gry-usługi - newsy i ciekawostki
Gry-usługi w odwrocie? Większość deweloperów chce je mieć w swoim portfolio, ale aż 70% obawia się o ich trwałość
Zuzanna Domeradzka, 17 kwietnia 2024, 18:39
Mimo że spora część deweloperów chce tworzyć gry-usługi, to większość niepokoi się trwałością takiej strategii. Z nowego raportu dotyczącego branży gier wideo dowiadujemy się szczegółów na temat chęci monetyzowania produkcji.
Prosty, lecz skuteczny sposób na zapewnienie grom-usługom „życia wiecznego”. Twórca Knockout City odradza deweloperom uśmiercanie produkcji
Maciej Gaffke, 25 marca 2024, 21:34
Twórca Knockout City poradził studiom kończącym wsparcie dla swoich gier-usług, jak w dość prosty sposób zapewnić im „życie wieczne” i utrzymać zainteresowanie graczy.
Twórcy Days Gone pracują nad grą-usługą. Ich poprzednie dzieło może być dla niej fundamentem
Zuzanna Domeradzka, 25 marca 2024, 12:37
Nowa produkcja Bend Studio ma być grą-usługą. Twórcy Days Gone poszukują talentów, które wspomogą zespół w pracach nad wysokobudżetowym tytułem.
Warner Bros. chce więcej gier-usług. Po sukcesie Hogwarts Legacy i porażce Suicide Squad jest to dość dziwny kierunek
Maciej Gaffke, 5 marca 2024, 19:40
Warner Bros., wydawca m.in. Hogwart Legacy, chce ponoć odpuścić wielkie gry AAA. Zamiast tego firma zamierza skupić się na grach-usługach typu ostatnio debiutującego Suicide Squad: Kill The Justice League.
To w Hogwarts Legacy powinniśmy dostać nowe sezony i aktywności, nie w Suicide Squad
Dariusz Matusiak, 13 lutego 2024, 15:15
Hogwarts Legacy to niezła gra, do której aż chciałoby się wrócić – gdyby miała nową zawartość. Suicide Squad będzie miało nową zawartość, ale niekoniecznie chce się sprawdzać, jaką. Czyżby wydawca, wspólny dla obu produkcji, pomylił się w doborze gatunków?
Nazwanie nowej Subnautiki grą-usługą wystraszyło fanów serii. Twórcy uspokajają
Adrian Werner, 9 lutego 2024, 09:09
Twórcy serii Subnautica musieli wystosować oświadczenie, w którym uspokoili graczy zaniepokojonych doniesieniami, że sequel będzie grą-usługą.
Gier-usług ma być tylko więcej. Tworzy lub zamierza je stworzyć 95% deweloperów
Marcin Przała, 2 lutego 2024, 22:39
Najnowszy raport dotyczący branży gier wideo dostarcza nam szeregu ciekawych informacji na temat kondycji zespołów deweloperskich. Główny wniosek? Gry-usługi dalej rządzą, choć ich tworzenie obarczone jest coraz większymi kosztami, a także ryzykiem.
Gry-usługi zdominowały biznes Electronic Arts. Na nowego Battlefielda poczekamy przynajmniej do 2025 roku
Marcin Bukowski, 31 stycznia 2024, 12:30
Firma Electronic Arts opublikowała raport finansowy z trzech ostatnich miesięcy zeszłego roku. Przychody są większe, a gry-usługi (np. EA Sports FC 24) dominują.
Gry-usługi stracą, Switch 2 skradnie show. Oto prognozy na 2024 rok
Jakub Błażewicz, 4 stycznia 2024, 13:47
Gry-usługi pozostaną na szczycie, ale mocno stracą w oczach twórców gier w 2024 roku. To jedna z prognoz analityków, którzy oczekują też m.in. debiutu Switcha 2.
„Gracze nie mają cierpliwości. Chcą nowych rzeczy każdego dnia”, twierdzi Mike Ybarra, szef Blizzarda
Maciej Gaffke, 8 listopada 2023, 10:38
Według prezesa Blizzarda gracze nie mają cierpliwości. W ostatnim wywiadzie Mike Ybarra powiedział, że chcą oni nowej zawartości praktycznie co godzinę.
„Mam nadzieję na przełom, który wszystko zresetuje”. Weteran branży kreśli mroczną wizję przyszłości gier
Hubert Śledziewski, 7 listopada 2023, 20:57
Raph Koster, główny projektant Ultimy Online i reżyser kreatywny EverQuesta 2, nakreślił mroczny obraz przyszłości branży gier. „Mam nadzieję, że w ciągu najbliższych dziesięciu lat nastąpi przełom w platformach, który wszystko zresetuje”, powiedział.
