Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War: Warhammer - poradnik do gry

Total War: Warhammer - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Kampania - porady | Norska | Total War Warhammer poradnik Total War: Warhammer

W przypadku Norski do wyboru są dwie frakcje, których różne pozycje startowe powodują, że początek kampanii w przypadku obu legendarnych lordów wygląda trochę inaczej. W obu przypadkach jednakże pierwsze tury spędzisz walcząc na terenie Norski i dopiero później wyruszysz na plądrowanie ziem na południu. W tym rozdziale zamieszczone zostały porady odnośnie rozgrywki Wulfrikiem - posiada on łatwiejszą sytuację początkową, więc jest lepszym wyborem dla początkującego gracza, by mógł zapoznać się z mechanikami frakcji.

Pierwsze tury

Nim wyruszysz plądrować ziemie południa musisz zebrać wojowników. - Kampania - porady | Norska | Total War Warhammer - Total War: Warhammer - poradnik do gry
Nim wyruszysz plądrować ziemie południa musisz zebrać wojowników.

Na samym początku rozgrywki zostaniesz poinformowany odnośnie mechanik podczas rozgrywki Norską. Rozgrywkę zaczynasz posiadając małą armię oraz osadę Fiord Lodowego Smoka, a od ziem Imperium dzielą cię tylko wody zatoki. Jednakże twoim pierwszym wrogiem jest klan Skaeling.

Pierwszą turę rozpocznij od rozbudowy Placu treningowego do Obozu grabieżców - co prawda drugi poziom budynku nie da ci dostępu do niczego specjalnego, jednak gdy potem rozwiniesz go na trzeci to otrzymasz już dostęp do jednostek czempionów grasantów. Otwórz też panel technologii (klawisz 8), zobaczysz tutaj, że badania w przypadku tej frakcji podzielona jest na trzy drzewka. Na początku warto opracować Narzędzia morskiego grasanta, zwiększy to dyscyplinę twoich jednostek. Póki co nie wyruszaj na wroga, zamiast tego rozpocznij szkolenie dwóch oddziałów Łowców Grasantów z oszczepami oraz jednego Grasantów.

W drugiej turze możesz już wyruszyć na znajdująca się na wschód od ciebie osadę Cmentarzysko Drakkarów. Jako, że twoje wojska nie dojdą tam w ciągu jednej tury, to możesz spokojnie ją zakończyć.

Na początku trzeciej tury zaatakuj Cmentarzysko Drakkarów. Twoje wojska będą miały przytłaczającą przewagę, jednak możesz poprowadzić bitwę osobiście by zapoznać się z podstawowymi jednostkami Norski. Po zdobyciu osady wybierz jej opcję okupowania jej. Po walce twój generał uzyska punkt umiejętności, wydaj go na zdolność Wędrowiec, zwiększy to zasięg poruszania się armii po mapie. W podbitej osadzie na razie nie będziesz mógł nic zbudować, tak więc jedyne co ci pozostaje do zrobienia w tej turze to rozpoczęcie rekrutacji kolejnych jednostek, ponownie będą to dwa oddziały Łowców Grasantów z oszczepami oraz jeden Grasantów. Następnie zakończ turę.

Czwartą turę zacznij od rozbudowy głównego budynku w Cmentarzysku Drakkarów, a także wyboru kolejnej technologii - Tęgie żagle dodatkowo jeszcze zwiększą zasięg twojej armii. Opuść też zdobytą wcześniej osadę i wyrusz do znajdującej się za pasem górskim na północnym-wschodzie Wieży Zagłady. Wybierz też werbunek kolejnych jednostek, teraz oprócz dodatkowych oszczepników i zwykłych grasantów możesz także zwerbować oddział Berserkerów Grasantów.

W piątej turze idź dalej w kierunku Wieży Zagłady, zatrzymaj się jednak przy granicy i zwerbuj kolejne jednostki. Masz już dużo oszczepników, więc mogą to być tylko trzy jednostki zwykłych grasantów.

W szóstej turze będziesz już posiadać prawie pełną armię. Zmień więc tryb armii na marsz i idź dalej w kierunku kolejnej osady. Następne zakończ turę.

Siódmą turę rozpocznij od wybudowania w Cmentarzysku Drakkarów budynku Stos łupów - zwiększy to rozwój prowincji, dzięki czemu będziesz mógł szybciej rozwinąć stolicę i zyskać dostęp do lepszych jednostek. Następnie zmień tryb armii na normalny i zbliż się do Wieży zagłady, w tej turze jeszcze nie będziesz mógł jej zaatakować.

Prawdopodobnie w trakcie mijania tury zaatakuje cię armia z Wieży Zagłady. Siły będą dosyć wyrównane, więc możesz zarówno rozegrać bitwę ręcznie jak i zdać się na automatyczne rozstrzygnięcie. Niezależnie od decyzji pamiętaj o zapisaniu gry przed bitwą. Po zwycięstwie najlepiej wziąć jeńców w niewolę - uzupełni to twoje jednostki.

