Krasnoludów jednostki. Dodatkowo, efekt ten oczywiście dostępny jest podczas rekrutacji globalnej - czy to dla Lorda stacjonującego w sojuszniczym mieście, czy w trybie poruszania się "w obozie". Koszty rekrutacji globalnej są większe niż w przypadku lokalnej, jednak przy twoich dochodach nie będzie to stanowiło żadnego problemu.

Rozwijając jedynie 8 prowincji, które rozpisane zostały wyżej w sposób, który przedstawiony jest w tym rozdziale pozwoli ci na:

  1. Szkolenie wszystkich jednostek Krasnoludów.
  2. Gigantyczną, 64% premię do prędkości prowadzenia badań.
  3. Znaczne zwiększenie odporności prowincji na spaczenie - 5-8 punktów, w zależności od tego, które budynki wybudujesz.
  4. Bardzo wysoki przychód - spokojnie przebije on 20,000 sztuk złota na turę (a przy dużej ilości Składów Handlowych i Gildyjnych Rynków może wzrosnąć nawet do 30,000). Pozwoli ci to na utrzymywanie nawet 6 pełnych, 20-oddziałowych armii.

Jeśli uda ci się to osiągnąć, twoja frakcja będzie praktycznie niepokonana. Krasnoludy mają dość wolny start z uwagi na koszty ich budowli, jednak przy odpowiednim rozwoju nikt nie będzie w stanie ci zagrozić, nawet pałętające się wszędzie armie Chaosu.