Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War: Warhammer - poradnik do gry

Total War: Warhammer - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Jednostki | Bretonnia | Total War Warhammer poradnik Total War: Warhammer

Jak zostało wspomniane we wstępie, armia Bretonni opiera się na złożonych z rycerstwa jednostek jazdy. Nie są to co prawda tak dobrze opancerzone oddziały jak te u Imperium, jednak nadrabiają to choćby większą mobilnością. Piechota oraz strzelcy Bretonni to w większości dosyć słabe jednostki, pełniące głównie funkcję mięsa armatniego. Nie posiada ona też prawie w ogóle artylerii, jednak nawet prosty Trebusz dobrze się sprawdza podczas ostrzeliwania dużych skupisk jednostek wroga.

Piechota walcząca w zwarciu

Bretonnia posiada dostęp do następujących jednostek walczących w zwarciu:

  1. Hołota - typowe mięso armatnie, jedna z najsłabszych jednostek piechoty w grze. Zadaje małe obrażenia, nie posiada również prawie w ogóle pancerza. Jak wszystkie jednostki nierycerskie u Bretonni wykorzystuje punkty gospodarki, tak więc lepiej te punkty wykorzystać werbując lepsze oddziały.
  2. Zbrojni włócznicy - podstawowy oddział nastawiony na walkę z jazdą i dużymi potworami. Posiadają jednak niski pancerz, a brak tarcz naraża ich na ostrzał. Dodatkowo niska dyscyplina oraz obrażenia niwelują ich przydatność podczas walki z oddziałami piechoty.
  3. Zbrojni włócznicy z tarczami - jednostka właściwie identyczna jak ta opisana wyżej. Są wyposażeni dodatkowo w tarcze, co chroni ich przed ostrzałem, jednak dyscyplina i umiejętności walki są na równie niskim poziomie.
  4. Zbrojni - choć ta jednostka lepiej radzi sobie w walce w zwarciu od Hołoty czy Zbrojnych włóczników, to dalej stanowią jedynie mięso armatnie w armii - w bitwie nie dadzą sobie rady z większością innych jednostek piechoty. Dodatkowo przez brak tarcz są bardzo podatni na ostrzał.
  5. Zbrojni z tarczami - jednostka różniąca się od powyższej tym, że są wyposażeni dodatkowo w tarcze, dzięki czemu są mniej podatni na ostrzał.
  6. Zbrojni z halabardami - mocniejsza jednostka służąca do odpierania ataków jazdy oraz potworów. Ich ataki mają wysoki współczynnik przebicia pancerza, są też trochę bardziej zdyscyplinowani od wyżej opisanych jednostek. W dalszym ciągu jednak mają słaby pancerz, a dodatkowo nie są wyposażeni w tarcze, więc są bardzo wrażliwi na ostrzał.
  7. Zbrojni pielgrzymi - jednostka ta posiada bardzo dobrą dyscyplinę, jest to jeden z najlepiej zdyscyplinowanych oddziałów jakimi dysponuje Bretonnia. Nieźle radzą sobie w walce w zwarciu i są wyposażeni w chroniące ich przed pociskami tarcze. Dodatkowo posiadają umiejętności szału, dzięki której otrzymują oni bonusy do statystyk dopóki ich dyscyplina nie spadanie poniżej 50%. Jednakże posiadają słaby pancerz, a ich ataki mają niski współczynnik przebicia pancerza, dlatego sprawdzają się najlepiej do przetrzymywania wroga, kiedy inne jednostki będą flankowały.
  8. Relikwiarz Graala - jest to jednostka wzmacniająca, jej głównym zadaniem jest zwiększanie dyscypliny okolicznym jednostkom.
  9. Giermkowie piesi - jedyna ciężej opancerzona jednostka piechoty Bretonni. Jest to szturmowa jednostka, nastawiona na walkę z piechotą wroga. Ich ataki mają znaczne przebicie pancerza, a dodatkowo posiadają niezłą dyscyplinę. Jednakże nie posiadają tarcz, a dodatkowo kiepsko radzą sobie podczas obrony.

Piechota dystansowa

Bretonnia posiada dostęp do następujących jednostek dystansowych:

  1. Chłopscy łucznicy - jedyny, bardzo podstawowy oddział pieszych strzelców u Bretonni. Posiadają bardzo niską dyscyplinę, a dodatkowo są również niecelni. Są też bezużyteczni w walce wręcz, a ich jedyną zaletą jest bardzo dobry zasięg.
  2. Chłopscy łucznicy (ogniste strzały) - wariant jednostki opisanej powyżej. Ich ostrzał zadaje trochę większe obrażenia, jednakże mają bardzo niskie przebicie pancerza. Z tego względu ta jednostka może się sprawdzić jedynie podczas walki z oddziałami podatnymi na ogień.
  3. Chłopscy łucznicy (skażone strzały) - kolejny wariant tej jednostki. Ich atutem są zatrute strzały, które na krótki czas znacznie osłabiają wroga, spowalniając go oraz zmniejszając zadawane przez niego obrażenia.