Twój lord zyska kolejny poziom, punkt umiejętności możesz wydać na Północną wytrwałość - zwiększy to szybkość uzupełniania twojej armii. Póki co nie atakuj samej osady, zamiast tego zmień tryb armii na Obóz wypadowy - pozwoli ci to uzupełnić częściowo jednostki przed szturmem. Następnie zakończ turę.

W dziewiątej turze rozbuduj Stos łupów do Trofea bitwy w osadzie Cmentarzysko Drakkarów. Zaś kolejną opracowywaną technologią mogą być Narzędzia wojny - zwiększy to dyscyplinę twoich jednostek. Wróć też armią do normalnego trybu i zaatakuj oraz zajmij Wieżę Zagłady. W przypadku automatyczne rozstrzygnięcia powinieneś wygrać bitwę, choć stracisz kilka jednostek. Nową osadę od razu rozbuduj na kolejny poziom. Póki co nie werbuj nowych jednostek, wykorzystać większy dochód i chwilę spokoju by odłożyć trochę złota.

W dziesiątej turze twój lord otrzyma kolejny punkt umiejętności, możesz wydać go na Aurę dominacji - zwiększy to dyscyplinę jednostek w pobliżu lorda.

Przez kilka tur nie ma co się ruszać z Wieży zagłady, niezadowolenie w prowincji jest zbyt duże i opuszczenie jej grozi buntem. W jedenastej turze rozbuduj swoją stolicę - Fiord Lodowego Smoka na kolejny poziom, a także wnieś w Wieży zagłady budynek obronny Chatka straży - zwiększy do garnizon w tym miejscu. Wybierz też kolejną technologię do opracowywania Młot wykuwacza mieczy.

W 14 turze rozbuduj w Wieży Zagłady budynek Górska Zagroda do Zagrody. W kolejnej turze rozbuduj Chatkę straży do Strażnicy. Zaś w 16 turze wnieś w stolicy prowincji Niszczycielski ołtarz - zwiększy to zadowolenie w niej.

Okupacja pozostałych ziem Norski jest na początku nieopłacalna - znacznie lepiej je złupić. - Kampania - porady | Norska | Total War Warhammer - Total War: Warhammer - poradnik do gry
Okupacja pozostałych ziem Norski jest na początku nieopłacalna - znacznie lepiej je złupić.

W kolejnych turach poczekaj aż zadowolenie w twojej prowincji osiągnie poziom pozwalający ci zabrać z niej armię bez ryzyka buntu. Uzupełnij liczbę jednostek w twojej armii i zaatakuj jeden z sąsiadujących z tobą klanów Norski - choć całkiem prawdopodobne, że któryś z nich zaatakuje cię pierwszy, dlatego uważaj czy obce wojska nie przekraczają twoich granic. Wybierz ten, który będzie aktualnie najsilniejszy - dzięki temu uniemożliwisz mu zdobycie znacznej potęgi. W moich kampaniach przewagę najczęściej zdobywało Plemię Piekielnej Iglicy.

Nie zajmuj zdobytych nowych osad. Na tym etapie kampanii znacznie bardziej opłacalne będzie ich złupienie, a następnie zniszczenie. Próba ich zajęcia i utrzymania przyniesie więcej strat niż korzyści. Złup przede wszystkim prowincje znajdujące się na zachodzie - Góry Vanaheim oraz Góry Piekielnej Iglicy. Alternatywą do tego rozwiązania jest próba skonfederowania tych klanów - po odniesieniu zwycięstwa nad armią ich wodza powinni chętnie na to przystać.

Po złupieniu każdej osady pamiętaj by przejść armią w tryb obozu wypadowego - pozwoli ci to częściowo uzupełnić straty po bitwie, zaś i tak musisz poczekać turę, aż otrzymasz możliwość zniszczenia osady po jej splądrowaniu. Jeśli zaś po któreś bitwie twoja armia poniosła znaczne straty w poszczególnych jednostkach (bez kompletnego ich zniszczenia), to przemieszczając ją dalej w każdej turze wykorzystuj tylko połowę punktów ruchu i również przechodź w tryb obozu wypadowego. Pamiętaj jednak by nie przechodzić w tej tryb znajdując się na swoim terytorium - spowoduje to znacznie zmniejszenie zadowolenia w prowincji.

Jeśli do czasu zlikwidowania zagrożenia ze strony klanów na zachodzie klan drugiego Legendarnego Lorda - Zimowy Kieł zapanuje nad terytoriami na wschodzie, to możesz go zaatakować. Kiedy zwyciężysz bitwę z przywódcą tej frakcji - Throggiem, to będziesz mógł wcielić jego frakcję do swojej za pomocą konfederacji, zyskując tym samym dostęp do drugiego Legendarnego Lorda.