Widziałem Path of Exile 2 i bardziej szczęśliwy już być nie mogę
Piotr Maciejczak, 29 lipca 2023, 09:00
Coraz więcej wiemy o Path of Exile 2. Tuż przed nadchodzącym ExileConem twórcy z Grinding Gear Games zaserwowali tonę informacji o grze. I powiem Wam, że strasznie się jaram.
AC Valhalla to idealny przykład problematycznej gry-usługi; gracze wspominają utraconą treść
Hubert Śledziewski, 26 lipca 2023, 17:50
Gracze Assassin’s Creed: Valhalli mierzą się z problemem, który bardzo często powraca w kontekście gier-usług. Doskwiera im brak treści, dawniej oferowanych w ramach sezonowych wydarzeń.
EA widzi swoją przyszłość w „grach-platformach”, co z tytułami singleplayer
Adam Celarek, 10 maja 2023, 14:49
CEO Electronic Arts zdradził informacje dotyczące przyszłości spółki. Głównym kierunkiem rozwoju mają być długożyjące gry-platformy.
Blizzard uspokaja, Diablo 4 nie będzie przepoczwarzać się w MMORPG
Hubert Śledziewski, 13 kwietnia 2023, 19:37
Czy Diablo 4 będzie bliżej do MMORPG, czy też pozostanie zakorzenione w gatunku action RPG? Blizzard zapewnia, że stawia na to drugie, choć pewne elementy mogą ulec zatarciu.
Wiemy, ile zajmie ukończenie Battle Passa w Diablo 4
Adrian Werner, 13 kwietnia 2023, 08:48
Dowiedzieliśmy się, ile godzin zabawy zapewni battle pass w grze Diablo 4. Gracze mogą szykować się na długą przeprawę.
Boję się, że Diablo 4 skończy jak pozostałe gry-usługi
Paweł Musiolik, 20 marca 2023, 14:55
Beta Diablo IV dała mi przedsmak jednej z największych premier tego roku. Czy warto czekać na nową odsłonę kultowej serii Blizzarda?
Smutny koniec Babylon's Fall, to gra dla nikogo [Aktualizacja]
Krzysiek Kalwasiński, 22 września 2022, 11:55
Babylon’s Fall doczeka się wkrótce końca swojego raczej smutnego żywota. Twórcy opublikowali artykuł, w którym podzielili się informacją o zamknięciu serwerów gry. Aktualizacja: w niektórych sklepach grę rozdaje się za darmo.
Assassin's Creed: Infinity nie jest grą-usługą, to Animus dla graczy
Jakub Błażewicz, 10 września 2022, 22:21
Nie gra-usługa, a centralny punkt serii Assassin's Creed – tym będzie AC: Infinity, porównane przez twórców cyklu do Animusa.
Narzekamy i płacimy, i tak w kółko. Sytuacja Genshin Impact po patchu 3.0
Aleksandra Wolna, 5 września 2022, 16:30
Genshin Impact nową aktualizacją podbija portfele graczy, a także... poziom trudności? Patch 3.0 z pewnością wzbudza mieszane uczucia fanów, ale pokazuje też, dlaczego wspomniana gra jest niekwestionowanym gigantem na rynku.
Twórcy widzą w Callisto Protocol grę-usługę, obiecują 4 lata wsparcia
Zuzanna Domeradzka, 3 września 2022, 13:06
Twórcy The Callisto Protocol przyznają, że będą inwestowali w tworzenie DLC. Ponadto gra ma być rozwijana przez aż cztery lata po premierze.
Za Diablo 4 dam 250 zł, a dostanę patologię z darmowych gierek
Maciej Pawlikowski, 23 sierpnia 2022, 13:59
Kegan Clark, dyrektor ds. produktu w Blizzardzie, opowiedział o mikrotransakcjach w Diablo 4, jakby ogłaszał nowe Boże Narodzenie. Tymczasem to nic innego jak PR-owa strategia zarządzania kryzysową sytuacją – jak sprzedać wadę jako feature i zaletę?
Diablo 4 jako gra-usługa; sezony i mikropłatności bez tajemnic
Hubert Śledziewski, 18 sierpnia 2022, 21:00
Blizzard przedstawił nowe informacje na temat Diablo 4, wprost nazywając je grą-usługą. Dotyczą one mikrotransakcji oraz sezonów, w ramach których gracze będą mogli zdobywać nagrody.
Warcraft jak Diablo Immortal; Blizzard szykuje nową grę mobilną
Jakub Błażewicz, 8 sierpnia 2022, 16:51
Blizzard Entertainment nie zakończy romansu z urządzeniami mobilnymi na Diablo Immortal i Warcraft Arclight Rumble. Na Android iOS trafi jeszcze jedna produkcja osadzona w świecie Azeroth.