Jazda walcząca w zwarciu

Bretonnia posiada szeroki dostęp do jednostek jazdy, głównie złożonej z rycerstwa:

  1. Yeomani na koniach - podstawowa jednostka jazdy, są słabo opancerzeni, mają niską dyscyplinę i nie nadają się do walki z innymi oddziałami jazdy. Jest to jednak bardzo szybka jednostka, dlatego sprawdzi się przy eliminacji wrogich jednostek strzeleckich, zwłaszcza artylerii. W tym może pomóc im umiejętność straży przedniej, dzięki której można ich rozstawić poza strefą rozmieszczenia na początku bitwy.
  2. Błędni rycerze - podstawowa jednostka rycerstwa Bretonni. Dysponują dosyć dobrą szybkością, a dodatkowo mają niezły pancerz oraz tarcze chroniące ich przed ostrzałem. Ich statystyki walki w zwarciu nie są co prawda specjalnie dobre, jednakże dzięki sporej premii do szarży i umiejętności pozwalającej na uformowanie klina (który dodatkowo zwiększa ich bonus do szarży, jednakże kosztem podatności na ostrzał), dobrze nadają się do szybkiego flankowania i szarżowania na piechotę wroga.
  3. Rycerze Królestwa - właściwie to mocniejsza wersja jednostki opisanej powyżej. Posiadają lepszy pancerz, mają większą dyscyplinę oraz premię do szarży, a także lepiej sobie radzą w walce w zwarciu. Dodatkowo są równie szybcy oraz posiadają bonus do walki z jazdą oraz potworami.
  4. Rycerze powołani - choć ta jednostka opisana jest jako przeciwpiechotna to bardzo dobrze sprawdzi się także do eliminacji wrogiej jazdy. Zadają bardzo duże obrażenia, dodatkowo z wysokim współczynnikiem przebicia pancerza, więc poradzą sobie dobrze w przedłużającej się walce. Zwłaszcza, że ze względu na niską premię do szarży nie opłaca się nimi wielokrotnie atakować. Są też dosyć szybcy, więc niewiele jednostek jazdy szturmowej zdoła im się wyrwać. Ich dodatkowym atutem jest odporność na jednostki wywołujące strach i terror. Jednakże mimo dosyć dobrego pancerza nie posiadają tarcz, z tego względu są dosyć podatni na ostrzał.
  5. Rycerze Graala - najlepsza jednostka szturmowa jaką dysponuje Bretonnia. Jest co prawda gorzej opancerzona od będącej w podobnej cenie jazdy szturmowej Imperium i Wampirów, jednakże ma za to większą premię do szarży. Jej dodatkowymi atutami jest odporność na działanie jednostek wywołujących strach i terror, zwiększona odporność fizyczna oraz niewrażliwość na wigor - dzięki temu zmęczenie nie ma wpływu na nią w trakcie bitwy. Podobnie jak Rycerze Królestwa może uformować klin, a także posiada bonus do walki z jazdą oraz potworami.
  6. Strażnicy Graala - wariant jednostki opisanej powyżej. Posiada znacznie lepszy pancerz i lepiej radzą sobie podczas obrony, jednakże kosztem zmniejszonej premii do szarży i braku formacji klina. Dużą wadą tej jednostki jest dosyć niskie przebicie pancerza, przez co w walce z silnie opancerzonymi jednostkami wypadają gorzej od znacznie tańszych Rycerzy powołanych.

Jazda dystansowa

Bretonnia posiada tylko jedną jednostkę jazdy dystansowej:

  1. Konni yeomani z łukami - szybka jednostka konnych strzelców dysponująca dużym zasięgiem. Świetnie sprawdza się do nękania słabiej opancerzonych jednostek piechoty wroga, dzięki możliwości prowadzenia ostrzału podczas poruszania się. Dodatkowo posiadają umiejętność straży przedniej, która pozwala ich ustawić poza strefą rozmieszenia na początku bitwy. Ze względu na dosyć duży jak na ten typ jednostki zasięg są w stanie walczyć także ze słabszymi jednostkami pieszych strzelców - tych dysponujących małym zasięgiem.

Jednostki latające

W przypadku Bretonni jednostki latające są w postaci rycerzy na pegazach lub hipogryfach:

  1. Rycerze Pegaza - nieźle opancerzona jednostka latająca, dodatkowo bardzo szybka. Świetnie sprawdza się przy eliminacji wrogiej artylerii oraz strzelców oraz przy flankowaniu związanych walką jednostek wroga. Posiada umiejętność straży przedniej i choć teoretycznie posiada też bonus do walki z jazdą oraz dużymi potworami, to jednak nie powinno się tej jednostki wysyłać do bezpośredniego starcia.
  2. Królewscy Rycerze na Pegazach - mocniejsza wersja jednostki opisanej powyżej. Oprócz zwiększonych statystyk walki w zwarciu jednostka ta posiada zwiększoną odporność fizyczną oraz odporność na utratę wigoru oraz na działanie jednostek wywołujących strach i terror. Podobnie jak powyższa jednostka najlepiej sprawdza się przy flankowaniu i nie nadaje się do bezpośredniego starcia.
  3. Królewscy Rycerze na Hipogryfach - atutem tej jednostki jest spora wartość przebicia pancerza oraz duża ilość punktów zdrowia. Jednakże jest słabiej opancerzona od jednostek powyżej i nie posiada tarcz - co czyni ją podatną na ostrzał. Dodatkowo jest również znacznie wolniejsza oraz droga. Wywołuje strach i terror więc może okazać się przydatna przy łamaniu linii wroga.

Artyleria

Bretonnia posiada dostęp do następujących jednostek artylerii:

  1. Trebusz polowy - prosta, jednakże skuteczna jednostka artylerii. Miota pociski na daleki dystans, a jej ataki świetnie przebijają pancerz. Sprawdza się więc świetnie podczas walki z licznymi jednostkami wroga, nawet jeśli są dobrze opancerzone.
  2. Błogosławiony Trzebusz Polowy - mocniejsza wersja jednostki opisanej powyżej. Obrażenia przez nią zadawane mają prawie dwukrotnie większe przebicie pancerza, dzięki czemu jest w stanie jeszcze bardziej przerzedzić szeregi wroga. Podobnie jak jej słabsza wersja nadaje się głównie do walki z dużymi skupiskami wrogów.