Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War: Warhammer - poradnik do gry

Total War: Warhammer - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Charakterystyka | Krasnoludy | Total War Warhammer poradnik Total War: Warhammer

Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019

Ogólne informacje

Armię Krasnoludów tworzą jednostki nadzwyczaj wytrzymałe, o najwyższych spółczynnikach dyscypliny ze wszystkich frakcji - bardzo ciężko jest je złamać podczas nawet najdłuższych starć (pod warunkiem, że nie są na straconej pozycji). Trzon wojsk tej frakcji tworzy piechota - od najprostszych, dość słabych w walce Górników do potężnych jednostek Żelaznych Rębaczy, których mało która jednostka w grze jest w stanie pokonać. Nie licząc jednej jednostki (Zabójcy), wszystkie oddziały Krasnoludów posiadają gruby pancerz, sprawiający, iż ich jednostki są bardzo skuteczne w walce z przeciwnikami pozbawionymi przebijania pancerza.

Cechą wyróżniającą armię Krasoludów są ich jednostki strzeleckie. Posiadają one co prawda nieco mniejszy zasięg niż, chociażby, strzelcy Imperium (nie mówiąc już o dość niskiej prędkości poruszania się), jednak są bezapelacyjnie najbardziej wytrzymałymi jednostkami strzeleckimi w grze. Wszystkie trzy jednostki strzeleckie piechoty Krasnoludów (a także ich dwa dodatkowe warianty) posiadają ciężki pancerz, który jest w stanie pochłonąć sporą ilość obrażeń. Dodatkowo, jednostki te dobrze spisują się w walce wręcz - są więc skuteczne nawet wtedy, gdy zabraknie im amunicji. Co więcej, nie licząc jednostek Żelaznych Smoków, wszystkie oddziały strzelające Krasnoludów wyposażone są w tarcze, świetnie więc sprawdzają się w walce z wrogimi strzelcami. W przypadku posiadania DLC The King and The Warlord do jednostek strzeleckich krasnoludów dochodzą strażnicy - jednostki słabiej opancerzone, ale za to szybsze i posiadające lepsze zdolności ukrywania się od innych jednostek.

Kolejnym dużym plusem tej frakcji jest bardzo duża ilość jednostek, które zadają spore obrażenia przebijające pancerz - nawet 3 z 4 jednostek artylerii (wraz z ich wariantami) doskonale sobie z tym radzi. Same jednostki artylerii również zasługują na pochwałę - znaleźć tu można machiny strzelające na ogromne dystanse, takie, które skuteczne są w walce z gromadą wrogów, jak i efektywne w starciu z potężnymi, pojedynczymi jednostkami. Nie zabrakło tutaj również jednostek latających - Żyrokopterów i Żyrobombowców, które jako jedyne w grze oferują atak z dystansu podczas przebywania w powietrzu.

Ilość dostępnych badań przytłacza. - Charakterystyka | Krasnoludy | Total War Warhammer - Total War: Warhammer - poradnik do gry
Ilość dostępnych badań przytłacza.

Są dwie cechy wyróżniające ich gospodarkę na tle innych frakcji. Po pierwsze - badania. Krasnoludy mają dostęp do kilkudziesięciu rozmaitych technologii, które opracować mogą w ciągu rozgrywki. O ile mają przez to trochę gorszy start niż inne frakcje, po opracowaniu odpowiednich badań i wyszkoleniu oddziałów są praktycznie nie do pokonania na polu walki. W szkoleniu oddziałów pomaga im za to prężna gospodarka - żadna inna frakcja nie będzie w stanie osiągnąć nawet połowy ich przychodów. 30,000 a nawet 40,000 sztuk złota na turę nie jest widokiem nadzwyczajnym.

Frakcja ta ma trzy zasadnicze problemy. Pierwszym z nich jest całkowity brak magii - żadna z ich jednostek nie jest w stanie rzucać zaklęć. O ile jest to w pewnym sensie rekompensowane przez niektóre zdolności bohaterów, ogranicza się to jednak do wzmacniania własnych oddziałów. W zamian z brak możliwości rzucania zaklęć jednostki Krasnoludów otrzymują na starcie 25% odporność na magię.

Drugim problemem jest całkowity brak konnicy - nie ma więc co liczyć na ataki z zaskoczenia i nagłe szarże na tyły wroga. Ostatnią rzeczą, a zarazem chyba największym problemem z jednostkami tej frakcji jest ich ślamazarność. Wszystkie jednostki (po za Zabójcami, choć i oni nie są szybcy) porusza się bardzo wolno - niewiele szybciej od sprzętu oblężniczego. Jest to trochę rekompensowane przez ich niezwykle gruby pancerz, jednak mobilne jednostki (szczególnie strzelcy na koniach / pająkach, którzy mogą prowadzić ogień w ruchu) są ich utrapieniem. Sprawia to także, iż jednostki te są doskonałe do obrony, średnie jednak w ataku.

Zostało jeszcze 65% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie