Satelity i fundusze w XCOM Enemy Unknown | Baza
Aktualizacja:
Satelity i fundusze

Jednym z najważniejszych pomieszczeń w podziemnym kompleksie jest Situation Room. To w nim obserwujemy progres obcych w podbijaniu ziemi, kontrolujemy rozmieszczenie satelitów dookoła globu, mamy wgląd w finanse organizacji oraz dostęp do czarnego rynku, na którym możemy szybko się wzbogacić sprzedając pozaziemską technologię. Również tutaj dowiemy się, jakie musimy wykonać zadania, aby skutecznie odeprzeć inwazję.

Pierwszą zakładką jest Launch Satelite - po kliknięciu na nią dostaniemy dokładne informacje o:
- poziomie paniki w poszczególnych regionach. Jeśli osiągnie ona wartość krytyczną, dany kraj wycofa się nieodwracalnie z finansowania projektu XCOM.

- bonusach, jakie otrzymamy wysyłając satelitę nad terytorium konkretnego kraju. Otrzymamy nie tylko dodatkowe comiesięczne fundusze, ale również dodatkowe efekty zależne od kontynentu:

W przypadku, gdy sieć naszych satelitów pokryje cały kontynent, uaktywni się dodatkowy bonus (pierwszy jest aktywowany automatycznie w momencie założenia bazy w danej lokacji). W poniższej tabeli podsumowane zostały możliwe do osiągnięcia korzyści:
Kontynent | Bonus | 1 satelita | 2 satelity | 3 satelity | 4 satelity |
Afryka | All In Comiesięczne dofinansowanie XCOM zwiększa się o 30%. | +1 inżynier | +1 inżynier +1 naukowiec | +2 inżynierów +1 naukowiec | |
Ameryka Południowa | We Have Ways Autopsje i przesłuchania są wykonywane natychmiastowo. | +1 naukowiec | +1 inżynier +1 naukowiec | ||
Ameryka Północna | Air and Space Koszty utrzymania oraz zakupu nowych myśliwców oraz ich uzbrojenia są o 50% mniejsze. | +1 naukowiec | +1 inżynier +1 naukowiec | +1 inżynier +2 naukowców | |
Azja | Future Combat Wszystkie projekty z odlewni (foundry) i szkoły oficerskiej są o połowę tańsze. | +1 inżynier | +2 inżynierów | +3 inżynierów | +4 inżynierów |
Europa | Expert Knowledge Koszty utrzymania oraz budowy nowych warsztatów i laboratoriów są o 50% mniejsze. | +1 naukowiec | +2 naukowców | +3 naukowców | +4 naukowców |
- aktualnym stanie zegara zagłady (The Doom Tracker) - w przypadku, gdy z projektu XCOM wycofa się osiem lub więcej państw, przegramy grę!

- ilości magazynowanych oraz możliwych do wystrzelenia satelitów (produkujemy je w Engineering - Build/Buy Items). Jeśli liczba aktywnych satelitów jest równa maksimum, musimy wybudować kolejne pomieszczenie Satellite Uplink.

Następną zakładką jest View XCOM Finances pokazująca bilans zysków i strat naszej organizacji.

W przypadku, gdy brakuje nam funduszy możemy szybko wzbogacić się wykorzystując opcję Visit the Gray Market. Możemy tutaj błyskawicznie sprzedać pozaziemskie technologie uzyskując całkiem pokaźną ilość pieniędzy, jednak musimy uważać, aby przypadkiem nie pozbyć się elementów, których jeszcze nie przebadaliśmy! Na szczęście gra informuje nas o tym, które technologie możemy śmiało oddać w cudze ręce.

Ostatnią zakładką jest Pending Requests - tutaj wykonujemy zadania powierzone nam sporadycznie przez państwa członkowskie projektu XCOM. Zazwyczaj polegają one na wyprodukowaniu odpowiedniej ilości nowoczesnego ekwipunku i dostarczeniu go przed wyznaczonym terminem. W nagrodę otrzymamy pieniądze, inżynierów bądź naukowców. Jeśli jesteśmy w stanie wykonać stawiane przed nami zadania warto to uczynić - personelu nigdy nie jest zbyt dużo.