EA zarabia krocie na grach-usługach. Apex Legends Mobile przebiło oczekiwania
Adrian Werner, 3 sierpnia 2022, 09:03
EA pochwaliło się wynikami finansowymi. Większość biznesu firmy stanowią obecnie gry-usługi, ale wydawca podkreśla wagę produkcji singleplayer w swojej strategii rozwoju.
Twórca Podróży przyznaje, że gry-usługi są najlepsze dla życia developerów
Hubert Śledziewski, 2 sierpnia 2022, 14:20
Współtwórca kultowej Podróży, Jenova Chen ze studia thatgamecompany, twierdzi, że praca nad grami-usługami jest znacznie mniej stresująca niż klasyczna produkcja. Pozwala również zachować zdrową równowagę między życiem zawodowym i prywatnym.
Ubisoft zaprezentuje Skull and Bones w tym tygodniu
Agnieszka Adamus, 5 lipca 2022, 19:43
Ubisoft ogłosił, że za dwa dni będzie mieć miejsce pokaz Ubisoft Forward. Zobaczymy na nim gameplay ze Skull and Bones.
Szef PlayStation Studios zainteresowany grami-usługami, lecz nie rezygnuje z narracyjnych tytułów
Michał Zegar, 22 marca 2022, 21:45
Szef PlayStation Studios zapowiedział, że Sony nigdy nie zrezygnuje z tworzenia gier nastawionych na pojedynczego gracza. W tym momencie jest jednak bardzo zafascynowany produkcją gier-usług.
PlayStation Studios z kolejną ekipą; Sony przejmuje Haven Jade Raymond
Jakub Błażewicz, 21 marca 2022, 22:04
Haven Studios to już oficjalnie zespół Sony. Studio założone przez Jade Raymond właśnie stało się częścią PlayStation Studios.
Skull and Bones zmienione w grę-usługę
Adrian Werner, 18 lutego 2022, 13:16
Dzięki sprawozdaniu finansowemu firmy Ubisoft dowiedzieliśmy się, że Skull and Bones zmienione zostało w grę-usługę. Poinformowano również, że Avatar: Frontiers of Pandora ma zadebiutować przed kwietniem 2023 roku.
Nowa gra Jade Raymond ma być rozwijana latami i wprowadzać rewolucyjne rozwiązania
Przemysław Dygas, 8 lutego 2022, 12:21
Jade Raymond podzieliła się informacjami na temat debiutanckiej produkcji swojego studia. Gra-usługa od Haven Studios ma w pełni wykorzystywać potencjał PS5, aczkolwiek pojawi się także na PC.
Pudełka to nisza, a mikropłatności są warte więcej niż sprzedaż gier - Sony w liczbach
Adrian Werner, 8 lutego 2022, 10:12
Nowy raport finansowy Sony pokazuje, że dla firmy największym źródłem przychodów z gier na kosnole PlayStation są mikropłatności. Nie dziwi więc, że koncern ma w planach aż 10 gier-usług.
PS5 sprzedaje się gorzej niż PS4; Sony chce wydać 10 gier-usług do końca 2026 roku
Hubert Śledziewski, 2 lutego 2022, 16:31
Sony przedstawiło raport finansowy za trzeci kwartał 2021 roku podatkowego. Dowiedzieliśmy się z niego, że PS5 sprzedaje się gorzej niż PS4, ale prawdopodobnie wciąż lepiej od XSX|S. Co więcej, Japończycy chcą wydać 10 gier-usług do końca 2026 roku.
Bungie wesprze Sony w tworzeniu gier-usług
Przemysław Dygas, 1 lutego 2022, 11:27
Bungie będzie dalej tworzyć multiplatformowe tytuły - przejęcie przez Sony nic tu nie zmieni. Studio wspomoże za to firmę w rozwoju gier-usług.
„Ten styl recenzji jest martwy” - Jeff Gerstmann o dziennikarstwie growym i grach-usługach
Michał Ciężadlik, 7 grudnia 2021, 15:22
Przy okazji recenzowania Halo Infinite dziennikarz Jeff Gertsmann z portalu Giantbomb podzielił się przemyśleniami na temat kształtu recenzji gier wideo i ich zasadności w obecnej formie w dobie popularyzujących się gier-usług i abonamentów.
Zakup wszystkich przedmiotów w Marvel's Avengers pochłonąłby tysiące euro
Adrian Werner, 22 listopada 2021, 13:22
Jeden z graczy Marvel's Avengers policzył, ile kosztują wszystkie przedmioty kosmetyczne w grze. Uzyskana kwota robi wrażenie.
Far Cry stracił lidera. Seria skręci w kierunku gry-usługi
Adrian Werner, 12 listopada 2021, 10:08
Firmę Ubisoft opuścił Dan Hay, dyrektor kreatywny serii Far Cry. Pojawiły się także doniesienia, że następna odsłona cyklu będzie grą-usługą.