W przypadku gdy Throgg jeszcze nie podporządkuje sobie ziem na wschodzie, możesz wyruszyć na północne ziemie Imperium (frakcja Nordland) i zyskać trochę złota plądrując ich ziemie za pomocą odpowiedniego trybu armii oraz łupiąc ich osady - zyskasz w ten sposób fundusze na rozwój swoich osad. Jeśli twoja armia składa się w dalszym ciągu głównie z podstawowych jednostek unikaj konfrontacji z większymi siłami Imperium - nawet jeśli uda ci się zwyciężyć to poniesiesz olbrzymie straty.

Następnie zbuduj w swojej stolicy wszelkie budynki potrzebne do werbunku bardziej elitarnych jednostek. Dom wodza (3 poziom Placu treningowego) powinieneś mieć do tego momentu już wybudowany, więc wnieś Kuźnię i rozbuduj ją do 3 poziomu (Mroczny piec), a także Totem Chaosu. Dzięki temu zyskasz już dostęp zarówno do najlepszej dostępnej dla Norski piechoty, jak i do potężnych potworów jakimi są Mamuty Wojenne. Kiedy to zrobisz wróć armią do swojej startowej prowincji i zastąp pozostałe podstawowe jednostki piechoty Czempionami Grasantów, przydatne będzie także posiadanie jednego Mamuta Wojennego.

Kolejne tury

Jeśli odpowiednio przygotujesz się do inwazji złupienie ziem na południu nie powinno być problem. - Kampania - porady | Norska | Total War Warhammer - Total War: Warhammer - poradnik do gry
Jeśli odpowiednio przygotujesz się do inwazji złupienie ziem na południu nie powinno być problem.

Kiedy podporządkujesz sobie już całą Norskę, eliminując lub wcielając pozostałe klany, możesz w pełni się skupić na inwazji na południe. Głównym twoim celem jest wyeliminowanie frakcji Imperium oraz Bretonni, jednakże dobrze jest zniszczyć w pierwszej kolejności Kislev - znajduje się on bardzo blisko twoich ziem i może stanowić znaczne zagrożenie.

Następnie skup się na zniszczeniu Imperium oraz Bretonni, zapuszczanie się na tereny Wampirów, Krasnoludów oraz dalszych frakcji nie jest specjalnie opłacalne (mimo, że zajęcie niektórych osad da ci dostęp do części technologii z końca drzewka). Podczas łupienia ziem ludzi stosuj podobną taktykę jak wcześniej - po zdobyciu osady najpierw ją splądruj i dopiero w następnej turze zniszcz ją poświęcając ją wybranemu bogu. Pamiętaj też by często korzystać z trybu armii obóz wypadowy celem uzupełnienia strat. Pamiętaj, że tryb obozu wypadowego daje znacznie większe tępo uzupełnień gdy armia znajduje się na terenie jeszcze nie zrujnowanej prowincji.

Pozostali bogowie będą rozeźleni odrzuceniem przez ciebie ich łask. - Kampania - porady | Norska | Total War Warhammer - Total War: Warhammer - poradnik do gry
Pozostali bogowie będą rozeźleni odrzuceniem przez ciebie ich łask.

W chwili kiedy osiągniesz trzeci poziom oddania wobec któregoś z bogów, dwóch z trzech pozostałych wyśle na ciebie swoich czempionów. Ich armie pojawią się za terenie Norski, więc najlepiej zawczasu przygotuj tam armie, które będą mogły ich od razu przechwyć. Takie działanie jest opcjonalne, ponieważ jeśli nie uda ci się przechwycić tych armii ruszą one w kierunku twojego legendarnego lorda by stoczyć z nim bój - ignorując przy tym wszystkie twoje pozostałe armie oraz osady.

Wojska Chaosu trochę się spóźniły - nie ma już specjalnie nic do zniszczenia. - Kampania - porady | Norska | Total War Warhammer - Total War: Warhammer - poradnik do gry
Wojska Chaosu trochę się spóźniły - nie ma już specjalnie nic do zniszczenia.

Po pokonaniu dwóch pierwszych czempionów otrzymasz misję pokonania trzeciego z nich - tym razem będzie to w formie bitwy zadaniowej w ustalonym miejscu. Po pokonaniu ostatniego czempiona, jeśli spełniłeś już pozostałe warunki zwycięstwa, kampania zakończy się sukcesem. Jednocześnie rozpocznie się inwazja Wojowników Chaosu, a ty otrzymasz możliwość wyboru, czy chcesz się przyłączyć do pochodu Archaona, czy też stajesz przeciwko niemu. Możesz teraz zakończyć kampanię, bądź też grać dalej i zniszczyć resztę Starego Świata.