0
- XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
- XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
- Baza
- Baza w XCOM Enemy Unknown
- Satelity i fundusze w XCOM Enemy Unknown | Baza
- Hangar w XCOM Enemy Unknown | Baza
- Badania naukowe w XCOM Enemy Unknown | Baza
- Drzewko technologii w XCOM Enemy Unknown | Baza
- Produkcja i ulepszanie ekwipunku w XCOM Enemy Unknown | Baza
- Koszary w XCOM Enemy Unknown | Baza
- Globus - wprowadzenie | Baza w XCOM Enemy Unknown
- Globus - walka w powietrzu | Baza w XCOM Enemy Unknown
- Globus - rodzaje misji | Baza w XCOM Enemy Unknown
- Baza
- XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
Komentarze czytelników
(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży
Mała porada: By mieć globus pełen satelit. Badania naukowe sobie odpuść na później. Kase za trofea przeznacz na budowy. Najpierw workshop(inżynierowie). Potem satelity- 20 dni przed raportem, a uplinki 14 dni przed raportem. Ilość misji do wykonania, czyli to ile inżynierów możesz zdobyć do samego raportu, jest ustalana losowo, od początku gry. Musiałem zaczynać kilka razy, by mieć wystarczającą ilość misji, gdzie mogę zdobyć inżynierów. Łatwo to sprawdzić nie wykonując misji, tylko przyspieszając czas do przodu. U mnie na pierwszy miesiąc wystarczyły 4 satelity, na drugi 3, ale to może być różnie.
(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży
Gram na najwyższym poziomie. Niestety iron-man to za wysoki dla mnie. Gra jest zbyt losowa by przejść ją bez save'a.... tak uważam... Demarest napisał: "Strasznie cieniutki jest ten poradnik." Dlatego ja piszę: "Mała porada". Dajcie swoje jakieś małe porady. W gry takie jak ta, gram i czasem czytam komentarze aby się coś dowiedzieć. A poza psioczeniem, lub uwielbianiem, nie ma nic konkretnego. Mata jakieś małe porady, czy tylko easy do przodu, outro i do widzenia?
Lesheden Chorąży
Mała porada: Gdy zestrzelisz ufo i później wylądujesz ekipą w lesie, zamiast biegać w lewo i w prawo niczym zbieracz za grzybami. Oddal kamerę, ufo znajduje się tam, gdzie nie ma drzew.
Wilczyca89 Pretorianin
W tym poradniku brakuje przybysza i sektopody. Nie wiem czy właściciel poradnika to zaktualizuje. Ale ważny jest szczególnie sektopod który może zabić dwoma strzałami pułkownika, który ma najlepszy pancerz.
fimino Junior
Trochę nie rozumiem czegoś w poradniku, mianowicie:
"Jeśli przeciwnik uciekł nam poza pole widzenia można również wykorzystać tryb overwatch – posiada on jednak kilka olbrzymich wad. Po pierwsze: żołnierze oddają strzał ze zmniejszoną celnością , nie tylko marnując amunicję - tu się zgadzam, ale też tracąc ruch - w jaki sposób? (gdyby obcy zatrzymał się w otwartym terenie - chyba za mało grałem, bo takich sytuacji to na palcach jednej ręki , zwykły strzał byłby skuteczniejszy). Po drugie: często zdarza się, że jeśli ustawimy kilku komandosów w trybie overwatch, wszyscy oddadzą strzał do tego samego obcego. Gwarantuje to większą większą szansę na jego zabicie, lecz pozwala dwóm pozostałym kosmitom uciec przed naszym atakiem." - a gdy nasz komandos będzie w tym czasie robił coś innego, np. stał czy kucał to przypadkiem nie uciekną wszyscy obcy nie odnosząc żadnych ran? Z góry dzięki za odpowiedź.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