Porażka Marvel's Avengers to wina źle dobranego studia - Square Enix wyciąga wnioski
Jakub Błażewicz, 4 listopada 2021, 10:38
Square Enix ponownie wypowiedziało się na temat słabego wyniku Marvel's Avengers i przyznało, że w przyszłości musi lepiej dobierać projekty do „unikalnych cech i talentów” swoich studiów.
Assassin's Creed Infinity nie będzie grą free-to-play
Przemysław Dygas, 29 października 2021, 09:37
Najnowszy Assassin’s Creed nie będzie tytułem free-to-play. Informację tę zdradzono podczas konferencji z inwestorami.
Impostors to nowy tryb w Fortnite zainspirowany Among Us
Filip Węgrzyn, 17 sierpnia 2021, 17:48
W zarabiającej miliardy dolarów produkcji Fortnite od studia Epic Games pojawił się tryb Impostors zainspirowany hitem popularności ostatniego roku Among Us.
Battlefield ma być jak usługa; EA celuje w zaangażowanie graczy 365 dni w roku
Adrian Werner, 5 sierpnia 2021, 13:23
Battlefield 2042 ma zapoczątkować nową formę rozwoju marki, która ma bardziej przypominać usługę niż serię samodzielnych gier. EA chce m.in. premier nowych odsłon co dwa lata. Rozważane są również darmowe komponenty.
EA zarabia krocie na grach-usługach
Jakub Błażewicz, 5 sierpnia 2021, 10:35
Gry-usługi pokroju Apex Legends i trybu FUT w FIF-ie 21 to nadal żyła złota dla Electronic Arts. Tymczasem wydawca odnotowuje coraz mniejsze przychody ze sprzedaży swoich tytułów.
Nowy exclusive Sony od Jade Raymond ma być grą-usługą
Filip Węgrzyn, 21 lipca 2021, 17:17
Według anonimowego rekrutującego, który przekazał informacje włoskiemu serwisowi Multiplayer.it, nowy tytuł ekskluzywny dla Sony od Jade Raymond ma być grą-usługą.
Przyszłość serii Assassin's Creed to gry-usługi; Ubisoft potwierdza
Przemysław Dygas, 21 lipca 2021, 11:25
Ubisoft przyznał, że przyszłością serii Assassin’s Creed jest model gry-usługi. Jednocześnie zapewniono, że Infinity zachowa charakter poprzednich odsłon.
Assassin's Creed Infinity może być grą-usługą; nowe informacje Jasona Schreiera o kolejnej odsłonie serii
Przemysław Dygas, 7 lipca 2021, 14:35
Jason Schreier zdradził, czego możemy spodziewać się po serii Assassin’s Creed w przyszłości. Według dziennikarza kolejnym projektem związanym z marką będzie olbrzymia gra-usługa.
3 tys. dolarów co minutę - oto ile zarobił Ultimate Team dla EA
Jakub Błażewicz, 28 maja 2021, 14:13
Pakiety Ultimate Team nadal przynoszą Electronic Arts ogromne pieniądze. Według sprawozdania finansowego firmy tylko w zeszłym roku przychód z lootboksów w seriach sportowych pokroju FIFA wyniósł ponad półtora miliarda dolarów.
EA z nowym rekordem przychodów, gry-usługi będą dalej rozwijane
Angelika Kałdus, 12 maja 2021, 12:21
Electronic Arts pochwaliło się rekordowymi przychodami, jakie osiągnęło w ubiegłym roku fiskalnym - aż 4 miliardy dolarów pochodzą z gier-usług. CEO Andrew Wilson mówi o dalszym rozwoju tej kategorii.
EA zarabia krocie dzięki mikropłatnościom i usługom sieciowym
Bartosz Świątek, 3 lutego 2021, 13:55
Firma Electronic Arts upubliczniła raport finansowy, podsumowujący ostatnie trzy miesiące zeszłego roku. Koncern radzi sobie bardzo dobrze, a motorem napędowym wzrostów są głównie mikropłatności oraz usługi sieciowe.
Hogwarts Legacy i inne gry od Warner Bros. Games stawiają na model - gry jako usługi
Edwin Witaszek, 26 stycznia 2021, 14:14
Wszystko wskazuje na to, że firma Warner Bros. Interactive Entertainment położy nacisk na tzw. produkcje live-service. Wynika tak z umieszczonego na stronie producenta ogłoszenia o ofertach stażowych.
Mikropłatności rządzą; sprzedaż gier schodzi na drugi plan
Adrian Werner, 26 czerwca 2020, 10:22
Według analityków Newzoo w tym roku aż 74% przychodów branży będzie pochodziło z mikropłatności. Sprzedaż pełnych wersji gier zapewni tylko 21%.